• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Do autorizovaného servisu sa chodí iba s autami, ktorým plynie záručná doba. Inak nemá zmysel nechávať nezmyselné sumy v týchto servisoch. Podľa modelu auta sa dajú zohnať náhrady, ktoré spľňajú požiadavky pre automotive podľa normy ISO, VDA, IATF a pod. Korózia na kotúčoch nemá nič spoločné s kvalitou materiálu, je to bežný jav, kedy na opotrebenej brzdnej ploche kotúča ktorý je odliaty z tvárnej liatiny alebo liatiny s guľôčkovým grafitom sa tvorí pri styku so vzduchom a vlhkosťou povrchová oxidácia. Pri prvom zabrzdení, je táto tenká vrstva oxidácie preč.
 
Já ty kotouče a desky nekousl ani v záruce o_O Přední set mojí M6 do pěti tisíc i s bižuterií, zadní, pokud dobře pamatuji, pohodlně do čtyřech tisíc (a ceny se stále dramaticky nezměnily, co vidím). Práce k tomu, jak jsem "prvnička", jistě delší trvání, ale pocit jsem z toho měl dobrý. Prostě trojnásobek mi přišel moc, neuměl jsem si tu protihodnotu pro sebe zdůvodnit. A samozřejmě jsem měl masivní podporu expertů z klanu ;)
 
Zdravím všechny. Koupil jsem Mazdu 6 (GL) z druhé ruky a potřebovala by vyměnit brzdy (kotouče i desky na všech kolech). Slyšel jsem, že v autorizovaném servise to může stát až 30 tisíc, tak bych raději zajel jinde, ale zajímalo by mě jestli je tam velký rozdíl ve kvalitě originálních kotoučů a nebo těch klasických typu ATE nebo Zimmerman? Můj roční nájezd je spíš menší a na minulých autech jsem měl často problém s korozí zadních disků. Tak si říkám jestli by ty originál nebyly odolnější?

Díky za radu!
Jop ta odhadovaná cena IMHO sedí. Já byl blbej a nechl to v autorizáku udělat a za předek nechal skoro dvacku. Nebudď blbej jako já a zajeď někam jinam. Ty originály nejsou žádný zázraky co se brždění týče. Řekl bych že většina eftermarketu bude lepší nebo srovnatelná. Příště jedu do Bosche, Bosch je co se týče autodílů taková věčná jistota, že to bude ok.
 
Je potřeba nezapomenout na zásadní věc - čím víc mezer a děr tim menší styčná plocha. Pokud brzdám nedáváš takovej kouř, že by svítily, nebo se z nich aspoň dost kouří, volil bych stále plnou variantu a k tomu něco co funguje např EBC yellow... Díry a drážky líp vypadají to jo, ale když už dávám ranec za brzdy tak bych chtěl aby to hlavně brzdilo

@elpin disk je kovovej díl vystaven vzduchu, vlhkosti a občas i vodě - je normální že části co se neotíraji, tak reznou. Sice např ATE dělá ten nátěr, ale to stejně za pár tis km sleze - toto bych neřešil, spíš jestli tloušťka není pod minimem a aby to nekopalo
 
EBC zlute nebrat, vydrzely mi na zadnich brzdach, ted nevim presne, neco mezi 12-15 tkm, total sjete, coz je za ty penize doooost malo! Nasledne sly na sberny dvur i s kotoucema. Prijde mi, ze si nekdo nejakym zpusobem vyrobil vehlas, ale skutecnost pokulhava. Na moje auta uz EBC nesmi.

Jinak vcera se mi na M3 menily predni brzdy, daly 72 tkm. Desticky az na kov, kotouce uz mely peknou hranu. Nechal jsem tam dst ATE, tak uvidime.
 
Mě na almerach vydržely ATE taky vzdy 90-100tkm i při živým stylu jizdy a to auto brzdilo daleko líp jak GH. Samozřejmě na automatu nebo s řidičem co furt stojí na brzdě a dává neutrál to tolik nevydrží.
Za mě je těch 72tkm úplně tak akorát
 
Hoši, mám na autě asi rok brzdy ATE.
Fungují jak mají a vypadají stále jako nové ale chystám se preventivně rozebrat vyčistit a promazat. Má smysl koupit a vyměnit vymezovaci plisky nebo stačí očistit a použít ty stávající. Často jsem četl, že je lepší plisky dát nové.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Rotinger jsem měl vepředu na GG a byli dobré, v kombinaci s ebc yellowstuff brzdily velmi dobře, měl jsem jen drážky T2 nebo jak bylo to číslo. Až budu dělat předek na GJ půjdu do nich znovu.
Já jsem s touto kombinací taky nadmíru spokojen. Až budu dělat předek na GH, určitě bude tato kombinace v užším výběru :)

EBC zlute nebrat, vydrzely mi na zadnich brzdach, ted nevim presne, neco mezi 12-15 tkm, total sjete, coz je za ty penize doooost malo!
Tak to mi teda připadá opravdu nějak málo. Navíc vzadu? Tam je brzdný účinek oproti předku třetinový.
Mám je na předku v kombinaci s drážkovaným kotoučem. Netuším, kolik na nich dal @MAN, ale já už 15k najel a rozhodně nejsou zralé na sběrný dvůr.
 
