• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

5) a pak to nejvíce subjektivní - 6 nebo CX5? Bohužel musím říct, že se teprve chystám v obou projet

Ještě při volbě mezi CX-5 a 6 je třeba mít na vědomí, že s CXkem asi nebude tolik komfortní jezdit třeba po Německu 180 - 200 km/h, jak kvůli stabilitě, tak kvůli hluku. A při rychlostech nad 130 roste nepochybně rychleji i spotřeba oproti M6.
 
Začal jsem se tedy rozhlížet i po D a tam se ceny CX5 a 6 vcelku srovnávají a nakonec dám asi přednost lepší nabídce, nicméně se trochu kloním k CX5. Jen mě překvapuje, že mnoho 6 tam je ve 2,5 a naopak těžší CX5 "jen" ve dvoulitru. Do 400tis + dovoz se dají najít už FL varianty obou, u 6 v kůži.

Reálně se na dálnice do D nedostanu moc často a stejně bych je jel 160 (jako i u nás).
 
Já bych doporučil dívat se po faceliftu 6 v roce 2017 (u CX-5 jakbysmet, tam je to skoro jiné auto), kdy je auto tišší, nový vyhřívaný volant od Revolution dál... obecně i nějaké jiné detaily vychytané, údajně i ty manuální převodovky. Sice to asi bude nad 400, čekal bych někde kolem 450 - 500 (ale nekoukal jsem se do inzerce), ale podle mě to za to stojí. Když jsem kupoval novou 2017, nejdřív jsem koukal po ročních/předváděčkách, a dospěl jsem k tomu, že to za tu úsporu tenkrát cca 100 tisíc nestojí, že ač to auto vypadá stejně, je tam prostě víc detailů jinak... jo a když jsem ji po dvou letech při 70 tkm, nebo tak nějak, prodával, látka sedaček byla jako nová, takže za mě je to i tom, jak se k tomu majitel chová, nebo jakého je vzrůstu.

Co se týká cen CX-5 a 6, tak CX-5 jsou dražší, protože lidi chtějí SUV. U většiny výrobců SUV méně klesají na ceně. Dá se čekat, že se ten trend nezmění dokud nezavedou dodatečné "SUV daně", o kterých mnohé evropské státy mluví, takže potenciálně je koupě CX-5 "výhodnější", že její vlastnictví vyjde levněji.

K velikosti — protože máme obojí (6 Sedan, CX-5; akorát obojí 2019, tzn. po posledních faceliftech) mám vyzkoušené, že CX-5 má praktičtější odkládací prostory, tím jak je architektura interiéru více na výšku, a také prakticky dělenou zadní sedačku 40:20:40, ideál na průvlak lyží... a prostředek jde sklopit i s dvěma širokýma dětskýma sedačkama po stranách. Ale nevím, jak to měla generace předtím. Na druhou stranu proti 6 Sedan je interiér CX-5 poměrně krátký, pohodlně se dá převézt max něco kolem 170 cm (s obětovanou sedačkou spolujezdce samozřejmě více), kdežto v 6 jde cca 190 - 200 cm; i na zadních sedačkách je v CX-5 méně místa pro nohy, resp. pocitově tolik ne, protože to dohání výška sedáku, ale na centimetry od opěradla jo. Problém je to speciálně s protisměrnou dětskou sedačkou. Ale je dobré připomenout, že máme 6 Sedan, která je uvnitř asi o 7cm delší, než Wagon, kde to bude nejspíše s CX-5 nastejno. Objem kufru je o něco větší v 6, samozřejmě až na malý nakládací otvor sedanu... i reálně je to prostě praktičtější, např. se vejdou dlouhé dřevěné sáně :) nebo složený kočárek podélně, v CX-5 musíme diagonálně, a část objemu je v CX-5 trochu neprakticky pod podlahou. Samozřejmě se dá teoreticky nakládat "nad plato", prakticky to bez pevné mříže za druhou řadou není bezpečné a blokuje to výhled vzad, takže to nedělám.

Dynamika, spotřeba i hlučnost je u CX-5 s AWD 165k o hodně horší, než byla u 6 s 165k. Část bude AWD, část aerodynamika. O hodně = spotřeba skoro o dva litry, rychlost reálně max kolem 205 km/h vs 225 km/h. Hlučnost u CX-5 s AWD větší nejen od vzduchu, ale také od motoru/kardanu nebo tak něčeho, prostě to auto víc hluboce "hučí" (nevím, jestli je lepší slovo hučí, nebo bručí). Aero hluk se přidává pak na dálnici kolem 120 - 130 km/h, ale pak už třeba v rozmezí 150 - 190 km/h mi přijde tak nějak stejný, jakože se to nezhoršuje. Jadrnost zvuku motoru ve vysokých otáčkách je podobná, možná u 6 mi to přišlo projevem nahoře trochu ostřejší, maličko míň utlumené. Shodné originální příčníky do pevných bodů, se shodnou rakví, jsou na CX-5 tišší, střecha je asi nějak líp vytlumená, vzdálenější od mojí hlavy, nebo tak něco. Nebo to víc maskuje ten brum motoru.

