• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Z vlastních zkušeností...vačka je bohužel prvotní věc, protože zrovna jak píše Shr3k jestliže nepracují výfukové ventili jak mají (obzvlast když může být uplně uzavřený) dostane sodu komplet motor od EGRU až po čidla a to se nebavíme o poškození a tím pádem špatné funkci turba (kdy může dýmyt jak lokomotiva do DPF ale nikdo to neuvidií) a pak můžeš opravdu měnit všechno...přijde mi to jako stavět dům od střechy..všichni víme že vačka je prvotní problém...téměř všech patálií (hned po ní vstřiky a podložky) proto bych prostě začal tím...mě taky na minulé Mazdě v servisu stokrát ujišťovali že kromě podložek je motor ok a jak to dopadlo víme asi všichni tady.
 
Takže ani po tom všem se situace nezlepšila. Už nevím co dál.
Pokud by byla špatná vačka, cestovaly by špony celým motorem. Byly by načatý turba , EGRY , jak píše Reddwarf... Turba jsou jako nová , EGRY také.
DPF zkontrolováno - stav nového filtru , vstřiky v pořádku, všechny čidla - údajně ok. Píšu údajně, protože tomu moc nevěřím a osobně si myslím, že musí být problém v nějakém čidle, které posílá jednotce zkreslené údaje.... jenže jak to ověřit..? Pokud by do filtru šlo skutečně během cca 60ti km takové množství sazí, motor by přeci musel být plný karbonu, což není můj případ. Po celé této anabázi mi opět hodnoty PM_ACC a PM_ACC_DSD na úseku cca 50ti km narostou na vysoké hodnoty - skoro 4 g/l , regenerace probíhá stále úplně stejně , pouze drobná odchylka podle stylu jízdy , po 50 -60ti km , tzn. těsně nad horní hranici , než začne opět svítit DPF malfunction - too many regenerations... :(. Dalších 20tk v záchodě, závada přetrvává.... asi už to vzdávám.... Prošla jsem několik desítek stran různých fór, včetně zahraničních , každý píše něco jiného a žádný jednoznačný závěr...

IMG_20230227_085431.jpg
 
Ak je vačka v háji, nemusí to byť poznať hneď, mne turbo prežilo a to mám podstatne väčší nájazd, reálne škody mala iba podtlaková pumpa, ostatné bolo zanedbateľné (aspoň dúfam, to sa uvidí časom). Zaujal ma z foto údaj DP_DPF, ktorý máš na voľnobehu 1 kPa a to už 50 km. Ja som na tom podobne, s malinkým rozdielom, že to mám tak po 150-200 km a tesne pred regeneráciou je nad 1,5 a po 0,4 kPa. Filter sa zanáša rýchlo, príčina mohla byť už zodpovedaná, keby sa dalo veko ventilov dole a vstrekovače by sa fyzicky zmerali na testovacej stolici. Keby... Áno, každý píše o niečom inom ale vlastne o tom istom.

Ako ja to chápem, človek si nechce pripustiť, že by mohli byť zlé vstreky alebo vačka, to som si nechcel pripustiť ani ja a ubezpečoval som sa, že keby tak bolo, tak by to malo určite nejaký vedľajší efekt, motor by nešiel tak hladko a dobre. Príde mi to tak, že skyactiv 2.2 mazdy sa správajú zdravo aj keď sú choré, nedajú vedieť, že si pýtajú pomoc. Takže keď sa rozsvietia kontrolky, tak je už neskoro.
 
Poslední úprava:
PCM odhaduje množství pevných částic nahromaděných v DPF. Množství nahromaděných částic se vypočítá z rozdílu tlaků výfukových plynů a množství emisí částic.
Odhad na základě rozdílu tlaků výfukových plynů:
- Množství nahromaděných částic se odhaduje porovnáním tlaků výfukových plynů před a za DPF na základě signálů ze snímače tlaku výfukových plynů.
- Množství emisí částic se vypočítá z množství vzniklých sazí a množství spálených částic.
Množství vzniklých sazí
- Množství vzniklých sazí se odhaduje na základě otáček motoru, množství nasávaného vzduchu a množství vstřikovaného paliva.
Množství spálených částic
- Množství spálených PM se odhaduje na základě signálů ze snímače teploty výfukových plynů.
- PCM rozsvítí/rozbliká kontrolku DPF a kontrolku poruchy podle množství nahromaděných částic, aby vyzval k regeneraci DPF.

