• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Ucpaný DPF: DTC P242F - DPF - Ash Accumulation

strom

nový člen
2
Mam M6 GH 2.0 MZR-CD 103 kW, motor RF7J, vybava TE+, r.v. 2008, ted najeto 178 000 km

Ahoj,

ptal jsem se uz na jinych forech, zeptam se i tady, hlavne kvuli otazce c.5...

Par tydnu jsem resil problem s
P0101 - Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance
a
P0104 - Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent

O vikendu jsem konecne trochu pokrocil.

Chtel jsem potvrdit ci vyvratit, zda je na vine te DTC P0104 (a nekdy i P0101) chybny MAF senzor, chtel jsem to zjistit jeho prohozenim mezi identickymi auty, svolil k tomu jeden znamy. Prohodili jsme MAF senzory mezi auty a tesne po prohozeni jeste pred jizdou jsem pres forscan provedl "Reset MAF senzor adaptation". Pak jsme jeli testovaci jizdu, ale ani v jednom se zadny DCT neobjevil. Takze nemel tento pokus zadnou vypovidajici hodnotu.

Pak jsme chteli prozkoumat netesnosti saciho systemu, uz pri zbezne kontrole pri pridani otacek na 3000 bylo slyset znatelne syceni, pochazelo od intercooleru. Pri jeho prohlidce jsme objevili na spodnim lemu netesnost, trochu jsme ji klestema zmensili a nanesli nejaky kyt, provedeno jako docasne reseni, objednam novy intercooler. Mel jsem radost, ze jsem konecne objevil tu pricinu mych DTC problemu.

Radost vsak netrvala moc dlouho. Pri ceste domu asi tak po 50 km od nalezu te netesnosti se pri jizde na dalnici pri tachometrove rychlosti 140 km/h (skutecna kolem 130), 6. rychlostni stupen, tempomat, stabilni otacky, rozblikala kontrolka DPF, rozsvitila se kontrolka motoru a motor sel do nouzoveho rezimu! OBD II WIFI jsem mel v akci, nastartoval jsem forscan a nacetl tyto DTC:
Code: P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
Code: P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation
Code: P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation

Po dalsich 20 km jsme zastavili, zkusil jsem pres forscan "DPF Static Regeneration", ta se nechtela spustit, tak jsem jeste vymazal DTC a provedl "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", pak se "DPF Static Regeneration" rozbehla, ale po cca 5 minutach se zastavila na 7% s hlaskou: "The static regeneration has failed".

A ten ukazatel PM_ACC – PM Accumulation Amount se snad uplne zblaznil, pri nasledne jizde po te neuspesne vynucene regeneraci mi ukazoval PM_ACC – PM Accumulation Amount az 1000% (slovy tisic)! Zaroven dosahoval DP_DPF - Exhaust Gas Differential Pressure (kPa) az ke 40. Pritom normalne jsem mel jeste pred 14 dny treba pri PM_GEN = 4 g a PM_ACC = 25% a DP_DPF za jizdy do 7 kPa...

Pred garazi jsem jeste pak udelal forscanem servisni proceduru "DPF Assessment", po ni to ukazuje PM_GEN = 0.01 g/l a PM_ACC = 111%, hruza...


Hledal jsem na webu a skutecne jsem na na forscan foru nasel, ze pri "P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation" nelze regeneraci udelat.
Pise to vyvojar forscanu:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=968&p=3462&hilit=P242F#p3462
A je to i v servisnim manualu:
http://i.imgur.com/S1XRaw4.jpg


Jinak tankuju MOL, pridavam VIF. V breznu jsem byl na emisich, hodnota kourivosti dovolena = 0,52, namerena 0,14.


Takze se mi v hlave honi spoustu otazek:

1. Co ted s DPF filtrem? Renovace? Ktera metoda? Cleantaxx, HeatAir? Koupe noveho? Co ten novy levny JMJ za 9400 Kc a jeho kvalita?

2. Neni podezrele, ze se DPF rozblikala 50 km po (docasnem) zakytovani te netesnosti? Muze to mit nejakou spojitost? Nebo na to mohl mit vliv i ten "Reset MAF senzor adaptation"? Kazdopadne jsem pak v livedata pozoroval vetsi aktivitu EGRu, casteji a vic se oteviral, aspon podle tech udaju v diagnostice...

3. Proc se ta DPF kontrolka rozsvitila zrovna (na dalnici) v podminkach pro idealni automatickou regeneraci? A jeste k tomu cca po 100 km od posledni uspesne regenerace, kde chvili po ni z live data vyplyva PM_ACC – PM Accumulation Amount (g/l) = -51% a PM_REG - PM Generation Amount (g/l) = 0,5 ...

4. Jezdil jsem s tim obcasnym objevenim DTC p0104 (a nekdy i p0101) skoro 3000 km (za tu dobu probehlo 11 aut. regeneraci), zrejme tedy mohlo dochazet k ne uplne idealnimu spalovani, i kdyz jsem ztratu vykonu nepozoroval, mohlo toto mit vliv na ten aktualni DPF problem?

5. Pred tou pripadnou renovaci DPF filtru to chce vymenit ten intercooler a hlavne by to chtelo zjistit, co ten pruser s DPF vlastne zpusobilo, DPF pry neodejde jen tak...
Kdo by mi umel provest takovou kontrolu vseho dotceneho? Zda vse pracuje korektne? MAF, EGR, turbo, vstriky, lambda, DPF senzory... Doporucite nekoho takoveho? Idealne v Praze ci pobliz, nebo vlastne kdekoliv... Klidne treba pres PM...

Nenapadaji vas nejake odpovedi? Diky!
 
