• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

323F 1.5 BA '98 olej do serva

Dinosaur29

nový člen
3
Dobrý den,
Včera mi praskla hadice na olej k servu řízení, zastavil jsem hned po padesáti metrech, tak doufám, že čerpadlo bude OK ? rád bych to dnes vyměnil a dolil olej..
S hadicí problém nemám, ale nevím, jaký hydraulický olej mám koupit?
Nádržka je prázdná, nějaký zbytek oleje bude asi v čerpadlu?
Děkuju za radu! ?
 
Ahoj. Můžeš dát jakýkoliv olej do automatických převodovek specifikace Dextron 3. Tady asi bude zbytečný dávat drahý oleje jako Ravenol T-WS a postačí i něco lacinějšího.
 
Ahoj. Můžeš dát jakýkoliv olej do automatických převodovek specifikace Dextron 3. Tady asi bude zbytečný dávat drahý oleje jako Ravenol T-WS a postačí i něco lacinějšího.
Super!
Bude stačit 1l?
Ještě bych se zeptal, ať to neudělám špatně ?, olej, co zůstal v čerpadle se může smíchat s novým? Netuším totiž, kolik ho tam zůstane po odpojení hadice, ikdyž ho docela dost vyteklo ven..

Nádržku můžu normálně propláchnout, dolít po rysku novým olejem, nastartovat, točit volantem a pokud klesne, tak znovu dolít?

Moc děkuji za pomoc ?
 
Celkem je v okruhu asi 1,3litru.
Záleží jestli to auto je nějaký "ceněný rodinný veterán" nebo je to auto na dožití.
Pokud je to auto už jen na dožití a pak se nabarví na zeleno a hodí do kopřiv, tak nic neřeš a prostě jen dolej.
Pokud k tomu máš nějaký vztah nebo je to zachovalý exponát, tak bych to propláchnul (to si pak toho oleje sežeň dvojnásobek náplně (2,6 litru).

Ať vybereš jakoukoliv možnost, tak musíš udělat odvzdušnění:
1) zvedneš přední kola do vzduchu
2) doleješ do nádobky posilovače olej
3) budeš točit volantem úplně doleva a pak úplně doprava a mezi tím budeš kontrolovat hladinu oleje v nádobce posilovače - tohle zopakuješ třeba 10x dokud hladina nepřestane klesat
---Toto (bod 3) se dělá s vypnutým motorem ---

Pokud by jsi chtěl udělat výplach, tak postup je stejný jako u odvzdušnění jen navíc:
1) zvedneš přední kola do vzduchu
2) odpojíš spodní/přívodní hadici od nádobky posilovače a vyvedeš jí do nějaký nádoby/kýble kam ti z ní poteče starý olej
3) ucpeš (čímkoliv) tu díru v nádobce po tý hadici co jsi vypojil
4) doleješ do nádobky posilovače olej
5) budeš točit volantem úplně doleva a pak úplně doprava a mezi tím budeš kontrolovat hladinu oleje v nádobce posilovače a dolejvat jí - tohle zopakuješ třeba 10x dokud z hadice co jsi odpojil nepoteče úplně čistý/nový olej
---Toto (bod 5) se dělá s vypnutým motorem ---
6) vyndáš ucpávku z nádobky a zašroubuješ zpět hadici
7) doleješ do nádobky posilovače nový olej
8) začneš dělat odvzdušňování a budeš točit volantem úplně doleva a pak úplně doprava a mezi tím budeš kontrolovat hladinu oleje v nádobce posilovače - tohle zopakuješ třeba 10x dokud hladina nepřestane klesat
---Toto (bod 8) se dělá s vypnutým motorem ---

No a to je všechno.
Pokud by se ti stalo, že až to budeš mít hotový a po nastartování motoru z pumpy posilovače při zatočení volantem bude vycházet silně skřípavej zvuk, tak se neděs. Jen tam zbyla nějaká bublina vzduchu. Vypni motor, párkrát zatoč volantem úplně doleva a pak zase úplně doprava, pro jistotu ještě jednou zkontroluj hladinu oleje a mělo by to být v pohodě.
 
Celkem je v okruhu asi 1,3litru.
Záleží jestli to auto je nějaký "ceněný rodinný veterán" nebo je to auto na dožití.
Pokud je to auto už jen na dožití a pak se nabarví na zeleno a hodí do kopřiv, tak nic neřeš a prostě jen dolej.
Pokud k tomu máš nějaký vztah nebo je to zachovalý exponát, tak bych to propláchnul (to si pak toho oleje sežeň dvojnásobek náplně (2,6 litru).

Ať vybereš jakoukoliv možnost, tak musíš udělat odvzdušnění:
1) zvedneš přední kola do vzduchu
2) doleješ do nádobky posilovače olej
3) budeš točit volantem úplně doleva a pak úplně doprava a mezi tím budeš kontrolovat hladinu oleje v nádobce posilovače - tohle zopakuješ třeba 10x dokud hladina nepřestane klesat
---Toto (bod 3) se dělá s vypnutým motorem ---

Pokud by jsi chtěl udělat výplach, tak postup je stejný jako u odvzdušnění jen navíc:
1) zvedneš přední kola do vzduchu
2) odpojíš spodní/přívodní hadici od nádobky posilovače a vyvedeš jí do nějaký nádoby/kýble kam ti z ní poteče starý olej
3) ucpeš (čímkoliv) tu díru v nádobce po tý hadici co jsi vypojil
4) doleješ do nádobky posilovače olej
5) budeš točit volantem úplně doleva a pak úplně doprava a mezi tím budeš kontrolovat hladinu oleje v nádobce posilovače a dolejvat jí - tohle zopakuješ třeba 10x dokud z hadice co jsi odpojil nepoteče úplně čistý/nový olej
---Toto (bod 5) se dělá s vypnutým motorem ---
6) vyndáš ucpávku z nádobky a zašroubuješ zpět hadici
7) doleješ do nádobky posilovače nový olej
8) začneš dělat odvzdušňování a budeš točit volantem úplně doleva a pak úplně doprava a mezi tím budeš kontrolovat hladinu oleje v nádobce posilovače - tohle zopakuješ třeba 10x dokud hladina nepřestane klesat
---Toto (bod 8) se dělá s vypnutým motorem ---

No a to je všechno.
Pokud by se ti stalo, že až to budeš mít hotový a po nastartování motoru z pumpy posilovače při zatočení volantem bude vycházet silně skřípavej zvuk, tak se neděs. Jen tam zbyla nějaká bublina vzduchu. Vypni motor, párkrát zatoč volantem úplně doleva a pak zase úplně doprava, pro jistotu ještě jednou zkontroluj hladinu oleje a mělo by to být v pohodě.
Ještě jednou díky, jdu na to ?
 
Back
Top