• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

pavelB85

nový člen
2
Aky mate nazor na GL z konca 2016(model 2017), 180tis km, 2.0 s 165hp. Treba sa bat kilometrov? Alebo riesit len klasika servis olej, filtre a jazdit kym sa nerozpadne/nezhdrzavie?
Kolko je tento motor pri servise schopny realne najazdit bez vacsich repasov a pod?
Riesit olejovy separator dodatocny?
Nevidno vela kusov s najazdami ako toyota napr. v DE.

vdaka za radu

Servisovane v Mazde podla “predpisov”, auto je z NL.
 
Hm a ťažné je až taký problem? Pýtam sa lebo väčšina Holanďanov na tom nosí nosiče bicyklov a nie karavany...
 
S karavanem asi nenajezdil tech 180tisic za 4 roky. Rekl bych, ze spis lital nekde v Nemecku po dalnicich. Jestli se o vuz primerene staral, mel by alespon tech ~300 zvladnout bez vetsich investic. To je priblizne zivotnost na kterou se dnes navrhuji bezna auta stredni tridy...
 
Ja jsem tedy v CR vidal Holandany vesmes s karavanem. Kdyz uz s kolama, tam to meli hozene na obytnaku. Ale jak se rika, kazdy sveho stesti strujce a obcanku mas, ne?
 
Ahoj nejspíše budoucí kolegové :)

Snažil jsem se přečíst celé fórum k M6 a CX5, přesto mám několik dotazů a nenašel jsem lepší místo, kam je dát.

Vybírám přibližovadlo pro sebe, určitě benzín a jeden ze dvou výše uvedených modelů. Rozpočet původně 350tis, rád bych se ho držel, ale už běžně koukám na auto 400 a někdy i více. Nechtěl jsem koncern, auto má být trochu pro radost, trochu praktické a upřímně - ať je to hezké. Nakonec jsem slevil z výkonu a šestiválců, no a vyšla mi Mazda :)

1) často i auta s menším nájezdem mají zničený textilní potah sedadla řidiče. Je to běžně řešitelné? Pochopil jsem, že na to trpí i nová auta. Nechci dát za auto 400tis a mít rozdrbanou sedačku jako u auta 20+let starého. Často je neadekvátně ojetý i volant, ale ten se dá přešít. Obojí působí hrozně ... špatně.

2) jak velký a častý problém je převodovka - vypadávající 3 a 4-5? Za kolik se to dá reálně pořešit, pokud mě to potká?

3) CX5 jako nová je PODSTATNĚ levnější než 6, ale u ojetin se to nepochopitelně otočí a za stejné peníze budu mít starší CX5. Jak to?

4) u M6 byl první facelift konec roku 2014 (model 2015), je to tak i u CX5? Má smysl hledat auta až po FL za cenu vyšší ceny? Jsou to podstatné změny?

5) a pak to nejvíce subjektivní - 6 nebo CX5? Bohužel musím říct, že se teprve chystám v obou projet

6
+ větší výběr
+ původně dražší auto (takže asi vyšší třída?)
+ lépe to ve stejné motorizaci pojede (asi)
+ o něco praktičtější
+ přední maska mi přijde o něco hezčí a celkově myslím, že auto působí nověji/nezestárne tak rychle
- začínám pociťovat, jak mě štve vystupovat ze sedanů/kombi se sedačkami s výrazným bočním vedením, když je málo místo na otevření dveří. To je podle mě i důvod těch zničených potahů řidiče

CX5
+ klidně bych si SUV vyzkoušel
+ naživo překvapivě velké auto
+ lepší nastupování, vystupování
- přední maska mi i u nejnovějších modelů přijde už pomalu nemoderní a fádní
- horší dynamika, spotřeba, atd.

Jsem ještě mladej kluk, dost sportuju, to vystupování není otázka fyzické kondice, jen už mě štve, jakým prostocvikem z těch aut lezu.

