• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

No to ešte neviem, teraz som ich založil. O pár dní budem vedieť viac. Niektorí tu majú skúsenosti tak by sa mohli vyjadriť. Ale ako hovorím niet nad vlastnú skúsenosť.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
Kto má možnosť zakúpiť ebc sadu tak by som určite neváhal. Podľa mňa na auta do 1400kg je ideálna kombinácia dopredu red a dozadu Green, tam sa mi to moc nehreje a tie čiastočne keramické red dosky by tam nemali nejaký význam. Kotúče podľa preferencií, všetky sú z rovnakého materiálu aj drazkovane aj tie deravé, rozdiel v brzdení nebude ani v hluku. Ja mám drazkovane vpredu a vzadu tie základné. Pri tých červených doskach je ale dôležité dodržať ten ich bed-in postup prvých 1000km.

Edit pozeral som na predok sa daju objednať len z USA, v UK to nemá na ebayi predajca, takže poštovné vyššie. Ďalej to delia na auta postavené v Mexiku a v Japonsku, na zadok sa to bude asi deliť podľa elektrickej ručnej brzdy.

DP33033C je číslo na predok z mexika​

DP32171C je na zadok z Mexika​

DP32186C sú zadné z Japonska​

DP32185C sú predne z Japonska​

Na ebayi su potom aj žlté a zelené na 2014-2018 M3. Ak sa to dá objednať z USA u jedného predajcu tak tych 40 dolárov za poštovné nieje taká palka.
 
Poslední úprava:
A jak tady poznám že to sedí na mazdu 3? Tam to nejde filtrovat podle auta...
přesný typ si najdeš na tom anglickém webu a pak to dáš na českém jen vyhledat

Já mám v zadu základní kotouče v předu drážkované . Na obou osách zelené desky. Brzdí opravdu lépe a nekroutí se.
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak po změření opotřebení kotoučů doplňuji informaci o keramických deskách Bosch BC1711, které jsem tu doporučil před pár dny tady. Za 6,3 tkm najetých za necelé 4 měsíce ubylo jen kolem 5 - 6 setinek mm z origo kotoučů. Desky jsou tiché, nepráší, brzdí jak mají, takže maximální spokojenost. Podrobnosti v mém vláknu o mojí mazdičce.
 
Tak po změření opotřebení kotoučů doplňuji informaci o keramických deskách Bosch BC1711, které jsem tu doporučil před pár dny tady. Za 6,3 tkm najetých za necelé 4 měsíce ubylo jen kolem 5 - 6 setinek mm z origo kotoučů. Desky jsou tiché, nepráší, brzdí jak mají, takže maximální spokojenost. Podrobnosti v mém vláknu o mojí mazdičce.
Tak to je úplný luxus. To by znamenalo, že ty kotouče dokáží najet (při tomto stylu jízdy) 2 miliony kilometrů. Mhmmm, dobrý. ?
 
že ty kotouče dokáží najet (při tomto stylu jízdy) 2 miliony kilometrů. Mhmmm, dobrý.
Nevím, jak jsi spočítal 2 miliony :eek: , mně vychází cca 100 tisíc, když jsem v půlce jeho životnosti. Uvádím to také ve svém vlákně.
 
Tak to je úplný luxus. To by znamenalo, že ty kotouče dokáží najet (při tomto stylu jízdy) 2 miliony kilometrů. Mhmmm, dobrý. ?
200000km-240000km (na ventilovaných předkách je povoleno 2mm z novýho)
Pokud je v půlce tak už jen 100000km
 
Poslední úprava:
Nevím, jak jsi spočítal 2 miliony :eek: , mně vychází cca 100 tisíc, když jsem v půlce jeho životnosti. Uvádím to také ve svém vlákně.
Aaaa, omluva. Udělal jsem chybu v desetinné čárce. 200-250tkm, jak píše Max.
 
Najet cca 200tkm (beru kdyby byly nový) na kotoučích sice trochu zasahuje do teritória hybridů/elektro aut ale není to nereálný při použití kvalitního materiálu a hlavně "brzdo-friendly" stylu jízdy. Sice nevím jak by to bylo možný na GJ/GL ale na GH s hodně velkým vypětí všech sil by se to mohlo podařit.

Sorry, za takový toeretizování
 
Jen to trochu shrnu - s origo deskami do půlky životnosti (1 mm dolů) cca 70 tkm (přesně 0,9 mm po 63 tkm), tedy na celou životnost 140 tkm. Odhad pro nové keramické desky po najetí 6,3 tkm cca 200 tkm na celou životnost. Samozřejmě přesněji to lze predikovat až po najetí aspoň 15 tkm.
 
Nevim jestli to tady uz nekdo nedaval, ale nasel sem zajimavej clanek o brzdach. Rozbira se tam zejmena problem s vibracemi pri brzdeni, ale taky par dalsich temat. Pro ty kdo umi anglicky, myslim ze to stoji za precteni...
 

Přílohy

  • Centric_and_APC_Technical_Whitepaper_B1-Warped-Brake-Disc-8-2018_1.pdf
    323,7 KB · Zobrazení: 33
Tak teď opět vibrace zpět. Už mě to fakt sere a nechápu co s tím autem je. Jezdím kopce po Šumavě a opět se to projevuje ačkoli méně. Pokud brzdim zlehka tak nic ale jestliže to více prislapnu tak cítím vibrace do volantu pedalu i celého auta. Brzdy jsou skoro nové a totéž dělali předchozí 2 sady. Ložiska jsou dle měření ok ale někde problém být musí a už jsem zoufalý. Brzdy jsem zajel podle instrukcí. To jsem fakt u žádného auta nikdy neřešil. Třmeny zatuhle nejsou. Byli dokonce rozebrany vicisteny a natreny. Už mám dojem že nějaký díl je z výroby vadný ale tváří se plně funkční. Má to najeto sotva 30t km.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak vitej v klubu! Ja uz nevim co s tim. Poprve se po ~33 tisic menily vsechny kotouce, a po dalsich 3tisic km to mam spatky. Stejne jako u tebe: pri jemnem brzdeni nic, ale kdyz brzdim ze 100 nebo 130 (porad nijak prudce), uz citim jak vibruje cele auto. Kdyz pri brzdeni na chvili pustim volant, rozkmita se do stran.

