• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Shr3k - ježiši pardon. Spletl jsem si jednu komunistickou zemi plnou podvodníků za jinou :D
 
Ne, nemám šajnu. Nepoužívám to. A pro dobré porozumění - já jsem nenapsal, že je to srajda. Já jsem napsal, že na žádnou diagnostiku Delphi, Texa, Bosch atd. není možné se spoléhat do té míry, aby závěr z takového výstupu byl brán jako naprostá jistota. Pořád jsou a nadále budou věci, které se musí zkontrolovat okem či nějakým zařízením..strojem, mikrometrem, multimetrem...

Diagnostika je pomocník a "návodné" zařízení. Ne oprava. A to říkám, tvrdím a stojím si za tím jako člověk, který diagnostiku ve svém životě používá celkem pravidelně.
 
FYI univerzály jako Delphi, Texa, Bosch ti na rozdíl od ForScanu nenajdou ani všechny jednotky na CAN sběrnicích, natož aby je uměly nakódovat, nebo třeba i změnit VIN (což neumí ani M-MDS). ;)
 
Já tě uznávám, vím, že jsi odborník a vím co a jak +/- umíš udělat a pomoct. Ale jeden o koze, druhej o voze.

Já říkám - nechce se mi to dál opakovat, že pokud mi diagnostika napíše chybu XXXX, je třeba pro takové povrzení obvykle ještě zkontrolovat něco dál případně ověřovat. Ověřovat můžu nějakým měřením, jinou diagnostikou...ale třeba i znalostí z praxe.

Mechanik, který mění vše jen na základě výstupu z diagnostiky (například mnou zmíněné vstřiky na základě korekce z JEDNOHO vstřiku) logicky MUSÍ někdy jednou dojít do bodu, kdy se oprava změní v "parts canon" a zákazník to zaplatí.

A bavím se výhradně o tom, kdy mi diagnostika ukazuje data/chyby - tedy logicky na jednotce, kterou našla. O "kouzlech"...o těch se nezmiňuji.

Sám tady Lucii píšeš, že nepodívat se teda už pod ten ventildekl je nerozum. A přitom si tady teď vysvětlujeme, jestli ForScan je, nebo není dobrej. o tom jsem ale já nemluvil. Já jsem řekl, že se nejde upnout na jeho výstupy a máchat s nimi jako s jedinou pravdou. Ne vždy.

Já používám Autel a pro MOU osobní potřebu a pro mé schopnosti je to akurátní nástroj, kde poměr cena/výkon a cena aktualizací se přesně potkala s tím, co jsem byl ochoten zkusit a co jsem potřeboval A zatím je u mě vše OK. Ale nejsem odborný servis a ani nikdy nebudu.
 
A přitom si tady teď vysvětlujeme, jestli ForScan je, nebo není dobrej. o tom jsem ale já nemluvil. Já jsem řekl, že se nejde upnout na jeho výstupy a máchat s nimi jako s jedinou pravdou. Ne vždy.
Vzhledem k tomu, kam se diskuze posunula od dotazu na vymačkané podložky, není divu. "máchat hodnotama z nějaké Čínské diagnostiky" jen neodpovídalo "se nejde upnout na jeho výstupy a máchat s nimi jako s jedinou pravdou".

BTW to ani nejsou výstupy ForScanu, ale hodnoty, která daná jednotka, zde PCM, vysílá na HS CAN sběrnici ve formě AT příkazů a odpovědí na ně (podobně jako kdysi modemy). ForScan jen ta hlášení vezme a konvertuje je do lidsky pochopitelné podoby, ostatně jako kterákoliv jiná OBD-II diagnostika (v případě ForScanů a podobných specializovaných jen rozšířená o čtení extra PIDů z nestandardních adres).
 
Poslední úprava:
My tady nemáme nic společného s Mazda Algon Cheb a taková informace je nám k ničemu. Máš venku vstřiky, měníš podložky za 50 kaček a je ti líto dát osm stovek za nové těsnění?

https://www.google.com/maps/search/denso+servis+vstřikovačů/@49.8556507,14.3306996,8z/data=!3m1!4b1 Máš venku vstřiky, nemáš jiné, které bys zkusila, a je ti líto poslat/zavést je do servisu, aby aspoň změřili rozprach a vyloučili vadu vstřiku? I kdyby je měli jen hodit do ultrazvuku...