Snad si někdo najde čas na odpovědi :D

A pro příklad bych doplnil - občas se v cenové hladině najde auto o pár let mladší, např. toto. Na první pohled není nic špatně. Kde je zakopaný pes?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18998264?goFrom=list
 
1/ Pokud tam je až takhle zničený potah, tak se o to asi nikdo moc nestaral. Když občas koukám na ojetiny, tak jsem nikdy potrhaný potah neviděl. Určitě se dá najít auto, kde to není potrhané. Lepší variantou by bylo hledat výbavu Takumi, kde je kůže, ale to v té ceně asi nenajdeš. Když už to je potrhané, tak jedině řešit s čalouníkem. Osobně bych hledal, kde to není potrhané. Pokud tomu tak je, předpokládám vyšší opotřebování a možná městský provoz, což úplně bych nechtěl.
2/ Nevím. Bude muset někdo jiný k tomu něco říci.
3/ SUV auta jsou momentálně nejžádanější. Je tedy vysoká poptávka a tudíž u ojetin vyšší cena než u kombi, které na trhu ztrácí prodeje.
5/ Záleží na preferencích. Nastupování/vystupování je samozřejmě lepší z SUV než kombi. Na druhou stranu, kombi bude mít pořád lepší jízdní vlastnosti než SUV. Fyzika je v tomto směru na straně kombi. Taky má kombi větší kufr. V tomto bude asi lepší si do obou verzí sednout a projet se.
 
Já bych spíš řešil dovoz z DE. Najdeš tam auta v lepším stavu, s menším nájezdem a lepší cenou. A jsou zde kluci, kteří ti s dovozem rádi pomůžou. Já si takto dovezl GH s 2.5. U nás se nedala sehnat za takovou cenu s 71 tis km na tachometru. ;)
 
Díky adminovi za přesun.

Taktéž díky za odpovědi.

1) jako příklad uvedu tohle auto, líbí se mi pohledově ze všech nejvíc, ale ta sedačka to dá už jen chvíli a bude roztržená. Koukal jsem, že to pár lidí řešilo i po nájezdu pár tisic km (5tis, není to překlep). https://auto.bazos.cz/inzerat/129260995/mazda-6-20i-skyactive-121-kw-bi-xenony-navi.php , to samé i volant. Bohužel se mi zdá, že takto to mají "všechny".

Můžeš nadhodit koho oslovit? :)
 
A pro příklad bych doplnil - občas se v cenové hladině najde auto o pár let mladší, např. toto. Na první pohled není nic špatně. Kde je zakopaný pes?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18998264?goFrom=list
Základní výbava GJ FL/GL MY2016 (viz. nárazník - nikdo to nechápe, proč to tam dávali). Auto znám, kódoval jsem v něm tempomat (pan Dufek dával nový volant a spring clock, který tempomat umožňuje), má domontovanou velkou Sinosmart navi s Androidem a joystickem (původně sociální rádio). A je lehce posílené (původně 145k verze). ;)
 
Poslední úprava:
Proto nikdy nepřijdu na chuť látkovým sedačkám. Ten bok je nejvíc namáhaný a pokud někdo často nastupuje a vystupuje, tak to hrozí. Já se naučil trochu "zastrčit zadek" při nastupování, abych to místo trochu eliminoval. :D Asi by ti nezbylo nic jiného, než to dát čalouníkovy, aby to přečalounil. Ale nepovím ti teď, jaký by byl postup. Jestli by to zvládnul se sedačkou v autě nebo ne. Ale myslím, že by musela sedačka ven. Můj táta nechal přečalounit sedačku ve starém obytňáku a mám dojem, že ho to vyšlo cca 3000,-/ sedačku. Ale byl to jen sedák.

Co se týče dovozu... Najdi si na FB Impreza Martin (fotku tam má momentálně logo Mustangu). Ten ti rád pomůže. ;)

Tato vypadá moc dobře.
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz...g:estatecar,xhl:true/pg:vipcar/311426341.html

Tady je kůže. Sice tam není moc fotek, ale věřím, že ten bok na tom bude mnohe lépe:
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz...g:estatecar,xhl:true/pg:vipcar/299757424.html

Máš pravdu, u všech vypadá ten bok trochu jetě. Moc řešení tam není.
 
