• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Mazda 3BM G165 po 7 letech a 110 000 km

Tak pod to tvé resume se podepisuji. Mám to BN z poslední výroby 2018 a se slabší verzí motoru.
Úžasný motor co jede jak svina a ještě lze mapou odemknout horní pásmo. Při dálničních rychlostech výborné nízké otáčky. Miluji ten její zvuk. Je prostě jiný než u ostatních značek.
Interiér super. Nic nevrze. Plasty jsou kvalitní a pěkně. Sedačky a volant perfektní. Dodatečné tlumení jen zlepšilo komfort. Hud je opravdu barevný a zobrazuje mrtvý úhel i značky. A též je v lepším rozlišení. Ve dveřích konečně hodně prostoru a v létě klidně i 1.5 láhev. Nejvíc mě stále udivuje ten úžasný posez. V jiném autě se mi to ještě nepodařilo a každý kdo usedne tak řekne že takový posez nečekal. Bohužel zadní místa jsou mala a malá okna.. Taková nouzovka. Exteriér je kapitola. Stále se za ní otacim.. Otáčí se lidé a je to prostě holka s duší. Lak mám stále bez pozkozeni ale mám tvrdší eternity blue a pravidelně a draze voskuji. Držím odstupy... Důležité pro lak. Podvozek vynikající a je radost ji točit na okrskach. Hledám příležitosti abych někam stále jezdil. Zimu i léto dávám na 18 kolech. Nerovnosti zvládá jako lepší průměr. Příčné nerovnosti někdy dost bouchnou a dorazy jsou bohužel plastové no snad to vydrží. Ale celkový komfort je velmi dobrý.
Kufr pro dva ideální. Chybí mi háčky.
Brzdy jsem hned vyhodil a udělal nové.
A facku bych dal za špatné odhlučnění podbehu a časté potíže se zrcatky v pohybu.
Ale to auto je prostě úžasné.
Nová BP mě tolik nenadchla.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Úžasný motor co jede jak s...? Snad ne. Ten motor má díky dlouhé převodovce jen průměrnou dynamiku. Verze G 165 je jiná liga. Krátké převody,ač to tak nevypadá, dělají dost. Ale i zde bych si nedovolil tvrdit, že motor jede jako sfiňa.
To samé plasty,vrzání atd...Ale chápu,že každý máme asi jiné preference.
 
Ja si neumim predstavit, ze by nekdo - v kontextu ceny cca 500 tis Kc (se slevou dealera) - mohl kolem let 2013 - 2017 koupit zabavnejsi a lip jedouci novy auto podobny velikosti. Ani lip vypadajici, ani spolehlivejsi. Navic plno lidi vc. mne ji jeste melo treba na Michelinech Pilot Sport 4, kdy prazdna za sucha pri jizde na silnici prakticky nesla utrhnout... slo s tim strasit pasazery i jiny auta na silnici ;). Bez cenovyho a prostorovyho omezeni si samozrejme clovek mohl koupit treba Porsche Cayman a Mazda by se mu zdala fakt pomala a neschopna. Ja myslim ze panove nade mnou ty chvalozpevy pisou z pohledu zasazeneho do reality, kdy si mohli vybrat misto Mazdy obyc i30, Focuse, Megane, nebo Golfa nebo Octavii v socialni vybave (skvele vybaveny Golf tenkrat vychazel i se slevou na skladovku cca o 150 vyse).
 
Úžasný motor co jede jak s...? Snad ne. Ten motor má díky dlouhé převodovce jen průměrnou dynamiku. Verze G 165 je jiná liga. Krátké převody,ač to tak nevypadá, dělají dost. Ale i zde bych si nedovolil tvrdit, že motor jede jako sfiňa.
To samé plasty,vrzání atd...Ale chápu,že každý máme asi jiné preference.
Nezlob se ale ty tu mazdu prodej. Tady na fóru jen píšeš co ti vrze a co musíš reklamovat a jsi celkem výjimka co to auto hati. Ve 40 letech už pár aut jsem projel a rozhodně platí co píšu. Mě se nelíbí turbo motor. Mám rád jiný způsob dynamiky a ten Mazda má. Nic mi nevrze. Můžeš se přijet přesvědčit. Je to skvělý auto. Jen mě vadí ty dnešní laky. Občas najdu novou dirku po kamínků. Ceed Gt mě třeba nebavil proti této mazde.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nezlob se ale ty tu mazdu prodej. Tady na fóru jen píšeš co ti vrze a co musíš reklamovat a jsi celkem výjimka co to auto hati. Ve 40 letech už pár aut jsem projel a rozhodně platí co píšu. Mě se nelíbí turbo motor. Mám rád jiný způsob dynamiky a ten Mazda má. Nic mi nevrze. Můžeš se přijet přesvědčit. Je to skvělý auto. Jen mě vadí ty dnešní laky. Občas najdu novou dirku po kamínků. Ceed Gt mě třeba nebavil proti této mazde.

