• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 2.0 MZR 108 kW slabě problikává kontrolka mazání

k.ondra89

člen KLANu
33
Zdravím. Měl bych dotaz k motoru 2.0 MZR 108 kW. Během víkendu jsem se svojí GH absolvoval cestu 2x 170 km a mezi tím nějaké krátké pojížďky. Během těch dvou cest mi vždy 2x problikla kontrolka mazání. Poprvé to bylo takové celkem jasné probliknutí, v ostatních případech to už bylo vždy jen takové slabé zamžourání kdy se kontrolka ani nerozsvítila naplno. Auto se jinak chová úplně normálně. Motor má najeto cca 127 tisíc a po poslední výměně oleje cca 4 tisíce.

Zajímalo by mě zda s podobným stavem máte někdo zkušenosti a případně zda je to rozsvícení kontrolky nějakým způsobem dohledatelné jako nějaká chyba v diagnostice.

Vzhledem k tomu, že se jedná zrovna o mazání, mám z toho celkem respekt.

Díky za rady.
 
Zkontroloval jsi hladinu oleje pokud ne učiň tak ihned před dalším startem, pokud je hladina ok je v lepším případě špatný čidlo, v horším případě je poškozeno čerpadlo oleje. čidla tlaku oleje u Japonců signalizují až hodně nízký tlak, kdy už je pozdě - méně než poloviční co by měl být na volnoběh natož v otáčkách!
 
Kdyby bylo špatný čerpadlo a tedy nízký tlak oleje, tak by kontrolka svítila, nebo blikala stále, ne? Mě problikla v obou případech dvakrát za nějakých 170 km. Jinak je normálně zhasnutá a žádná jiná další kontrolka nesvítí.
 
Nemusí, čerpadlo furt jede jen může tlačit málo na hranici kdy se začne ozývat kontrolka, ale nejdřív bych zkontroloval tu hladinu
 
Základní otázka. Kolik je tam teď oleje podle měrky. Že byl vyměněny před 4 tisíci nic neznamená.
 
Tak buď to čidlo tlaku nebo bohužel závada na olejovým čerpadle
 
Předpokládám, že to čerpadlo bude mít v sání nějaký filtr na nečistoty, který se může teoreticky zanést, ne? Tím pádem by to mohla být další možnost.
 
Tam buď odejde regulátor tlaku nebo nevhodným olejem/nečistotama se "zhobluje" - je to jednoduchý kovový zubový čerpadlo a ten regulační ventil nic víc
 
Díky za info. Holt budu muset počkat až bude mít servis volnou kapacitu a nechám to prověřit, do té doby jezdit nebudu. Blbý akorát je, že manželka měla jet Mazdou v neděli na týden pryč. :p A takto na rychlo nikdo čas nemá, aby se na to mrkl.
 
Mazda jde příští středu do servisu k Balvinovi, tak se ukáže. Osobně, to tipuju na čidlo, nebo nějaký nečistoty. Očekával bych, že na opotřebované čerpadlo dávající nízký tlak by se muselo přijít už dřív při kontrole a za nějaké 2 měsíce by se opotřebení určitě nijak extra zhoršit nemohlo. To je přece mnohem delší proces.
 
Jo?

Tak co se olejove vetve/mazani obecne tyce,tak te se zarukou 35 000% mohu ujistit,ze tam mohou nastat zmeny nevratneho charakteru v radu sekund.

A jen tedy pro ujasneni - opotrebeni na teto casti motoru roste prudce exponencialne. Tedy mam olejovou napln, ta je vlivem napriklad neceho kontaminovana, vydre se nekde napriklad sala, nebo kus loziska obecne, supiny v oleji, najednou uz se nebavime o oleji, ale o brusne paste a dal to snad neni treba vysvetlovat.

V pripade "pouze" vybehaneho olejoveho cerpadla je celkem otazka proc se to vubec deje. Kolik znas lidi s najezdem i 500tkm a ja osobne nevim o jedinem takovem motoru, ktery by mel menene olejove cerpadlo.

Nepreju (skoro) nikomu nic zleho (tobe rozhodne ne), ale rikam si proc nekdo pri tak fatalne zasadni teoreticke zavade je tak v klidu. Blikajici kontrolka mazani by v mem videni "sveta" znamenala okamzite odstaveni auta, odtahovku a servis.
 
Tak já se k tomu snažím přistupovat v mezích svého technického uvažování s tím, že vzdělání mám z jiného oboru, než je strojařina, či auta. Nikde netvrdím, že moje úvahy musí být nutně správné. :) Naopak jsem rád za každou konstruktivní radu a diskuzi.

