• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Ztráta výkonu

Stanley

nový člen
12
Zdravím.Prosim o radu....už nevím co dělat dál. Vůz Mazda 3 BM 2014 skyactiv 2.2D, 110kw již cca 2 roky zpět měl občasný problém s výkonem při otáčkách nad 2000 . Přidusil se a od 150ti km rychlosti stoupaly kilometry jak vteřinová ručička....někdy byl výkon zase v pořádku.Postupně se během těch dvou let, dostal až do stádia, kdy vůz už nikdy více jak 150 km/h cca při 2000 - 2400 otáček nejel a dusil se. Do zmiňovanych otáček akceleroval jako střela, pak jako když tě někdo přidržuje....Následně se mi až po těch dvou letech rozsvítila oranžová kontrolka motoru a trojuhelníček s vykřičníkem...Rozhodl jsem se tedy pro výměnu dvou hůře funkčních vstřikovačů, před výměnou jsem byl varován, že bych měl kvůli možným pilinám v naftě, provést důkladné pročištění palivové soustavy, což jsem učinil (piliny se pri kontrole pod mikroskopem našly) a to včetně repase railového čerpadla, podavaciho čerpadla, výměna hadiček, čištění nádrže atd. To bohužel nepomohlo a vůz se dusil nadále a velmi špatný výkon. Následovala tedy demontáž sání , egr atd + čištění. Bylo zaneřáděné vcelku dost, ale údajně by to nemělo mít vliv na pravidelné přidušování výkonu motoru. Při odpojení sání od turba, jsem zahlédl upadlou klapku od malého turba i s nýtkem . Takže turbo šlo ven a výměna za repasované. Díky mému mechanikou mě tahle celá sranda stála cca 100 000. Bohužel, vůz nemá stále výkon a já už si nevím vážně rady. Snad už jen výměna nějakých čidel, ale je jich tam miliarda. Má někdo podobnou zkušenost či realnou radu? Předem děkuji

20231028_115359.jpg 20231028_115342.jpg 20231022_135325.jpg 20231022_135335.jpg
 
Shr3k děkuji....ale diagnostik včetně Mazdy jsem již prošel několik a téměř každý řekl jinou závadu....proto jsem to začal řešit po svém...Dnes jsem byl na vyčištění DPF a tam třeba přišli na to, že mám úplně oholeny kabel snímače 3 výfukových plynů, nejspíš od kuny.....Následně diagnostikoval kamarád a vyskočila mu stejná chyba P242D....Jen je mi divné, že mám s výkonem problém již cca 2 a půl roku , postupne se vykon zhoršoval a teprve teď se přišlo na tuto závadu...tak myslím, že až vyměním ten snímač, bude problém stále přetrvávat. Ale šance přeci jen nějaká je...tak uvidím...děkuji za info...
 
Back
Top