• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

To, čeho jsem se obával, je tady. Médii se začaly šířit informace o tom, že na domácím trhu bude ukončena výroba současné generace Mazdy 6 (GL). Stane se tak po dvanácti letech, kdy byla produkce třetí generace zahájena. A důvod? Nepřekvapující… Přesněji Mazda vydala prohlášení, že výroba jejího modelu 6 pro japonský trh skončí v polovině dubna letošního roku. Zabrousíme-li do minulosti, na severoamerickém trhu zmizel model střední třídy již v roce 2021 a naopak ve Velké Británii byl stažen před rokem. Bohužel nebyly zmíněny další podrobnosti k tomuto rozhodnutí. Vůbec poprvé se Mazda 6, potažmo Atenza na domácím trhu, ukázala v roce 2002 jako nástupce modelu 626. Podle výkonného ředitele Mazdy odpovědného za prodeje na japonském...
V minulém týdnu vydala Mazda pětibodový plán, podle kterého se bude řídit při vývoji technologií a vozů do roku 2030. Vydaná tisková zpráva tvrdí například, že v letech 2022 až 2025 bude představeno celkem třináct elektrifikovaných modelů a také určitou úroveň elektrifikace pro všechny modely do roku 2030. Prohlášení obsahuje následujících pět bodů – akumulace technologických nástrojů pro vyšší efektivitu výroby, povýšení elektrifikovaných produktů, povýšení na lidi orientovaných bezpečnostních technologií k dosažení společnosti bez nehod, vývoj propojených technologií a na lidi orientovaná filozofie v časech definovaných uhlíkovou neutralitou. První bod se zaměří na nejzákladnější prvky vozidel. To znamená, že Mazda bude pracovat...
Na rovinu, praktičnost MX-5 je nulová. Ale i tak se Mazda snaží nabídnout cenově dostupné sportovní auto širšímu spektru lidí, a proto na domácím trhu si ho mohou pořídit i zdravotně postižení. V Japonsku pod označením Roadster se prodává jak softtop, tak i RF. Sice se MX-5 pro lidi s handicapem prodává už nějaký ten pátek, tudíž nejde o aktuální novinku, ale i tak mi to přijde zajímavé. Ptáte se proč? Většinou se upravují pro zdravotně postižené kombíky, MPV, SUV, apod., ale ne sportovní vůz. Je vidět, že vedení automobilky myslí i na tuto sortu lidí, ve které je určitě i mnoho fanoušků MX-5. V čem se tedy liší upravená MX-5 oproti té běžné? U středového panelu se vyjímá ovládací rukojeť/páka, která nahrazuje plynový a brzdový pedál...
Mám takový pocit, že od doby, kdy byla představena MX-5 ve výročním hávu 30th Anniversary, se nějak roztrhl pytel s limitovanými edicemi pro oblíbený roadster. Naposled jsem psal o komplexní edici pro všechny modely k 100. výročí automobilky, kde samozřejmě nechybí ani MX-5. Další v pořadí byla Eunos Edition, které se dočkali jen Francouzi, a dnes byla odhalena edice R-Sport - ta je určená pro změnu zas pro Brity. MX-5 R-Sport vychází z výbavy Sport, ale bude se lišit exkluzivní úpravou exteriéru a také interiéru, která by se dala shrnout pod pojmem „50 odstínů šedi“. Konkrétně se bude pyšnit odstínem karoserie Polymetal Grey, speciálně vyrobenými 16“ koly Rays Gunmetal, černými kryty vnějších zrcátek a aby toho nebylo málo, tak i...
V loňském roce byla po více než deseti letech obnovena výroba rotačního motoru, který je typickým prvkem pro Mazdu, ale bohužel nenašel takové uplatnění, jaké bychom si nejvíce přáli. Jinými slovy, nedorazil jako agregát ve sportovním modelu, nýbrž jako jakýsi generátor v MX-30 e-Skyactiv R-EV. Že bychom se dle posledních zpráv přece jen dočkali toho sporťáku? Prezident a generální ředitel Mazdy, Katsuhiro Moro, prohlásil nedávno na tokijském autosalonu, že s účinností od 1. února letošního roku vznikne speciální tým inženýrů, který se zaměří na vývoj rotačních motorů. Samozřejmě Moro nebyl sdílnější ohledně toho, na jakých projektech bude pracovat zmíněný tým, ale víceméně mluvil o konceptu Iconic SP, u kterého ho potěšila i pozitivní...
