• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Battery Management System Inspection Required

Info:
Mazdou jezdím rok a po startu motoru automaticky vypínám istop. Jak se ale poslední dobou často objevuje BMSIR, tak zkouším pozorovat, jestli jsou nějaký návaznosti. Poslední dobou se to objevovalo opravdu často, leč za poslední týden jsem istop ani jednou nevypnul a za tu dobu BMSIR nevyskočil ani jednou.
Vy co pozorujte stejný hlášení, vypínáte istop, nebo jezdíte s ním?
Edit:
Tak po týdnu ježdění se spuštěným istopem opět BMSIR. Že já hlupák měl naději :)
 
mě jen tak napadá - baterie od 2013 v inteligentním dobíjení je skoro zázrak. Je otázkou, jak moc jim věříš s tím zátěžákem / jak moc ho udělali správně. Já bych asi tak jako tak baterku vyměnil, má prostě nárok. Umím si představit, že to v tom podivném způsobu dobíjení může dělat potíže. Nakonec, pokud by jsi jen chtěl sjet diag forscanem, to ti můžu udělat.
 
Dík za tip, uvidím jak se bude chovat baterka v zimě a jak bude trošku problém, koupím novou. Pokud věříš že forscan můžu v souvislosti s BMSIR něco říct, tak bych byl vděčnej. Asi už budeš mít dost zkušeností, jen řekni jestli to má teoreticky smysl, a rád se zastavím...
 
To ti neřeknu. Já ti můžu vyhovět jen v tom, že ti s tím auto projedu. Ty poklesy by tam měly být podchycený a podle kódu chyby by sis mohl zkusit najít co to (ne)dělá. Mě se to někdy povede, naposledy jsem to podle kódu vyhledat nedokázal, bylo moc možností.
 
Zkusenost moje....stejny problem, jak popisujes, pocit ze baterka je preci ok tak jsem nechapal co porad vyskakuje a hlavne proc to vyskoci klidne i po startu kdyz uz auto jelo nejaky 20 km a jen se zastavilo treba na rohliky. Po patrani na foru a par radach a doporuceni jsem vymenil baterku..i moje byla z roku 2014...istop vypnuty od Shreka uz pred lety....vymenil jsem ji za AGM...lepsi vydrz ne tak nachylna na pitomy chytry nabijeni..a podbiti...no a po jeji inicializaci...okamzite vse ok..hlaska odstranena...ale co je nejdulezitejsi...baterku jsem schoval pro strycka prihodu...kdyby nekdo na dilne treba chtel do stare feldy octavky nebo podobne....z meho pohledu byla ok....a zrovna dnes mi tam prijel pan ze by su ji vzal..ale ze ma kamarada elektrikare..co ma obchod na baterky a k tomu patricne zkusenosti tak ze by ji tam ozkousel..a kdyz s ni pak dojel zpatky tak zjistili...ze baterka je ok, nabita a drzi kapacitu,ale jeji prvni a posledni clanek je uz spatny..tudiz se chova cca jak 50Ah a ne jak 80 coz s ohledem na stari neni zle ale taky muze pres zimu definitivne kleknout..takze se potvrdilo..ze ten system vyhodnocovani v M6 mel pravdu a baterka by opravdu zrejme po nejake dobe odesla. Podle me teda kup nejakou baterku..hlavne bacha musi byt na start stop...ikdyz je deaktivovany..a mas klid

;)
 
Tak jsme to nedávno píchli na forscan (díky @AR1 ), kdo s tím má zkušenosti, asi ví, že kód chyby byl P0A8D, takže žádná přesná definice. Každopádně jsem vyměnil originální 7 let starou baterku za novou Banner EFB 565 15. Zatím je klid, uvidíme co se bude dít po dalším ježdění.
 
Honzo, ale koukám na tu Bannerku, a je tam uvedeno: legování vápníkem, technologie EFB - pro vozy start/stop bez zpětné rekuperace. A my máme rekuperaci... Tak snad je to dobře...
 
@AR1 a seš si jistej, že je to rekuperace? V Mazdě jen nabíjíš kondenzátor, který není propojen s baterií. V podstatě bych tady o nějaké rekuperaci ani nemluvil, páč jestli ti z toho na 2 minuty utáhne ventilátor, je to spíš marketing, než rekuperace.
 
Už tu nějací lidí tuhle baterku mají, co jsem tak pochopil. Zatím jsem nikde problém nezaznamenal, uvidíme kdyžtak časem.

Odesláno z mého Xperia 10 II pomocí Tapatalk
 
@AR1 a seš si jistej, že je to rekuperace? V Mazdě jen nabíjíš kondenzátor, který není propojen s baterií. V podstatě bych tady o nějaké rekuperaci ani nemluvil, páč jestli ti z toho na 2 minuty utáhne ventilátor, je to spíš marketing, než rekuperace.