Ukazal sem to i v servisu, jenze co oni muzou delat? Opet se to zmerilo na dynamometru, opet se ukazalo ze brzdnej ucinek neni po obvode kotouce konstantni. Takze opet zadost do Mazdy o uznani opravy v zaruce, opet musim cekat par tydnu, pak to vymeni zas za originalni (v zaruce odmitaji menit za jine kotouce), a zas budu cekat kdy se to vrati.

Rok a pul sem mel radost z auta, a ted se to se*e. Nejdriv zrcatko, ted brzdy uz podruhe. Tohle mi opravdu bere dobrou naladu...
 
Mě to zkazilo náladu na dovolený pač tohle se tak blbě řeší a přitom to devastuje další díly. Jednak ty brzdy jsou naprosto příšerný. Jsou na to auto malé a slabé. Po chvilce jsou vařící a rozhodně to nepribrzduje. Furt mám dojem že to není brzdami pač by to řešil úplně každý. Mám podezření na špatné ložisko ale ty jsem měl možnost změřit jen přes kotouče a odchylka ok. Lepší by bylo změřit je přímo ale vadí mi tam ty šrouby. Poloosy asi Vpoho pač při plném plynu je auto naprosto klidný. Zkusím asi pana Dufka pač nevím kdo by to lépe prohlédl..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jenže tohle není řešení. Nejprve je třeba zjistit co to způsobuje. Takhle koupím za velký peníz větší brzdy a třeba to udělá znovu. Já mám podezření na jeden náboj.. To by přeci řešil každý co má mazdu že mu to vibruje...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak vitej v klubu! Ja uz nevim co s tim. Poprve se po ~33 tisic menily vsechny kotouce, a po dalsich 3tisic km to mam spatky. Stejne jako u tebe: pri jemnem brzdeni nic, ale kdyz brzdim ze 100 nebo 130 (porad nijak prudce), uz citim jak vibruje cele auto. Kdyz pri brzdeni na chvili pustim volant, rozkmita se do stran.

Ukazal sem to i v servisu, jenze co oni muzou delat? Opet se to zmerilo na dynamometru, opet se ukazalo ze brzdnej ucinek neni po obvode kotouce konstantni. Takze opet zadost do Mazdy o uznani opravy v zaruce, opet musim cekat par tydnu, pak to vymeni zas za originalni (v zaruce odmitaji menit za jine kotouce), a zas budu cekat kdy se to vrati.

Rok a pul sem mel radost z auta, a ted se to se*e. Nejdriv zrcatko, ted brzdy uz podruhe. Tohle mi opravdu bere dobrou naladu...
Zkus ještě zkontrolovat zadní silentbloky předních ramen. Hodně lidem to pomohlo od vibrací ačkoli u auta co mám já a najeto 30t km to je trochu brzo. Jinak mě nenapadá kde hledat příčinu. Kotouče podle mě jsou ok ale serese něco jiného. Buď ložisko s nepatrnou vůli nebo něco v nápravě. Ale nesedí mi tento jev k tomu malému nájezdu. Leda že od výroby něco špatně..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
V mem pripade je ted uz problem s kotouci, protoze brzdy byly zmereny (auto najede na valce, stiskne se brzdovej pedal a valce se pak toci aktivnim dynamometrem, pricemz se meri kroutici moment). Dela se to pri malejch otackach, tak bylo pekne videt jak rucicka momentu behala nahoru-dolu.

To ovsem nevylucuje, ze prapuvodni pricinou by opravdu mohl byt vadnej silentblok, kvuli kteremu by naprava pri brzdeni kmitala, cimz by se nerovnomerne opotreboval kotouc. Kazdopadne pokud auto dele jezdi ve stavu ze pri brzdeni vibruje, pak si to krom brzd drive nebo pozdeji odnesou i silentbloky a loziska. Pak uz nemusi byt snadne zjistit, co je vlastne pricina a co nasledek...
 
Právě jak píšeš. Já auto koupil rok staré a mělo úplně hotové originál brzdy. Ty drhly i za jízdy. Výměna za TRW. Ty během tří měsíců odešli, úplně zrezli. Teď výměna za ATE a ty drží ale vrátila se vibrace při brzdění. Mám tedy pocit že kotouče za to nemůžou. To by byla konstrukční vada. U mě tipuji nějaký silentblok ale tvrdí se že kolikrát je na pohled nový bez vůle ale po výměně problém zmizí. Nebo bych potřeboval změřit přímo náboje na hazivost. Mám měřeno jen na kotouči. Není normální aby takhle ty brzdy odcházeli.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jen taková úvaha asi mimo, ale nemohlo by to způsobit nerovnoměrné dotažení matek kol? Když měním kola, tak samozřejmě vše dokonale očistím, jak dosedací plochu kola, tak kotouče. Pak po nasazení kola lehce dotáhnu matice, dále spustím auto níž, až se pneumatiky dotknout země, tak znovu do kříže přitáhnu trochu více a až pak úplně na zem a dotahuji finálně momentovým klíčem zase do kříže.
 
Back
Top