WTF? ForScan je ruský.
Já neříkám , že s nimi máte něco společného... Těsnění tam je nové . Toto je fotka poté , co to technik vyndal.

Vzhledem k tomu, kam se diskuze posunula od dotazu na vymačkané podložky, není divu. "máchat hodnotama z nějaké Čínské diagnostiky" jen neodpovídalo "se nejde upnout na jeho výstupy a máchat s nimi jako s jedinou pravdou".

BTW to ani nejsou výstupy ForScanu, ale hodnoty, která daná jednotka, zde PCM, vysílá na HS CAN sběrnici ve formě AT příkazů a odpovědí na ně (podobně jako kdysi modemy). ForScan jen ta hlášení vezme a konvertuje je do lidsky pochopitelné podoby, ostatně jako kterákoliv jiná OBD-II diagnostika (v případě ForScanů a podobných specializovaných jen rozšířená o čtení extra PIDů z nestandardních adres).
Aplikace je Forscan Lite a diag . je OBD 2. Doporučili jsme mi to zde několikrát... Víc k tomu asi nemám co říci....
 
Shr3k: Asi nechapu co na tom nesedi,tak vysvetlim na pripadu. Protoze upinat se vyhradne na data z diagnostiky je proste nerozumne a nechapu co je na tomto nazoru spatne a ze mi to vlastne rika zkuseny diagnostik.

Mazda 3, 1.6i 77kw
- diagnostika pise vadnou prvni lambdu.

Ja osobne ji rozhodne hned menit nehodlam. Report chyb,smazani konkretni jedne,jizdni zkouska. Kontrola kabelaze. Az mi tohle vsechno rekne svoje info, tak vim na cem jsem. Protoze jinak by se mi mohlo stat, ze vymenim na nekterem aute lambdu klidne za 5000kc (2.5i gh napriklad ) pritom byla jen od kuny ozrana kabelaz na jinak zdrave lambde.

Zavadu bych odstranil,to ano...ale zakaznik by zaplatil tisice misto stokorun
 
Poslední úprava:
Asi nechapu co na tom nesedi,tak vysvetlim na pripadu.
Nesedělo tam to, že fráze "máchat hodnotama z nějaké Čínské diagnostiky" neměla žádnou vypovídající hodnotu (krom pohrdlivých adjektiv). Svoji myšlenku jsi totiž rozvedl až o pár příspěvků později.

Já neříkám , že s nimi máte něco společného... Těsnění tam je nové . Toto je fotka poté , co to technik vyndal.
Fajn, tak se přeneseme přes to, co kdy provedla Mazda Algon Cheb, protože oni nám tady k tomu nic nenapíšou a recenze servisů jsou jinde, a uděláme to, co neprovedla, ju?
 
Když jste mi řekli , že to bude sání.. nechala jsem čistit sání.. vyhozené peníze.. vstřiky.. podložky... opět nepomohlo... čidla... nic... Metoda pokus - omyl... Proto se ptám, zda někdo ví, čím by to konkrétně mohlo být (např. z hodnot z diagnostiky) , bez toho abych vyhodila dalších cca 15 za vačku a opět skončila u stejného výsledku.
Po tomto príspevku začínam mať zlú predtuchu, že keď dôjde na otvorenie veka a vačka bude ok, tak to budú tiež vyhodené peniaze?
Ako to teda chceš vyriešiť? Dokým sa nebudú veci robiť poriadne, tak to bude pokus a omyl. Ideálne by bolo zohnať samaritána-mechanika, ktorý diagnostikuje zadarmo, kde sa dá inak taký nájsť? zišiel by sa aj mne ďakujem
 
Nesedělo tam to, že fráze "máchat hodnotama z nějaké Čínské diagnostiky" neměla žádnou vypovídající hodnotu (krom pohrdlivých adjektiv). Svoji myšlenku jsi totiž rozvedl až o pár příspěvků později.


Fajn, tak se přeneseme přes to, co kdy provedla Mazda Algon Cheb, protože oni nám tady k tomu nic nenapíšou a recenze servisů jsou jinde, a uděláme to, co neprovedla, ju?
Problém je, že nevím CO neprovedla.... A chci se vyhnout tomu , abych postupně povymněňovala půlku auta....
 
Proto prikladam ty vystupy z diagnostiky... V minulem vlakne mi tady nekolik lidi, vcetne Tebe radilo, abych poridila FS , rozbehala diagnostiku a hodila sem vystupy s tim , ze se posunem dal...
 