Znovu projít oba tlakoměry, včetně hadiček a trubiček k nim (ty vyčistit a zkontrolovat, jestli nejsou zpuchřelé) a změřit je.

am6zzw00013522.png am6zzw00018533.png
 

Přílohy

  • id0140z7446000.pdf
    102,7 KB · Zobrazení: 20
Lucie_89 - já nechci být a z povahy své vlastní osoby nejsem vůbec škodolibá svině. Ale najednou ta "drahá" benzínová varianta nevypadá tak špatně, že ? Pořizovačka za naftovou verzi a následný servis je dneska už tam, kde by člověk pravděpodobně bez obtíží jezdil benzínem.

Osobně bych aktuálně uznal porážku, auto bych za současného stavu už odvezl do ESA i AAA a ať se mezi sebou poperou, kdo dá víc. V krajní nouzi bych to vyměnil za jakéhokoliv prověřeného Superba/Octavii (nebo cokoliv dobře prodejného), abych dosáhnul na ještě výhodnější výkup / cenu a to auto "zápočtem" koupené u nich okamžitě prodal - důležité ale je koupit takové auto u kterého mi případně nevadí, když mi chvíli zůstane na hrbu. nejlépe by bylo vzít benzínovou CX-5. To se prodává jak rohlíky a je to i věrohodná historka pro výměnu a nese to s sebou menší riziko (motor etc..)

Každý mechanický problém jde vyřešit. Je to jen otázka peněz, času a pro normálního člověka i nervů a nějakých obtíží s vlastní mobilitou. A proto se MUSÍ člověk sám sebe zeptat - chci tu cestu absolvovat a dál s nejistým výsledkem a náklady opravovat ? A co vlastně ?
 
Ak je vačka v háji, nemusí to byť poznať hneď, mne turbo prežilo a to mám podstatne väčší nájazd, reálne škody mala iba podtlaková pumpa, ostatné bolo zanedbateľné (aspoň dúfam, to sa uvidí časom). Zaujal ma z foto údaj DP_DPF, ktorý máš na voľnobehu 1 kPa a to už 50 km. Ja som na tom podobne, s malinkým rozdielom, že to mám tak po 150-200 km a tesne pred regeneráciou je nad 1,5 a po 0,4 kPa. Filter sa zanáša rýchlo, príčina mohla byť už zodpovedaná, keby sa dalo veko ventilov dole a vstrekovače by sa fyzicky zmerali na testovacej stolici. Keby... Áno, každý píše o niečom inom ale vlastne o tom istom.

Ako ja to chápem, človek si nechce pripustiť, že by mohli byť zlé vstreky alebo vačka, to som si nechcel pripustiť ani ja a ubezpečoval som sa, že keby tak bolo, tak by to malo určite nejaký vedľajší efekt, motor by nešiel tak hladko a dobre. Príde mi to tak, že skyactiv 2.2 mazdy sa správajú zdravo aj keď sú choré, nedajú vedieť, že si pýtajú pomoc. Takže keď sa rozsvietia kontrolky, tak je už neskoro.
To není úplně pravda, někdo píše, že se to vyřešilo zaslepením EGRu, někdo píše , že to bylo čidlo, někdo, že vstřiky, DPF..... další , že čištění sání...
Víko jsme nesundavali, znamenalo to dalších cca 4,5 tk k těch 20tk ... a přiznám se, že jsem na to neměla finance.
Tohle je taky zajímavé : https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=4974&start=30 , hned druhý příspěvek....
Kolik má být tedy správná hodnota DP_DPF ? Díky ... Není to o tom, že já bych si to nepřipouštěla, ty vstřiky byly měřený 2x , i vizuálně jsou jako nový...
Vačka, ano... vačka kontrolovaná nebyla. I když Mazda Algon Cheb očividně lezla pod ventilové víko... Ale neřeknou co tam dělali, zjistili....
 
