• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Osobně mohu doporučit dekarbonizaci. Už jsem to dělal na svých třech autech a cena někde úplně jinde. Mému známému chtěli měnit v Peugeotu půl auta a po tomto zákroku vše OK. Jen se pak musí po 500 km vyměnit olej v motoru a olejový filtr. Vše je v motoru čisté, jak z výrobní linky. V podstatě se na auto napojí namísto palivového fitru zařízení, které vypadá obdobně jako klimatizační jednotka a do motoru jde cca hodinu specální směs, která motor od saní až po výfuk totálně vyčistí. "laicky popsáno". Dělají si to pravidelně na všech svých kamionech. Ta investice za to opravdu stojí dříve než Vás potká to, co popisujete výše!

https://autotos.cz/cisteni-motoru
 
daval si niekto robit dekarbonizaciu niekde na slovensku? neničí ta "špecialna zmes" čidla?
 
@Sikyl po kolika kilometrech bys doporučil tu dekarbonizaci?
Já jezdím dálky, takže po 100.000km automaticky. Nikdy jsem po tomto procesu neměl žádný problém s čidly či čímkoli jiným. Mezi první a druhou Mazdou jsem koupil Peugeot 508 po paní z Francie. Auto mělo jet 230 km/h a nejelo ani 170 km/h ani z 12% kopce. Nechal jsem takto v Katusicích u p. Tošovského dekarbonizovat- vyčistit auto a na jeho radu- 3 nádrže kvalitní naftu, jízda v manuálu (byl to A/T) ve vyšších otáčkách a auto povolilo. Olej byl černý jak bota po 500 km. Po 3 nádrži šel znovu ven. Potom auto jezdilo v Německu na dálnici přes 240 km/h dle GPS. Po dvou letech od prodeje mi od nových majitelů přišel děkovný mail. To potěší :) a zároveň je to odpověď na otázku ixo252. Kdyby to škodilo, tak by to nedělali pravidelně na svých kamionech a že jich nemají málo... Co nevidět půjde manželčino DS4, jelikož jezdí většinou krátké tratě a má najeto 65.000km. Nikomu to nenutím, ani z toho nemám žádnou provizi ;).
 
cautte tak som si to napichol na diagnostiku a nasiel som tam toto
P0299(00)
U0442(00)
U0401(00)
U0433(00)
U0533(68)
U0401(68)
motor nema pravidelny chod a oklo 1500ot ma taky rezonacny raz. v podstate to robi ked idem na malom plyne, ked sliapnem na plyn tak sa chova uz normalne. v servise mi vymenili cidlo SHY618W00. je pravda ze su tam 2 tie cidla?
 
Já jezdím dálky, takže po 100.000km automaticky. Nikdy jsem po tomto procesu neměl žádný problém s čidly či čímkoli jiným. Mezi první a druhou Mazdou jsem koupil Peugeot 508 po paní z Francie. Auto mělo jet 230 km/h a nejelo ani 170 km/h ani z 12% kopce. Nechal jsem takto v Katusicích u p. Tošovského dekarbonizovat- vyčistit auto a na jeho radu- 3 nádrže kvalitní naftu, jízda v manuálu (byl to A/T) ve vyšších otáčkách a auto povolilo. Olej byl černý jak bota po 500 km. Po 3 nádrži šel znovu ven. Potom auto jezdilo v Německu na dálnici přes 240 km/h dle GPS. Po dvou letech od prodeje mi od nových majitelů přišel děkovný mail. To potěší :) a zároveň je to odpověď na otázku ixo252. Kdyby to škodilo, tak by to nedělali pravidelně na svých kamionech a že jich nemají málo... Co nevidět půjde manželčino DS4, jelikož jezdí většinou krátké tratě a má najeto 65.000km. Nikomu to nenutím, ani z toho nemám žádnou provizi ;).

dik za info, vazne uvazujem ze sa na to dam, lebo mam s tym hentie problemy co som pisal. len zbieram informacie ci chemicku alebo mechanicku. kazde info pomoze.
 
Ahoj, tak mi nastalo pokračování s problémem SCBS. Od té doby kdy jsem tu psal naposledy jsem ujel cca 8000km bez tohoto problému. Nedávno jsem ale absolvoval údržbu s výměnou oleje v autorizovaném servisu a po 30km jízdě ze servisu opět spadnutí do nouzového režimu. Při znovu nastartování se auto chovalo normálně, pouze svítila varovná kontrola emisního systému motoru. Vždy při pomalé jízdě auto spadlo do nouzového režimu, takže jsem opětovnou cestu do servisu absolvoval na manuální režim ve zvýšených otáčkách. Tam to napíchli a zjistili špatný průtok v sání. Byli jen dvě možnosti, špatná váha vzduchu a nebo karbon bránící v průchodu. Váha po kontrole byla v pořádku, takže kamerou koukli do sání a zjistili karbon. S tímto problémem si, ale jednoduše poradit neumějí, takže mi chybu vymazali a já si naplánoval dekarbonizaci motoru ve specializované firmě v Praze. Jenže po najetých cca 1000km se chyba už neobjevila. Do této firmy jsem stejně dojel a po dohodě zakoupil produkty na zatím chemické čištění motoru, čím ho připravím na dekarbonizaci pomocí přístrojů za dalších cca 5000km.
Tato chyba se mi už podruhé objevila po údržbě a po následném vymazání chyby, už se znovu neobjevila. Nemáte stejné zkušenosti?
 