OK, pak jedině dobře.
 
Honzo, ale koukám na tu Bannerku, a je tam uvedeno: legování vápníkem, technologie EFB - pro vozy start/stop bez zpětné rekuperace. A my máme rekuperaci... Tak snad je to dobře...
Tak mám na té baterii nalítáno kolem 1000 km, delší i kratší trasy a zatím klid po pěšině. Jsem rád že se to baterií vyřešilo. Tak ještě jednou díky kluci za tipy. A díky @AR1 za ochotu.
 
Ahojte, minulý týden jsem zakoupil první Mazdu 6 a hned se mi vyskytl problém s hláškou "Battery Management System Inspection Required". Proměření dobíjení a baterie proběhlo při koupi a vše se zdálo v pořádku, ale i-stop se do té doby vůbec nezaplo. Teď bliká, jako jsem četl i v předchozích příspěvcích. Dobíjel jsem nabíječkou z Lidlu a zdálo se být v pořádku, ale za jednu jízdu zase a teď po dobití opět znovu. Předpokládám, že je tedy baterka na odpis. Můžete mi prosím poradit, zda má smysl kupovat nabíječku baterií CTEK, která prý dobije baterii na 100%, nebo radši jít po nové baterii? A mohli byste mi doporučit po jaké se poohlédnout? Mazda 6 2.0i 121kW 12/2012. Díky moc :)
 
Ahojte, minulý týden jsem zakoupil první Mazdu 6 a hned se mi vyskytl problém s hláškou "Battery Management System Inspection Required". Proměření dobíjení a baterie proběhlo při koupi a vše se zdálo v pořádku, ale i-stop se do té doby vůbec nezaplo. Teď bliká, jako jsem četl i v předchozích příspěvcích. Dobíjel jsem nabíječkou z Lidlu a zdálo se být v pořádku, ale za jednu jízdu zase a teď po dobití opět znovu. Předpokládám, že je tedy baterka na odpis. Můžete mi prosím poradit, zda má smysl kupovat nabíječku baterií CTEK, která prý dobije baterii na 100%, nebo radši jít po nové baterii? A mohli byste mi doporučit po jaké se poohlédnout? Mazda 6 2.0i 121kW 12/2012. Díky moc :)
Já do stejný motorizace koupil banner efb 565 15 a zatím nemůžu říct půl špatnýho slova. S nabíječku ti moc neporadím, ale na obě věci najdeš na fóru vlákna, kde se to řeší. Jak baterie tak nabíječky.

Odesláno z mého Xperia 10 II pomocí Tapatalk
 
Ahojte, minulý týden jsem zakoupil první Mazdu 6 a hned se mi vyskytl problém s hláškou "Battery Management System Inspection Required". Proměření dobíjení a baterie proběhlo při koupi a vše se zdálo v pořádku, ale i-stop se do té doby vůbec nezaplo. Teď bliká, jako jsem četl i v předchozích příspěvcích. Dobíjel jsem nabíječkou z Lidlu a zdálo se být v pořádku, ale za jednu jízdu zase a teď po dobití opět znovu. Předpokládám, že je tedy baterka na odpis. Můžete mi prosím poradit, zda má smysl kupovat nabíječku baterií CTEK, která prý dobije baterii na 100%, nebo radši jít po nové baterii? A mohli byste mi doporučit po jaké se poohlédnout? Mazda 6 2.0i 121kW 12/2012. Díky moc :)

Ahoj, můžu ti s jistotou říct, že baterka je v háji. Měl jsem jako většina lidí tady stejný problém, stejná hláška, mám nabíječku CTEK a puvodne sem myslel že to taky nabíječka vyřeší..auto chvíli stálo kvuli opravě, tak jsem myslel že je to kvuli tomu pokles na baterce..ale nepomuže to...ikdyž se baterka tváří že je ok, tak není... potom co jsem koupil novou baterku hláška zmizela, puvodní baterku jsem vzal do prodejny na zátěžový test a zjistili že nabitá je na 100% ale první a poslední článek má horší kapacitu tudíž baterku sráží na cca 40Ah a to na start obecně je malo. Vyměnil jsem za tuhle..koupil jsem kvuli "inteligentnímu" nabíjeni Mazdy AGM baterku
https://autobaterie.heureka.cz/exide-micro-hybrid-agm-12v-80ah-800a-ek800/specifikace/#section
a je po problémech..jen k nabíjeni je potřeba například nabíječka Ctek..kvuli typu baterky AGM...tobě bude stačit asi o něco slabší kapacita....ale ani tou silnější nemáš co zkazit...i kvuli výbavě náročné na energii
 
