• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Poslední rozhovor s jedním z Vás, který jsem zveřejnil v listopadu loňského roku, byl o prvních dojmech z nové Mazdy 3, ale především revolučního motoru Skyactiv-X. Čísla v editoru mluví jasně o tom, že Vás nadmíru zaujal. Nicméně, po delší pauze se vracím k oblíbené rubrice Rozhovory a tentokrát jsem položil otázky Lukášovi, kterého znáte spíše pod přezdívkou Deri. Vybral jsem právě jeho, jelikož doma postavil závodní speciál z Mazdy 6 (GG) a hodil jej do vítězných barev 787B z LeMans 1991. Musím uznat, že auto vypadá naprosto skvěle! 1. Ahoj Lukáši, přednostně musím smeknout před tebou pomyslný klobouk, protože výsledek se ti vážně povedl! Prozraď nám, kdy přišla ta první myšlenka něco takového postavit? A proč právě Mazda 6...
Jak jste si asi všimli, prohloubili jsme spolupráci mezi mnou a kamarádem Martinem, který zastupuje pozici externího marketingového specialisty v ústeckém dealerství Mazda Auto Bek. Sice jsme prozatím přinesli společnými silami dva rozhovory, ale už teď mohu prozradit, že se pracuje na třetím. Nicméně, rozšířená spolupráce přinesla Mazda News i první zapůjčení demo vozu na víkend – vybrali jsme si Mazdu 6 Wagon (GL). Co měla pod kapotou? A jak na mě zapůsobila? Možná si to už nepamatujete, proto si dáme malou rekapitulaci. Současná generace Mazdy 6 se představila už v roce 2012 na moskevském autosalonu. První menší facelift přišel v roce 2015, kdy se toho tolik nezměnilo z pohledu exteriéru. To se stalo až o téměř tři roky...
Píše se rok 2020. Na našem webu zveřejňuji článek o tom, že Mazda pracuje na nové generaci modelu 6 s pohonem zadních kol a benzínovým šestiválcem. Představení je naplánováno na rok 2022, čtenáři jásají. Jenže o dva roky později je tomu vše jinak. Co prozradilo vedení Mazdy? Nedávno představená Mazda CX-60 je prvním modelem nové generace, která bude využívat novou platformu s pohonem zadních kol Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture. Ta je vyrobena tak, aby byla kompatibilní jednak se šestiválcovými motory, tak plug-in hybridní soustavou. Pochopitelně se pak začaly šířit informace ze zahraničí, že by stejnou techniku mohla dostat i nová 6. MOŽNÁ PODOBA NOVÉ MAZDY 6 DLE AUSTRALSKÉHO DENÍKU! Šéf vývoje a výzkumu Mazda Europe...
Deset let! Tak dlouho už není v nabídce Mazdy rotační motor, neboť odešel společně s koncem výroby modelu RX-8 v roce 2012. Ale dneškem se vše mění! Na bruselském autosalonu byla představena nová Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, která má v útrobách nový rotační motor coby prodlužovač dojezdu. Standardní MX-30, která dostala nově přídomek EV, disponuje baterií o kapacitě 35,5 kWh, kdežto nově představená MX-30 e-Skyactiv R-EV má poloviční kapacitu, přesněji 17,8 kWh, což ušetří jak hmotnost, tak náklady. MX-30 R-EV tak díky dané kapacitě ujede 85 km čistě na elektriku. Jelikož Wankelův motor je natolik kompaktní, dokázala Mazda vtěsnat jednorotorový rotační motor o objemu 0,830 litru a výkonu 75 koní vedle generátoru do motorového prostoru...
Asi tak před měsícem jsem Vás informoval o tom, že nová generace Mazdy 6 zažije doslova revoluci, neboť dostane platformu s pohonem zadních kol, ale i nový šestiválec Skyactiv-X. Zdá se to možná divné, ale přechod na takovou platformu se musí značce vyplatit, a proto by nebylo od věci, kdyby na ni přešly i ostatní modely. A zřejmě se tak skutečně stane, protože se nyní objevila informace, že pohon zadních kol, a nejen to, dostane i nástupce CX-5. Možná si říkáte, proč píšu nástupce a ne nová generace. Důvod je prostý, Mazda najíždí na novou nomenklaturu, příkladem je CX-30, a proto logicky nové velké SUV dostane označení CX-50, aby tak zapadlo do nové „rodiny“. V USA, ale nejenom tam, se současná CX-5 těší velké oblibě, proto není...
