• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Chrčení od podvozku na MX-5 ND

PTR

nový člen
10
Ani v autorizovaném servisu Auto Palace Spořilov v Praze nezjistili příčinu velmi nepříjemného chrčení od podvozku, které vzniká při brždění motorem. A to s autem najeli 120 km a zkoumali ho 29 dní .... A dál to odmítají řešit. Nevíte někdo, co může být příčinou? Laciný samosvor? Příliš jednoduchá převodovka? Špatně namontovaný páteřový rám ? Tohle chrčení se objevuje už od generace NA, tj. 30 let ! Na YouTube je také již nějaký pátek video s tímto zvukem - viz níže. Jsem přesvědčen, že na Mazdě o této konstrukční vadě vědí, ale nechtějí ji veřejně přiznat .... Zřejmě je řešení finančně nákladné a u roadsteru se přece pořád jezdí se staženou střechou, kdy to chrčení není slyšet, protože vítr je silnější .... Díky za poznatky !

Video:
 
Rád se podělím s řešením této záhady. Zatím se snažím komunikovat s ředitelem Mazdy ČR panem Kiriakovskym, ale ani po měsíci nezareagoval. Ozval se mě taky technický ředitel Autopalace Spořilov a slíbil revizi jejich zákroku. Petr
 
Jenže video je z nějakýho starýho NAčka ještě s rozebranym středovym panelem aby bylo přímo vidět/slyšet na převodovku. Snažil jsem se najít další podobný videa na youtube, ale všechny odkazovali na NAčka případně NBčka. U NDček se spíš zmiňují o totální destrukci převodovek, která proběhne při plnym výkonu a okamžitě.
Chtělo by to spíš trochu aktuální video z toho NDčka, aby případně někdo mohl přijít s nápadem co s tím
 
Poslední úprava:
Na mém MX-5 ND modelového riku 2018 je toto mechanické chrčení slyšet samozřejmě méně než na videu se starým ND a to cca o 50%. Nicméně stále to nepříjemně při brždění motorem chrčí, že to slyší i moje nahluchlá manželka :) a ve stejné barvě zvuku jako na tomto starém videu. Jen není slyšet to ostré skřípaní. Plechové chrčení, jakoby od vibrujících plíšků, slyšet je zřetelně. Chrčení si k dnešnímu dni již poslechli 3 zkušení automechanici v autorizovaných servisech v Praze a v Kladně a všichni se shodli na tom, že je to nepatřičný zvuk a závada. Protože ale příčinu nenašli, jejich vedoucí jim následně nařídili, aby směrem k zákazníkovi tvrdili, že to závada není. Poradit se s odborníky na Mazdě Europe ale nesmí, mohou se radit pouze s jedním slovenským specialistou z Mazdy ČR a ten závadu řešit dál nechce - věc je prý definitivně uzavřena.
 
Na mém MX-5 ND modelového riku 2018 je toto mechanické chrčení slyšet samozřejmě méně než na videu se starým ND a to cca o 50%. Nicméně stále to nepříjemně při brždění motorem chrčí, že to slyší i moje nahluchlá manželka :) a ve stejné barvě zvuku jako na tomto starém videu. Jen není slyšet to ostré skřípaní. Plechové chrčení, jakoby od vibrujících plíšků, slyšet je zřetelně. Chrčení si k dnešnímu dni již poslechli 3 zkušení automechanici v autorizovaných servisech v Praze a v Kladně a všichni se shodli na tom, že je to nepatřičný zvuk a závada. Protože ale příčinu nenašli, jejich vedoucí jim následně nařídili, aby směrem k zákazníkovi tvrdili, že to závada není. Poradit se s odborníky na Mazdě Europe ale nesmí, mohou se radit pouze s jedním slovenským specialistou z Mazdy ČR a ten závadu řešit dál nechce - věc je prý definitivně uzavřena.
Díky za report,
asi jsme tohle řešení nechtěli slyšet.
Hezký den.
 
Sakra, takove skvele auto, ale tohle je dost piha na krase. A to mas od noveho? U ND za porad dost penez bych z toho taky asi byl na prasky.:(
 
Ahoj, nemám sice MX-5, ale podobné zvuky (i s vibracemi) mi na jiném autě dělal kardan s opotřebovanými jehlovými ložisky na křížových kloubech. Ozvalo se to naráz při nějaké rychlosti, při plném plynu později, na neutrál vůbec i při stejné rychlosti. Bylo to různé podle zatížení, a po výměně křížových kloubů a vyvážení kardanu to přestalo. Nevím, jestli je to ono, ale chci jen říct, že kardan může taky tak zlobit.
 