Jízdní praktičnost: Světlá výška 6 je velmi malá, přední nárazník navíc vytvarovaný tak, že by se s radostí opřel o kdejaký obrubník. V tom mi přijde CX-5 konečně "použitelná", i když bych i u ní snesl aspoň ještě 2 - 3 cm navrch. Ale normálně se dá v Alpách sjíždět ze silnic s výše nalitým asfaltem na různé lesní cesty a parkoviště, s 6 jsem si jednou takto nepatrně škrtnul a poté již nesebral odvahu... CX-5 v pohodě i "skočí z obrubníku", s 6 bych se taktéž nikdy neodvážil. V Praze jsou pak leckde příčná parkovací, kde se musí vyskočit na obrubník, opět s 6 jedině pokud se dá najet diagonálně, nebo super-pomaličku, aby se auto nezhouplo, takže prostě nepraktické. CX-5 v klidu. Výše uchycené dveře a překryté prahy jsou taky fajn.

Pohodlí: CX-5 na 17" mi přijde jako 6 na 19", možná lehounce neklidnější na příčných, ale zase měkkčí. Ale žádný zasadní rozdíl. Samozřejme vysoké těžiště SUV je znát v zatáčkách. 2019 CX-5 má také výrazně horší textilní i kožená sedadla, s mizerným bočním vedením sedáku a podivně zůženým opěradlem, a to jak proti 2019 6 v kůži, tak proti 2017 6 v textilu. Může to být subjektivní, ale myslím že i tady na klanu nad tím tvarováním sedadel panovala shoda. A sice píšu "výrazně horší", protože bych si přál, aby podržela a obklopila stejně jako v 6, ale záda mě z nich nebolí.

Textilní potahy mi u Mazdy vždy přišly hodně odolné, ale asi je to o chování k nim, a případně o váze a šířce stehen a zad uživatele(-ů) auta. Kůže u nové 6 se méně než po roce lehoulince vytahala pod kyčlí mojí pravé nohy. To textil v mém případě fakt nedělá :). A v létě chladne kůže věčnost, ač mám bílou a odvětrávané sedačky.

Jízdní vlastnosti: Na podobně dobrých pneu se drží CX-5 silnice skoro jako 6, za sucha pod plynem v hodně ostré zatáčce lépe díky AWD... srovnání mám hlavně na tom, jakou rychlostí jsem schopný projíždět nějaká svoje oblíbená místa. Na sněhu má CX-5 lehounce navrch, díky AWD, hlavně při rozjezdu do kopce na zasněžené/ledovaté silnici, ale 6 mi přijde trakcí na předkolku fantastická a nikdy jsem neměl problém ani v docela extrémních podmínkách. A samozřejmě CX-5 umí po připojení zadní nápravy krásně "hodit prdelí", což na 6 jedině přes ručku (jde to i přes elektronickou :)) nebo rozhozením auta. Taky je ale na hodně ledovaté silnici do kopce neklidná, že se umí víc zvlnit, když proklouznou obě nápravy, což je možná jen můj nezvyk na AWD... jsem zvyklý, že se začne sunout do strany předek a zlehčení či najetí do sněhu to zpátky chytí, ale když se mi takhle zavlní celé auto, moc mi nechybí, nadělat si do kalhot :poop: (nojo, amatér, já!).

Obojí jsou pořád Mazdy, v tom nejlepším smyslu, a při jejich řízení často úplně přestanu vnímat, se kterou zrovna jedu... a zjistím to až když poslepu sáhnu na panel klimatizace, a on má ty tlačítka jinak :). Prostě když jsem zažraný do jízdy a nekoukám zrovna po autě, ani nevnímám periferně jinou barvu sloupků nebo interiéru, obojí je opravdu hodně podobné... a hodně dobré, jinak bych si ty Mazdy furt nekupoval.
 
Poslední úprava:
Díky za obsáhlé info.

Dal jsem si nějaký rozpočet a to 350tis. Přijde mi to tak adekvátní. A už teď jsem to posunul na 400tis. Peníze nejsou jakoby problém, ale už si to v sobě neumím obhájit. Nepřijde mi to adekvátní. Nechci koncern, nicméně za tyhle peníze se tam dají najít hezká auta. Pokud se posunu někam k roku 2017, ne že bych nechtěl, bude to cenově minimálně 550tis a to mi za a) přijde za auto hodně b) musel bych znovu projít celkovým výběrem, protože v téhle hladině už mě možná budou zajímat (i) jiné značky c) jsem ve vodách, kde jiné automobilky nabízejí auta minimálně vizuálně modernější (přece jenom CX5 je tu od 2011 a byly to "jen" FL).

