• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie (typ, kapacita, výkon)

ZT79

člen KLANu
79
Máte prosím někdo ověřenou informaci o hodnotách správné baterie pro GH 2.2 MZR-CD GTA Combi ?
V manuálu jsem našel, že pro vznětové motory by to měla být 12V-64Ah/5HR nebo 12V-70Ah/5HR.
Chci podotknout, že tam byla při koupi (po 1 rok v provozu) asi originál Panasonic 95Ah, kterou jsem poprvé měnil za Varta Blue Dynamic 95Ah 830A.
Pokud bych kupoval 70Ah , tak s jakým max. proudem? Jaké máte vy?
Aktuálně potřebuji opět novou, ale nechce se mi přeplácet předimenzovanou a těžší baterii.
Díky
 
Tak jsem se dotazoval v ADJ Jihlava a ti mi napsali, že 95Ah.
Tak si říkám, v čem všem je asi manuál nepřesný.
Začal jsem se po tom pídit, když jsem se známému zmínil a on na to s otázkou... Ty jsi vyměnil mazdu za nějaké velké SUV? Ty prý mají takové baterky.
 
Tady máš výtah z uživatelskýho a servisního manuálu. Lajcky se to dá chápat tak, že je to minimum pro start v nízkých teplotách. Vyšší kapacita nevadí, ale samozřejmě se to musí vlézt do místa pro baterii. Vyšší kapacita ti umožní v zimě větší počet startů po sobě (když auto nechytá), dýl se pak bude logicky dobíjet.
Do svých aut dávám o 1/3 větší kapacitu, jednak proto, že rezerva se v zimě hodí a jednak proto že např Varta v posledních letech ubrala na materiálu elektrod, baterie o stejné kapacitě vydrží míň let a zvládne menší startovací proud s rostoucím stářím. Mezi nejkvalitnější baterie momentálně patří zřejmě Banner.
baterie GH.png
 
Díky, ale nechápu ten výtah nabíjecích proudů ze servisního manuálu pravděpodobně pro benzínové motorizace (podle kapacit, které jsou uvedeny).
Jinak vyšší kapacita baterie, podle toho co vím o bateriích, může mít vliv na větší zátěž právě alternátoru.
Resp. vyšší kapacita se bude déle nabíjet vyšším proudem, takže alternátor bude zatížen déle na jeho maximální kapacitu/výkon.
Při chladném počasí se akumulátor samovybíjí rychleji a tak při krátkých tratích, kdy má šanci se dobít, hůře dojde k jeho plnému nabití a pokud i u Pb baterií dochází k paměťovému efektu, tak i ke snižování jejich maximální kapacity.
Tvá poznámka o kvalitě Banner mne zaujala. Z jakých zdrojů vycházíš?

Díval jsem se teď na Banner 95Ah a její délka je 35cm, což je asi příliš (musím změřit).
 
Nabíjecí proudy neřeš, dal jsem to tam kvůli označení typů baterií (OEM kódy)

1) Větší zátěž altíku je nesmysl (mýtus) - dobíjecí soustava má řídící obvod, kterej hlídá nabíjecí proud (a maximílní povolený napětí), takže systému je jedno jestli dobíjí 20Ah baterii nebo 100Ah, jen tu větší bude dobíjet dýl.

2) V chladu se baterie nevybíjí rychleji (samovybíjení) to je další nesmysl (mýtus) - v chladu klesá kapacita baterie vlivem změny hustoty elektrolytu, proto se baterie vybije dřív při startování, znatelný je to hlavně u menších kapacit, nedokážou už dodat dostatek energie. Studená baterie má taky větší vnitřní odpor, proto se hůř dobíjí.

Kdesi jsem viděl rozbor baterií člověkem co s nimi ve velkým přichází do styku, rozdělával je , odkaz nemám uloženej. Taky tvrdil že Varta před několika lety vážila víc jak v současnosti (stejná kapacita), vzhledem ke konstrukci baterie , jediná věc čím snížíš váhu je úbytek materiálu elektrod, změna hmotnosti proběhla někde okolo roku 2015-2016. Bannerky váží stejně a zvládají velký startovací proudy, to jsou dva ukazatele pořádných elektrod a kvalitní baterie. ;)

Ještě jsou dobrý v poměru cena výkon baterie Exide ;)
 
Poslední úprava:
Jaké máte zkušenosti s originál Panasonic? Za jak dlouho jste ho měnili?
Já ji měnil po 4,5 letech od uvedení auta do provozu.
 
