• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Zvýšená spotřeba 2.5 MZR

Jurkoci

nový člen
12
Nazdar chalni dnes pri jazde na obchvate BA som si povsimol citelne vyssiu spotrebu paliva, rychlost predpisova okolo 95km/h tempomat a spotreba 7~9 litrov na pomerne rovnych usekoch kde obycajne byva o 1,5litra menej.. Mate stym niekto skusenosti?
 
Nevim kolik mas s tou svoji najeto, ale v mem pripade delala hodne baterka. Kdyz jsem tu svoji M6 dovezl, tak uz nebyla baterka uplne ve forme. Ty nase pojizdky ji nepridaly, takze kratke trasy se porad dobijelo a to melo vliv na spotrebu. Klimu asi neni treba zminovat... s tim asi zkusenost mas :)
 
Od januara co som ju kupil mam ajazdene 20k preto ma ta terajsia spotreba zaraza, nehovor mi ze za 40 km sa baterka nedobije dnes rano ked som isiel s roboty Zasr 40 km tak spotreba ostava zvysena
 
Idéalní bude začít diagnostikou. Vyčíst chyby, které porádí jakým směrem se vydat a hlavně mrknout na aktuální hodnoty, jestli nejsou mimo atd...
Mrknul bych na brzdy. Pokud začaly některé třmeny soustavně přibržďovat, i to se může projevit.
Mrkni na koncovky, jestli nejsou najednou špinavé od sazí jako u nafty a nemíchá to špatnou směs, ale to by měla zahlásit jednotka jako chybu a svítila by kontrolka motoru.
Volnoběh drží normálně a dynamika auta se zdá v pořádku? Teplota chlad. kapaliny? Budík na teplotu má sice dost rozptyl v teplotě, ikdyž je ručička stále na středu. Mě když odešel termostat, tak se mi spotřeba zvedla. Kdy se dělaly svíčky, filtry?
Každopádně určitě na diagnostiku a hlavně k někomu, kdo jí rozumí a dokáže vyčíst, co je třeba.
 
Ta vyssia slotreba sa prejavila skokovo.... diagnostiku treba riesit orginal cez mazdu alebo poznas niekoho z okolia Bratislavy kto by mi to vedel spravit za miernejsi poplatok? . Tie brzdy musim pozriet rozhodne, je moznost ze by sa mi v zadu zaseklo prasiatko ak som isiel povedzme 5 min s nie uplne povolenou rucnou brzdov ? Co sa tyka tej moznej chyby motora tak ziadna kontrolka mi nezasvietila ani nepreblikava. Volnobeh normal stabilny v otackach ako obycajne. Teeplota motora sa drzi priblizne tako ako vzdy Ale nedal by som ruku do ohna za ten termostat. Filtre a olej boli menene pri 160kKm teraz mam 171kKm, sviecky menene neboli.
 
Bratislava bohužel, jsem z ČR, olomoucko.

Nemusí to být nutně original servis Mazda, jen ať to není někdo, kdo se podívá na chyby, řekne že tam nic není, 30€, nashle..
Mrkni na svk. fórum japonec.eu jestli se tam nevyskytuje někdo v okolí.
U těhle generací šestek je s brzdami problém. Třmeny bez občasné údržby dokáží zatuhnout a potom stále přibržďovat.
Já dopadl takhle - https://www.mazdaklan.cz/threads/zadni-brzdy-kompletni-smrt.2803/

Svíčky bych určitě vyměnil, pokud nevíš jak jsou tam dlouho. Interval výměny je 120 tkm.
Ale u tebe bude asi jinej problém, pokud je to skokové zvýšení. Chce to tu diagnostiku.
Ještě mě napadá, mrknout na ložisko klimakompresoru, ale to by bylo poznat hned na klimě, výkonu atd. Každopádně tady jen věštím z křišťálové koule, chce to servis, diag...
Určitě pak dej vědět, jak si dopadl.
 
brzdy je třeba kontrolovat pravidelně, zrovna jsem na GJ 2014 ve 100 000km řešil přidřený pístek na předku z důvodu děravé manžety viz příspěvek #254 . Marná sláva, brzdy jsou nejdůležitější součástí auta :)

Pokud jsi pozoroval zvýšenou spotřebu na jedné jízdě, nepřikládal bych tomu žádnou váhu. Někdy se člověku zdá jak jede úsporně a přitom to tak vůbec není... Zvýšení o 1,5 litru na sto km při jedné jízdě může být jen těžší noha i když se to nezdá. Pokud projedeš dvě nádrže se zvýšenou spotřebou, začni to řešit ,-)
 
Brzdy mali prave udrzbu pred prazdninami predne som mal zvlnene a zadne zbrusene tak mi menili predbe aj zadne kotuce s platbickami , zrejme v servise nepremazali strmene prezoze trochu piskaju ked sa zahreju cize zameram sa zo zaciatku na tie brzdy, existuje moznost ze na benzinke som natankoval dajaky patok tak uvidim pri dalsom tankovani na inej cerpacke co to spravi, ale ako vravim ide o skokovu zmenu , na rovnakej trase rovnakou rychlostou (tempomat) ako obycajne , uvidim teda co to povie do buducna a potom sa tu zas ohlasim
 