Proto prikladam ty vystupy z diagnostiky... V minulem vlakne mi tady nekolik lidi, vcetne Tebe radilo, abych poridila FS , rozbehala diagnostiku a hodila sem vystupy s tim , ze se posunem dal...
Však to se nijak nevylučuje. Ale jen věštěním to nevykoumáme. Kontrola EGP senzorů, ačkoliv měla v minulosti proběhnout včetně výměny, pokud si pamatuju, je jediná možnost jak zjistit, že je reálná průchodnost filtru špatně interpretována. Pak už zbývá jen kouřivost (vstřiky, vačka, EGR).
 
Poslední úprava:
Senzor výfukových plynů je teda vyměněný? Vím, že je to dalších 5 tisíc, ale aspoň se nemusí nic rozebírat :)
 
Vačka se nemění, když jí nic není. Takže 15tis nevim... Postupuješ nelogicky.

1) Auto dávám tam, kde vím, že problém vyřeší EFEKTIVNĚ a mají zkušenost. Nemá smysl cpát specifické auto do obecného servisu. A dávám to tam, dke jim věřím, aby mi kamarád nemusel radit a znejisťovat mě, že STARÉ (proboha..) podložky pod vstřikama můžu na autě nechat...
2) Pokud mi někdo řekne, že ten motor a jeho problémy je většinou náchylný na vačku a z toho to všechno pochází, je to první co kontroluju
3) Pokud už proboha mám venku vstřiky, což je skoro to jediné co hlavně brání sundání ventildeklu, tak sundám ten ventildekl :sob:
4) Když už jsou ty vstřiky venku a já krista ježíše boha jeho mám problém s ředěním oleje naftou, tak je nechám ty vstřiky zkontrolovat na stolici

Všechno co neudělám HNED, tak nemůžu vyloučit a STEJNĚ se k tomu pravděpodobně vrátím, takže tu práci nutnou k tomu, abych se dostal k vačce, budu platit zase znova...Místo jednoho většího servisně - kontrolního zásahu a auta nepojízdného týden budu mít 5x servis, pokaždé na několik dnů a ...

A už mlčím, držím pysk a neříkám nic. Protože je to přesně co říkám - ty radu NECHCEŠ. Ty si odmítáš připustit, že postup není správný a chceš krátkou cestu k řešení tvého problému za tebou daných podmínek. A to neexistuje.

P.S : A tu diagnostiku shazuju, protože se na ní upínáš jako na písmo svaté. Diagnostika je kontrolní nástroj pro obecnou představu. Ne na opravu. A určitě ne tato. Je to nápověda. Víc nic.

K tomu chci ještě dodat, že u Common Railu například diagnostika ráda ukazuje, že je v prdeli jeden vstřikovač na základě korekcí, ten JEDEN "problémový" se nechá udělat, nebo vymění za nový a hle...následně korekce přeskočila na jiný. Jakto, když diagnostika ukazovala jen jeden ? No protože tak ten systém funguje a nelze očekávat, že nějakou náhodou zdechnul jen ten jeden, když ty zbylé jedou na stejnou naftu...Prostě - ono to nikdy není tak jednoduché. A to je přesně důvod proč já osobně už nikdy naftové auto nechci a když to jen trochu půjde, nechci je ani opravovat.

Jelikož mi z tvých vzkazů silně přijde, že ze mě děláš úplného debila , začnu hezky pěkně od začátku . Vypadá to totiž , že nemáš ani ponětí co vše se na tom autě dělalo , jak jsem postupovala, jaký servis jsem hledala, ani jak to bylo s podložkama , takže :

Na "efektivní servis" kolem Prahy jsem se dotazovala několikrát. Realita ? Přišla nějaká doporučení.
Jako první problém se objevila svítící kontrolka DPF Malfunction , auto šlo přímo do Mazda Praha Jeremiášova, na základě dobrých recenzí a
zkušeností lidí. Diagnostika (2tk) , zjištěn vadný snímač výfukových plynů 2, popraskaný klíňák. Žádné další problémy/závady nezjištěny.
Požádala jsem o kontrolu vstřiků , sání + vačky. Oprava stála přes 20 000,- Kč. Výměna sn.výfuk.plynů + výměna klínového řemenu + korekce vstřikovačů
+ nucená regenerace DPF + diagnostická kontrolka vstřiků + sání , vačku tvrdili , že kontrolovali.
Odjela jsem, za týden se tentýž problém objevil znova. Reklamace v Mazda Praha Jeremiášova, tam mě poslali do pr*ele , oni nikterak nepochybili a je to
moje chyba , jelikož určitě jezdím ty pověstné krátké trasy (mé trasy jsou v drtivé většině případě 100km+ ) . Z komunikace později vyšlo najevo , že
fyzicky u vstřiků a vačky nebyli. Při této návštěvě udělali znovu diagnostiku s výsledkem , že auto je naprosto v pořádku a nic mu není.

