• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Příchod nové Mazdy CX-5 je nejistý, důvodem je kanibalizace ve vlastních řadách

S nástupem roku 2022 začala Mazda nabízet modernizovanou CX-5, ale jak už je zvykem u této značky, změny byly evoluční než revoluční. Mezitím se stihla představit nová CX-60, včera zase CX-90 a další SUV jsou ještě v plánu. Jaká je tedy budoucnost CX-5?

Australský web CarExpert položil ohledně tohoto tématu dotaz Mitsurovi Wakiieovi, programovému manažerovi CX-5, který odpověděl následovně: „Nejsem si jistý, zda představíme novou CX-5, proto vám nemohu poskytnout další podrobnosti.“ Jelikož inovace pro CX-5 jsou poměrně čerstvé, lze předpokládat, že bude v prodeji ještě pár let. Bohužel pro CX-5 se loni představila další dvě středně velká SUV – CX-50 a CX-60.

Jen pro srovnání:​

  • Mazda CX-50 – 4719 mm na délku, 1920 mm na šířku, na výšku 1618 mm, rozvor náprav 2814 mm
  • Mazda CX-60 – 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, na výšku 1680 mm, rozvor náprav 2870 mm
  • Mazda CX-5 – 4550 mm na délku, 1840 mm na šířku, 1675 mm na výšku, rozvor náprav 2700 mm

Za rok 2022 bylo prodáno celkem 365 135 kusů CX-5 (pokles o 4,4%) po celém světě a jde tak o nejprodávanější model Mazdy, neboť na druhém místě skončila Mazda 3 s 173 619 kusy a na třetím zase Mazda CX-30 s 172 057 kusy. Celosvětově Mazda prodala za loňský rok celkem 1 116 107 vozů (pokles o 13,3%), tím pádem prodeje CX-5 tvořily téměř třetinu celkového objemu značky.

mazda_cx-5_3053-1024x683.jpg

Bylo by zvláštní, kdyby došlo k ukončení modelu CX-5, když jde o nejlépe prodávaný model, ale zase má jinou platformu než nedávno představené modely CX-60 a CX-90, které mají pohon zadních nebo všech čtyř kol a nabízí i možnost elektrifikace. Navíc se plánuje s koncem letošního roku ještě uvedení sedmimístné CX-80 pro Evropu a pětimístné CX-70 pro USA. Tím pádem konkurence ve vlastních řadách je opravdu veliká a Mazda se obává kanibalizace prodejů mezi danými třemi SUV.

Pokud jde o Mazdu 6, dle deníku Motor1 už Mazda zcela vyloučila použití platformy s pohonem zadních kol a šestiválcovými motory pro novou generaci modelu střední třídy. Současná verze Mazdy 6 se stále prodává na některých trzích, ale její budoucnost je velmi nejistá. Co se týče malé Mazdy 2, před pár dny byl představen další facelift a vypadá to, že Mazda s ní nadále počítá – alespoň v Evropě v kombinaci s přeznačenou Toyotou Yaris Hybrid.

Zdroj: carexpert.com.au, motor1.com

Pokračujte ve čtení...
 
Když čtu tu záplavu zpráv, který obsahujou název CX... tak mám strach, že z Mazdy se za chvilku stane velkoprodejce těžkoobjemných krabic SUV a když si omylem někdo vzpomene na jiný typ karoserie, tak se jen přeznačkuje model od cizý automobilky. :(
Tímhle to jejich Jimba itaj (nebo jak se to píše) dostává asi stejný význam jako cirkusovej slon na Velký pardubický.

Nějaký pozitivnější zprávy by se nenašli prosím ?
 
Bohuzel Mazda musi (v ramci preziti :)) prodavat to, co po ni chce trh. Ze se lidi zblaznili do SUV, s tim Mazda nic nenadela...
 
Mě spíš přijde, že i vlivem elektrifikace se jede pravidlo: Do velkýho auta se líp schová velká cena.
Co chtějí lidi, bych viděl jako druhou kolej a to ať už se na to kouknu z pohledu výbavy nebo samotnýho auta.
 
Když čtu tu záplavu zpráv, který obsahujou název CX... tak mám strach, že z Mazdy se za chvilku stane velkoprodejce těžkoobjemných krabic SUV a když si omylem někdo vzpomene na jiný typ karoserie, tak se jen přeznačkuje model od cizý automobilky. :(
Tímhle to jejich Jimba itaj (nebo jak se to píše) dostává asi stejný význam jako cirkusovej slon na Velký pardubický.

Nějaký pozitivnější zprávy by se nenašli prosím ?
Rád bych sepsal něco pozitivnějšího, ale není kde brát... ale jinak souhlasím, že SUV jede Mazda ve velkém, ale není divu no, lidi to vážně kupují jak blbí. Spíš by mě zajímalo, zda se to někdy otočí... tenkrát taky letěla MPV a najednou si na ně nikdo nevzpomene.
 
Já to SUV pořád nějak nechápu, přece nejsem tak "starý" abych jezdil v nakoplé krabici, už u kombiku sem docela prskal. Štve mě, že se to hrne tímto směrem.
 
Je to lavina i kolem mě, masa teď prostě chce SUV auta. Kvůli pocitu bezpečí, kvůli vzhledu (nejen proti běžné verzi kombi vozu). Někdy i kvůli schopnostem v terénu, vyšší posez, v jistých případech i trochu chuť vyčnívat z davu... čas ukáže, nic neroste do nebe ;)
 
Já kupoval SUV jen z důvodu vyššího posezu, tudíž nastupování a vystupování. Nechápu ten humbuk a emoce kolem SUV. Prostě pro starší lidi jsou tyto auta pohodlnější(aspoň tedy u mě) a co třeba taková sportovní auta s výkony závodních aut, o těch se jaksi mlčí, šak ať si zařádí, když to přežijí. Ty již nikomu zbytečné nepřipadnou.
 