Tak jsme se dočkali! Po uvedení velkého SUV pro americký trh s označením CX-90 dorazilo i jeho menší provedení, a sice s označením CX-70. Zásadní rozdíl mezi těmito dvěma modely je jasný – počet sedaček v kabině, a tím jsme nejspíš skončili… Pětimístná Mazda CX-70 je samozřejmě také prémiové SUV jako její větší sourozenec CX-90 se sedmi sedadly, avšak je určena spíše pro takovou klientelu, která upřednostňuje větší prostor na přepravu zavazadel. Automobilka se nebojí upřímnosti a na rovinu přiznává, že CX-70 se spíše hodí na předměstí než do terénu, ale i tak doufá, že prémiové SUV osloví menší rodiny, protože se zaměřila na prostornost v kabině i kufru. Zástupci automobilky nezveřejnili bohužel vnitřní rozměry, ale prozradili, že...
Už delší dobu se mluví o tom, že nadcházející generace Mazdy 6 má dorazit s pohonem zadních kol a šestiválcovými motory. Jenže jeden čínský nadšenec měl takový nápad už dříve a obrátil se tak na místního úpravce aut. Přesněji vlastní Mazdu 6 (GJ) z roku 2016, která sjela z výrobní linky s benzínovým dvoulitrem Skyactiv-G. Majitel nebyl však spokojen s výkonem, proto vyměnil původní motor za 2,5 Skyactiv-G. Později došlo dokonce i na přeplňování pohonné jednotky pomocí kompresoru. Většina majitelů by byla úpravou pravděpodobně uspokojena, ale to není tento případ. Auto se tak ocitlo u společnosti OMAS zabývající se významnějšími úpravami. Stávající motor šel ven a nahradil ho 4,3litrový atmosférický osmiválec (3UZ) z Lexusu LS 430 o...
A zase ta modernizace! Mazda představila před pár dny v Japonsku inovovaný model Roadster/Roadster RF, který je u nás známý pod označením MX-5/MX-5 RF. Poslední inovace proběhly v roce 2019, kdy byla ukázána světu MX-5 s interním kódem ND2. Ale zpátky do současnosti, s čím přijíždí facelift ND3? Na přední části si nelze nevšimnout nových LED světlometů, které mají nově integrované i denní svícení. Donedávna bylo umístěno v nárazníku v podobě několika teček. ND3 má i přepracovanou přední mřížku, kde se vyjímá radar adaptivního tempomatu s funkcí Smart Brake Support. Ten dokáže automaticky zastavit vůz při couvání až do rychlosti 15 km/h, když detekuje překážku. Menší úpravou prošly i zadní lampy a nově má oblíbený roadster LED žárovky...
S příchodem podzimu zavítala do českých showroomů nová Mazda MX-30 neboli vůbec první elektromobil japonské značky, který se ukázal světu poprvé na tokijském autosalonu v minulém roce. Pochopitelně dealeři nezahálí a nabízí první testovací jízdy. Jelikož nemám takové časové možnosti, abych se ujal osobně volantu MX-30, jsem rád za kamaráda Martina coby externího marketingového specialistu ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, který si MX-30 vypůjčil na víkend a otestoval ji pro čtenáře Mazda News. Opět jej vyzpovídám prostřednictvím rozhovoru, jako tomu bylo třeba u nové 3 či CX-30. 1. Ahoj Martine, tak opět se setkáváme u dalšího rozhovoru a jsem za to pochopitelně rád! Co ti projelo tenkrát hlavou, když si poprvé zjistil, že...
V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být. I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“? Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový...
Je to víc než rok, co se představil na tokijském autosalonu vůbec první elektromobil MX-30. Následná jeho evropská premiéra proběhla na začátku roku 2020 v Bruselu. S odstupem času začaly kolovat spekulace, že Mazda přemýšlí o další verzi s vyšším dojezdem. Současné provedení Mazdy MX-30 nabízí dojezd 200 km, což není zrovna dvakrát oslňující s ohledem na konkurenci, a proto se začalo mluvit o tom, že automobilka pracuje na benzínovém motoru, který by zvýšil avizovaný dojezd. A vypadá to, že čekání je konečně u konce, neboť byl údajně potvrzen návrat rotačního motoru coby generátoru pro MX-30. Při uvedení na trh si Mazda stanovila v Japonsku prodejní cíl 1000 vozů měsíčně, ale ten se plní nyní jen z poloviny. Důvodem je prý...
