• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Problém s rozsahem/výkonem řídicího obvodu regulačního ventilu turbodmychadla

richierich77

nový člen
6
Ahojte,
mate niekto skúsenosti s chybovou hláškou P2263 - ovládanie turba ? Mam Mazdu Cx5 2.2D rv. 2013. Minulý rok mi odišlo turbo. Podarilo sa mi zakúpiť druhé z havarovanej Mazdy 2016. To v pohode fungovalo vyše roka, ale pred par dnami mi pri parkovaní začala svietiť kontrolka motora a hlášky SCBS TMPS, oranžový a červený výkričník. Keď sa auto naštartovalo hlášku už neukazovalo. Výkon auta bol rovnaký. Avšak tento týždeň mi kontrolky svietili celý deň tak som auto zobral do servisu. Na diagnostike vyhodilo chybu P2263 co je ovladanie turba. Mechanik zatiaľ príčinu nezistil. Preto by ma zaujímalo ci mate niekto skúsenosti s niečím podobným. Ďakujem za vecné odpovede.
 
Ahoj
Mam uplne rovnaky problem, kupil som pred trom týždňami Mazdu CX 5 2.2D r.v 2013 a neprešiel ani mesiac a už mam problem.
Odhovarali ma od diesla Mazdackeho ale nejak som si nedal povedať a zjavne ma karma dobehla. Na diagnostiku sa chystám a v prípade problemu poprípade vymey s turbom auto okamžite predavam.. nebudem investovať dalsích 2 tis eur do auta.. v každom prípade tiež som zvedavý na podobne skusenosti..
 
Ja kebyže ho nesplacam už dávno ho predám ale musím ešte 1,5 roka bojovať. Tieto motory sú hrôza :( a najlepšie na tom je, že Mazda o tom vie. Povedali mi to v Mazde a ponúkli turbo o 400€ lacnejšie ako je trhová cena. Najhoršie na tom je, že automobilka neurobí zvolavacku ale namiesto toho pekne zarába na svojich zákazníkoch.
 
Repase turba v ČR vyjde na cca 15000,-, úplně nové za 27000,- + DPH. Na turbu je přepouštěcí ventil a jeho ovládání může selhat, mechanicky. Je tam nýt, který upadne a je to pořád otevřené. A tím malé turbo skoro netlačí.
 
Repase turba v ČR vyjde na cca 15000,-, úplně nové za 27000,- + DPH. Na turbu je přepouštěcí ventil a jeho ovládání může selhat, mechanicky. Je tam nýt, který upadne a je to pořád otevřené. A tím malé turbo skoro netlačí.
Ja som minulý rok kúpil turbo z havarovanej Mazdy 2017 ktorá mala najazdených iba 10 000km. Musím nájsť opravára lebo ten môj ma 2 týždne dovolenku :(
 
Našiel som článok z roku 2018 kde spomínajú zvolavacku 640 000 dieselových vozidiel celosvetovo kvôli chybným pružinam na ventiloch. Malo by sa jednat o motory Skyactiv D 2.2 na Mazde 6 a Cx5.Len ci to aj Sk dealeri budú robiť. https://www.reuters.com/article/us-mazda-recall-idUSKCN1ND0MB
Tak na moje prekvapenie mi Autobazar konkrétne Autopalace Bratislava ktorý je aj autorizovaný predaj a servis Mazda kde som auto kúpil stiahol vozidlo odtahovkou do BA a vymenili presne ten ventil na turbe ktorý je tu spomínananý absolútne zadara.. auto musim zaklopať uz fachci ako ma..tak dúfam ze bude aj naďalej :)
 
Našťastie to bola prasknuta tenká hadička ktorá išla do turba. Veľkosť ako črievko na pumpu. Minulý týždeň mi ju vymenili a dal som v pohode 1800km do Chorvátska a späť. Ale objednal som odpudzovač na kuny lebo to mohlo byt aj prehryznuté.
 
Ahoj,
tak včera jedu autem, zastavim, necham běžet motor na volnoběh a najednou se rozsvitila kontrolka motoru. Dnes jsem u kamaráda na BOSCH diagnostice vyčetl závady a byla tam chyba P2262 (Turbodmichadlo el./mech. závada). Mám počítat s pověstným upadlým nýtkem, nebo je to nějaká prkotina? Už jednou jsem tuto opravu absolvoval, ale auto jsem mezi tím prodal a teď mám r.v. 4/2017, ale turbo jeste před úpravou ( první dva znaky sériového čísla mám TI (výroba září 2016).

chyba (3).jpg chyba (2).jpg chyba (4).jpg chyba (5).jpg chyba (1).jpg

jo a při rozsvícené kontrolce motoru auto jede normálně, žádný pokles výkonu jsme zatím nezaznamenal....
 