"ty vstřiky byly měřený 2x , i vizuálně jsou jako nový" - vstřiky se opravdu nedají zhodnotit okem.
"vačka kontrolovaná nebyla" - což je u motoru, který umírá na vačku trochu problém.
 
Lucie_89 - já nechci být a z povahy své vlastní osoby nejsem vůbec škodolibá svině. Ale najednou ta "drahá" benzínová varianta nevypadá tak špatně, že ? Pořizovačka za naftovou verzi a následný servis je dneska už tam, kde by člověk pravděpodobně bez obtíží jezdil benzínem.

Osobně bych aktuálně uznal porážku, auto bych za současného stavu už odvezl do ESA i AAA a ať se mezi sebou poperou, kdo dá víc. V krajní nouzi bych to vyměnil za jakéhokoliv prověřeného Superba/Octavii (nebo cokoliv dobře prodejného), abych dosáhnul na ještě výhodnější výkup / cenu a to auto "zápočtem" koupené u nich okamžitě prodal - důležité ale je koupit takové auto u kterého mi případně nevadí, když mi chvíli zůstane na hrbu. nejlépe by bylo vzít benzínovou CX-5. To se prodává jak rohlíky a je to i věrohodná historka pro výměnu a nese to s sebou menší riziko (motor etc..)

Každý mechanický problém jde vyřešit. Je to jen otázka peněz, času a pro normálního člověka i nervů a nějakých obtíží s vlastní mobilitou. A proto se MUSÍ člověk sám sebe zeptat - chci tu cestu absolvovat a dál s nejistým výsledkem a náklady opravovat ? A co vlastně ?
No jestli do toho Lucie vrazila do oprav zatím 35 tisíc pokud jsem tedy četl správně, tak do rozdílu vůči benzínu ještě dalších 65 tisíc zbývá na další opravy. Většinou je rozdíl kolem 100000 za stejný ročník mezi naftou a benzínem takže ty rady jak vždy někdo napíše, že měla radši vzít rovnou benzín moc nechápu, kdyby to stálo +-20000 tak bych to pochopil ale 100000 je prostě obří rozdíl za třeba 10 let starou ojetinu. Samozřejmě je diesel mnohem poruchovější a spotřebu má prakticky stejnou takže se nevyplatí když nebereme v potaz kupní cenu. Já to s dieselem riskl taky právě kvuli těm 100000 rozdílu a proto, že jsem věděl po kom auto kupuju a plno věcí je opraveno. Třeba budu časem nešťastný a vrážet do oprav a třeba se na cenu benzínu i dostanu, a třeba taky ne, kdo ví. Zatím mám pořád 100 tis ušetřených plus asi 20 dalších za palivo které mám v práci levnější
 
Já jsem hlavně zvědavej komu to pak budete prodávat a kolik na tom ztratíte...To není nevratný rozdíl totiž. To jsou "vložené", ne ztracené peníze. A jsou i jiná auta, než Mazda. koupit si vyloženě rizikovou šestku a modlit se, že nepřesáhnu rozdíl 100K do benzínové verze na nutných opravách mi přijde teda hodně brutální risk, tím spíše, pokud kupuju takovou ojetinu na maximu svého rozpočtu. Nevím no...

Ale ustupuji. Nechť si každý dělá (zcela pochopitelně) se svými penězi co chce. Ale nemůže čekat, že když mu 10lidí radí co a jak provést a on si stojí za svým, že to dělá správně, že budou lidi souhlasit. Je rozdíl si přijít pro radu, nebo si přijít pro pochvalu svého způsobu řešení.

Ptám se na radu, ale vlastně chci, aby mi někdo řekl, že co jsem se rozhodl dělat, to dělám dobře. To pak ale není diskuze a poradna, to je internetový zápisník.
 