Ahoj, tak mi nastalo pokračování s problémem SCBS. Od té doby kdy jsem tu psal naposledy jsem ujel cca 8000km bez tohoto problému. Nedávno jsem ale absolvoval údržbu s výměnou oleje v autorizovaném servisu a po 30km jízdě ze servisu opět spadnutí do nouzového režimu. Při znovu nastartování se auto chovalo normálně, pouze svítila varovná kontrola emisního systému motoru. Vždy při pomalé jízdě auto spadlo do nouzového režimu, takže jsem opětovnou cestu do servisu absolvoval na manuální režim ve zvýšených otáčkách. Tam to napíchli a zjistili špatný průtok v sání. Byli jen dvě možnosti, špatná váha vzduchu a nebo karbon bránící v průchodu. Váha po kontrole byla v pořádku, takže kamerou koukli do sání a zjistili karbon. S tímto problémem si, ale jednoduše poradit neumějí, takže mi chybu vymazali a já si naplánoval dekarbonizaci motoru ve specializované firmě v Praze. Jenže po najetých cca 1000km se chyba už neobjevila. Do této firmy jsem stejně dojel a po dohodě zakoupil produkty na zatím chemické čištění motoru, čím ho připravím na dekarbonizaci pomocí přístrojů za dalších cca 5000km.
Tato chyba se mi už podruhé objevila po údržbě a po následném vymazání chyby, už se znovu neobjevila. Nemáte stejné zkušenosti?
nevies kod chyby?
 
Ahoj. V otáčkách kolem 1500 na nižší rychlosti mi motor trochu pocukává.Nebudete někdo vědět co by to mohlo být?
Předpokládám,že by to chtělo vyčistit egr.
Mazda 6 GJ 2,2 129kw 2013 najeto 160tis
 
Ahoj.Abych řekl pravdu,tak představa,že to budu dělat někde jinde než na svém autě,mě nějak nenaplňuje:D
A klidně se můžeme sejít a poradím ti co a jak.
 
Pokud to nehoří, tak počkejte, Mazda servisy dostaly nabídku na tryskací zařízení i s adaptérem, tak možná někteří objednají.
 
Přátelé, dlouho jsem tu nebyl a mezitím se věc řešila a vyřešila. Nakonec je to prý tak, že SCBS jako první indikuje pokles výkonu motoru. A stalo se, že byla vyrobena špatná sěrie turbodmychadel Caterpillar u kterých je špatně vyřešená rozváděcí klapka. A ta mi upadla.
Soudruzi v Hirošimě ovšem, všechna čest, uznali chybu a poslali nové turbo. Od té doby je klid.
Nakonec musím pochválit kluky v Ústí nad Orlicí, kteří to celé zorganizovali a spravili.
 
Tak po 10.000km od poslední údržby proběhla kompletní chemická dekarbonizace sání společně s filtrem DPF a výměnou oleje. Bohužel to vypadá na nějaký zalepený filtr. Dekarbonizace proběhla v pořádku , avšak hodnoty zanesení na filtru nestandardně kolísali. Byla mi doporučena výměnu čidla zanesení filtru SH01-182B2, kterou jsem následně provedl. První jízdy mi filtr vypaloval místo 120km cca po 140km, takže nějaký posun byl. Pak jsem ale jezdil více po dálnici a vypalování probíhá opět kolem 90 až 100km. Teď ještě zkouším nepřidávat aditivum do nafty od BG, které zanášení filtru spíše škodí. Ještě při napojení na diagnostiku měl čtvrtý vstřikovač odlišné hodnoty oproti ostatním, ale jen na volnoběh. Taky by mohl třeba špatně prášit. Ale stejně to nakonec skončí u demontáže DPF-ka...
 
Je evidentní, že dekarbonizace nepomohla. EGR blbě funguje, nic jiného to není. Vydělat EGR, vyčistit jej, vyčistit sání a měl by být klid.
 
Tak už jsem na tom stejně, auto mi podruhé za cca 100 km spadlo do nouzového režimu a ukazuje se chyba SCBS + DSC.
Nějaké rady, co udělat?
 
U mě pokračuje bádání. Zakoupil jsem od firmy PRO-TEC čistič filtrů DPF P6171DPFSC a nalil do nafty. Najednou mi regenerace proběhla až po 190km! Následně asi po 180km, ale jak když to rozhodí ŘJ a spadlo to do nouzáku. Naštěstí už jsem si koupil svojí diagnostiku a mažu si chyby sám. Stále mám teď vypalování kolem 160km, ale občas to vyhodí chybu. Jako kdyby záleželo na počasí, když začne mrznout je to častější. Přes diagnostiku jsem pozoroval tlaky v DPF-ku a pořád divně kolísají. Koupil jsem tedy nové originální čidlo tlaku DPF (kupodivu už přišlo v novém provedení, takže asi staré zlobilo) a najel asi 200km, tak čekám co bude...ale nemrzne...
 
Ahojte,

Dnes sa mi stalo to co vam. Mam mazdu 6 2017, 2.2 diesel najazdenych 44 000 km a pri zaradovani v kolone (cca 30km.hod) sa mi rozvietilo DCS, SCBS a zacal blikat na oranzovo i-stop. Auto islo do nudzoveho rezimu. Kedze som bol v kolone sa mi podarilo auto zastavit vypnut motor a ziadna dalsia chyba sa neobjavila (ziadna kontrolka, plny vykon motora). Na jednom fore som nasiel ze sa tento problem podaril opravit vymenou vahy vzduchu. Ake su vase skusenosti, podla toho co citam stale sa na 100% nevie co problem sposobuje...
 
Přesně! Stane se to při malé rychlosti při dobržďování. Váhu vzduchu jsem měl mít již vyměněnou od předchozího majitele, ale taky by to mohlo být. Přeci jen se může něco dít, když probíhá svolavačka právě kvůli váze vzduchu
 

Podobná vlákna

Back
Top