Přijde Ti 2017+ od 2015 až takový skok i s výše uvedeným?

Nevím, jestli jsem se předtím dost rozepsal. Auto si chci koupit na cesty do práce (10+10km), nákup, občas výlet, jestli občas dovča, to asi nehraje tolik roli. Praktičnost asi dostačující. Původně jsem po vrácení služebáku (OIII 1,6TDI - vadí mi na tom autě snad úplně všechno :D) chtěl něco jako 535i nebo něco podobného s velkým benzínovým motorem. Ale v reálu jsem s výkonem té oktávky neměl až takový problém. Dá se to. A vzhledem k tomu, že mám několik motorek, já si to blbnutí užiju tam a už nutně nepotřebuju valit (dálnice 180+), ani blbnout (zakroucené silničky a jet kotle).

Poslední moje auto, resp. teď v něm budu jezdit, než koupím něco dalšího, je Volvo S40II, 2,4, benzín, 103kW. Jsem opět hrozně překvapen, jak strašně fajn auto to po OIII je. Výkon už nic moc, ale ty reakce na plyn, na brzdu, na volant, informace, co dostávám, jak je to pohodlné ... ale je to už staré, má to už své drobné bolístky (ale jede a pojede) a upřímně, chci hezký auto.
 
Poslední úprava:
Díky za obsáhlé info.

Dal jsem si nějaký rozpočet a to 350tis. Přijde mi to tak adekvátní. A už teď jsem to posunul na 400tis. Peníze nejsou jakoby problém, ale už si to v sobě neumím obhájit. Nepřijde mi to adekvátní. Nechci koncern, nicméně za tyhle peníze se tam dají najít hezká auta. Pokud se posunu někam k roku 2017, ne že bych nechtěl, bude to cenově minimálně 550tis a to mi za a) přijde za auto hodně b) musel bych znovu projít celkovým výběrem, protože v téhle hladině už mě možná budou zajímat (i) jiné značky c) jsem ve vodách, kde jiné automobilky nabízejí auta minimálně vizuálně modernější (přece jenom CX5 je tu od 2011 a byly to "jen" FL).

Přijde Ti 2017+ od 2015 až takový skok i s výše uvedeným?

Nevím, jestli jsem se předtím dost rozepsal. Auto si chci koupit na cesty do práce (10+10km), nákup, občas výlet, jestli občas dovča, to asi nehraje tolik roli. Praktičnost asi dostačující. Původně jsem po vrácení služebáku (OIII 1,6TDI - vadí mi na tom autě snad úplně všechno :D) chtěl něco jako 535i nebo něco podobného s velkým benzínovým motorem. Ale v reálu jsem s výkonem té oktávky neměl až takový problém. Dá se to. A vzhledem k tomu, že mám několik motorek, já si to blbnutí užiju tam a už nutně nepotřebuju valit (dálnice 180+), ani blbnout (zakroucené silničky a jet kotle).

Poslední moje auto, resp. teď v něm budu jezdit, než koupím něco dalšího, je Volvo S40II, 2,4, benzín, 103kW. Jsem opět hrozně překvapen, jak strašně fajn auto to po OIII je. Výkon už nic moc, ale ty reakce na plyn, na brzdu, na volant, informace, co dostávám, jak je to pohodlné ... ale je to už staré, má to už své drobné bolístky (ale jede a pojede) a upřímně, chci hezký auto.
550 je hrozne moc, lehounce pod 600 jsem ji prodaval dvouletou ve stavu nove (novou skladovku jsem koupil za nejake drobne pres 700, cenikova cena byla asi 760, jestli si to vsechno dobre pamatuju). Ocividne, stejne jako u Mazdy 3, dochazi k vyraznemu rustu cen ojetin, nejspis kvuli zvyseni cen novych aut... je to skoda. Kdybych to mel na kratsi jizdy a mel neco typu motorky nebo roadsteru, taky bych si vyssi cenu neobhajil, takze souhlasim, ze kazdych 50 navic je asi nesmysl, ktery se nema jak vratit. Navic jsem si spatne pamatoval puvodni dotaz, myslel jsem ze rozpeti bylo 400 +- 50, a byl jsem liny prolistovat ceny v inzerci, abych zjistil, ze ani 500 na 2017 nestaci :).

