• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Čištění výparníku klimatizace GH

no_hits

moderátor
Člen týmu
3 632
Vzhledem k zájmu o postup čištění výparníku klimatizace na GH jsem se rozhodl sepsat jednoduchej návod.
Furt mně šel z ventilace zatuchlej smrad, kondenzát se v podstatě netvořil a žádnej z běžných přípravků nezabíral, nebo zabral tak na 1-2 dny. Pak jsem na doporučení od @Max6 vyzkoušel BG 709 Frigi Clean a je po problému
IMG_20220827_133856.jpg

Co bude potřeba:
- BG PN 709E (E - tenká hadička), u silného znečištění potřeba 2ks!!
- 3mm vrták
- aku vrtačka
- akvarijní hadička vnitřní průměr 12mm cca 40cm
- průhledná nádoba na zachycení kondenzátu (např půllitr)
- nový kabinový filtr
- dezinfekce klimatizace např Bilt Hamber Air Con Bomb (není nutné, ale doporučuji)

Postup:
- naměřit délku akvarijní hadičky od vyústění výparníku na přepážce až pod vůz - cca 40cm

- nahřát jeden konec hadičky např zapalovačem, nasadit na vyústění (to má cca 14mm) a vyvést pod vozidlo
IMG_20220825_185604.jpgIMG_20220825_185635.jpg

- pod hadičku umístit průhlednou nádobu

- ve vozidle sundat kastlík spolujezdce

- vyměňte kabinový filtr, případně vysajte nečistoty co propadnou okolo

- vrtačkou s 3mm vrtákem udělat otvor do prostoru mezi ventilátor a výparník, je tam naznačený kolečko viz foto. Doporučuju udělat otvor trochu zešikma po směru proudění vzduchu dovnitř (on vám prostor stejně jiný směr moc nedovolí)
IMG_20220822_203755.jpg

- nasunout do otvoru tenkou hadičku od spreje cca 2cm hluboko a sprej protřepat

- nastartovat vozidlo zapnout klimatizaci s nastavením 15°C - větrák naplno - foukání na obličej - sání vzduchu z venku (režim A/C Eco se volí automaticky, neměl by mít vliv na čištění)
IMG_20220828_071017.jpg

- spustit sprej a držet dokud z výdechů uprostřed nezačne lítat bílá pěna - nebojte se toho a pořádně to tam natlačte ;) . Pokud větrák během plnění systému pěnou začne výrazně měnit zvuk, chvíli počkejte a zas pokračujte - tato část zabere 1-2minuty

- jak začne více lítat pěna z výdechu, klimu i motor vypnout a nechat cca 10 minut v klidu působit. Nastává první fáze čištění - začne se rozpouštět a téct bordel do nádoby

- po uplynutí doby opět nastartovat, zapnout klimu se stejným nastavením a nechat běžet 10-15 minut ať tekoucí kondenzát zbytky bordelu a čistidlo dostatečně vyplaví. To je druhá fáze čištění. Doporučuju pro větší účinnost nechat dveře a okna zavřený, chvílemi střídejte vnitřní a venkovní okruh sání vzduchu. Zhruba v polovině tohoto cyklu by měl odtékat čistý kondenzát.
Pokud jsou v kondenzátu i po 15 minutách drobné kousky bordelu nebo je pořád kalný, případně je ještě trochu cítit zapach ve vozidle, bude zřejmě potřeba postup ještě jednou opakovat s dalším kusem BG spreje.

Tím je čištění výparníku klimatizace u konce, kdo chce může nyní aplikovat dezinfekci dle postupu jejího výrobce. ;)

Na závěr ilustrační foto jednotlivých fází:

1. fáze čištění
IMG_20220822_201448.jpg

2. fáze čištění
IMG_20220827_120913.jpg

Čistý kondenzát - to by měl být výsledek
IMG_20220827_123444.jpg

Budu rád když návod někomu pomůže - mě to pomohlo moc :)
 
Poslední úprava:
Hezka ukázka a dobře napsáno. Jen osobně by mi bylo líto do toho vyloženě vrtat. Nebylo by lepší odšroubovat na chvili resistor/termistor od řízení ventilátoru, což je hned vedle místa kde jsi vrtal, nastříkal k výparníku co se tam pěny vejde. A pak před spuštěním ventilátoru resistor do vedení vrátit? (1 šroubek)

6E594781-C651-4108-8B3E-BEC1F7C47BF2.jpeg
 
Taky mě to napadlo ale s tím vetrakem a průběžným stříkáním se to do výparníku líp nacpe a malá dírka ničemu nevadí ;)
 
Back
Top