To není úplně pravda, někdo píše, že se to vyřešilo zaslepením EGRu, někdo píše , že to bylo čidlo, někdo, že vstřiky, DPF..... další , že čištění sání...
Víko jsme nesundavali, znamenalo to dalších cca 4,5 tk k těch 20tk ... a přiznám se, že jsem na to neměla finance.
Tohle je taky zajímavé : https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=4974&start=30 , hned druhý příspěvek....
Kolik má být tedy správná hodnota DP_DPF ? Díky ... Není to o tom, že já bych si to nepřipouštěla, ty vstřiky byly měřený 2x , i vizuálně jsou jako nový...
Vačka, ano... vačka kontrolovaná nebyla. I když Mazda Algon Cheb očividně lezla pod ventilové víko... Ale neřeknou co tam dělali, zjistili....
Zaslepením EGR sa len spomalí zanášanie filtra, nevyrieši to príčinu, ale niekomu to môže stačiť a ďalej nerieši. To, že sa upcháva sanie neberiem ani ako závadu a malo by sa raz za čas vyčistiť. Forscan fórum mám prelistované, niekoľkokrát sú tam spomenuté vstrekovače a vlastne všetky veci, ktoré sa riešia aj tu. A ako boli tie vstreky merané? - je od nich protokol? či len niekto povedal, že sú ok, lebo to videl cez diagnostiku.
 
Já jsem hlavně zvědavej komu to pak budete prodávat a kolik na tom ztratíte...To není nevratný rozdíl totiž. To jsou "vložené", ne ztracené peníze. A jsou i jiná auta, než Mazda. koupit si vyloženě rizikovou šestku a modlit se, že nepřesáhnu rozdíl 100K do benzínové verze na nutných opravách mi přijde teda hodně brutální risk, tím spíše, pokud kupuju takovou ojetinu na maximu svého rozpočtu. Nevím no...

Ale ustupuji. Nechť si každý dělá (zcela pochopitelně) se svými penězi co chce. Ale nemůže čekat, že když mu 10lidí radí co a jak provést a on si stojí za svým, že to dělá správně, že budou lidi souhlasit. Je rozdíl si přijít pro radu, nebo si přijít pro pochvalu svého způsobu řešení.

Ptám se na radu, ale vlastně chci, aby mi někdo řekl, že co jsem se rozhodl dělat, to dělám dobře. To pak ale není diskuze a poradna, to je internetový zápisník.
Já se ale nebavím konkrétně o Lucii které všichni napsali, že by bylo lepší sundat víko a zkontrolovat vačku. Doporučil bych jí to samé. Mě jen vzdycky baví jak někdo "pomůže" z problémů tím, že si radši měla koupit benzín aniž by bral v potaz to, že ten člověk třeba autům nerozumí, šestka se mu prostě líbila a tak si ji koupil a nevěděl že zrovna nafta stojí za houby.. Já bych si taky neznámou naftu nekoupil, ale třeba brácha jí má na firmě už tři roky , najeto 210 tkm bez jediné opravy a to jí kupovali s 90 tkm dovezenou z Itálie. Taky jsem mu ten diesel vymlouval ale cena byla rozhodující. A za kolik prodám auto které mám, to je při koupi ta poslední věc co mě zajímá.
 
Lucie_89 - já nechci být a z povahy své vlastní osoby nejsem vůbec škodolibá svině. Ale najednou ta "drahá" benzínová varianta nevypadá tak špatně, že ? Pořizovačka za naftovou verzi a následný servis je dneska už tam, kde by člověk pravděpodobně bez obtíží jezdil benzínem.

Osobně bych aktuálně uznal porážku, auto bych za současného stavu už odvezl do ESA i AAA a ať se mezi sebou poperou, kdo dá víc. V krajní nouzi bych to vyměnil za jakéhokoliv prověřeného Superba/Octavii (nebo cokoliv dobře prodejného), abych dosáhnul na ještě výhodnější výkup / cenu a to auto "zápočtem" koupené u nich okamžitě prodal - důležité ale je koupit takové auto u kterého mi případně nevadí, když mi chvíli zůstane na hrbu. nejlépe by bylo vzít benzínovou CX-5. To se prodává jak rohlíky a je to i věrohodná historka pro výměnu a nese to s sebou menší riziko (motor etc..)