Myslim, ze pokud mas na zabavu na silnici jine stroje, tak je CX-5 praktictejsi auto. Mne osobne se ale v generaci pred 2017 faceliftem nelibila, 6 mi prisla krasna uz od zacatku. Otazka je, podle ceho vybirat, jestli design, spotreba a ladnejsi jizda, nebo prakticnost, pripadne i ctyrkolka (pokud to cenove vychazi), coz se precejen v mnoha oblastech nasi republiky neztrati, kdyz je zas normalni zima, jako letos. Na nasi CX-5 (a predtim CX-3) plastove lemy dveri mnohokrat zachranily lak od kontaktu se zdi, zabradlim, nakupnim kosikem... a ta svetla vyska i jakasi (pseudo)terennost auta — taky treba vyssi bocnice pneu, zvlast se 17" — ma taky neco do sebe, proste z uzivatelskeho hlediska je to takovy vic "neresit a jezdit". Taky se s ni lip hleda misto a parkuje, protoze je kratsi a ma mensi zadni previs, a zase i diky tem vysokym pneu, kde se nemusi tak hlidat kontakt s obrubnikem.

Nam to samo doma vykrystalizovalo tak, ze na dlouhou aktivni letni dovolenou je to 50:50 6 a CX-5, kde pro CX-5 hraje do karet snadne parkovani a "off-road" moznosti (vhodne leckde i treba pro zajizdeni k apartmanu, na odlehla mista k horam, nebo k plazim, kdyz to neni po asfaltce), pro 6 spotreba, pohodli ve vysoke rychlosti na dalnici, a o neco vetsi kufr. Pro denni jezdeni na nakupy, pro materialy, atp., ale presne naopak, CX-5 je proste "sedni-jed-neres", s 6 na 19" jsem opatrny i pri mijeni nakladaku na utrhany krajnici, o parkovani nemluve. 6 jsem si kupoval na dlouhy dojizdeni do prace s velkym podilem dalnice, a na ty vzdaleny dovoleny, CX-5 mela byt manzelcina, na nakupy, veci kolem deti (krouzky, doktori), a vyjimecnou cestu do prace (50 km jednim smerem, bez dalnice, a jezdi jen obcasne), takze predpoklad najezdu byl 3:1 pro 6, ale nakonec to mame po roce a pul 1:1. Kdybych si ted kupoval novy auto, melo byt u nas doma jediny, a rozhodoval se mezi 6 a CX-5, asi bych to vzal podle toho, co bych dokazal sehnat za min... a kdyby cena byla stejna, musel bych si hodit minci :).
 
Poslední úprava:
Což mě vrací někam do hladiny okolo 400tis a tam bych se +- měl vejít s rokem 2015, tedy po FL, ne základní výbava, dovoz z D. To by šlo. A dám přednost CX5. Mám pocit, že je trošku holčičí, ale v té tmavě šedé je to v poho :) Nakonec přesně ty argumenty, které uvádíš, zkráceně "sedni a jeď" jsou vlastně to, co mi bude nejpříjemnější. Přesto se sám divím, jak jsem si první den říkal "snad v té ceně seženu BMW 535i", což je snad posledni R6 motor (možná už i to je 4vál s píšťalkou, nevím, zas tak moc jsem to nestihl nastudovat) a kam se to posunulo :D

A ještě jsem v těch mých dotazech zapomněl na brzy. Opakovaně jsem se u 6 dočetl, že brzdí "jen předek". Týká se to i CX5?

Postupně pročítám fórum, ale zabere to nějaký čas ...
 
No rozhodně má Mazda hodně velkou preferenci předku, když s tím jezdím sám a v klidu, u 6 i CX-5 (a u předchozích Mazd - CX-3, 3) se mi zadní kotouč jen tak do čista neobrzdí, po vícedenním stání třeba na dešti to buď člověk musí někde víc zašlápnout, nebo v nejhorším i na chvíli použít za jízdy ručku. Když to člověk neudělá, což jsem u předchozích Mazd nedělal, časem se to jen zhorší, až to dospěje do stavu, kdy vzadu budou brzdit dvě třetiny kotouče... Jsem zvědav co ostatní, jaký na to mají názor.

Každopádně ale nové zadní koutouče i s destičkami, pokud jsou na model bez elektronické parkovací brzdy (tam je to dražší), stojí komplet pár tisíc, takže to teoreticky není takový problém, i kdyby se měly před každou druhou technickou udělat (každé 4 roky). Dva roky, u ojetiny teda do první technické, to jde udržet v přijatelném stavu... S tou elektronickou ručkou jsem na 2017 6 (kde jsem to právě průběžně neobržďoval) musel jít do drahých originálních destiček, tak to i s koutoučema a prací stálo něco přes 4k; bez nich by to bylo stopro do tří.
 
Dynamika, spotřeba i hlučnost je u CX-5 s AWD 165k o hodně horší, než byla u 6 s 165k. Část bude AWD, část aerodynamika. O hodně = spotřeba skoro o dva litry, rychlost reálně max kolem 205 km/h vs 225 km/h.