No rozhodně není sám, kdo si na některý věci postěžuje. Spíš mi přijde, že někteří členové jsou jako fanatici a budou si za svým autem stát i kdyby se jim před očima rozpadalo. Svoje auto mám rád a líbí se mi. Jak exteriér, tak interiér. Líbí se mi, že je spolehlivé a že celkem pěkně jezdí. Ale umím být soudný a zmínit i nedostatky. Převodovka je odpad, plasty vržou. To není věc k diskuzi, to je fakt. Špatný odhlučnění už bylo taky zmíněný. Ještě bych k tomu přidal pomalej infotainment. To rákosníci taky moc dobře nevymysleli. Ale zase se mi líbí jeho ovládání. Auto má svoje pro i proti a není třeba to zastírat. Co se výkonu týče, G165 není žádnej rychlík. Rozhodně není pravda, že jede jak sviňa :D Předjíždět se s tím dá, ale ocenil bych ještě větší výkon. Samozřejmě by to bylo na úkor spotřeby, takže pro a proti. Přesto jsem rád, že jsem si to auto koupil. Za ty peníze to možná bylo to nejlepší, co jsem mohl sehnat. Mám BM z 2014 za 10.000 eur v top výbavě, která v době koupě měla najeto 38k.
 
Poslední úprava:
At se nikdo nezlobí ale všechna BM co jsem jel tak někde skripala. V BN nikdy nic. Možná jsou lépe podlepene. Za mě naprostá spokojenost. A když chceš tak si podlepis sám. Zkus si jiné značky a pochopíš. A druhá věc je motor a výkon. Je to prostě atmosféra. Tuhle jsem sledoval BMW na dálnici a celý čas jsme jeli 200km v hodině a pohoda. Auto se krásně sbírá s nízkých otáček. Nevím co od toho furt chcete. Tak si kup turbo motor. Někdy mám pocit že s tím motorem neumíte. Pokud ovladas meziplyny tak stačí motor vytáčet a jede kudlu ve své třídě. Ta převodovka mě taky štve. To souhlasím. A ten lak je na pytel. Dost přibývají tukance od kamínků.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já bych rozdíl v BM a BN nějak moc nerozlišoval. U mojí bejvalý BM2014 akorát v zimě cca 2x denně křuplo ve spojení dílů palubka-display infotainmentu. Jinak nic - ohledně vrzajících vnitřních plastů. Na dílně jsem měl hodně BN kde lidi řešili vrzající a křupající kde co. Takže kdybych to měl já za sebe zhodnotit tak ano BN má pár věcí vyřešený už z fabriky, který se u BM v případě výskytu dělali až dodatečně, ale je to spíš o tom jak se směna ve fabrice vyspinkala a podle toho to auto nebo jednotlivý díly smontovali. Tak jako když přišli první BM z Mexika tak už jen po stránce smontování/slícování to bylo oproti BM z Japonska docela o level horší.
To samý s tou převodovkou. Mě samotnýmu stačilo dát správný olej a převodovka fungovala jak po másle. A na dílnu mi jezdí hodně lidí co o převodovce taky neví a ani nějakou dřívější výměnu oleje neřeší (protože nemusí). Mraky lidí se teď přihlašuje na kluby a klany ne protože by byli fandové značky, ale protože hledají řešení problémů. Proto se může zdát že všechny auta stojí za ho.... Máma měla nissana a taky jsem se přihlásil na jeden Nissan club ne proto že bych byl fanda, ale proto že jsem potřeboval zjistit jeden údaj.
Já svojí BM ale prodal z důvodu že mi ten "Mazda" požitek co jsem měl ze starších modelů začínal docela rychle vyprchávat. Kdybych měl ale auto za půl mega co mě stálo začít hned někde rozebírat a podlepovat a dělat věci za fabriku, tak ho prodám daleko, daleko dřív.
Co je ale megaShit u Mazdy to jsou laky. Poprvý jsem se s ním začal trápit když jsem měl bílou perleť na M3BL 2009. Když pozoruju 3-4 roky starý Mazdy a mají lak dobitější než jsem měl po 15 letech na 323ce ??? Ano je to ekologií, ale třeba v tom 2014 byly auta kde člověk neřešil jestli tu špínu má slušně prosit aby jemně odleťela nebo to člověk mohl v klidu protáhnout myčkou.