Každý mechanický problém jde vyřešit. Je to jen otázka peněz, času a pro normálního člověka i nervů a nějakých obtíží s vlastní mobilitou. A proto se MUSÍ člověk sám sebe zeptat - chci tu cestu absolvovat a dál s nejistým výsledkem a náklady opravovat ? A co vlastně ?
To ani ne , benzin v tomto najezdu, roku a vybave stoji o cca 200tk vice... tzn. mam tam jeste 170tk "rezervicku" :). Diky za doporuceny postup.... Ale chci to vyresit , mam to auto rada a nechci se ho vzdat... nicmene ty otazky typu co je vlastne spatne jsou samozrejme na miste.

Já se ale nebavím konkrétně o Lucii které všichni napsali, že by bylo lepší sundat víko a zkontrolovat vačku. Doporučil bych jí to samé. Mě jen vzdycky baví jak někdo "pomůže" z problémů tím, že si radši měla koupit benzín aniž by bral v potaz to, že ten člověk třeba autům nerozumí, šestka se mu prostě líbila a tak si ji koupil a nevěděl že zrovna nafta stojí za houby.. Já bych si taky neznámou naftu nekoupil, ale třeba brácha jí má na firmě už tři roky , najeto 210 tkm bez jediné opravy a to jí kupovali s 90 tkm dovezenou z Itálie. Taky jsem mu ten diesel vymlouval ale cena byla rozhodující. A za kolik prodám auto které mám, to je při koupi ta poslední věc co mě zajímá.
Já jsem ale věděla, že si mám pořídit benál , jenomže jich bylo strašně málo a ne v takovém stavu a nájezdu s plnou servisní historií, jaký jsem chtěla , navíc byly cca o 150-200tk dražší. Rizika nafty jsem si načetla už předtím , domnívala jsem se , že nízký nájezd , dřívější výměny oleje , plná servisní historie těm problémum předejde...
 
Nic z níže uvedeného není mířeno na zakladatelku vlákna. Odpovídám obecně na to, co napsal MAN :

Mě to taky baví. Ale přesně naopak. Mě baví, jak někdo v DNEŠNÍ době může vůbec bránit sám sebe, že "nemohl...nevěděl..." u tématu, které prorostlo nejen internet, ale i klasické tištěné noviny. Tak moc špatný to je. Že si to našlo místo i v tištěných magazínech. Než člověk investuje statisíce, které pravděpodobně dost těžko vydělával měl by využít moderní výdobytky doby a zadat do Googlu například :

Škoda Octavia 1.6Tdi problémy
Škoda Octavia 1.6Tdi spolehlivost
Škoda Octavia 1.6Tdi závady

V době internetu mi přijde naprosto zoufalé (a to nemyslím na Lucii, ale na tebou popsané schéma obrany a toho, co tebe "baví") se vymlouvat, že něčemu někdo nerozumí. Žijeme v době, kdy i naprostý pitomec, který ovšem CHCE je schopen se dle návodu na youtube naučit spoustu věcí. Když budeš moct chtít, tak i koupelnu obložit.

Zjistit prakticky jakoukoliv informaci trvá řády MINUT. Nejdenou jsem volal někam do servisu, abych se poptal, ajkou s tím či oním motorem mají praxi. Vždy ochota sama a vždy jsem dostal odpovědi pro jaké jsem volal. Stálo mě to řády minut času. A jsem v obraze a dál s touto základní nově získanou informací můžu pracovat. Můžu se například před nákupem informovat ZDE na fóru. A úplně první věc co by se takový člověk dozvěděl je, že se tomu má obloukem vyhnout. Stálo by to 5minut času. Registrace + příspěvek s dotazem

Ale když někdo kupuje pocitem místo rozumem a není mu líto jeho peněz a je mu zdechlo obětovat nějaký čas aby si k tomu napřed něco zjistil, obvykle má těch pocitů pak hodně.

Proto mě třeba fakt není líto těch důchodců, co si koupí hrnce za 50 000kč. Nezlobte se na mě, ale když je někdo d*bil, tak mu to patří.

A Lucie - ty jestli chceš jednou tuto odyseu úspěšně dokončit, tak to musíš opravovat pořádně a tak, jak ti lidi radí. A ne že jako - podložku pod vstřikem za asi 20kč bych tam nechala, zdá se vám OK ? Mechanik sice říká, ež se musí měnit, ale kamarád...Kamaráda bych flákl kabelkou. A ventildekl se nesundával, že to je zbytečně pár set korun navíc. Protože jeho sundání, když už jsou vstřiky venku zas tolik věcí nebrání...To je prostě špatně.