Je srandovní, jak člověk může nabýt úplně jiný dojmy: mám srovnání 6ku 121kW IPM 2015 (90 tis. km) a CX-5 AWD 118kW 2013 (mmch. bude se cca za 2 měs prodávat ;) ).
Tak předně - dynamika je do 150 km/h prakticky srovnatelná. U CX-5 jsem byl do 160 km/h extrémně příjemně překvapen jízdními vlastnostmi, kde jsem byl v podstatě šokován třeba přes Buchlov - na to, že je SUV, jede v zatáčkách snad líp než 6. Co si budeme povídat - 6ka sedan taky není úplně náčiní na závodění do vrchu - je to skoro 5ti metrová "kráva", nicméně vyšší stavbu u CX-5 plně vykompenzovalo AWD a/nebo kratší rozvor. Zde se fakt není SUVčka proč bát (píši konkrétně CX-5!).

Naopak nad 160 km/h jsem byl poměrně nepříjemně překvapen. Od 180 km/h se CX-5 subjektivně již trápí, navíc stabilita na suvkových myslím 17kách, vs stabilita R19 na 6tce + delší rozvor + nižší auto... to je úplně něco jiného. Rozdíl v spotřebě při ustálené rychlosti - tempomat (testováno dle PP telefonicky 2 auta za sebou s prostřídáním pořadí) max 1L - spíš 0,7. Rychlosti 100-140 km/h. Samozřejmě u 200km/h to může být i víc než 2 litry dle Ondry.

Top speed u CX-5 nemám nějak testováno - u 6tky mám rekord 237km/h tacho - 233 km/h HUD (zajímavý rozdíl?! celkem nechápu..možná chyba pozorování, ono již to je celkem cvrkot...) - 228 km/h GPS. Naložený... Asi s milosrdným větrem v zádech :cool: leckdy se ale 6tka umí trápit při 210-220 tacho.. Zde je určitě obrovský rozdíl v prospěch 6.

Šířka uvnitř v úrovni loktů stejná. Citelně míň prostoru podélně, 6ku kombi nemám reál zkušenost. Na převoz pračky CX-5 o něco praktičtější :p Rovněž na kratší pojížďky (parkování?) asi lepší CX-5. Textilní potahy u obou aut OK i po letech - u mě nejvíc trpí asi při vysávání - nemůžu si pomoct a ty drobné nečistoty lovím fakt hluboko ve švech..

CX-5 první generace po FL je za mě zvenku hezčí, než CX-5 KF, nesouhlasím, že by výrazně zestárla. Na předFL již 8-9 let "je trochu vidět", pořád ale hezká a i zepředu nemá ten divnej kukuč jako KF (sorry Ondřeji :) ) Zato má otřesné denní svícení halogenama...

Co se týče 6-tky - citelný posun v hlučnosti nastal již s IPM (2015), předFL 6tku bych nebral zejména kvůli obstarožnímu infotainmentu (ač TomTom navigace je víc než OK a dá se řešit výměnou..) + právě tomu hluku. Takže asi není nutno hned běžet až k roku 2017. S IPM (01/2015) přišly třeba "matrix LED" v lepší výbavě, MZD connect, couvací kamera?, mnohem líbivější palubka a auto je "normálně tiché" - před FL bych jej označil za hlučné.

CX-5 před FL určitě znatelně tišší než 6 před FL.
Mám pocit, že je trošku holčičí, ale v té tmavě šedé je to v poho :)

Ano, to mám taky, jak ta "trochu femininnost" tak barva. Jinak ta CX-5 na prodej je Metropolitan Grey.. e-ehrrrm.. kuc kuc. :laughing:
Za mě bych šel na tvém místě asi do CX-5 1. gen po FL.
(Disclaimer: prodávat se bude před FL, ať mě neobviňujete ze zištných rad, heh)
 
Subjektivita stranou, já na jaře 2019 srovnával svou tehdejší 6 s objednanou CX-5. I když dnes mrknu na papírové parametry těchto dvou aut v těchto konkrétních generacích, pak u 6 vidím 9.1 na sto, provozní hmotnost 1375 kg a výšku karoserie 145cm, u CX-5 pak 10.8 na sto, provozní hmotnost 1590 kg a výšku karoserie 168cm.