Když zpětně zhodnotím co jsem za 4,5 roku a cca 90000km musel řešit tak:
- kolize plechů v motorový prostoru (opravenou za pomocí kladiva a plochýho šroubováků pomocí TSB co jsem dostal z Mazdy)
- dřívější výměna oleje v převodovce (od výměny naprostá spokojenost s funkcí)
- uvolněný vnitřní zpětný zrcátko (stačilo dotáhnout)
- katastrofickej lak (jelikož jsem dával bodykit tak jsem nechal cca 50% auta přelakovat a to už fungovalo)
- klepající ložisko horního uložení (po výměně OK, ale odhadem to další majitel bude určitě řešit znovu)
- sem tam v zimě prasknutí plastů okolo displeje infotainmentu (neřešil jsem)
- cca 3x se mi rafnul infotainment (1x pomohlo pouze odpojení baterky a zbytek opraveno trojhmatem)
A to je asi všechno co se mi přihodilo.
 
Poslední úprava:
Pokud tedy později prelakuji nárazník tak už ten lak má lepší odolnost a vydrží.?
Zpětně zrcátko dotáhnes kde přesně ty šrouby?
Ta výměna oleje v převodovce může řešit problém i s drhnujici dvojkou?
Plasty totéž. Občas praskne infotaiment. Stačí podlepit lépe.
Bouchani uložení. Co všechno si měnil? Jen to plastové ložisko.?
Diky..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Pokud tedy později prelakuji nárazník tak už ten lak má lepší odolnost a vydrží.?
Zpětně zrcátko dotáhnes kde přesně ty šrouby?
Ta výměna oleje v převodovce může řešit problém i s drhnujici dvojkou?
Plasty totéž. Občas praskne infotaiment. Stačí podlepit lépe.
Bouchani uložení. Co všechno si měnil? Jen to plastové ložisko.?
Diky..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Vnitřní zrcátko
Volné vnitřní zpětné zrcátko - oprava

U opravy ložiska horního uložení jsou koupil pouze nový lozisko + neméně důležitý je očištění a promazání všech dílů při demontáži tlumiče,pružiny a horního uložení. Jen tak halabala to vyměnit není řešení.
 
Ten origo olej v převodovce není moc ideální. Doporučuji dát Ravenol,popřípadě Elf. Opravdu jiný pocit řazení. Samozřejmě drhnutí dvojky to nevyřeší,ale alespoň trošku eliminuje. Vypadá to,že se jedná o vlastnost těchto převodovek,kterou servis asi nevyřeší.

Lak je bída. Snažím se držet od aut odstup,ale stejně je kapota už dost posetá sekanci od kamínků. A to mám najeto teprve nějakých 33 tisíc km.
Ještě co mě dostalo tenkrát,tak jiný odstín(tmavší) nárazníků. Je doslova vidět slabá vrstva barvy,kde prosvítá černý plast. Mám bílou perleť .
 
A je to tak i na autech za desetinasobek ceny, doporucuju se nekdy rozhlednout na parkovisti. Na bilejch perletich je to videt dost, obecne cim tmavsi barva, tim min. Na cervenych nebo svetle modrych metlach je to jeste videt dost. Co se tyka odolnosti laku, v mem pripade jde obvykle po 60 - 70tkm prevazne dalnicniho provozu o nejaky nizky desitky mikrotupek a par vetsich, coz nepovazuju vzhledem ke svym rychlostem a jizdnimu stylu za nejakou tragedii... rozhodne by pomohlo jeste trochu protahnout rozestupy, kde ne vzdy dodrzuju idealni vzdalenost, kdyz potrebuju aby auta uhybala (mam daleko k lepicum, nicmene pri 150 kmh fakt nedodrzuju 80 metru, i v zajmu plynulosti)... nebo jezdim rychle po okreskach, ktere se zrovna za nadherny povazovat nedaji a z ruznych piskoven atp. (kteryma jsme obklopeny) jsou furt plny bahna a pisku. Kolem a kolem mi to proste neprijde nejak zly, zase se staci mrknout na sebedrazsi lestenky na parkovisti a neni to o nic lepsi, pricemz pochybuju, ze s nima lidi litaj jako ja... ac je teda zas mozna oslabujou v myckach.

Samozrejme je dulezity nelepit se hlavne za nakladaky, tem nechavam nejvetsi odstup, k nelibosti jinych ucastniku. Presto jsou takrka jedini, od kterych stejne behem mijeni sem tam zaslechnu sprsku kaminku, at predjizdim jakkoliv daleko.
 
No já mám světle modrou a žádné odlišnosti v odstínu nepozoruji.
Ohledně laku. Po důkladné prohlídce sem tam něco najdu i při nájezdu 20tkm. Hodně mikro ťupek je v úrovní nárazníku, kde jsou blinkry a mlhovky. Bohužel tomu asi nejde zabránit. Zarážející je, že mám takové ošklivé seknutí kamínků na bocích auta, převážně zadní dveře a C sloupky, ale je to nepostřehnutelné a opravitelné. Na auta se nelepím nikde ale hold to tak už dnes je. Lak stojí za hovno.
S tím olejem furt váhám. Nějak se mi nechce do výměny oleje v převodovce tak brzo. Známý mechanik mi tohle nedoporučuje. Většinou to řazení se naopak zhorší.
 