V danou chvíli jsem k tomu přistoupil jako běžný uživatel stylem kontrolka svítí -> závada je/ kontrolka nesvítí -> závada není. Ono situace kdy má člověk vedle sebe manželku, za sebou dvě celkem malý děcka a domů relativně daleko má taky svůj vliv na rozhodování. Samozřejmě kdyby se kontrolka rožnula trvale, či blikala nějak pravidelně, tak bych to taky okamžitě odstavil. Nicméně, jak jsem psal jednalo se o dvě velmi slabý probliknutí po dost dlouhé době od sebe.

Na lehkou váhu to rozhodně neberu. Ostatně, právě proto je auto odstavené z provozu a čeká na servis.
 
To s tou pozici daleko od domu a detmi vzadu chapu. Nicmene v tom horsim scenari sis uz po ceste domu mohl "vydelat" na druhy motor. A to mas jeste dobry, protoze ten se daval casteji a v zasade v nejake obmene do vice aut (nevim na kolik byly jine, ale v zasade je to asi porad to stejny jako verze 107kw co byla snad uz ve dvojkovem Mondeu, trojkovem Mondeu, Volvech, Focusech, Mazde 5 atd.-to vi Max6, ja to nevim) Kdyby jsi mel 2.5i, tak by se ti ten motor jako kus shanel citelne hur. Tak ci onak nikdo asi nechce menit svuj motor za nejakou cizi srajdu z vrakace, nekde to shanet, prepravovat k autu, ted to prehazovat..

Jak to realne je ted nevi nikdo. Dost mozna jen cidlo. Muze klidne byt. Kazdopadne s tim fakt nejezdi. Pokud mas dobre povinne ruceni, do servisu to nech odtahnout. Ja mam tyhle veci zadarmo do 200km.

Ty v zasade potrebujes, aby ti nekdo misto cidla tlaku oleje nejlepe strcil tlakomer a zmeril to takhle manualne. (https://granex.cz/yato-souprava-k-mereni-kompresniho-tlaku-oleje-12ks-0-35bar-yt-73030)

Trochu te na druhou stranu chci uklidnit dvema pripady

1) koupil jsem Astru A, 1.7TD (Isuzu) a neresil nic-ani jsem to auto nijak nekontroloval. Tyden jsem jezdil. V zatackach mi zacalo blikat mazani, dojedu na pumpu, koupim litr oleje,naleju to tam. Nic. Naleju druhou flasku, nic...merka furt sucha. Koukam pod auto,sucho. Naleju treti flasku a konecne neco na merce. Auto pak dal jezdilo kdovijak dlouho.

2) Vyfasoval jsem Golfa 3, 1.9td, 5L kanystr oleje a frajer mi rika-jed do Prahy, zere to dost olej ale mas to dolite na MAX, v Praze to zkontroluj a dolij. Jedu si 130 a u Velkeho Mezirici v pulce cesty blik a byla tam. V tu vterinu (OKAMZITE) jsem to vypnul, doklouzal v odstavnym, zastavim, merka sucha (po 150km!!!), dolil jsem mozna 3.5L a startovat se mu fakt nechtelo (uz to bylo maznuty a to jsem to vypnul fakt naprosto okamzite-vterina max), nakonec se motor parkrat prevalil jak to trochu schladlo,naskocil a jelo se dal. Jezdilo to jeste asi rok a frajer co to koupil (o spotrebe oleje vedel) doleval snad denne/obden olej. Asi prvni hybrid na Morave. Zralo to i olej i naftu odhadem tak 1:1 ??? Tédéčko s provoznimi naklady benzinoveho osmivalce ?
 
:D Taky dobrý.

To čidlo tlaku je umístěný vlastně kde? Dá se k němu nějak rozumně dostat aniž by se muselo něco složitě rozebírat?
 
Je to jen mikro procento, takže to ber jako další z možností a určitě bych doporučil jako první vyndat to čidlo a místo něj našroubovat měřák tlaku oleje a vyzkoušet tlak od studenýho po plně ohřátý olej v různých otáčkách, ale...
Už jsem zažil, že tohle problikávání bylo způsobený olejovým filtrem. Vždy se jednalo o patronový/plechový olejový filtr hodně laciný kvality.
Ale vždycky se začíná zkoumáním tý úplně největší banality, takže až bude někdo u toho čidla, tak ať jen zkoukne jestli je na něm správně zapojený a čistý konektor.
 
Při zahřátým motoru je na volnoběh tlak oleje stabilně 2 bary a při cca 3000 otáčkách 4 bary. Takže jsme vyměnili čidlo a uvidí se.
 
To mi prijde v pohode docela. Prinejmensim ten tlak na volnobeh urcite. Otazka zni jaky ma byt dle specifikace vyrobce, ale na prvni dobrou je to podle me prinejmensim znamka,ze na záděr to fakt neni :)
 
Čidlo spíná kontrolku většinou okolo 0,5 baru u Japonců takže na ten volnoběh je to slušný
 
Back
Top