Díky moc za rady :)
Ahoj, můžu ti s jistotou říct, že baterka je v háji. Měl jsem jako většina lidí tady stejný problém, stejná hláška, mám nabíječku CTEK a puvodne sem myslel že to taky nabíječka vyřeší..auto chvíli stálo kvuli opravě, tak jsem myslel že je to kvuli tomu pokles na baterce..ale nepomuže to...ikdyž se baterka tváří že je ok, tak není... potom co jsem koupil novou baterku hláška zmizela, puvodní baterku jsem vzal do prodejny na zátěžový test a zjistili že nabitá je na 100% ale první a poslední článek má horší kapacitu tudíž baterku sráží na cca 40Ah a to na start obecně je malo. Vyměnil jsem za tuhle..koupil jsem kvuli "inteligentnímu" nabíjeni Mazdy AGM baterku
https://autobaterie.heureka.cz/exide-micro-hybrid-agm-12v-80ah-800a-ek800/specifikace/#section
a je po problémech..jen k nabíjeni je potřeba například nabíječka Ctek..kvuli typu baterky AGM...tobě bude stačit asi o něco slabší kapacita....ale ani tou silnější nemáš co zkazit...i kvuli výbavě náročné na energii

Díky za info. Ještě bych se chtěl zeptat, zda má smysl jít do silnější baterie, jak jsi dal odkaz ty nebo jít do stejných Ah (u mě 65). Nevím ani popravdě velikostně, zda bych tam tu větší narval :D
Další věc co mě zajímá je, zda musím při výměně baterky nějak načíst a registrovat baterku do systému? Četl jsem to v nějakém příspěvku, ale absolutně netuším, zda je to potřeba u mého modelu.
 
..@Landman ano original je EFB, ale pokud tedy beru že s autem chce jezdit delší dobu, přijde mi že rozdíl v ceně je zanedbatelný. Ke všemu pokud nemá třeba vypnutý i-stop, pak se AGM baterka bude chovat daleko líp než klasická EFB, protože z principu své konstrukce je méně nachylná na vybíjení. A ten rozdíl na baterce v ceně je cca 400...možná ani ne..tak to asi není nic zdrcujícího.
..@Tonal87 rozměr baterky nebude hrát zřejmě roli, místo podle me bude stejné u všech šestek (umístění v karoserii je stejné) ale to už je to nejjednoduší..vzít si metr. Klidně se dá koupit i menší kapacita s menšími rozměry.
Co se týče přihlášení je to potřeba udělat po připojení baterky. Pokud to neuděláš..ono se to časem načte samo, ale nějakou dobu trvá než to systém pochopí. Způsobů je víc...jeden je přes pedály plynu a brzdy, další je přes Forscan, no a nebo jak říkám po několika startech a ježdění si to nakonecsystém osahá sám.
 
..@Landman ano original je EFB, ale pokud tedy beru že s autem chce jezdit delší dobu, přijde mi že rozdíl v ceně je zanedbatelný. Ke všemu pokud nemá třeba vypnutý i-stop, pak se AGM baterka bude chovat daleko líp než klasická EFB, protože z principu své konstrukce je méně nachylná na vybíjení. A ten rozdíl na baterce v ceně je cca 400...možná ani ne..tak to asi není nic zdrcujícího.
..@Tonal87 rozměr baterky nebude hrát zřejmě roli, místo podle me bude stejné u všech šestek (umístění v karoserii je stejné) ale to už je to nejjednoduší..vzít si metr. Klidně se dá koupit i menší kapacita s menšími rozměry.
Co se týče přihlášení je to potřeba udělat po připojení baterky. Pokud to neuděláš..ono se to časem načte samo, ale nějakou dobu trvá než to systém pochopí. Způsobů je víc...jeden je přes pedály plynu a brzdy, další je přes Forscan, no a nebo jak říkám po několika startech a ježdění si to nakonecsystém osahá sám.

Díky moc za informaci. Přeměřím prostor pro baterii, ale taky si myslím, že by tam měla vejít. Chtěl bych pořídit tu Exide, jak jsi psal. Snad to zvládnu i registrovat :) Pěkný den
 
Díky moc za informaci. Přeměřím prostor pro baterii, ale taky si myslím, že by tam měla vejít. Chtěl bych pořídit tu Exide, jak jsi psal. Snad to zvládnu i registrovat :) Pěkný den
Já jsem po výměně neřešil nic krom okének. Krom resetu některých údajů, čemuž se člověk nevyhne, pokud nemá jinej napájecí zdroj, jsem nezaznamenal žádnej problém.

Odesláno z mého Xperia 10 II pomocí Tapatalk
 
Back
Top