• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Chyba P0471 - Exhaust gas pressure sensor No.1 circuit range/performance problem

Reddwarf

rodinný člen KLANu
824
Nazdarek lidičky, dnes se mi stala taková nemilá věc na své Mazdičce (Mazda 6, diesel 2.2 t, 129 kw, r.v. 2014) a potřeboval bych poradit jestli se s tím tady někdo nesetkal. Během rozjezdu z křižovatky -zahřátý motor, po předcházející svižné jízdě přitom s OBD kontrolou regenerace filtru (těsně pod 60% takže zbývalo pár procent do zahájení) mi auto vyhodilo chybu motoru, rožnula se žlutá kontrolka motoru a padlo do nouzáku. Na OBD krabičce co mám připojenou neustále mi to nic neukázalo ale kontrolka svítila i po vypnutí a opětovném nastartování motoru a nouzák zůstával. Na klasické diagnostice jsme se dostali k chybě P0471 což jak jsem vyčetl by mohlo mít souvislost s čidlem tlaku na DPF filtru? Je pravda že chybu to vyhodilo těsně před jeho regenerací a po jeho regeneraci a vynulování chyby se v dalších 100 km neobjevila i přesto že jsem zkoušel jet v různém režimu (dálnice,okrsky, předjíždění) Jde o sporadickou chybu nebo bude potřeba vyměnit nějaké čidlo? Dík za pomoc
 
Čidlo tlaku DPF číslo jedna, tedy horní. Mění se docela často. Zatím bych počkal.

Kdysi vyšla i servisní informace, která popisuje proč:
U snímače tlaku výfukových plynů č. 1 u určitých vozidel CX-5 a Mazda6 mohou kyselinové plyny obsažené ve výfukových plynech proniknout ochrannou vrstvou čipu snímače a dostat se přímo na plochu čipu snímače, poškodit vodivou vrstvičku a způsobit tak špatnou vodivost.
Výsledkem může být špatný výstup hodnot ze snímače tlaku výfukových plynů č. 1 a následná níže uvedená chybová hlášení.
- Může se rozsvítit varovná kontrolka závady elektroniky motoru a do paměti se uloží chybové kódy P0471:00, P0472:00 nebo P0473:00.
- P0471:00 (Snímač tlaku výfukových plynů č. 1 - problém s rozsahem/výkonem obvodu)
- P0472:00 (Snímač tlaku výfukových plynů č. 1 - nízký vstup obvodu)
- P0473:00 (Snímač tlaku výfukových plynů č. 1 - vysoký vstup obvodu)
- Funkce zabezpečení proti selhání může zabránit spuštění funkce i-stop.
- Ochranná funkce automatické převodovky může vyvolat silné škubání při řazení.

Pokud je čidlo původní a VIN spadá pod rozsah
JMZ KE*9** 00 109955 – 142099 Od 26. ledna 2012 do 16. října 2012
JMZ KE * 9 ** 00 142060 - 208549 Od 16. října 2012 do 11. března 2013
JMZ GJ6 *** 21 106119 - 131917 Od 18. října 2012 do 12. března 2013
tak bych se připravil na výměnu.
 
Poslední úprava:
Dík za vyčerpávající info, moje VIN JMZ GJ6***21 141974 je ale o kousek dál a není ani v tom posledním rozsahu pokud se nepletu. Předpokládám že i tak mne asi jednou může čekat výměna...dá se koupit i mimo servis a opravit to v "doma" servisu :) ? Popřípadě kolik je přiližná cena výměny v servisu?
 
Tak třeba je čidlo novější a vydrželo 5 let, ne rok, jako ty starší. :D Ceny netuším.
 
Tak když vydrží dalších pět let je to ok ..pak už bude na řadě určitě novější Mazdička :)
 
Zdravím vás,

můžete mi prosím říct váš názor, nebo napsat vaší zkušenost, pokud se někomu něco podobného stalo?
Před rokem jsem koupil CX-5, 2015 facelift, 2.2D, 129 kW, AWD, s nájezdem 120 tis. přímo z německého autorizovaného servisu. Během 1 roku jsem s tím najel 30 tis. zcela bez problémů a z ničeho nic mi to skočilo do nouzáku a rozsvítila se kontrolka motoru. Diagnostika hlásila chyby P2262 a P0471. Vyměnil jsem doma senzory, které tyto chyby hlásí, ale po 70ti km to tam skočilo znovu. Jel jsem tedy do servisu, kde zjistili, že mám zanesený DPF. Za jeho vyčištění včetně práce jsem dal 15 tis. a auto jsem si vezl domů. Avšak hned při nastartování mi bylo divné, že motor zní jak od traktoru, mělo to těžký studený start a při nízkých otáčkách to nedrží rovnoměrný chod - motor začne po chvíli hodně cukat. V výfuku to šíleně smrdí a navíc při přidání plynu vychází z motoru rachotivý zvuk - před čištěním DPF mi to prostě nedělalo. Do servisu jsem to zase vrátil s tím, že tohle není normální, ať to znovu projdou. Přidávám tedy přílohou obrázek z jejich diagnostiky. Ještě před ní mě pán ujistit, že to budou určitě rozhozené vstřiky, že se tou výměnou, jak se změnily tlaky, mohly rozhodit. Včera mi volal, že vstřiky jsou ok, že jsou rozhozené jen trošku a že to bude zřejmě přidřené malé turbo, nebo EGR ventil. Ale že by začal výměnou toho turba. Začal tedy střílet vysoké částky a přesto si není 100% jistý, čím to je. Máte pro mě nějakou radu, jak se třeba doma ujistit čím to je z výše popsaných indicií, nebo jestli se pustit doma do čištění EGR ventilu? Děkuji Vám.