Jinak k věci, ošoupaný volant bych dal očalounit do Volantech.cz a na odřené látkové sedačky pořídil potahy u Autopotahy.sk. Případně koupil nové fotele na Allegru.
 
Věřím, že volant (ten určitě) i látkový potah (nejspíš) mají řešení, ale zároveň to může poukazovat na to, že má nalítáno podstatně víc ...

Pokud nemá cenu se hnát za FL 2015, pak bych preferoval kůži + výbavu.

Ad barva - červená je luxus, ale mám info z více stran (kamarád lakýrník a známí, kterým při nákupu nové salon červenou rozmluvil), že je prakticky neopravitelná/nenastříkatelná/bude to vždy vidět.
 
To ano. Nicméně Mazda má elektronickou servisní knížku. Takže když zjistíš VIN, stačí zavolat například do Autoefekt Zlín a oni ti řeknou, jestli to auto opravdu jezdilo do Mazda servisu. Pokud ano, budou ty km sedět. Druhou věcí je, že ta látka je prostě slabá a brzy se ošoupe.

Pokud budeš hledat kůže, což je za mě lepší varianta, tak asi nebude na výběr moc barev. S tou červenou je to asi pravda. Nedokážu říci. Ale je to myšleno spíš tak, že bude docházet k tomu, že uvidíš jiný odstín toho stříkaného dílu o proti zbytku auta.
 
Základní výbava GJ FL/GL MY2016 (viz. nárazník - nikdo to nechápe, proč to tam dávali). Auto znám, kódoval jsem v něm tempomat (pan Dufek dával nový volant a spring clock, který tempomat umožňuje), má domontovanou velkou Sinosmart navi s Androidem a joystickem (původně sociální rádio). A je lehce posílené (původně 145k verze). ;)
To nezní špatně, nicméně se základní výbavou se váže manuální klima a to je věc za trest ...

Na tu jsem koukal, to by pro mě bylo ideální auto.

Co se týče dovozu... Najdi si na FB Impreza Martin (fotku tam má momentálně logo Mustangu). Ten ti rád pomůže. ;)
Nemám FB :) pokud je to rally jezdec a ted tam má nějaké hnojdé, tak jsem ho ale našel
 
Na tu jsem koukal, to by pro mě bylo ideální auto.

Kontaktuj Martina, určitě se nějak domluvíte. Je to ale na druhé straně německa, tak počítej tak 20k za dovoz se vším všudy. ;)

Nemám FB :) pokud je to rally jezdec a ted tam má nějaké hnojdé, tak jsem ho ale našel
Aha. No nevím o tom, že by měl hyundai. Co vím, má M6 GH, CX-5 a Imprezu. :D Můžu ti na něj dát telefon do soukromé zprávy.
 
5) a pak to nejvíce subjektivní - 6 nebo CX5? Bohužel musím říct, že se teprve chystám v obou projet

Ještě při volbě mezi CX-5 a 6 je třeba mít na vědomí, že s CXkem asi nebude tolik komfortní jezdit třeba po Německu 180 - 200 km/h, jak kvůli stabilitě, tak kvůli hluku. A při rychlostech nad 130 roste nepochybně rychleji i spotřeba oproti M6.
 
Začal jsem se tedy rozhlížet i po D a tam se ceny CX5 a 6 vcelku srovnávají a nakonec dám asi přednost lepší nabídce, nicméně se trochu kloním k CX5. Jen mě překvapuje, že mnoho 6 tam je ve 2,5 a naopak těžší CX5 "jen" ve dvoulitru. Do 400tis + dovoz se dají najít už FL varianty obou, u 6 v kůži.

Reálně se na dálnice do D nedostanu moc často a stejně bych je jel 160 (jako i u nás).
 