Tak konečně! Po několika špionážních fotografiích a předvčerejším úniku oficiálních fotek se nová Mazda CX-60 dočkala své premiéry. Nutno říci, že automobilka si jede opět to svoje a nenásleduje ostatní výrobce aut. Nová Mazda CX-60 se bude nabízet na evropském, japonském a australském trhu. KODO – Sázka na jistotu Mazda CX-60 je o něco větší než v minulém roce představená CX-50 pro americký trh. Je postavena na zcela nové platformě Skyactiv s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, díky čemuž CX-60 měří 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, 1680 mm na výšku a rozvor náprav má 2870 mm. Exteriér pětimístného SUV vychází opět z designové filozofie KODO – Soul of Motion a přináší třeba hluboce tvarovanou přední masku nebo agresivní záď. Za...
Nedávno jsem psal o tom, že australská Mazda zahájila půlroční testování CX-60 a poté bude teprve spuštěn samotný prodej. Ale to však nebrání tomu, aby místní import poodhalil konfiguraci modelu včetně motorizací. Předem je jasné, že protěžována bude hybridní varianta jako na jiných trzích, ale v Austrálii se budou nabízet celkem tři pohonné jednotky. Mazda CX-60 PHEV má v útrobách 2,5litrový řadový benzínový čtyřválec Skyactiv-G spolupracující s elektromotorem o výkonu 136 koní a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh. Celkově tak pohonná soustava disponuje výkonem 327 koní a točivým momentem 500 Nm. Díky tomu jde tak o nejvýkonnější silniční model, jaký kdy Mazda vyrobila. Stejně jako Evropané i Australané se dočkají...
Vývojáři Mazdy byli oceněni za zdokonalení technologie filtru pevných částic Druhé ocenění bylo uděleno za rekordní kompresní poměr a snížení tření u zážehového motoru Nová generace zážehového motoru Mazdy je vyzdvihována jako příklad mimořádně úsporného motoru budoucnosti Konstruktéři společnosti Mazda Motor Corporation dnes na 62. setkání Sdružení japonských automobilových konstruktérů obdrželi dvě ocenění za technický pokrok. Slavnostní ceremoniál s předáváním cen se konal v jokohamském kongresovém centru. Jedna skupina vývojových techniků Mazdy byla oceněna za zlepšení účinnosti filtru pevných částic (DPF), další za rekordní hodnotu kompresního poměru – a snížení tření – u nového zážehového motoru Mazda SKYACTIV-G. Sdružení...
SROVNÁVACÍ TEST Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, Hyund ai nd ai ix35 2.0 CRDi a Ford Kuga 2.0 TDCi Celý článek ve formátu PDF Dosavadní král kompaktních SUV Volkswagen Tiguan by se měl začít bát o korunu. Novinka ve třídě Mazda CX-5 je totiž prostornější, lehčí, skvěle vybavená a používá úžasný turbodiesel 2,2 litru. Hyundai ix35 a Ford Kuga však zákazníkům také mají co nabídnout. Pokračujte ve čtení...
Od 8. června až do 24. září 2012 je aktivní hlasovací aplikace pro internetové hlasování o Firemní auto roku™ 2012 v rámci fleetových cen vyhlašovaných každoročně časopisem FLEET firemní automobily (ALD Automotive Fleet Awards 2012). Hlasování je přístupné z internetových stránek www.FleetAwards.cz, ze stránek partnerů a mediálních partnerů akce. Dejte svůj hlas nové Mazdě CX-5 a hlasujte nám svůj hlas. Hlasujte zde. Internetové hlasování je sice doplňkovou formou hlasování, doprovázející hlavní hlasování stočlenné manažerské poroty, nicméně vyznačuje se velkou soutěživostí. Automobilky samy hlasování podporují přes své dealerské sítě, partnery a jiné spřízněné subjekty, takže výsledky lze těžko odhadnout. Internetové hlasování tak...
MAZDA FAIR SERVICE - VÝHODNÉ SERVISNÍ PODMÍNKY PRO MAJITELE VOZŮ MAZDA STARŠÍCH NEŽ TŘI ROKY Společnost Mazda zavedla u autorizovaných prodejců značky program Mazda Fair Service. Majitelé vozů Mazda, které jsou starší než tři roky mají tak nyní možnost zvýhodněných podmínek na servis v zázemí autorizovaného servisu Mazda. Dobrý technický stav je rozhodně základem bezproblémového provozu každého vozidla. V konečném důsledku také zvyšuje jeho hodnotu při dalším prodeji. Kvalitní servis by neměl být podceňován ani u starších vozidel. Autorizovaný servis pro takové vozidlo znamená zázemí s kvalifikovanými a proškolenými mechaniky, nejnovější diagnostiku, ověřené postupy a použití kvalitních originálních náhradních dílů. Samozřejmě také...
Back
Top