IMG-20220815-WA0001.jpg
 
Chce to trochu používat funkci hledat, témat k tomuto motoru je tady víc
 
Poslední úprava:
bohužel :-( možností čím to může být je celá řada, nic levného to nebude a řešení jedné neznamená že by vše bylo v pohodě, já osobně bych nejdřív ale sundal víko nad vstřiky a zkontroloval, karbon sání, vačku. Jak často se na autě měnil olej a jaký tam je? Jak a kde je s autem jěžděno a říká ti něco dojíždění vypalování DPF kvůli ředění oleje? Turbo se dá zkontrolovat i s nejtkem pomocí kamerky bez demontáže aspon pro začátek...jeho demontáž a montáž jen tak pro nic za nic je docela naročná s to bych si nechal až jako na posled. Bohužel špatná zpráva je že prostě na tomhle motoru v těhdle km se závady množí jak houby po dešti a dostat to do dobrého konce může znamenat nemalou investici.
už jsme to tu rozebírali v několika tématech krom jineho i tady
 
Spíš by mě zajímalo to čištění DPF-ka za 15000,- to jsem ještě neslyšel takovou částku, co vše dělali??
 
Děkuji vám za odpovědi. Všechna tahle vlákna mám pročtené. Chtěl jsem zkusit, jestli Vás napadne, čím začít, co by tomu skutečně odpovídalo nejvíce, abych nemusel draze měnit součástku po součástce, když sám mechanik si není jistý, čím to je... Já olej měním po 10-12 tis. a dávám originál Mazda Ultra DPF, jelikož jej auto dostávalo celou dobu. Jako čtyřkolku ho používám v zimě na ježdění do práce, protože bydlím v horách, ale jinak v teplejším období s ním jezdím jen dálnice. Na krátké cesty mám benzin. Jinak to čištění stálo 4500 Kč, za diagnostiky si řekli 2000 Kč a zbytek za montáž a demontáž, že prý je pakárna vyndat DPF.
 
jasne, je to beh na dlouhou a drahou trat, to kazdopadne. Za me osobne potom co tu píšeš bych začal jak jsem říkal, sundat víko ventilu, zkontrolovat stav motoru zhora a vačky a přitom zkontrolovat sítko na olej..popřípadě vyměnit, a udělat kontrolu sacího potrubí. Až podle výsledků bych viděl co dál.
 
Děkuji vám za odpovědi. Všechna tahle vlákna mám pročtené. Chtěl jsem zkusit, jestli Vás napadne, čím začít, co by tomu skutečně odpovídalo nejvíce, abych nemusel draze měnit součástku po součástce, když sám mechanik si není jistý, čím to je... Já olej měním po 10-12 tis. a dávám originál Mazda Ultra DPF, jelikož jej auto dostávalo celou dobu. Jako čtyřkolku ho používám v zimě na ježdění do práce, protože bydlím v horách, ale jinak v teplejším období s ním jezdím jen dálnice. Na krátké cesty mám benzin. Jinak to čištění stálo 4500 Kč, za diagnostiky si řekli 2000 Kč a zbytek za montáž a demontáž, že prý je pakárna vyndat DPF.
Aha tak to by pak odpovídalo.
To jak jezdíš by mělo být na pohodu.
No schválně pak napiš, protože já to taky intenzivně řešil pořád chyby, ale jezdit musím a ono to začalo ustávat, tak nevím :)
 
Tak vezu auto zpět ze servisu. Vyměnili čidlo výfukových plynů, již to do nouzáku nepadá a přišli na to, že je špatný vstřikovač na 3. válci, který zřejmě způsobil to, že odešly senzory a ucpalo se DPF. Můžete mi prosím doporučit, kam se vstřiky dojet na vyčištění, popř. výměnu? Prý těchto firem v ČR moc není. Ideálně Ústecký kraj, Praha, Plzeň. Díky.
 
Tak vezu auto zpět ze servisu. Vyměnili čidlo výfukových plynů, již to do nouzáku nepadá a přišli na to, že je špatný vstřikovač na 3. válci, který zřejmě způsobil to, že odešly senzory a ucpalo se DPF. Můžete mi prosím doporučit, kam se vstřiky dojet na vyčištění, popř. výměnu? Prý těchto firem v ČR moc není. Ideálně Ústecký kraj, Praha, Plzeň. Díky.
 
Problém vyřešen. V nádrži a palivovém filtru byl nános nečistot a nebylo to kovové. To zřejmě oddělalo všechny vstřikovače a tím, jak to špatně spalovalo, tak to zaneslo tlakové senzory a DPF. Vyčištění vysokotlaké soustavy, výměny pal. filtru a výměna všech vstřikovačů to vyřešila. Táhne to líp než za mlada, ale v konstantní rychlosti za nízkých otáček to přeci jen občas trošku škubne. Že by byl zadělaný i EGR?
 
Back
Top