Tak sportovní auta se skoro neprodávají a tedy ani nevyrábějí. A nevytlačují zbytek typů aut. Proto podle mě nikoho moc nezajímají. A třeba "eko" pohledem: I kdyby sportovní auta měla astronomické emise, světu je to fuk (no teda některým aktivistům jejich existence vadí), protože jich je tak málo a málo se v nich najezdí... kdežto třeba SUV a do značné míry i crossovery jsou větší hmota, tedy obvykle i hmotnost, větší odpor vzduchu... a bude s tím za chvíli jezdit drtivá většina lidí, protože nic moc jiného už se nevyrábí a neprodává (aspoň podílově), a až nynější ojetá nízká-malá auta vymřou, SUV bude i víc než každé druhé na silnici.

To, že dnes kvůli "módě" frčí SUV u lidí, kteří v tom jezdí sami nebo po městě, je prostě fakt. Nejsem příznivce jakýchkoliv zásahů do trhu, takže bych to lidem nebral, ale ťukat na čelo si kvůli tomu můžu... podle mě to prostě nesmyslný trend je.
 
Poslední úprava:
podle mne spousta lidi bere velke=bezpecne+prostorne, coz u tech oplastovanych crossoveru zdaleka neplati...
stejne jako dnesni SUV nejsou do terenu, sice jsou vyssi ale zvladnou tak prejet obrubnik nebo maximalne nejakou tu lepsi polnacku, 2WD nebo AWD je skoro jedno
 
To, ze si je lidi nekupuji do terenu, nejlip ukazuje to, ze plno SUV a jeste spis crossoveru se ani nenabizi s pohonem ctyr, a tam, kde to lze, tak ty AWD rozhodne nejsou 90 %.

Kdyby se lidi rozhodovali hlavou, a ne emocema, pak lidi s rodinama maj MPV, mlady pary miniauta, lidi ve meste skoro bez vyjimek miniauta, atp. Jak ted doma jedno MPV mame, tak fakt nenachazim moc nevyhod, krom teda nizsi bezpecnosti (kratsi predek), coz je spis teoreticky, protoze i kratky auto umi dopadnout vyrazne lip, nez dlouhy, a vyssi spotreby, ktera ale neni vyssi, nez by byla SUV (auto je celkove nizsi, prid plynula). Jen nam kazdej rika, ze "to uz se preci nenosi". Nekdo nam dokonce rika, ze to je osklivy. Hm... tak asi nenosi. Chtel bych na to rict, ze ja si budu "nosit", co budu chtit, no ale kvuli tomu, ze automobilky musi respektovat trh, ktery ta auta nechce, tak asi nebudu... a pristi bude muset byt dodavka (totalne zbytecna), nebo SUV.
 
Tak sportovní auta se skoro neprodávají a tedy ani nevyrábějí. A nevytlačují zbytek typů aut. Proto podle mě nikoho moc nezajímají. A třeba "eko" pohledem: I kdyby sportovní auta měla astronomické emise, světu je to fuk (no teda některým aktivistům jejich existence vadí), protože jich je tak málo a málo se v nich najezdí... kdežto třeba SUV a do značné míry i crossovery jsou větší hmota, tedy obvykle i hmotnost, větší odpor vzduchu... a bude s tím za chvíli jezdit drtivá většina lidí, protože nic moc jiného už se nevyrábí a neprodává (aspoň podílově), a až nynější ojetá nízká-malá auta vymřou, SUV bude i víc než každé druhé na silnici.

To, že dnes kvůli "módě" frčí SUV u lidí, kteří v tom jezdí sami nebo po městě, je prostě fakt. Nejsem příznivce jakýchkoliv zásahů do trhu, takže bych to lidem nebral, ale ťukat na čelo si kvůli tomu můžu... podle mě to prostě nesmyslný trend je.
Měl jsem na mysli i různé RS, to nejsou sportovní vozy.
 
Vezmeme dva modely z v Evrope nejpopularnejsich: Golfu vyrobeno od pocatku veku 40 milionu, verze GTI 2.3 mil z toho. 3. generace Octavie se vyrobilo 1.5 milionu, z toho 172 tisic RS. (Jina data se mi hledala hure). Takze "sportovni" verze aut jsou take kapka v mori... samozrejme je to videt i na silnicich.
 
Slovy 80letého dědečka s MX-5 NC co jsem potkal, babičce sa do toho blbě leze, aspoň jezdím sám a nekecám mi do toho ???.
 
Za mne těch CX mají strašně moc.
Zredukoval bych to na CX30, CX60 a 7 místné CX80/90 či co to bude.
Pak bych nechal 2 jako malinké auto, 3 a hlavně novou 6 a to hlavně v provedení kombi protože je to jediný kombík v nabídce Mazdy.
No a MX5 plus nezbytné zlo MX30.

Zbytek - CX3, CX5 bych vyřadil už se to jen překrývá a mate zákazníky.
 
Si ale Vem že on s tím fakt přijel ze Zlína do Slavkova na sraz veteránů a na spolujezdcovi měl regulérně čagan to měl fakt můj respekt hlavně zaparkoval jsem hned vedle a hned, se znal a začal prolezat RX-ku prý by mu tam prekazela ta střecha ???. Kdybych tedle skončil v 80 vůbec bych si nestěžoval.
 
Back
Top