V současnosti prodávaná Mazda 6, ať už v provedení sedan nebo kombi, se prodává i přes nějaké modernizace už deset let. Vyjma tedy USA, neboť tady byl prodej ukončen v loňském roce. Automobilka si však připravila pro své zákazníky výroční Mazdu 6 20th Anniversary, a jak už přídomek napovídá, jde o připomínku, že se Mazda 6 ukázala poprvé před dvaceti lety, čili v roce 2002. Co nabídne speciální edice? Výroční Mazda 6 20th Anniversary je sice zatím oficiálně potvrzena pro japonský a australský trh, ale my už víme, že se dostane i do Evropy, a to včetně České republiky. Bude se nabízet pochopitelně v obou karosářských variantách, ale na výběr budou jenom dva prémiové odstíny – Artisan Red a Rhodium White. K tomu budou 19palcová lesklá...
Naposledy jsem s kamarádem Martinem, externím marketingovým specialistou ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, vedl rozhovor o nové Mazdě 3, v provedení hatchback, která měla pod kapotou revoluční motor Skyactiv-X. Protentokrát si našel chvíli, aby vyzkoušel pro Mazda News novou Mazdu CX-30, a to jak v kombinaci se základním motorem Skyactiv-G122, tak i převratným agregátem Skyactiv-X180. Jak zapůsobilo na něj nové SUV? A co přineslo srovnání motorizací? 1. Ahoj Martine, předně děkuji, že sis udělal opět čas na naše čtenáře a pomáháš mi tak tvořit zajímavý obsah na stránkách. Nicméně, takhle ze začátku, jak se ti vlastně líbí CX-30? Ahoj Jirko, já děkuji a jsem rád, že můžu své zážitky sdílet s fanoušky značky. Jak jistě víš...
V současné době nabízí Mazda v Evropě tři SUV – CX-30, CX-5 a elektrickou MX-30. Zamíříme-li mimo starý kontinent, tak je k mání v zámoří ještě CX-8, potažmo CX-9. Ovšem na základě dnešní zveřejněné tiskové zprávy se dočkáme v budoucnu dalších nových SUV. Jakých konkrétně? Během následujících dvou let se má představit (nejen) na evropském trhu Mazda CX-60 a CX-80 na nové platformě (zřejmě s pohonem zadních kol). Oba chystané modely mají uspokojit rostoucí potřeby segmentu SUV a jsou navrženy pro úzké evropské a japonské silnice. V čem se na první pohled budou zmíněné novinky lišit, je asi jasné – CX-60 bude pětimístným vozem, kdežto CX-80 zase sedmimístným. Evropa Na evropském trhu je elektrifikace v plném proudu. To znamená, že nově...
V listopadu loňského roku v rámci prezentace byl představen elegantní koncept Vision Study, který zobrazuje zároveň dlouhodobý závazek Mazdy pro výrobu zábavných aut. Daná studie může být předzvěstí nové MX-5, anebo třeba také ne. Jedno je však jisté – MX-5 bude žít věčně. Ano, je to tak. Generální ředitel Mazdy Europe, Martijn ten Brink, pronesl během rozhovoru s deníkem Autocar na bruselském autosalonu, že jejich sportovní model nikdy nezemře. Přesněji na otázku, co automobilka chystá pro oblíbený roadster s pohonem zadních kol, Brink odpověděl: „Jak zůstanete věrní konceptu auta, abyste ho přenesli do příští generace technologií? Rozhodnuto o tom ještě nebylo, ale bylo by zas fér říct, že MX-5 nikdy nezemře.“ Dále Martijn ten...