Já bych doporučil dívat se po faceliftu 6 v roce 2017 (u CX-5 jakbysmet, tam je to skoro jiné auto), kdy je auto tišší, nový vyhřívaný volant od Revolution dál... obecně i nějaké jiné detaily vychytané, údajně i ty manuální převodovky. Sice to asi bude nad 400, čekal bych někde kolem 450 - 500 (ale nekoukal jsem se do inzerce), ale podle mě to za to stojí. Když jsem kupoval novou 2017, nejdřív jsem koukal po ročních/předváděčkách, a dospěl jsem k tomu, že to za tu úsporu tenkrát cca 100 tisíc nestojí, že ač to auto vypadá stejně, je tam prostě víc detailů jinak... jo a když jsem ji po dvou letech při 70 tkm, nebo tak nějak, prodával, látka sedaček byla jako nová, takže za mě je to i tom, jak se k tomu majitel chová, nebo jakého je vzrůstu.

Co se týká cen CX-5 a 6, tak CX-5 jsou dražší, protože lidi chtějí SUV. U většiny výrobců SUV méně klesají na ceně. Dá se čekat, že se ten trend nezmění dokud nezavedou dodatečné "SUV daně", o kterých mnohé evropské státy mluví, takže potenciálně je koupě CX-5 "výhodnější", že její vlastnictví vyjde levněji.

K velikosti — protože máme obojí (6 Sedan, CX-5; akorát obojí 2019, tzn. po posledních faceliftech) mám vyzkoušené, že CX-5 má praktičtější odkládací prostory, tím jak je architektura interiéru více na výšku, a také prakticky dělenou zadní sedačku 40:20:40, ideál na průvlak lyží... a prostředek jde sklopit i s dvěma širokýma dětskýma sedačkama po stranách. Ale nevím, jak to měla generace předtím. Na druhou stranu proti 6 Sedan je interiér CX-5 poměrně krátký, pohodlně se dá převézt max něco kolem 170 cm (s obětovanou sedačkou spolujezdce samozřejmě více), kdežto v 6 jde cca 190 - 200 cm; i na zadních sedačkách je v CX-5 méně místa pro nohy, resp. pocitově tolik ne, protože to dohání výška sedáku, ale na centimetry od opěradla jo. Problém je to speciálně s protisměrnou dětskou sedačkou. Ale je dobré připomenout, že máme 6 Sedan, která je uvnitř asi o 7cm delší, než Wagon, kde to bude nejspíše s CX-5 nastejno. Objem kufru je o něco větší v 6, samozřejmě až na malý nakládací otvor sedanu... i reálně je to prostě praktičtější, např. se vejdou dlouhé dřevěné sáně :) nebo složený kočárek podélně, v CX-5 musíme diagonálně, a část objemu je v CX-5 trochu neprakticky pod podlahou. Samozřejmě se dá teoreticky nakládat "nad plato", prakticky to bez pevné mříže za druhou řadou není bezpečné a blokuje to výhled vzad, takže to nedělám.

Dynamika, spotřeba i hlučnost je u CX-5 s AWD 165k o hodně horší, než byla u 6 s 165k. Část bude AWD, část aerodynamika. O hodně = spotřeba skoro o dva litry, rychlost reálně max kolem 205 km/h vs 225 km/h. Hlučnost u CX-5 s AWD větší nejen od vzduchu, ale také od motoru/kardanu nebo tak něčeho, prostě to auto víc hluboce "hučí" (nevím, jestli je lepší slovo hučí, nebo bručí). Aero hluk se přidává pak na dálnici kolem 120 - 130 km/h, ale pak už třeba v rozmezí 150 - 190 km/h mi přijde tak nějak stejný, jakože se to nezhoršuje. Jadrnost zvuku motoru ve vysokých otáčkách je podobná, možná u 6 mi to přišlo projevem nahoře trochu ostřejší, maličko míň utlumené. Shodné originální příčníky do pevných bodů, se shodnou rakví, jsou na CX-5 tišší, střecha je asi nějak líp vytlumená, vzdálenější od mojí hlavy, nebo tak něco. Nebo to víc maskuje ten brum motoru.