Paralelně k tomu jsem rozběhala místní vlákno s popsáním problému. Zdejší chlapi mi poradili pořídit OBD + Forscan , vypozorovat jak se auto chová
před regernerací, v průběhu , zda regenerace dobíhá, nebo ne, jak dlouho trvá a co se děje s hodnotami. Zda se otvírají/zavírají EGRY , zda má kat
správnou teplotu , jak je na tom tlak oleje motoru , teploty , jak se mění diferenční tlak v průběhu jízdy, hodnoty sazí jako PM_GEN, PM_ACC +
PM_ACC_DSD , zda je filtr po rege skutečně prázdný , že bez toho se nehneme z místa . Údaje by nám mohli pomoci . Toto jsem udělala , výstupy přiložila strávila dny a týdny studováním parametrů a chováním auta , abychom vyloučili jisté věci . Mezitím jsem s kamarádem/člověkem co Mazdy má celý život,
sám si je částečně servisuje a je současně známý Shreka , vyndali a vyčistili MAP senzor (mimochodem to je ten "nějaký" kamarád co bych ho dle tebe měla fláknout tou kabelkou nebo cos to vyplodil za moudro....).
Problém přetrával , regenerace probíhala každých 60km . Našla jsem si tedy další servis s perfektními recenzemi a zkušenostmi - Car Service Care
Chráštany - pan Robert Gómez. Byl , jako většina lidí skálopevně přesvědčen , že to musí být vstřiky a zadělané sání.
Jelikož jsem neměla moc na výběr a spoléhala na to , že se problém skutečně konečně odstraní, přistoupila jsem na opravu. Výsledek ? Sání
téměř čisté + vstřiky jako nové. Hodnoty vstřiků naprosto v normě . Výměna vzduchového filtru. Proč jsem nepřistoupila na rozebrání ventilového víka?
Bylo mi řečeno , že je to náročné a cenovka vystoupá o dalších 4,5tk, které jsem již neměla. Tak téžké pochopit ? Turba stavu nových, DPF a celkově motor ve špičkové kondici. Proběhla kontrola čidel, hadiček , funkčnost DPF. Výměna podložek + těsnění + čištění komplet celého sání .
Auto mi bylo předáno po 130 km testovací jízdy zkušeným a uznávaným technikem s tím , že neshledal jediný problém. Po prostudování jeho výstupů
z diagnostiky, kdy jsem viděla , že hodnoty PM_ACC + DSD opět na 60ti km nastupaly na 6 g/l mi už bylo jasné , že jsem tam kde jsem byla .

Vzhledem k faktu, že prakticky každý , včetně mechaniků mi říká úplně něco jiného - ano , poté co mi mechanik sdělil že jsou podložky k.o. a druhý člověk , co Mazdám rozumí mi řekne, že jsou pouze vymačkané, což je jejich přirozená vlastnost a ano - měly se vymněnit už předtím , jsem si dovolila položit dotaz ještě sem. V tu chvíli nebyla polemika o tom zda vymněnit nebo ne, když už to měl rozebrané - mě pouze zajímalo jak to má vypadat a jak to vypadat nemá. A zase přijde od tebe nějaký stupidní závěr úplně mimo mísu....
K bodu 2 - ano a také mi bylo řečeno , že se vačka vydírala od začátku, díky její konstrukci a materiálu a přímo pan Goméz mi taky řekl, že kdyby byla špatná vačka, bylo by to poznat na turbech ... - takže co si z toho všeho mám vybrat ? Mám vymlasknout dalších 30tk a říct si - tak třeba to bude ta vačka , která je podle dvou servisů specializující se na Mazdy, v pořádku ? Nebo vymlasknout dalších 10 za měření na stolici , když vstřiky nevykazují jediný problém? Auto neškube, neztrácí výkon, nemá vyšší spotřebu (pokud neregenruji) a dle výsledků diagnostiky jsou jejich hodnoty ok ?
Nemám problém zaplatit za opravu , která ODSTRANÍ problém . Mám problém neustále platit za pokusy/omyly , které neřeší problém a postupně úplně ZBYTEČNĚ povyměňovat půlku auta - chápeme se ? Takže věta , která tu zazněla - když na to nemáš, neměla sis to pořizovat, je úplně mimo.
Tohle je přeci věc logiky a zdravého rozumu. Zjistím , kde je problém - opravím - ok - nemám s tím jediný problém.
Nicméně postupovat stylem-... tak vyměníme tohle... aj, ono to tím není , tak zkusíme něco jiného... odmítám ... Proto jsem zde dávala (je to i v minulém vlákně) výstupy z diagnostiky, zda by třeba něco někoho z těch čísel nenapadlo.
Takže jak vidíš, neupínám se na nic. Auto prošlo několika servisy a opravami, reálně "řeším" , respektive snažím se. Myslím, že jsem udělala maximum .
Za pokusy/omyly ale už dávat peníze nebudu.... Toť na vysvětlenou.
 