Popravdě, když teď poprvé v životě koukám takhle vedle sebe na ty čísla, řekl bych, že v praxi je rozdíl zrychlení o něco menší, než pětinový (18 %), jako při pohledu na papír. Jen těch samotných 215 kg jsou tři průměrní dospělí na palubě navrch, a u atmosféry benzínu je každá taková věc znát... k tomu "tahání" AWD a horší aerodynamika. Kompenzuje to zřejmě trochu kratší zpřevodování CX-5, které však na druhou stranu vede k vyšší hlučnosti a spotřebě. Opravdu s 6 jsem měl průměr na dlouhých trasách kolem šesti, s CX-5 kolem 7.5, a na krátkých zhruba 7 vs 9 — a to fakt nemyslím srovnání při 200 km/h na dálnici, ostatně už při 160 km/h ukazuje palubní počítač u CX-5 něco mezi 12 - 15 na sto, podle větru... při 200, kterých se auto na rozdíl od Šestky sotva drží, a je vytočené dost vysoko, to bude rozdíl jako kráva, ne směšné dva litry ;). Zkrátka moje pozorování zhruba odpovídá číslům...

Stabilita a odezva řízení CX-5 se značně zlepšila v moment zbavení se továrních Yokoham a přezutí na nové Bridgestone Turanza T005, v zimě LM005. Na 6 to ale nemá, sedan je dlouhý jako Lovosice, nizoučký, a na stabilitě na dálnici je to prostě znát. 2019 6 v automatu to pak posouvá ještě dál. Ale touhle rychlostí se dá někde rozumně jet čím dál vzácněji... a dokud nám turistům opět neotevřou Německo, tak ani tam. Pro běžného řidiče to tudíž asi nemá význam srovnávat, při normální jízdě je rozdíl opravdu hlavně v hluku a spotřebě při rychlostech kolem legálního limitu, obě auta jsou v takové rychlosti naprosto klidná a ani běžná síla bočního větru s nimi skoro nehne.

A vzhled, jak jsem sám psal, je naprosto subjektivní :).

Samozřejmě moje zkušenosti a srovnání platí pro generaci, kterou jsem mohl srovnat. Pro 2013 CX-5 vs. 2015 6 může být všechno jinak. Divil bych se však, pokud dramaticky jinak.
 
Poslední úprava:
Dobré ráno,

zpět k těm brzdám. Nejde ani tak o nutnost se měnit v kratším intervalu, ale čistě o ten brzdný účinek. Takhle s preferencí předku byla moje stará Alfa 156 a to auto prostě objektivně brzdí MÁLO.

Spotřeba a dynamika. Ve finále je mi skoro jedno, jestli to bude 2.0 Manuál nebo 2.5 AT, se spotřebou se nějak srovnám, je v očekávaných mezích (2.5 AT) resp. níž (2.0).

Design. Mno ... nechci holčičí auto, ale MX5 mimo červené je kus auta a holčičkovsky na mě nepůsobí. Nicméně klidně nadhoďte názory :)
 
Pokud si dobre pamatuju tehdejsi novinarske testy, Mazdy brzdi plus minus jako jina auta... vybavuju si, ze to nikdy nebylo nejlepsi, coz ale dost dobre muze/mohlo byt prave tim, ze Mazda ne vzdy obouvala zrovna nejlepsi pneu (kdekdo v Evrope daval Continental, Dunlop nebo Michelin) a take ma obvykle u podobnych aut o neco uzsi pneu. A ty rozdily nejsou velke. Rozhodne vsak ma Mazda dost odlisne nastavenou citlivost brzdoveho pedalu, pokazdy kdyz odnekud presednu, prijdou mi brzdy jakoby "mekke", proste je chod pedalu nejdriv plynuly a pak teprv zabere.

Sice 6 diesel, ale za Superbem moc nezaostava:
Tady CX-5 dokonce vyhrava, ale ma zrovna obute Conti, ktere jsou stopro lepsi nez Toya a Yokohamy, ktere Mazdy taky casto maji:
 
cau, pomalu (rychle) se rozhlizim po novem aute protoze muj starej supik asi dostal koronu a je nejakej zakuckanej ...

mam jasno v:
Mazda 6, 2.5 2017 Revolution Top, 190hp (2017 kvuli tomu ze to jeste nema vypinani valcu)

Co si myslite o techto nabidkach??


PS: nerozumim moc rozdeleni KIZOKU vs NAKAMA :. prijde mi to vybavove stejne (jako je v CR oznacovam Revolution TOP) .. tzn jedna se mi o tu (skoro) nejvyssi vybavu ...

Rozpocet do 600k
 
ostatně už při 160 km/h ukazuje palubní počítač u CX-5 něco mezi 12 - 15 na sto, podle větru...
To na 1.gen zcela jiste ne. S CX-5 mam najeto vyrazne min, ale i "svou trasu" (550km) a po rovine to ustalenou rychlosti 160 tacho skoro jiste nebude pres 10. Spis tak 9-9.5. Coz odpovida zhruba 1 litru od 6tky. 15 !?!?
u 6 vidím 9.1 na sto, provozní hmotnost 1375 kg
Moje 6tka ma provozní hmotnost 1470 kg (udaj dle velkeho TP), zrychleni 9.2 (muj real top 9.7)... ze by faceliftem zhubla o 95 kg? To by byl inzenyrsky masterpiece, ale uplne pravdepodobne mi to neprijde. Ja jsem to resil, protoze marketovan byl vsude udaj 1390-1395... a pak bum, konkretni (ok skoro full) kousek leze k 1500...