P2262 (Turbodmichadlo el./mech. závada). Mám počítat s pověstným upadlým nýtkem, nebo je to nějaká prkotina? Už jednou jsem tuto opravu absolvoval, ale auto jsem mezi tím prodal a teď mám r.v. 4/2017, ale turbo jeste před úpravou ( první dva znaky sériového čísla mám TI (výroba září 2016).
"Turbodmichadlo" to asi nebude, ale jeho regulační ventil možná ano. Najdeš ho pod turbodmychadlem, tři hadičky, jeden konektor. Může to být i vydřená vývěva, když píšeš, že se ti to děje za volnoběhu (za volnoběhu vydřená vývěva nedává dostatečný podtlak).
 
"Turbodmichadlo" to asi nebude, ale jeho regulační ventil možná ano. Najdeš ho pod turbodmychadlem, tři hadičky, jeden konektor. Může to být i vydřená vývěva, když píšeš, že se ti to děje za volnoběhu (za volnoběhu vydřená vývěva nedává dostatečný podtlak).
Díky za rychlou odpověď Shr3ku ?, možná to byla jen souhra náhod, že se to stalo porvé při volnoběhu, protože po vymazání chyby jsem hned při rozjezdu cítil krátkou ztrátu výkonu, pak ale zase chvíli dobrý a po ujetí dalších cca 40km při akceleraci se opět rozsvitila kontrolka motoru, tentokrát ale auto už nejspíš jede v nouzaku, protože ztratilo výkon ?
 
Nedelám. ale v jednom vláknu jsi psal.... cituji: ,,To je pěkné, ale bez výpisu chyb a freeze frame dat to je na křišťálovou kouli''. Když se tam objeví najednou i EGR ventil, myslel jsem, že pro eliminaci okruhu možných závad je dobré to sem dát ?
 
Nedelám. ale v jednom vláknu jsi psal.... cituji: ,,To je pěkné, ale bez výpisu chyb a freeze frame dat to je na křišťálovou kouli''. Když se tam objeví najednou i EGR ventil, myslel jsem, že pro eliminaci okruhu možných závad je dobré to sem dát ?
To sice ano, ale když napíšeš "Nový výčet závad, naskočily mi tam další chyby P1303 a P0471", tak se to naindexuje, a když to někdo bude hledat a zadá "P1303", tak to najde. Z fotografie najde leda tak prd. ;)
 
"Turbodmichadlo" to asi nebude, ale jeho regulační ventil možná ano. Najdeš ho pod turbodmychadlem, tři hadičky, jeden konektor. Může to být i vydřená vývěva, když píšeš, že se ti to děje za volnoběhu (za volnoběhu vydřená vývěva nedává dostatečný podtlak).
prosím Tě Shr3ku, v Pelesi (Federal Cars) mi dneska tvrdili, že ty regulační ventily jsou u toho turba dva. To má každý turbo svůj ventil?

regulační ventil.jpeg
 
To sice ano, ale když napíšeš "Nový výčet závad, naskočily mi tam další chyby P1303 a P0471", tak se to naindexuje, a když to někdo bude hledat a zadá "P1303", tak to najde. Z fotografie najde leda tak prd. ;)
ok, teď už rozumím ??‍♂️ a tvůj odborný odhad? Stále by jsi se přikláněl k tomu regulačnímu ventilu? Pokud je tam 2x, je dobré vyměnit rovnou oba?
 
Ahoj,
tak včera jedu autem, zastavim, necham běžet motor na volnoběh a najednou se rozsvitila kontrolka motoru. Dnes jsem u kamaráda na BOSCH diagnostice vyčetl závady a byla tam chyba P2262 (Turbodmichadlo el./mech. závada). Mám počítat s pověstným upadlým nýtkem, nebo je to nějaká prkotina? Už jednou jsem tuto opravu absolvoval, ale auto jsem mezi tím prodal a teď mám r.v. 4/2017, ale turbo jeste před úpravou ( první dva znaky sériového čísla mám TI (výroba září 2016).

Zobrazit přílohu 38603 Zobrazit přílohu 38604 Zobrazit přílohu 38605 Zobrazit přílohu 38606 Zobrazit přílohu 38607

jo a při rozsvícené kontrolce motoru auto jede normálně, žádný pokles výkonu jsme zatím nezaznamenal....
Ahoj. Dneska mi vyskočila stejná chyba. Po vymazání naskočila ihned znova. Auto má pokles výkonu:-( Podařilo se ti tu závadu odstranit a co bylo přičinou? Děkuji.
 
Back
Top