Tak chalani ukazalo sa ze za zvysenou spotrebou boli zakusnute brzdove strmene hlave lavy predny a pravy zadny, pod dlhsej trase mali elektrony o dost vyssiu teplotu ako tie nezakusnute, pri rozoberani som zistil ze pri vymene platniciek a kotucov tam na tie pliesky na ktore dosaju platnicky nedali ani kvapku medenej vazeliny a brzdovy valcek isiel dost z tuha, pomohlo mu ked sme ho premazali brzdovou kvapalinou streknutou inekciou cez manzetu, takto mam zatial osetrene predne brzdy na zadne si musim este zohnuat ten vercajk na uvolnenie strmena
 
Ahoj, mám taky takový problém se spotřebou,
majdu mám od září kdy jsem byl s ImprezaMartin v GER. První cesta byla z Kladna do Brna zrhuba cca 230 km. Spotřebu jsem měl 8.6 a to jsem vyloženě zkoušel co auto umí a jak se chová. Za měsíc se zvýšila spotřeba benálu na 9,5.10,5l kdy jsem hledal na fóru co by to mohlo být. Samosebou brzdy oba dva přední třmeny. No ale spotřeba neklesla mezitím jsem zjistil, že baterka je na konci svého života. Když jsem mrkl do diagnostiky tak tam pořád hlásilo nízké napětí. No bude to už měsíc kdy jsem pořídil novou baterii ale spotřeba pořád stejná. Co se mě nezdá tak jsou otáčky na volnoběh a jízda při nízkých otáčkách. Napadla mě škrtící klapka když se několikrát baterka (původní) vybila do mrtě? Když jsem měnil za novou tak stačilo "zkalibrovat volant". Otáčky se mě drží na 600rpm a občas brnknou dolu na 500rpm.

Díky za názory počítám s tím, že to dám na servis ale nevím komu tak abych za to nenechal hrnec zlaťáku.
 
Může to být i cihlou na plynu, teda sžitím se s autem. A taky zimním provozem a pneu. Já když jel přes Bíteš do Havlbrodu v létě, kde bylo i spousta objížděk, měl jsem spotřebu 4,3. Navíc s policajtama těsně za zadkem v délce 15-16 km, kde jsem nemohl využívat terén, ale držet se jen striktně rychlostních limitů.
A tu samou cestu teď o svátcích bez objížděk a bez policajtů a navíc auto bylo lehčí o 55kg mi v polovině mezi Ždárem a Havlbrodem svítila spotřeba 5,2. V cíli cesty to sice spadlo na konečných 4,9 ale i tak jsem z toho nebyl zrovna happy. Takže zvýšení, když bych to bral objektivně o nějakých 18 - 20% a to je to auto skoro nové. Takže tvůj 23% rozdíl po zajetí(se) s 2.5L motorem a v zimě bych neviděl ještě jako tragédii. Navíc z (Kladna) Prahy do Brna budeš mít v 94% jízd vždy nižší spotřebu, než z Brna do Prahy kvůli proudění větru.
Jo a ještě jsem si vzpomněl..., v létě jsem jel taky s pořád puštěnou klimatizací, teď o svátcích vůbec.
 
Jako nevím. Příjde mě to divný. Aji když se snažím tak jsu na spotřebě okolo 10,5l. Určitě jak píšeš, že mám cihlu na pedálu je taky možný ale ne až tak moc.

Lambda sonda mě taky napadla ale doufal jsem v chybě na diagnostice nebo kontrolka motoru. Co třeba někde uniká vzduch? Muže to taky udělat na spotřebě? Chci to hodit do servisu. Neví někdo o epším servisu okolo V. Bíteše kde vyzkouší např. výkon auta, tlak v motoru a takový? Vím o Brnu a Jihlava přímo v Mazdě. Ale zase nechat na tom pytel peněz se mě těla nechce a to nevím co termíny na objednání.

Díky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Také bych se přikláněl k té lambdě,její životnost je 160000km,pokud už nechodí jak má,tak je problém.Ty kolísající otáčky by tomu napovídaly.Jedině diagnostika.Vzduchový filtr máš čistý?Těch 60000 km je pro naši špinavou kotlinu strašně moc,já měním co 30 000km.Já jsem s GH jezdil průměrně 7-8 l/100 km.
 
@Míra ta první sonda? Právě jsem se díval na téma ohledně lambda sondy kde jste řešili kontrolku motoru na palubce a chybu na diagnostice. Myslíš, že by odešla bez toho aby sama upozornila?

Na filtr se podívám dík za tip. No vidíš teď mám 10.5 - 11,5 l/100km průměr. :eek::confused:
 
Ano,ta první,řídící.Ona nemusí rozsvítit kontrolku,jen podává nepřesná napětí do ŘJ vlivem jejího opotřebení.Na diagnostice nebo osciloskopu se to pozná ihned.Je to obdobné,kdy ŘJ pracuje s daty nezahřátého motoru u vadného termostatu.Pokud termostat nedovírá,teplota chl.kapaliny je nižší,ŘJ si myslí,že je motor nezahřátý a prodlužuje délku vstřiku.A spotřeba stoupá.I nato se zaměř
 
Back
Top