Brzdy popsal Ondrej presne: je to spis o pocitovem nebrzdeni/pozvolnem nastupu - jinak jsou vykonove prumerne v pozitivnim smyslu. Clovek se holt nesmi bat pritlacit na pedal. Auto velmi dobre detekuje realnou potrebu max brzdeni v pripade nouzovky. Po vymene všech brzd za EBC+yellow k vykonu nemam ani ň - pozvolnejsi nastup samozrejme zustal.

solidus: MX-5 je holka jak vysita (nerikam tim "pro holky"). Pokus udelat z ni kluka se jmenuje 124 Spider. Muj vjem je, ze vlastne vsechny Mazdy jsou spis holky :)
 
To na 1.gen zcela jiste ne. S CX-5 mam najeto vyrazne min, ale i "svou trasu" (550km) a po rovine to ustalenou rychlosti 160 tacho skoro jiste nebude pres 10. Spis tak 9-9.5. Coz odpovida zhruba 1 litru od 6tky. 15 !?!?

Moje 6tka ma provozní hmotnost 1470 kg (udaj dle velkeho TP), zrychleni 9.2 (muj real top 9.7)... ze by faceliftem zhubla o 95 kg? To by byl inzenyrsky masterpiece, ale uplne pravdepodobne mi to neprijde. Ja jsem to resil, protoze marketovan byl vsude udaj 1390-1395... a pak bum, konkretni (ok skoro full) kousek leze k 1500...

Brzdy popsal Ondrej presne: je to spis o pocitovem nebrzdeni/pozvolnem nastupu - jinak jsou vykonove prumerne v pozitivnim smyslu. Clovek se holt nesmi bat pritlacit na pedal. Auto velmi dobre detekuje realnou potrebu max brzdeni v pripade nouzovky. Po vymene všech brzd za EBC+yellow k vykonu nemam ani ň - pozvolnejsi nastup samozrejme zustal.

solidus: MX-5 je holka jak vysita (nerikam tim "pro holky"). Pokus udelat z ni kluka se jmenuje 124 Spider. Muj vjem je, ze vlastne vsechny Mazdy jsou spis holky :)
Vychazel jsem z katalogu Mazdy. Ale ted se divam na TP jak od 6, tak od CX-5, a u 6 (te predchozi, 2.0 165k Sedan) vidim 1476 kg, a u nasi CX-5 (KF, 2.0 165k AWD) vidim 1660 kg. Tedy opravdu dost jine udaje, nez uvadi Mazda v katalozich... zahada. Kazdopadne rozdil je porad 184 kg. Pro zajimavost jsem se chtel mrknout do velkeho TP moji soucasne s automatem, ale zjistil jsem, ze jsem ho asi ztratil :D EDIT: VTP nalezen, 6 s automatem 1607 kg, katalog uvadel rozmezi do 1 532 kg, takze nejspis bez ridice (75kg).

Tak aspon dobry vedet, ze katalogum se neda verit.

Spotrebu mam opravdu tak vysokou, vsak take hned po porizeni CX-5 jsem se tady na forech nad tim tolik "rozhorcoval". Taky jsme tu parkrat resili, ze vlastne aspon v mych rukach neni dvoulitr s manualem o nic uspornejsi, nez 2.5 s automatem.

Soude dle treba spritmonitoru, s AWDcky maji lidi nejvic spotreby mezi osmi a deviti, coz odpovida moji zkusenosti, kdezto u 6 je tam hromada lidi kolem 7. Ukazovany prumer na spritmonitoru je bohuzel zavadejici, protoze neumi odfiltrovat FWD od AWD.

Nase pouzivani je mozna trochu specificky, ze kdyz jezdime tady po okreskach, jezdime rychle, a pro zmenu kdyz jezdim do prace, je to zas velka porce dalnice, kde to odnasi aerodynamika a kratka sestka... Je mozny, ze kdybych mel vic mesta, nebo vic klidne jetych okresek, rozdil nebude tak velky.