Předpokládám že to ND není tak olítané. I když tohle je taky možnost.
Počkéme na report.
 
Tak tady je finále závady chrčení od podvozku na MX-5 ND G160. Přes "reklamaci" přímo u ředitele Mazdy ČR jsem si vymohl ještě jeden (už třetí) a poslední servisní zákrok. Pod vedením jejich technického specialisty, školitele automechaniků, Rudolfa Rablanského na dílně v Car Star Praha došli tentokráte k závěru, že toto mechanické kovové chrčení pochází z manuální převodovky (při předchozím starším zákroku vyměnili postupně celý výfuk s výjimkou svodů). Objevili vadné ložisko setrvačníku - neotáčelo se -, vyměnili jej, ale chrčení pokračovalo. Nakonec vyměnili převodovku celou za novou, ale chrčení opět přetrvává. Došli tak opět k závěru, že se nejedná o výrobní vadu a tudíž mám samozřejmě "smolíka" ohledně záručních práv. Pravděpodobně se tedy jedná o konstrukční nedostatek na převodovce, možná větší vůle .... Byl jsem ujištěn, že to nemá vliv na funkčnost vozu a že výrobce tuto závadu u G160 zná - že s výrobcem komunikovali a má ji u G184 vyřešenu modifikací převodovky. Tu však do mé G160 nemohou objednat. Na závěr mě byla navržena možnost vůz prodat a za normální nezvýhodněnou cenu si koupit novou mx-5 G184, která má již převodovku modifikovanou, bez chrčení ..... To již nebudu komentovat.
 
Co na to říct? Ani se nechce věřit. To jako původní i nové vyměněna převodovka chrčí? Výrobce o tom ví. To je smutné. Hlavně ta nevšední nabídka řešení problému. Děkuji za informaci. Už není co dodat. :confused:
 
Tak tady je finále závady chrčení od podvozku na MX-5 ND G160. Přes "reklamaci" přímo u ředitele Mazdy ČR jsem si vymohl ještě jeden (už třetí) a poslední servisní zákrok. Pod vedením jejich technického specialisty, školitele automechaniků, Rudolfa Rablanského na dílně v Car Star Praha došli tentokráte k závěru, že toto mechanické kovové chrčení pochází z manuální převodovky (při předchozím starším zákroku vyměnili postupně celý výfuk s výjimkou svodů). Objevili vadné ložisko setrvačníku - neotáčelo se -, vyměnili jej, ale chrčení pokračovalo. Nakonec vyměnili převodovku celou za novou, ale chrčení opět přetrvává. Došli tak opět k závěru, že se nejedná o výrobní vadu a tudíž mám samozřejmě "smolíka" ohledně záručních práv. Pravděpodobně se tedy jedná o konstrukční nedostatek na převodovce, možná větší vůle .... Byl jsem ujištěn, že to nemá vliv na funkčnost vozu a že výrobce tuto závadu u G160 zná - že s výrobcem komunikovali a má ji u G184 vyřešenu modifikací převodovky. Tu však do mé G160 nemohou objednat. Na závěr mě byla navržena možnost vůz prodat a za normální nezvýhodněnou cenu si koupit novou mx-5 G184, která má již převodovku modifikovanou, bez chrčení ..... To již nebudu komentovat.
Je auto ještě v záruce? Zvážil bych přizvat soudního znalce, zaplatit si posudek, pokud bude v Tvůj prospěch, zkusit zažalovat zrušení kupní smlouvy. Pokud jsi spotřebitel. V případě nákupu na IČ se pokusit domluvit s prodejcem na nějaké kulanci. Opravná sada neexistuje?
 
Auto je v záruce, ale dle dovozce Mazdy se nejedná se o výrobní vadu a tudíž není co opravovat nebo vyměňovat. Občanský zákoník umožnuje odstoupit od kupní smlouvy, má-li zboží vadu (která nebyla odstraněna 3x po sobě nebo oprava trvá 30 a více dní). Můj soudní znalec a znalec vybraný soudem by museli prokázat, že vozidlo je vadné, neboli že se nejedná jen o konstrukční řešení s hlučným projevem.
 
Podařilo se mě zjistit přesnou příčinu chrčení na podvozku MX-5 ND 2015-2018. Byl to jednoduchý jedno-hmotový setrvačník, který nezvládal tlumit vibrace motoru G160 motoru v celém rozsahu otáček. Proto technici Mazdy museli nově pro modelový rok 2019 (a další) zvolit dražší dvou-hmotový setrvačník, který je ale k dispozici pouze pro novější motor G184 s vyšším výkonem a otáčkami. Tak, to je k této kauze vše.
 
Back
Top