S nástupem roku 2022 začala Mazda nabízet modernizovanou CX-5, ale jak už je zvykem u této značky, změny byly evoluční než revoluční. Mezitím se stihla představit nová CX-60, včera zase CX-90 a další SUV jsou ještě v plánu. Jaká je tedy budoucnost CX-5? Australský web CarExpert položil ohledně tohoto tématu dotaz Mitsurovi Wakiieovi, programovému manažerovi CX-5, který odpověděl následovně: „Nejsem si jistý, zda představíme novou CX-5, proto vám nemohu poskytnout další podrobnosti.“ Jelikož inovace pro CX-5 jsou poměrně čerstvé, lze předpokládat, že bude v prodeji ještě pár let. Bohužel pro CX-5 se loni představila další dvě středně velká SUV – CX-50 a CX-60. Jen pro srovnání: Mazda CX-50 – 4719 mm na délku, 1920 mm na šířku, na...
Letošní rok je pro Mazdu výjimečný, jelikož oslavuje sté výročí od svého založení, ale také 60 let od uvedení prvního osobního automobilu – model R360 Coupe. Většina fanoušků i zákazníků čekala s napětím, jaký asi připravila automobilka dárek k významnému jubileu. Někteří třeba doufali, že by se mohl ukázat konečně nástupce RX-8, ale omyl, nakonec zůstalo u představení limitované edice 100th Anniversary pro všechny současné modely, krom Mazdy 2, je-li řeč o evropské půdě. O této edici jsem napsal více už začátkem dubna, ale až nyní jsou konečně známy její ceny pro český trh. Jak uvádí oficiální brožura k výroční edici, Mazda patří mezi nejinovativnější výrobce automobilů na světě a nutno podotknout, že zanechala významnou stopu v...
Je to skoro rok, co jsem psal o výňatku ze zprávy pro investory, kde byla zmíněna investice do nového podvozku s pohonem zadních kol, ale také šestiválců, ať už benzínových, tak dieselových. Od té doby nepadlo ani slovo o budoucích plánech automobilky, proto mnoho z nás se zas rozloučilo s onou nadějí. Tu však nyní obnovuje americký portál Car and Driver, který přichází s potvrzením techniky pro novou Mazdu 6. Na co se můžeme tedy těšit? Segment D neboli střední třída, už není tolik v oblibě, a to díky velké poptávce po vozech SUV. Proto není divu, že některé automobilky končí s modely v daném segmentu. Příkladem je např. Ford, který už potvrdil, že Mondeo nedostane nástupce. Osobně jsem se bál, že podobné rozhodnutí udělá i Mazda...
Pokud sledujete články na našem webu pravidelně, určitě znáte mého kamaráda Martina, který pracuje externě i pro showroom Mazda AUTO Bek v Ústí nad Labem. Díky němu jsme měli možnost si přečíst první dojmy z nové 3 s motorem Skyactiv-X, ale i MX-30. Tentokrát to však bude trochu jiný rozhovor, neboť Martin si udělal loni další čtyřkolovou radost. 1. Ahoj Martine, já vím o tobě, že máš rád auta staršího data výroby, čemuž odpovídá i tvůj vozový park. Můžeš nám tedy říci, co parkuješ v garáži? Ahoj Jirko, auta mám velmi rád a ty starší především. A to proto, že i s obyčejným starým autem si užiju dost zábavy. A hodně mě baví to, jak z nich dýchá ta, v mém případě, devadesátková atmosféra. Zapnu si nějakou dobovou hudbu, obléknu...
Volba rozumem. Tak by se dal zhodnotit krok Mazdy, která představila novou generaci modelu 2 Hybrid. Jenže není tak nějak důvod k radosti, protože jde o jednovaječné dvojče Toyoty Yaris. Sice se dlouho vědělo, že půjde o derivát Toyoty, ale osobně jsem doufal v osobitější design. Každopádně, představená Mazda 2 Hybrid je určena pro evropský trh a bude se zatím prodávat společně se současnou generací. Co se týče designu, jde o Toyotu Yaris pouze s logy Mazda. Ale i s těmi měli designéři práci, protože musela tak dokonale zapadnout, aniž by bylo potřeba vyměnit nějaký díl. Ani v interiéru se nic nezměnilo ve srovnání s Toyotou, pouze na volantu se vyjímá logo Mazdy a na koberečkách zase nápis Mazda 2. Stejně jako Yaris, i Mazda 2 Hybrid...