Dival jsem se na posledni velkou dovolenou, kde jsem se s CX-5 jsem se hodne krotil, abych neprojel zas desitku za benzin, a dosahnul jsem 7.2-7.3 (predchozi podobna dovolena 7.9). U 6 jsem na dlouhe klidne cesty byl kolem sesti (pamatuju jednu takovou dovolenou konkretne 6.2), takze se z toho da vycist, ze rozdil je treba litr pri klidnem jezdeni, az dva litry a vic pri dynamicke jizde. V nasem pripade to teda jsou skoro furt ty dva litry, Mazdu si clovek nekupuje, aby se kochal krajinou pri devadesatce ;) (zertuju, ale trochu taky ne)
 
Poslední úprava:
PS: nerozumim moc rozdeleni KIZOKU vs NAKAMA :. prijde mi to vybavove stejne (jako je v CR oznacovam Revolution TOP) .. tzn jedna se mi o tu (skoro) nejvyssi vybavu ...
Já jsem si svou GL nechal dovézt z DE na jaře 2018 - je to tuším Kizoku Intense, tj. Revolution TOP i s šíbrem (neboli Glasschiebedach, elektrisch). Viz přílohy.
 

Přílohy

  • mazda 6 broschure_DE.pdf
    6,2 MB · Zobrazení: 33
  • Mazda 6 Kizoku_broschure_DE.pdf
    4,2 MB · Zobrazení: 36
  • Mazda 6 Kizoku_preisliste_DE.pdf
    109,2 KB · Zobrazení: 29
diky @MichalP .... ty auta co jsem poslal vypadaji dobre? nejsem uplne zkusenej,na dovoz jsem domluvenej s p.Pipkem na zaklade referenci tady na foru :) tak doufam ze mi pomuze vybrat dobre auto ...

jen jsem zvedavej jak bude fugnovat dovoz ted kdyz je vsechno zavreny
 
cau, pomalu (rychle) se rozhlizim po novem aute protoze muj starej supik asi dostal koronu a je nejakej zakuckanej ...

mam jasno v:
Mazda 6, 2.5 2017 Revolution Top, 190hp (2017 kvuli tomu ze to jeste nema vypinani valcu)

Co si myslite o techto nabidkach??


PS: nerozumim moc rozdeleni KIZOKU vs NAKAMA :. prijde mi to vybavove stejne (jako je v CR oznacovam Revolution TOP) .. tzn jedna se mi o tu (skoro) nejvyssi vybavu ...

Rozpocet do 600k
Dobrá volba, měl jsem stejné priority a budeš spokojený. Celkem mě překvapuje, že ty ceny šly spíš nahoru nebo přinejmenším stagnují od mého nákupu v 4/2020. Všechny tři vypadají v pohodě, ta druhá má krásnou barvu, což asi za tísíc euro rozdílu nestojí. paradoxne je ta nejlevnější taky nejnovější. tak šťastnou ruku....
 
Na první pohled tam nevidím problém. Najeto málo, první majitelé - OK. Z fotek se nedá skoro nic poznat, opotřebení je snad malé, šrámy nejsou viditelné, jen výbava, jsou spíš propagační. Takže může rozhodnout prověření havárií, oprav, servisních period a nájezdu přes VIN a Cebii, plus barva, cena a vzdálenost na dovoz. Nezkoumal jsem prodejce, prověř si je, ale nic nevypadá podezřele. Já ji měl z Berlína od Mazdího prodejce, byla to předváděčka.
 
Trošku k tématu a prodřeným sedačkám. Není problém na netu sehnat kompletní náhradní sedačku s nepoškozeným potahem. Je jenom otázkou, zda se dají sedačky 1:1 přehodit nebo se musí něco kódovat (airbag ?). Myslí že nemusí, ale jistý si nejsem.
 
Na první pohled tam nevidím problém. Najeto málo, první majitelé - OK. Z fotek se nedá skoro nic poznat, opotřebení je snad malé, šrámy nejsou viditelné, jen výbava, jsou spíš propagační. Takže může rozhodnout prověření havárií, oprav, servisních period a nájezdu přes VIN a Cebii, plus barva, cena a vzdálenost na dovoz. Nezkoumal jsem prodejce, prověř si je, ale nic nevypadá podezřele. Já ji měl z Berlína od Mazdího prodejce, byla to předváděčka.
Cau co myslis tim "jen vybava - jsou spis propagacni" ?? Ja mel za to vsechno je to Revolution TOP (vyhrivany volant, adaptivni tempo, adaptivni svetla, ..)

btw u te prvni mi nesedi fotky sedacek ... tady je jasne videt ze to jsou tri ruzne sedacky ....
aa5a3b4c-cd21-4c8c-9d28-bc330f3fd579_9719f400-d581-4472-9e7f-64432ea6b3e5.jpgaa5a3b4c-cd21-4c8c-9d28-bc330f3fd579_6c3e9890-7a6b-4d6c-ae57-b2b4edbcaf5a.jpgaa5a3b4c-cd21-4c8c-9d28-bc330f3fd579_f913693f-f32b-4b01-8aa1-c8eb38e0b7ea.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top