• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Čištění EGR u 2.0 DISI

Mjoeln

nový člen
19
Ahoj, prosím o informaci týkající se EGR ventilu. Čistil jsem tento ventil. Míra zanesení v obrázcích. Před vyčistěním nedovíral korektně. Po vyčistění neprofukuje. Po zpětné montáži do auta a otočení klíčkem je plastová část, kde je elektronika velmi horká (bez nastartování). Při vypnutém stavu je možno běžec ventilu posouvat (při sundané mechanické části). Po otočení klíčkem začne silně hřát a již s ním nelze pohybovat (proud do něj teče, ale elektromotorek se zafixuje a nepohne). Měl by EGR ventil po zapnutí klíčku testovat max a min pozici? Je normální, že plastová část silně hřeje. V tuto chvíli ještě paralelně řeším startér, tak nenastartuji. Nevím zda není EGR ventil vadný. Mechanicky pěkně běhá, ale dost hřeje. Prosím o Vaše zkušenosti zda po otočení klíčku se zahřívá EGR ventil (nevím zda hřál před rozebráním). Díky a mějte se.

IMG_20200223_132026397.jpg IMG_20200223_132032407.jpg
 
Ahoj,
to co se mi stalo po cisteni Egr ventilu je fakt průser a kdybych to věděl, tak se na to vyprdnu. Při demontáži Egr ventilu mi zřejmě natekla chladící kapalina do sání motoru. Po vyčištění jsem zkusil nastartovat. V tu chvíli motor málem vyskočil z auta. Tento akt nepřežil starter. Předpokládám, že to bylo způsobeno nestlacitelnou kapalinou ve válci, která kladla odpor starteru. To jsem ale ještě nevěděl. V tuto chvíli jsem to dal do servisu. Tam vyměnili starter a volali, že z auta jde bílý kour, a že je pravděpodobně vadné těsnění pod hlavou. Příští týden bude rozebráno. Tímto dotazuji zda se s tím někdo setkal? Fakt mě nenapadlo, že mám vypustit chladící kapalinu pred demontáži Egr. To se mi fakt nepovedlo. Uplne je mi jasný, že dořešíme těsnění pod hlavou a znovu se objeví P0421. Doufám, že vás moje neumetelstvi pobavi a vyvarujete se mému špatnému postupu. Mějte se.
 
Asi budu mít víc štěstí než rozumu. Dneska večer mi volal mechanik, že nechce měnit těsnění pod hlavou zbytečně, a abych auto ještě pořádně projel. Po cca 40 km opravdu bílý kouř přestal vycházet z výfuku. Pravděpodobně se tím vyčistilo sání od nateklé chladící kapaliny po mém zásahu - čistění egr ventilu. Auto tam nechám na pozorování příští týden. Chci věřit tomu, že těsnění pod hlavou nebude třeba měnit. Mějte se fajn. Uvidíme za týden.
 
Ahoj, vse výše uvedené se vyřešilo. Jedu, potom rána. Ojnice vyrazila blok motoru u olejové vany. Aktuálně sháním nový motor pro moji Mazda 5 2011 CW 150HP 110kW 2.0 benzin. Pokud máte tip, kde sehnat tento motor - budu rád. Aktuálně jsem dojezdil. Mějte se.
 
To je jako ze špatného filmu.
Držím palce ať to máš brzy v kopě a jezdíš pro radost.:blush:
 
Ahoj,
stále nevim jakou cestou se vydat - opravit (zavařit blok motoru u olejové vany a opravit ojnici) / nebo měnit celý motor (s rizikem, že nevim jaký koupim) / nebo prodat na díly, tak jak je. Můj mechanik je velmi zručný, ale už měsíc čekám až bude mít čas. Která z variant je podle Vás ta správná? Mazda 5 je prima. Nerad bych se s ní loučil. Diky a mějte se fajn.
 
Vyměnit motor protože díky experimentům nahoře nebude jen jedna ojnice v čudu. Starý motor rozebrat a prodat použitelné díly.
 
Ahoj, vse výše uvedené se vyřešilo. Jedu, potom rána. Ojnice vyrazila blok motoru u olejové vany. Aktuálně sháním nový motor pro moji Mazda 5 2011 CW 150HP 110kW 2.0 benzin. Pokud máte tip, kde sehnat tento motor - budu rád. Aktuálně jsem dojezdil. Mějte se.
ahoj můžu se zeptat kolik jsi na motoru měl natočíno ?
 
Ahoj,

diky za názor. Promyslím to.

Měj se.

Zdar, predem Ti chci take vyjadrit svoji soustrast s kleknutim motoru. Mrzi me to, uz jenom proto, ze jsem jako mlady ppd chodil do stejneho klubu kamikadze a obcas se to mi to v zivote vrati.
Kdybys tedy v tom proklatym motoru chtel jeste nekdy neco cistit, stahni si tento manual. Motor 2,0 DISI 110kW je pod oznacenim LF, L5.
Nasel jsem tam i tu demontaz EGR ventilu. Jako treti bod je vypusteni radiatoru. Hledej podle rejstriku hesel na konci, u kazdeho je vzdy kodove cislo stranky.

http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/3/2nd Gen Mazda3_Mazdaspeed3_Workshop_Manual.pdf

Drzim palce s porizenim motoru.
 
Back
Top