Tak je možné, že se stalo to, že jak si přetěsnil intercooler, tak v sání nastal správný tlak a nějaký bordel se hold dostal do motoru a špatně to hořelo a zastavilo to až DPF. Teď je potřeba vypátrat, kde je skutečný problém. Protože podle kódu je jak píše na fóru z Forscanu, že v DPF je nashromážděno velké množství popela, pozor néé saze a v ten okamžik jednotka vyhodnotila, že DPF je plný. V takovém případě manuál říká, že by DPF měl být vyměněn. Je možné, že se keramika ve filtru zbořila, ale to by byla ta nejhorší varianta.

Čištění DPF dělá několik firem, výší uvedené filtr vždy rozříznou, aby se dostali ke keramice a katalyzátoru. Advenpure filtr neřeže, ale dělá to protitlakem. Je fakt, že všichni se chlubí, že jej vyčistí a pokud to nejde, tak za to skoro nic nechtějí. Takže bych se ubíral touto cestou.
 
Ahoj Sedvo,

to s tim "bordelem" dava smysl, to by vysvetlovalo, proc ten problem s DPF nastal par kilometru po te "oprave" intercooleru...
Stale nemam vyreseno, potreboval bych poradit:


1. Vymena ci oprava intercooleru:

Jak jsem psal, mam intercooler pouze provizorne "opraven".
Dival jsem se po novem, ale vypada to, ze se v druhovyrobe nevyrabi.
Na japancars.ru jsem dle meho VINu nasel oznaceni intercooleru RF8G13565A, v katalozich eshopu vidim oznaceni RG8G13565B. V eshopech jsem nasel intercooler od AVA a Prasco, ale je nedostupny. Volal jsem do peti velkych eshopu na nahradni dily, ale neuspesne. Vsude rikali, ze AVA a Prasco v katalozich jsou, ale (zatim) nejsou vyrabene.
V Mazda servisu vymena pry orientacne 23 000 Kc. Pritom druhovyroba na predchozi generaci jiz od 2 000...

Dokazal by nekdo tu netesnost v Praze nekdo zavarit? Mate zkusenosti s nejakou firmou na opravu (hlinikovych) chladicu?


------------------


2. Zaneseny DPF

Stale nemam vyreseno, moznosti jsou tyto:

a) nucena regenerace:
Ta mnou vyzadana staticka regenerace pres forscan se nepodarila.
V Mazde jsem zatim statickou regeneraci nenechal udelat. V Mazda Sporilov, Mazda Jeremiasova a Mazda Aspekta pres telefon rikaji, ze se jim zatim nucena regenerace na modelu GH vzdy podarila (kdyz nevysla napoprve ani napodruhe, tak pry napotreti) a ze pry si nevzpominaji, ze by museli DPF filtr menit. Kdyz jsem volal do firmy, kde provadeji renovaci HeatAir metodou, tak me varovali, at pry tu nucenou delat nenecham (a hlavne ne opakovane), protoze se tim casto ten DPF filtr "zapece" a je pak na vyhozeni...

b) cisteni:
Do chemicke metody jit radeji nechci.
Nasel jsem nejcastejsi metody "vypaleni a vysani": HeatAir, Cleantaxx, SmartClean a Advanpure. Na M6 GH stoji vsechny "kartelove" cca 8000 Kc bez DPH + neco za de/montaz. Navzajem se vsak dodavatele techto sluzeb pomlouvaji, ze ve srovnani s konkurenci jsou ucinejsi a k filtrum setrnejsi... Popsane zkusenosti "nezavislych" klientu cisteni nemuzu najit...

c) vymena:
Original stoji cca 60 000 = ekonomicky nesmysl. JMJ stoji do deseti tisic, ale pry nic moc kvalita. Bosal pro muj model se mi nepodarilo najit.


Co tedy s tim DPF? Mam tu nucenou regeneraci v Mazde risknout? Nebo kterou z tech metod cisteni vybrat? Mate zkusenosti?


------------------



3. Rozpoznani priciny problemu s DPF

Az vyresim ten intercooler a zaneseny DPF, tak chci nechat provest kontrolu vseho dotceneho, co by mohlo byt pricinou toho zaneseni DPF. Mozna je pricinou tech problemu ten deravy intercooler, mozna jeste neco jineho. Tzn. kontrolu MAF, EGR, turbo, vstriky, lambda, DPF senzory, tesnost saciho systemu. Tak jak je psano, zaneseny DPF je dusledek nejakeho problemu se spalovanim.
Ptal jsem celkem na peti forech na to, zda by mi nekdo poradil servis, ktery by mi nejlepe v Praze ci jinde pomohl. Do autorizovaneho servisu v Praze nechci. Zatim jsem nedostal zadny tip, to fakt nikdo takovy neexistuje? Poradite, prosim? Kdyztak klidne do soukrome zpravy...



Diky!
 
Osobně, bych se podíval po někom kdo vaří chladiče - nejlevnější varianta. Jak bude tato věc vyřešena, tak pak bych se zaměřil na DPF. To co říkají čističi DPF je hezká věc, ale osobně bych si DPF nenechal řezat, tedy potom zbývá jediná varianta a to je Advenpure.

Jinak než bych dělal nucenou rege, tak bych se pokusil udělat krok 3. tedy vše překontrolovat a pokud po překontrolování by vše bylo OK, tak bych šel do nucené rege.
 
Ještě bych se zaměřil na termostat. Tohle byla celkem častá závada u Bmw. Ucpaný Dpf kvůli nefunkčním termostatům.

Nedíval si se na intercooler z vrakoviště? Bouraný GH vcelku jsou ne?
 
Back
Top