Chápu, že tě limitují peníze, ale tímto přístupem dospěješ jen do toho, že brzy budeš ty vstřiky vytahovat znova a to už teda sundáte i ten ventildekl. A ano, ty podložky budeš měnit znova. kdyby se to udělalo naráz a napoprvé asi by to bylo levnější, než to dělat 3x a postupně.
 
Já jsem hlavně zvědavej komu to pak budete prodávat a kolik na tom ztratíte...To není nevratný rozdíl totiž. To jsou "vložené", ne ztracené peníze. A jsou i jiná auta, než Mazda. koupit si vyloženě rizikovou šestku a modlit se, že nepřesáhnu rozdíl 100K do benzínové verze na nutných opravách mi přijde teda hodně brutální risk, tím spíše, pokud kupuju takovou ojetinu na maximu svého rozpočtu. Nevím no...

Ale ustupuji. Nechť si každý dělá (zcela pochopitelně) se svými penězi co chce. Ale nemůže čekat, že když mu 10lidí radí co a jak provést a on si stojí za svým, že to dělá správně, že budou lidi souhlasit. Je rozdíl si přijít pro radu, nebo si přijít pro pochvalu svého způsobu řešení.

Ptám se na radu, ale vlastně chci, aby mi někdo řekl, že co jsem se rozhodl dělat, to dělám dobře. To pak ale není diskuze a poradna, to je internetový zápisník.
Nechtěla jsem morálně finanční přednášku, ale spíše radu....
Věty typu co jsem měla a neměla udělat , rozhodnout se/nerozhodnout , našetřit víc.. , mi teď opravdu moc nepomůžou...
 
Ja zas s názorom @jirka87 ohľadom benzínovej verzie súhlasím, pretože do opráv som nahádzal 5500 € kým sa problémy odstránili a za ten rozdiel by som mal *bezproblémovú* 2.5.
 
Lucie a tak co vlastně chceš ?

Jasně ti tady X lidí radí, že to je přístup na prd. Že se musí sundat ventildekl a podívat se na vačku. Ty na to odpovídáš, že na co ? A že vstřiky jsou pohledově v pořádku, protože vypadají čisté. Jako na to nevím ani co vlastně říct. Kdybys byla chlap, tak bych ti na to něco napsal, ale jsi žena a navíc mě cizí, tak si tyhle sprosťárny nechám pro jinou příležitost.

Musí se to udělat pořádně a zkontrolovat to, co je důležité. Babrat se donekonečna fórem a máchat hodnotama z nějaké Čínské diagnostiky není ani řešení, ani cesta k němu.
 
Zaslepením EGR sa len spomalí zanášanie filtra, nevyrieši to príčinu, ale niekomu to môže stačiť a ďalej nerieši. To, že sa upcháva sanie neberiem ani ako závadu a malo by sa raz za čas vyčistiť. Forscan fórum mám prelistované, niekoľkokrát sú tam spomenuté vstrekovače a vlastne všetky veci, ktoré sa riešia aj tu. A ako boli tie vstreky merané? - je od nich protokol? či len niekto povedal, že sú ok, lebo to videl cez diagnostiku.
Na stolici nebyly , ve dvou různých servisech na diagnostice + výměna podložek.

IMG-20230220-WA0014 (1).jpg
 
Lucie a tak co vlastně chceš ?

Jasně ti tady X lidí radí, že to je přístup na prd. Že se musí sundat ventildekl a podívat se na vačku. Ty na to odpovídáš, že na co ? A že vstřiky jsou pohledově v pořádku, protože vypadají čisté. Jako na to nevím ani co vlastně říct. Kdybys byla chlap, tak bych ti na to něco napsal, ale jsi žena a navíc mě cizí, tak si tyhle sprosťárny nechám pro jinou příležitost.

