• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Automatická klimatizace

Ladman

výkonný člen KLANu
504
Nevím jestli je to porucha nebo vlastnost, ale když ted v teplejších dnech chci v autě zchladit a nastavím třeba 18 st. C, tak klima sice chladí, ale ventilátor je na 2-3 čárce na displeji. Když snížím na nejmenší teplotu, tedy 15 st. C, tak začne foukat naplno. Přidám 1 stupeň, tedy nastavím na 16 st. C a ventilátor se sníží zase na 2 až 3 čárky. Což nestačí a v autě je horko i když fouká chladný vzduch. Klima je v automatickém módu, tedy svítí oranžová dioda na kolečku "auto", ale chová se stejně jako když "auto" nesvítí. Dělá to i v režimu ECO. Musím nastavovat ventilátor ručně, což je ale u automatické klimatizace nesmysl. V jiných autech mi to funguje tak jak by mělo, tedy nastavím požadovanou teplotu a ventilátor automaticky zvýší otáčky, dokud se této teploty nedosáhne. Poté je sníží a jen teplotu udržuje. Nesetkal se s tím někdo?
 
Z hlediska zdravotního není rychlé ochlazení žádoucí... Nicméně, asi to není vada, ale klima je tak nastavená. Záleží i na rozdílu teplot uvnitř a venku. K rychlejšímu zchlazení interiéru je vhodné zapnout ještě vnitřní cirkulaci. Pokud máš pochybnosti, doporučil bych zkontrolovat, jestli je v okruhu dostatek chladiva.
 
Vzduch to fouká ledový, navíc auto není ani 3 roky staré, takže to bych vyloučil. Pokud to tak mají i ostatní, je to tedy vlastnost a ne závada.
 
Přiznám se, že i já jsem kolikrát přemýšlel, jaká je za tím jak moc fouká logika. Není to úplně tvůj případ, ale běžné jezdím na "20.0°C" s vypnutou klimatizací, ale "AUTO" je zapnuté a fouká zpravidla na 2 až 3 dílky jako u tebe. Ale když ji chci donutit foukat na víc dílků v režimu "AUTO" bez klimatizace, tak přísahám bohu to auto spíš fouká na víc dílků například při nastavených "18.0°C", než při "16.0°C", v čemž logiku moc nenacházím. Navíc je to pokaždé jinak, někdy se to chová i tak jak by člověk čekal. Při "15.0°C" mi taky fouká vždy naplno.

Pokud by se někdo divil proč prostě nevypnu "AUTO", když už stejně mám vypnutou klimu, tak proto, že mi vyhovuje, že auto velice rozumně samo přehazuje kam fouká (nohy, tělo, skla). Jinak tohle je pro mě bonus oproti GG (před FL), kde pokud si správně pamatuji, tak úplně bez klimy nešlo mít zapnuté "AUTO".
 
Už si začínám zvykat... Taky nechápu proč funkce odmlžení/odmražení čelního skla nemá maximální otáčky, musím vždy ještě ručně přidat.
 
@Ladman Divné, když zmáčknu kouzelné tlačítko odmražení čelního skla, tak mi otáčky vyskočí na max. Schválně zkontroluju, že je to opravdu max....
 
Tak jsem to dneska ráno vyzkoušel naostro a do max. chybí dvakrát zmáčknout. Na displeji chyběla jedna čárka.
 
Tlačítko ofuku čelního skla respektive sílu větráku po jeho zmáčknutí ovlivňuje víc faktorů - ohřátá voda v motoru = teplota foukaného vzduchu, venkovní teplota, vnitřní teplota v kabině a nedivil bych se i kdyby do toho mělo co říct sluneční čidlo.
Proto člověku A může do plný síly foukání chybět 3 čárky a člověku B zase jede téměř na plno
 
Mě zase zaráží, že posledních 14 dní musím po startu pustit klimu jinak se mi okamžitě mlží sklo. Ano, je vlhko, ale tohle se mi dříve stávalo jedině za deště.
 
Mě zase zaráží, že posledních 14 dní musím po startu pustit klimu jinak se mi okamžitě mlží sklo. Ano, je vlhko, ale tohle se mi dříve stávalo jedině za deště.
Měl jsem stejný problém. Po výměně pylového (kabinového) filtru OK.
 
Ahojte, možná rychlý dotaz, ale já si nejsem jistý.
Když jsou venku mrazy, a auto je studené má smysl přepnout na vnitřní okruh aby se vzduch musel ohřívat méně a nezatížil tak moc ohřev motoru?
Příklad proč: dneska jsem měl namrznuté okno zevnitř, a chtěl jsem to odmrazit rozumně rychle abych mohl co nejdříve vyjet, ale za jízdy jsem furt viděl, že se voda ohřívá pomalu. Pomohlo by přepnout?
Případně s dítětem v zimě v autě. Vyhřeje se takto interiér dříve?
 