Ja teda nevim, ale na fotkach Mazd s Blue Reflex Mica barvou ten rozdil je videt... to je presne to, proc jednomu prijde to auto dokonaly a druhymu hrozny, ze ne kazdy zkouma kazdy detail. Nebo spis to zkouma fakt malokdo, a malokdo resi nejaky obcasny vrznuti interieru, klepnuti z podvozku, nebo tuzsi prechod razeni pres neutral. Proto je podle me vetsina majitelu Mazd spokojena a jsou verni znacce... (Ja jsem teda verny i kdyz ty detaily vidim, a to protoze je vidim i u jinych znacek, ne-li horsi.)
 
No já jsem dost velký detailista. Stačí si dohledat můj nick. Ale u mé barvy eternal blue fakt rozdíl nemám. Ani za předpokladu že lakovaný plast má vždy nepatrně jiný odstín než plech. To mě rozhodně sere ta měkkost laku. Bílá perleť údajně ty odstíny má problematické. Řešeno i na fórech BMW.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ty odstiny ma jiny fakt kazda Mazda, co jsem videl, kdyz jsem po tom koukal - a ze koukal, kdyz jsem resil nepovedeny lakovani u ty svoji. Fakt je to videt na kazdy, na kazdy barve. I na kazdy kvalitni fotce :).
 
No jasně. Tak jo Věř mi že umím rozpoznat fakt detail a tohoto jsem si opravdu nevšiml a upřímně.. To co tu řešíte je stejně problém u každé automobilky. Někdy mám pocit že si koupíte mazdu a pak jen hledáte co je špatně.
To auto jsem si nafotil v různých časech i světlech a nikdy mě do očí nebouchlo že bych měl jiné odstíny laku.
To samé vrzání praskání. Většina aut mi někde chrastila a praskala. Jako spolujezdec v jiných to též slyším. Ale u mé M3 spokojenost. Stejně jako velká část vlastníků slyším jen velmi výjimečné prasknutí od displeje což lehce eliminuji na jaře. Záleží asi na štěstí...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já si hlavně koupil nové auto,abych měl od všeho klid a nemusel pár let řešit nedostatky nebo opravy. Abych si i jízdu užil a občas se projel jen tak bezdůvodně s úsměvem na tváři. Ale ani ve snu mě nenapadlo,že u nového auta budu řešit pazvuky jak interiéru tak podvozku,nemožnost vyvážit origo kola(což má za následek vibrace celého auto při určité rychlosti),drhnoucí a zasekávajicí se převodovku,bídny lak atd.
Je mi zcela jasné, že spousta lidem mnou zmíněné problémy nevadí a neřeší je. Jenže já tohle u předešlých vozidel od koncernu nezažil (samozřejmě,též interiér vrzal,ale stačilo podlepit a byl nadobro klid a né aby se objevil jinde nebo byl dokonce výraznější)
 
Podívej. Žádný útok proti tobě ale jsi skoro jediný kdo tady na hodně vláknech píše o věčných potížích s mazdou 3 BN. Čtu tady všechny diskuze i jiných modelů a ty jsi všude Tim nemyslím nic špatně ale asi si chytil vysloveně auto špatné směny a ještě v pátek. Jestli jsi z Prahy tak bych to tvé auto fakt chtěl vidět naživo..
Mě tohle auto neskutečně baví a zamiloval jsem si mazdu.
Ano. Lak stojí za pytel a rychle chytá oděrky z provozu. Za mě neřeším. Co mi vadí tak důkladně zakapnu hrotem namichane barvy do lahvičky a dále auto třikrát ročně voskuji abych zlepšil odolnost laku a po pár letech nejhorší díly prelakujes a získáš kvalitní lak co kamínky už nerozhazi pac lakovny dají lak co býval drive a jeho odolnost je mnohem lepší.
Plasty mi nevrzou. Fakt nevím co slyšíš uvnitř.
To bouchani předního uložení vyres koupenim nového ložiska za pár korun. Jedno stojí 700kc.
Záleží taky kde jezdíš.
A převodovka? Ta mě sere taky ale není to nic z čeho bych si lámal vaz.
Možná zkusím olej ale krom té dvojky a to jen občas mi jde pěkně.
A vibrace kol? No mám jen nepatrnou. Skoro bych řekl že normální jev. Starý Peugeot v rodině se třeba klepe jak osyka a tam to chystám prevazit pac to vibruje fakt všechno.
To bych musel zažít tu tvoji verzi.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top