V lednu bude mít má origo baterie na GJ 6 let a při zátěži 100 A klesne napětí na 10,7 V a neklesá.,Takže na ty roky dobrý.
 
Ja som mal na predchádzajúcom aute /Mazda 323f bj/ autobatériu Banner a vydržala 11rokov:)
 
V lednu bude mít má origo baterie na GJ 6 let a při zátěži 100 A klesne napětí na 10,7 V a neklesá.,Takže na ty roky dobrý.
Je to sice GJ, ale to mas v benzinu nebo nafte?
Mas tam tedy original panasonic? Pokud ano, jak casto dolivas destilku?
 
COže dolejváš? Destilku nedolejvám ani do 6V baterky u Simsona. Podívej ty tu začínáš trollit? Co vlastně ještě řešíš? Jestli 70AH nebo 95AH? Nebo značku? WTF?
Ve starém autě (Hyundai Lantra 1.9D) jsme měl tři baterie za 20 let. S tou třetí to šlo do šrotu takže by ještě několik let jela. Koupil jsm vždycky to co měli v mistní "mototechně" protože baterie chcíply stylem, že mě v pohodě dovezli do práce a odpoledne po šichtě se už nerozsvítila ani žárovička na přístrojovce, takže jsem šel do nejbližšího krámu a táhnul to v teplejch na parkoviště k práci. Nevím co tam byl originálm ale další dvě byly modrý varty a nikdy s nima nebyl problém A nikdy se tam žádna destilka nedolejvala, nebylo ani kudy .....
 
Je to sice GJ, ale to mas v benzinu nebo nafte?
Mas tam tedy original panasonic? Pokud ano, jak casto dolivas destilku?
Netvrdím to na 100%, ale snad všechny Mazdy v EU měli od novoty baterku od Panasonicu a to se bavíme třeba už od 323BJ . Na nějaký čínský a bůh ví jaký trhy se ještě používala GS,Sinkobedenk (nafty) a Yuasa.
Nám Panasonic vydržel vždy mezi 6-8 lety (nikdy nebylo třeba dolívat destilku, pouze jsem ty otvory otevíral při dobíjení).
 
Máte prosím někdo ověřenou informaci o hodnotách správné baterie pro GH 2.2 MZR-CD GTA Combi ?
V manuálu jsem našel, že pro vznětové motory by to měla být 12V-64Ah/5HR nebo 12V-70Ah/5HR.
Chci podotknout, že tam byla při koupi (po 1 rok v provozu) asi originál Panasonic 95Ah, kterou jsem poprvé měnil za Varta Blue Dynamic 95Ah 830A.
Pokud bych kupoval 70Ah , tak s jakým max. proudem? Jaké máte vy?
Aktuálně potřebuji opět novou, ale nechce se mi přeplácet předimenzovanou a těžší baterii.
Díky
Jinak k tvý otázce. Sice nemám tvoje VIN ale nejspíš by jsi měl mít v autě baterku typu 95D31L (Panasonic 95D31L nebo GS 95D31L se dávali z výroby)
To je kód od Mitsubishi (i alternátor atd máš od Mitsubishi).
Z toho kódu můžeš přečíst že nádoba baterie má být typu D31
Když tenhle kód zadáš někam do vyhledávače tak ti vyběhne třeba tohle: https://www.battery-import.cz/vyhledavani/?string=95D31L
Ale:
1) to neznamená že nemůžeš použít úplně jinou baterii která se ti do auta vejde a bude mít podobný parametry
2) neznám VIN tvýho auta, tak jsem si jen odkliknul GHčkový nafťáky z katalogu tak to neber jako 100% údaj protože se do nafťáků strkal ještě jeden typ
 
Nejsou ty moderní baterky bezúdržbový resp, nemají ty šroubky na článcích jen na oko ? :D
 
Ono stejně dolívat destilku není zvlášť ve větším množství ideální, protože elektrolyt se ředí
 
To je samozřejmě pravda, nicméně je otázkou jak dobře se pak ta směs promíchá ale to už jsou možná až moc velký detaily
 
Back
Top