Poslední úprava:
Z nikoho debila nedelam,prekrucujes co pisu a jeste si k tomu nadsadis.

Nic z toho co jsi napsala nemeni skutecnost,ze kdyz se mi redi olej naftou, tak na 100% nechavam zkontrolovat vstriky na stolici. A ne jen diagnostikou. A psal ti to tady i Max6. Nenapsal jsem o ZADNE veci,ze ji mas menit. Bud nectes co pisu,nebo tomu nerozumis-textu.

Kdyz mam venku vstriky,automaticky shodim ventildekl a podivam se na vacku a muze me ujistovat kdo chce,jak chce,cim chce,ze to je nejspis v poradku.

Znova rikam-ty nechces radu. Dal to nehodlam komentovat. Nic jsem ti neudelal. Vztekej se jak chces. Ja nastesti tvuj problem nemam a az ho mit budu, vedom si toho,ze se ve veci XY nevyznam a zadam o radu,tak si necham poradit....
 
Skrátka na riešenie problému potrebuješ niekoho, kto si auto vezme a bude sa s tým hrať - mať takú hobby, zároveň má skúšobné vstrekovače, a všetky možné položky skladom. A keď už problém odstráni, tak urobí ešte 500km testovacích jázd, pre istotu. Návšteva random servisu nie je vhodná, lebo oni sú len tzv. ziskuchtivý a zákazník ich reálne nezaujíma, hlavne nech zaplatí. Väčšina servisov sa do komplexnejších opráv ani nechce púšťať, pretože je to nerentabilné. Špecialisti ako napr. JapGarage si zas nechajú poriadne zaplatiť a ceny môžu u nich byť vyššie ako v autorizáku. Rady na fórach sú väčšinou skúsenosti uživateľov a ich riešenia, ktoré nemusia byť tvojím. Diagnostika v mnohých prípadoch znamená oprava, pretože v špecifických prípadoch sa dá diagnostikovať len výmenou za overený funkčný diel, ktorý treba mať alebo zohnať. Pokiaľ na to nemám peniaze, tak zvážim možnosti a spravím si prieskum komu to dať a či to má význam, pretože treba si vsugerovať radšej horší a drahší scenár (vstrekovače) a ak to bude len vačka tak to bude bonus ušetrených peňazí. Stále je možnosť auto predať, hoc aj s veľkou stratou, ale časom sa dá našetriť na niečo čo má menšiu mieru rizika, pretože aj opravený diesel zrejme nebude mať hodnotu a spoľahlivosť benzínovej varianty.
 
Poslední úprava:
Skrátka na riešenie problému potrebuješ niekoho, kto si auto vezme a bude sa s tým hrať - mať takú hobby, zároveň má skúšobné vstekovače, a všetky možné položky skladom. A keď už problém odstráni, tak urobí ešte 500km testovacích jázd, pre istotu.
500 km testovaci jizdy neni treba , uz behem 30ti km se na diagnostice pozna, zda je vyreseno , nebo ne... Ani nutne nekoho, kdo si bude hrat...neverim, ze by auto napechovane "od hlavy az k pate" elektronikou nedokazalo dat jedine voditko k tomu, co je spatne...
 
Poslední úprava:
Back
Top