S příchodem podzimu zavítala do českých showroomů nová Mazda MX-30 neboli vůbec první elektromobil japonské značky, který se ukázal světu poprvé na tokijském autosalonu v minulém roce. Pochopitelně dealeři nezahálí a nabízí první testovací jízdy. Jelikož nemám takové časové možnosti, abych se ujal osobně volantu MX-30, jsem rád za kamaráda Martina coby externího marketingového specialistu ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, který si MX-30 vypůjčil na víkend a otestoval ji pro čtenáře Mazda News. Opět jej vyzpovídám prostřednictvím rozhovoru, jako tomu bylo třeba u nové 3 či CX-30. 1. Ahoj Martine, tak opět se setkáváme u dalšího rozhovoru a jsem za to pochopitelně rád! Co ti projelo tenkrát hlavou, když si poprvé zjistil, že...
Tak dlouho se spekulovalo o přeplňované Mazdě 3 až se tak nakonec stalo, což prozradil pár dní před premiérou i mexický import značky, který zveřejnil specifikaci pro tamní trh. Evropští zákazníci musí prozatím schovat veškeré úspory, jelikož novinka byla uvedena na americkém trhu a o příchodu do Evropy se zatím nemluví. Nicméně, co můžeme vlastně závidět zámoří? Od začátku se vědělo, že se nepracuje na znovuzrození divize MPS, což některé fanoušky zamrzelo, ale zas lepší něco než nic. Nová Mazda 3 Turbo, ano, pod takovým označením se bude prodávat, má pod kapotou námi známý 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový benzín...
Mazda chystá nejspíš další bombu! Nedávno jsem Vás informoval o registraci patentů k novému modelu využívající rotační motor a hybridní techniku. Teď však přišel s nečekanou zprávou deník CarBuzz. Mazda prý údajně pracuje na dvoudveřovém kupé na základech současné „trojky“. V současné době si lze koupit Mazdu 3 jako pětidveřový hatchback nebo čtyřdveřový sedan. Pokud bych šel do detailu, tak i jako crossover, neboť CX-30 jezdí na platformě „trojky“. CarBuzz však pátral v patentových dokumentech na daných úřadech v USA i Evropě a našel velmi zajímavé materiály ohledně dvoudveřového modelu. Dokumenty byly podány v červnu roku 2021 a zveřejněny tento měsíc, ale už v červenci 2020 dostaly interně označení, aby byly zpracovány co nejdříve...
Kdo by neznal Pikes Peak. Hora v americkém Coloradu, kde se pravidelně pořádají závody do vrchu. Krom toho jde také o skvělou „módní přehlídku“ divoce upravených aut a nebude tomu jinak ani při stém závodu. Ovšem opravdu nadupaný speciál pro nadcházející ročník představil Mad Mike, vlastním jménem Michael Widdett. Možná si někteří z Vás právě řekli, kdo je sakra Mad Mike? Jde o novozélandského driftera, který už potrápil pár Mazd, a hlavně ty s rotačním motorem. A tohle know-how zakomponoval právě do speciálně upravené Mazdy 3. Na samotný hatchback nižší střední třídy není mnoho náhradních dílů k sehnání, a proto už i tak jde o výstřední proměnu. Pod kapotou se nachází čtyřrotorový rotační motor o přibližném výkonu 1200 koní, který...
Koncem loňského roku jsem zveřejnil na stránkách informace o tom, jak Mazda provedla změny v portfoliu, ale také ceníku i pro český trh. Namátkou mohu třeba zmínit, že Mazdu 3 si už nelze zakoupit od nového roku s dieselovým motorem a místo něj dostala silnější zážehový motor. A k němu nedávno automobilka odtajnila bližší informace. Hned na začátek je důležité zmínit, že novou motorizaci nedostala jenom Mazda 3, ale také poslední novinka CX-30. Při uvedení obou modelů byly k dispozici jenom dvě zážehové pohonné jednotky – běžná G122 a pak revoluční X180. Teď je tomu ale jinak, neboť Mazda představila nový konvenční agregát G150 a zařadí se tak mezi dvě zmíněné motorizace. Nový benzínový čtyřválec 2,0 Skyactiv-G v kombinaci se...
Back
Top