Ahojte, možná rychlý dotaz, ale já si nejsem jistý.
Když jsou venku mrazy, a auto je studené má smysl přepnout na vnitřní okruh aby se vzduch musel ohřívat méně a nezatížil tak moc ohřev motoru?
Příklad proč: dneska jsem měl namrznuté okno zevnitř, a chtěl jsem to odmrazit rozumně rychle abych mohl co nejdříve vyjet, ale za jízdy jsem furt viděl, že se voda ohřívá pomalu. Pomohlo by přepnout?
Případně s dítětem v zimě v autě. Vyhřeje se takto interiér dříve?
Paradoxně se může vyhřát o něco rychleji (bavíme se opravdu o chvilkovym rozdílu), ale na druhou stranu se ti bude auto zevnitř mlžit. Proto i automatika je nastavená tak, že při přepnutí na ofuk čelního skla jde vzduch z venku a zapne se klimatizace pro vysoušení.
Zatížení ohřevu motoru je nepodstatný. Automatika stejnak nepustí větráky dokud teplota ve výměníku nedosáhne alespoň nějaký teploty a i kdyby je pustila, tak ohřev probíhá v motoru a ne ve výměníku. Pro motor je důležitý pozvolný ohřev a toho docílíš spíš tím, že autu nebudeš dávat plnej kotel když je studený.

Nejjednodužší odpovědí pro tebe bude: Vyzkoušej to a uvidíš sám.
 
Poslední úprava:
Ahoj,
já používám AUTO bez klimy také, přide mi, že distribuce vzduchu je optimální tak ja je právě potřeba.
Divná mi přijde jiná věc. Když zapnu AUTO + klimu, vždy se mi zapne i vnitřní cirkulace. Chápu , že v první chvíli je to účinější. Moc jsem to nesledoval , ale nedávno jsem jel Pce - Plz (cca 2+ hodiny) a cirkulace byla celou cestu zapnutá... Pamatuju kdysi v mé Octě , když se zapla vnitří cirkulace, sama se z bezpečnostních důvodů po 20-ti minutách vypla.
U mazdy mi přijde že ta cirkulace nejede na 100% a trochu to musí přisávat, protože kdyby člověk seděl 2hodiny v utěsněným autě, muselo by to být poznat... Zná někdo jak to vlastně funguje ? Zdravím Jamesson
 
Funguje mi to stejně, ale třeba moje žena má pocit, že se dusí už po čtvrt hoďce. Když jedu sám, tak si často ani nevšimnu. Takže ručně přepínám na vnější vzduch a klima v AUTO funguje furt pryč. Což nedělá každá klima. U některých jak jim do toho šáhneš, tak ase automatika vypne. Mám dojem, že mi to dělala i GH. A jestli to přisává, opravdu nevím, ale moje drahá polovička by ti řekla, že určitě ne :laughing:
 
Určitě nepřisává. To můžete kouknout sami, když vyndáte přihrádku spolujezdce a uvidíte ventilátor/kabinový filtr, tak nad ním ta klapka je. Jak přepnete na vnitřní okruh, tak se ta "zástěna" (klapka) přesune úplně přes díru vstupu vzduchu z venku.
To že se neudusíte je daný tím, že ty auta jsou děravý jak ementál. Teda nejsou jako vyloženě děravý, ale je tam dost škvír a odtoků, kterýma nějaký menší množství vzduchu do auta jde.
 
:) jestli si nekdo myslí, že když dá vnitřní okruh a tím auto "utěsní" jak ponorku..tak doporučuji tuto věc vyzkoušet za kafilerním vozem :) :) JAk říká Max6, ono se to zaklapne, ale auto má díry všude. Ta klapka je hlavně o tom aby to nebralo teplej vzduch z venku ale používalo ochlazenější vzduch z kabiny.....a jinak samozřejmě chvilkově, když se jede za nějakým smradem (nemysleno co se táhne jak smrad :)
 
Určitě nepřisává. To můžete kouknout sami, když vyndáte přihrádku spolujezdce a uvidíte ventilátor/kabinový filtr, tak nad ním ta klapka je. Jak přepnete na vnitřní okruh, tak se ta "zástěna" (klapka) přesune úplně přes díru vstupu vzduchu z venku.
To že se neudusíte je daný tím, že ty auta jsou děravý jak ementál. Teda nejsou jako vyloženě děravý, ale je tam dost škvír a odtoků, kterýma nějaký menší množství vzduchu do auta jde.
Samozřejmě se neudusíte, ale určitě bych dal za pravdu té paní, protože v režimu recirkulace v interiéru stoupá podíl vydechovaného oxidu uhličitého na úkor kyslíku a citlivější z nás to poznají. Někde na to dělali výzkum, zkusím to dohledat. Konstrukční otvory v karosérií pracují na principu podtlaku (bezprůvanové větrání) nebo přetlaku (bouchnutí dveřmi, vystřelení airbagu by nás asi jinak bolelo…). Závěr: doporučil bych vnitřní cirkulaci vypínat, když není potřeba.
 

Podobná vlákna

Back
Top