Musí se to udělat pořádně a zkontrolovat to, co je důležité. Babrat se donekonečna fórem a máchat hodnotama z nějaké Čínské diagnostiky není ani řešení, ani cesta k němu.
Tu "čínskou" diagnostiku mi doporučil přímo Shrek a pánové ze zdejšího fóra, tak nevím proč to shazuješ. Forscan používá většina Mazdařů.
Ano ptám se, a ? Když jste mi řekli , že to bude sání.. nechala jsem čistit sání.. vyhozené peníze.. vstřiky.. podložky... opět nepomohlo... čidla... nic... Metoda pokus - omyl... Proto se ptám, zda někdo ví, čím by to konkrétně mohlo být (např. z hodnot z diagnostiky) , bez toho abych vyhodila dalších cca 15 za vačku a opět skončila u stejného výsledku. A ne , opravdu nesedím u fóra a nepokládám z nudy otázky - řeším . Na autě už jsem toho nechala udělat mnoho a nepomohlo nic.
 
Vačka se nemění, když jí nic není. Takže 15tis nevim... Postupuješ nelogicky.

1) Auto dávám tam, kde vím, že problém vyřeší EFEKTIVNĚ a mají zkušenost. Nemá smysl cpát specifické auto do obecného servisu. A dávám to tam, dke jim věřím, aby mi kamarád nemusel radit a znejisťovat mě, že STARÉ (proboha..) podložky pod vstřikama můžu na autě nechat...
2) Pokud mi někdo řekne, že ten motor a jeho problémy je většinou náchylný na vačku a z toho to všechno pochází, je to první co kontroluju
3) Pokud už proboha mám venku vstřiky, což je skoro to jediné co hlavně brání sundání ventildeklu, tak sundám ten ventildekl :sob:
4) Když už jsou ty vstřiky venku a já krista ježíše boha jeho mám problém s ředěním oleje naftou, tak je nechám ty vstřiky zkontrolovat na stolici

Všechno co neudělám HNED, tak nemůžu vyloučit a STEJNĚ se k tomu pravděpodobně vrátím, takže tu práci nutnou k tomu, abych se dostal k vačce, budu platit zase znova...Místo jednoho většího servisně - kontrolního zásahu a auta nepojízdného týden budu mít 5x servis, pokaždé na několik dnů a ...

A už mlčím, držím pysk a neříkám nic. Protože je to přesně co říkám - ty radu NECHCEŠ. Ty si odmítáš připustit, že postup není správný a chceš krátkou cestu k řešení tvého problému za tebou daných podmínek. A to neexistuje.

P.S : A tu diagnostiku shazuju, protože se na ní upínáš jako na písmo svaté. Diagnostika je kontrolní nástroj pro obecnou představu. Ne na opravu. A určitě ne tato. Je to nápověda. Víc nic.

K tomu chci ještě dodat, že u Common Railu například diagnostika ráda ukazuje, že je v prdeli jeden vstřikovač na základě korekcí, ten JEDEN "problémový" se nechá udělat, nebo vymění za nový a hle...následně korekce přeskočila na jiný. Jakto, když diagnostika ukazovala jen jeden ? No protože tak ten systém funguje a nelze očekávat, že nějakou náhodou zdechnul jen ten jeden, když ty zbylé jedou na stejnou naftu...Prostě - ono to nikdy není tak jednoduché. A to je přesně důvod proč já osobně už nikdy naftové auto nechci a když to jen trochu půjde, nechci je ani opravovat.
 
Poslední úprava:
I když Mazda Algon Cheb očividně lezla pod ventilové víko... Ale neřeknou co tam dělali, zjistili....
My tady nemáme nic společného s Mazda Algon Cheb a taková informace je nám k ničemu. Máš venku vstřiky, měníš podložky za 50 kaček a je ti líto dát osm stovek za nové těsnění?
Na stolici nebyly , ve dvou různých servisech na diagnostice + výměna podložek.
https://www.google.com/maps/search/denso+servis+vstřikovačů/@49.8556507,14.3306996,8z/data=!3m1!4b1 Máš venku vstřiky, nemáš jiné, které bys zkusila, a je ti líto poslat/zavést je do servisu, aby aspoň změřili rozprach a vyloučili vadu vstřiku? I kdyby je měli jen hodit do ultrazvuku...
Čínské diagnostiky
WTF? ForScan je ruský.
 
Back
Top