• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Otazkou je, kde to servisuje, kdyz mu cistej karbon v motoru, misto aby mu vycetly zavady z jednotky podle mě z nej tahaj jen penize. Pokusim se v tydnu nechat vycist moje zavady a podelim se o ně
 
Vidím, že diagnostika ukazuje jen první část chyby U401 a U415, ta další je docela taky potřeba. :) PATS je zpravidla slabá baterie v klíčku. Začal bych návštěvou servisu a nahráním poslední verze software do PCM, pokud se už tak nestalo. Tabulky DTC s odkazem na MESI tu jsou. Je možné, že je potřeba překalibrovat radar a/nebo lasery. Až pak bych hledal chybu v kabeláži nebo chybu v radaru nebo laseru.
 
Diky za info. Jeste tam vidim chybu U0442, U0433 a B13D3. To nejsou ty dalsi? Ten co to četl říkal, ze to je všechno, že tam toho vic neni. Pak ta slaba baterie v klicku, tho jsem si vedom, tu musim vymenit. Ty tabulky DTC s odkazem na MESI, to je ta dostupna aktualizace software? Diky.
 
Diky za info. Jeste tam vidim chybu U0442, U0433 a B13D3. To nejsou ty dalsi? Ten co to četl říkal, ze to je všechno, že tam toho vic neni. Pak ta slaba baterie v klicku, tho jsem si vedom, tu musim vymenit. Ty tabulky DTC s odkazem na MESI, to je ta dostupna aktualizace software? Diky.
B13D3 = PATS (Passive Anti-Theft System) = klíček.
U0433 a U0442 souvisejí s radarem/kamerou, lepší tedy začít tam.
DTC (Diagnostic Trouble Code) a MESI (Mazda Electronic Service Informations) odkazy v příspěvku https://www.mazdaklan.cz/threads/2-2-diesel-a-scbs.3082/#post-57957
 
Moc dekuji za vysvetleni. A kdybych jel někam delší cestu a ta chyba se opakovala, vyřeším to provizorně tím, že to natvrdo vypnu v nastaveni - bezpečnost a funkci SCBS docasne deaktivuju? Nechci kazdych 50km zastavovat u krajnice a pokaždé vypinat a zapinat motor, kdyz to spadne do nouzaku. Diky.
 
Moc dekuji za vysvetleni. A kdybych jel někam delší cestu a ta chyba se opakovala, vyřeším to provizorně tím, že to natvrdo vypnu v nastaveni - bezpečnost a funkci SCBS docasne deaktivuju? Nechci kazdych 50km zastavovat u krajnice a pokaždé vypinat a zapinat motor, kdyz to spadne do nouzaku. Diky.
Lepší je OBD Bluetooth od Číňana a chybu vymazat telefonem...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj, jak jsi dopadl? Řešil jsem přesně to samé a pomohlo přehrátí softwaru v servisu. Vše prý bylo kvůli napětí.
 
Před chvílí mě to taky postihlo. SCBS varování + kontrolka ESP a nouzový režim. Na svolalávačce na přehrání jednotky jsem už byl asi před koncem roku. Máte k tomu nějaké info ze servisu? Díky
 
Mně se to stalo asi 10km před servisem, takže jsem neváhal a dojel jsem pomalu do servisu se všemi chybami. Tvrdili, že přehráli software, ale víc jsem se neptal. Od té doby najeto přes 500km a zatím je klid.
 
Před chvílí mě to taky postihlo. SCBS varování + kontrolka ESP a nouzový režim. Na svolalávačce na přehrání jednotky jsem už byl asi před koncem roku. Máte k tomu nějaké info ze servisu? Díky
Stalo se mi to před rokem,SCSB+ESP+TPMS a spadlo to do nouzového stavu, měnil jsem baterku, připojený záložní zdroj a byla volná svorka na kostře a na chvilku mi vypadlo napětí. Po připojení jsem vše znovu nastavil, vymazal závady v jednotce, naložil manželku a 20 km od domova barevná hudba. Na hory jsem dojel v nouzáku, v neděli zpátky taky, pročistil jsem znovu jednotku a bylo to dobrý.Při prosincové svolávačce na SW mi vrátili auto v továrním nastavení, že se nenačítá USB s mp3 jsem zjistil až doma.Pomohlo až vymazání a znovu naformátovaní na FAT 32
 
Ahoj lidi, vidím, že se ten problém netýká jen mě a začíná to vypadat, že soudruzi v japonsku někde udělali chybu. Skoro bych sázel na vadnou sérii řídících jednotek. Moje chyba už je tak daleko, že už se objevuje po ujetí 5 km a mám auto za třičtvrtě mega, které nejede. SW mi přehráli už 2x, to pomůže jen na chvilku a problém je zpátky. Motor po vyčíštění a nic se nezměnilo. Příští týden jedu na další kolo zkoumání, zatím nikdo na nic nepřišel.
Poprosil bych spolutrpící o napsání roku výroby, to by mohlo pomoci zůžit vystopování příčiny. Já mám 2015 ale měsíc není nikde uveden.
Vím, že jste se ptali na servis který to dělá, já ho ale zatím nesdělím, protože mi zatím vycházejí vstříc a nechci na ně plivat špínu. Tom
 
ahoj,
mne vymenili ten senzor SHY618W00 a odvtedy mi to uz urobilo 2x. cize nepomohlo. tiez mi v servise povedali ze treba vycistit nasavanie od karbonu. este cakam na termin.dam potom vediet ci pomohlo. celkovo sa mi to stalo uz 4x a prvy krat mi po kontrole logov povedali ze turbo nedostalo dostatok vzduchu. ja mam navyse este taky pocit ze auto sa mi nevie vyhrabat z otacok okolo 1500 (mazda cx5 2.2 d 129 kw rok vyroby 2014). ma taky nervozny dunivy chod. ked na to poriadne dupnem tak sa rozbehne a ide normalmne. nemate s tymto niekto problem?
 
Kolik máš najeto? Je fakt, že zarůstání sacího traktu karbonem je u tohoto motoru extrémní a prakticky se mu lze vyhnout jen imrvére jízdou s plným plynem, kdy je zavřený EGR.
20180313_120747.jpg
 
Poslední úprava:
Není třeba nic měnit. V Autoefektu ve Zlíně to tryskají ořechovými skořápkami. 700 EUR není teda málo.
 
Kilometry fakt netuším, náhodně vyfocený rozebraný motor ve Zlíně, na km jsem se neptal. Zaslepení EGR nepomůže, jednak jsou tam dva a složitá soustava klapek, druhák nikdo zatím ani nepřišel na mapu, která to všechno ovládá, takže i když patchneš po zaslepení příslušné DTC, pořád by to jelo v nouzáku.
 

Podobná vlákna

Back
Top