• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test AutoBible.cz - Test ojetiny: Mazda 3 nabízí poctivou atmosféru – řidičskou i motorovou

Ter Leeloo II

moderátor
Člen týmu
2 671
Test ojetiny: Mazda 3 nabízí poctivou atmosféru – řidičskou i motorovou
+
Živé, charakterní a spolehlivé motory Skyactiv-G
V reálném provozu nízká spotřeba benzinu
Kvalitní zpracování a lepší antikorozní ochrana
Příjemná ergonomie a dostatečný vnitřní prostor
Skvělé jízdní vlastnosti
Charakterem je to takové „BMW v předokolce“
Zvýhodněný autorizovaný servis pro starší vozy

-
Omezená nabídka vozů s automatem
Rizikové turbodiesely
Nevhodné nastavení sklonu opěradla páčkou v krocích
Stále poměrně vysoké ceny ojetin
 
Pěkný test je pravda, že narazit na jetou M3 v benzínu ne zrovna 10 let starou je skoro zázrak. Zajímalo by mě, kolik má na brzdě 165 koňová když 120 koňová ukazuje 155. Myslím, že u obou je trošku rozdíl v nastavení převodů . Osobně se mi současná verze 165 koní Attraction dost líbí , možná náhrada za mou CX3, jen bych si musel zvyknout na nižší sezení :D. Pár set kilometrů s novou CX5 mě utvrdilo v tom, že to není auto pro můj styl jízdy :D
 
Poslední úprava:
Mno nevim ... soucasna generace trojky letos (nebo zacatkem pristiho roku) konci, tak to uz ani moc nahrada za Tvou CX-3 nebude, ne? Pokud teda nezacinas pokoukavat po jetych vozech. Tak jako tak, motor je to beztak stejny, jak mas Ty, ne? Takze jen jine zprevodovani a mapy v ridici jednotce?
 
Pěkný test je pravda, že narazit na jetou M3 v benzínu ne zrovna 10 let starou je skoro zázrak. Zajímalo by mě, kolik má na brzdě 165 koňová když 120 koňová ukazuje 155. Myslím, že u obou je trošku rozdíl v nastavení převodů . Osobně se mi současná verze 165 koní Attraction dost líbí , možná náhrada za mou CX3, jen bych si musel zvyknout na nižší sezení :D. Pár set kilometrů s novou CX5 mě utvrdilo v tom, že to není auto pro můj styl jízdy :D
Myslím, že @eko1980 byl na brzdě a měl okolo těch 165k ještě před úpravami. Tuším pouze s lepším výfukem?
 
Bylo to necelych 163 koni a 209 nm se zadnim dilem Sebring a palivo jen Verva 100. Takze bych to tipnul tak ze origo 165 ma tak do 160 max realnych koni...
 
Záleží na hodně faktorech když se měří výkon "přes válce". Motor u M3 G165 v sérii má opravdu 121kW/165PS, ale na klikovce. Ale jelikož se to měří na kolech a jelikož je to nepřesný měření (už jen z důvodů - stáří měřicího zařízení/nepřesnost, rozlišný typy pneumatik,někdo má neorigo disky, musí se přesně určit přepočet převodových poměrů, ztráty na převodovce, ztáty na hřídelých atd... atd...), tak když si jí necháte změřit "na válcích" tak se většinou dostanete k výkonu 155-158PS. Nemusí to být vůbec pravidlem, ale tak nějak se vžilo že ztráty se berou při měření na kolech 15% (u skyactiv technologie se chvástají že ztráty mezi klikou a asfaltem jsou cca 10% . Takže jestli je na klikovce 165PS tak na asfalt jde cca 150PS.
Jelikož se tam ale docela dost věcí musí vypočítávat a přepočítávat, tak není problém, aby vám týpek na brzdě ukázal třeba takovejhle graf:
Schránka 02.jpg
Schránka 03.jpg

Ještě dodatek pro ty co třeba nevědí. Dneska se všichni prodejci honěj za co největšíma číslama,takže když vám někdo řekne že jeho auto má 121kW, druhej řekne že má 162HP koní a třetí řekne 165PS koní, tak všichni maj jeden a ten samej výkon.
1kW * 1.34 = 1.34HP
1kW * 1.36 = 1.36PS
Prostě větší číslo dneska prodává.
 
Poslední úprava:
Kone meli uz davno “vyhodit”. Jedina spravna SI jednotka vykonu je Watt :cool:. Autickari jsou desni konzervativci :D.
 
Back
Top