Hoši, mám na autě asi rok brzdy ATE.
Fungují jak mají a vypadají stále jako nové ale chystám se preventivně rozebrat vyčistit a promazat. Má smysl koupit a vyměnit vymezovaci plisky nebo stačí očistit a použít ty stávající. Často jsem četl, že je lepší plisky dát nové.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Já je vždycky jen čistím, pokud se to dělá pravidelně a dobře tak jsou po vyčištění jako nové. Nové bych dal pokud bych měnil desky a plíšky byly součástí balení.

@Marek.B já je měnil v květnu 2021 takže mohli najet tak 7-8 tisíc než sis auto odvezl, takže něco málo vydrží a ten brzdný účinek byl prostě lepší než u klasických destiček a to o dost ?
 
Já je kupoval jen jednou, na almeru , protože původní byly prodřený skrz jinak jsem to na jinych autech co byly doma měnit nemusel
 
Má smysl koupit a vyměnit vymezovaci plisky nebo stačí očistit a použít ty stávající. Často jsem četl, že je lepší plisky dát nové.
Jen, hovoří se o tomto třeba? Mě přišlo čištění nesmyslné proti té nákupní ceně, ale řekl bych, že originální seděly lehce lépe.
Nicméně dával jsem nové jak na M3, tak na M6 a v pohodě.
 
... to mi teda připadá opravdu nějak málo. Navíc vzadu? Tam je brzdný účinek oproti předku třetinový.
Jojo, zadek, byl tam komplet od EBC jako sada, kotouce + zlute desticky. Na Ford S-Max. Jeste jsem si vzpomnel, ze jsem musel dratenym kartacem ve vrtacce pri montazi protahnout diry v kotouci, ptz. nesel nasadit na stefty,jak to bylo uzke, to se mi do te doby v zivote nestalo. Lakovani nosicu desticek silene, jak od 5 leteho decka se steteckem. Abych jim uplne nekrivdil, tak to brzdilo dobre hned od zacatku, ale desky za tech max 15 tkm byly na plech. A spinily naprosto silene. Ja uz je nechci.

 
Poslední úprava:
Zdarec, mám taky dotaz ohledně brzd, hlavně asi na @Max6 , při výměně brzdových kotoučů, maže se plocha náboje kola něčím a případně čím? Hledal jsem tu a nenašel (nebo jsem to přehlédl), a co se týká jiných fór, každý píše něco jiného, někdo zásadně mazat, někdo zásadně nemazat... Tak jak to je?? :D
Mám-li lakované kotouče (ATE), má se odstraňovat barva z vnitřku dosedací plochy kotouče na náboj?
 
V prvé řadě odstranit rez, ať je dosedací plocha náboje čistá a hladká. Když se lehce stříkne mědí, nebude zde kotouč potom rezavět. Nástřik neodstraňovat. Ten co je použit na ATE stejně do roka zmizí.
 
Ahoj,

měnil jsem komplet brzdy (zadní dosluhovali a měnil @Max6 v rámci ročky). Na přední už nebyl u Maxe termín a identifikoval se špatný čep, tak jsem musel jít na výměnu lokálně. Vynuceně, protože v autorizáku (Jeremiášova) neočistili asi náboj od rzi, celé se to blbě sjíždělo až mi to zničilo čep levém předním na kole a brzdy (při brždění se klepal volant). Tedy musel jsem měnit jak rameno tak 2 roky staré origo brzy, které by ještě 2 roky normálně vydrželi. Koupil jsem si dle doporučení Maxe ATE disky a kotouče a spolu s ramenem nechal vyměnit. Dam mi řekli že mám unavené ještě horní zadní pomocná ramena, tedy vyměnili i ty a udělali geometrii. Mám je 2 týdny a při lehkém přibržďování přední brzdy pískají (pocitově mi přijde že jen levé). Trochu se bojím, jestli tam v servisu něco zase neposrali. Sám nejsem schopen to rozebrat zkontrolovat, tedy jsem odkázaný na někoho z oboru.

Mám jim to tam hodit na hlavu nebo ještě vydržet, zda to nezmizí? Dříve nikdy nic nepískalo a nerad bych aby se něco na nových ATE podělalo kvůli nějaké chybné montáži.

Díky
 
Mně pískají (při lehkém přibrzdění a manévrování s automatem) na dvojce ATE Ceramic destičky, když jsou studené z garáže. Jakmile vyjedu a jedou se ohřejí, už je ticho.
 
Back
Top