Jízdní praktičnost: Světlá výška 6 je velmi malá, přední nárazník navíc vytvarovaný tak, že by se s radostí opřel o kdejaký obrubník. V tom mi přijde CX-5 konečně "použitelná", i když bych i u ní snesl aspoň ještě 2 - 3 cm navrch. Ale normálně se dá v Alpách sjíždět ze silnic s výše nalitým asfaltem na různé lesní cesty a parkoviště, s 6 jsem si jednou takto nepatrně škrtnul a poté již nesebral odvahu... CX-5 v pohodě i "skočí z obrubníku", s 6 bych se taktéž nikdy neodvážil. V Praze jsou pak leckde příčná parkovací, kde se musí vyskočit na obrubník, opět s 6 jedině pokud se dá najet diagonálně, nebo super-pomaličku, aby se auto nezhouplo, takže prostě nepraktické. CX-5 v klidu. Výše uchycené dveře a překryté prahy jsou taky fajn.

Pohodlí: CX-5 na 17" mi přijde jako 6 na 19", možná lehounce neklidnější na příčných, ale zase měkkčí. Ale žádný zasadní rozdíl. Samozřejme vysoké těžiště SUV je znát v zatáčkách. 2019 CX-5 má také výrazně horší textilní i kožená sedadla, s mizerným bočním vedením sedáku a podivně zůženým opěradlem, a to jak proti 2019 6 v kůži, tak proti 2017 6 v textilu. Může to být subjektivní, ale myslím že i tady na klanu nad tím tvarováním sedadel panovala shoda. A sice píšu "výrazně horší", protože bych si přál, aby podržela a obklopila stejně jako v 6, ale záda mě z nich nebolí.

Textilní potahy mi u Mazdy vždy přišly hodně odolné, ale asi je to o chování k nim, a případně o váze a šířce stehen a zad uživatele(-ů) auta. Kůže u nové 6 se méně než po roce lehoulince vytahala pod kyčlí mojí pravé nohy. To textil v mém případě fakt nedělá :). A v létě chladne kůže věčnost, ač mám bílou a odvětrávané sedačky.

Jízdní vlastnosti: Na podobně dobrých pneu se drží CX-5 silnice skoro jako 6, za sucha pod plynem v hodně ostré zatáčce lépe díky AWD... srovnání mám hlavně na tom, jakou rychlostí jsem schopný projíždět nějaká svoje oblíbená místa. Na sněhu má CX-5 lehounce navrch, díky AWD, hlavně při rozjezdu do kopce na zasněžené/ledovaté silnici, ale 6 mi přijde trakcí na předkolku fantastická a nikdy jsem neměl problém ani v docela extrémních podmínkách. A samozřejmě CX-5 umí po připojení zadní nápravy krásně "hodit prdelí", což na 6 jedině přes ručku (jde to i přes elektronickou :)) nebo rozhozením auta. Taky je ale na hodně ledovaté silnici do kopce neklidná, že se umí víc zvlnit, když proklouznou obě nápravy, což je možná jen můj nezvyk na AWD... jsem zvyklý, že se začne sunout do strany předek a zlehčení či najetí do sněhu to zpátky chytí, ale když se mi takhle zavlní celé auto, moc mi nechybí, nadělat si do kalhot :poop: (nojo, amatér, já!).

Obojí jsou pořád Mazdy, v tom nejlepším smyslu, a při jejich řízení často úplně přestanu vnímat, se kterou zrovna jedu... a zjistím to až když poslepu sáhnu na panel klimatizace, a on má ty tlačítka jinak :). Prostě když jsem zažraný do jízdy a nekoukám zrovna po autě, ani nevnímám periferně jinou barvu sloupků nebo interiéru, obojí je opravdu hodně podobné... a hodně dobré, jinak bych si ty Mazdy furt nekupoval.
 
Poslední úprava:
Back
Top