• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Čistění váhy vzduchu (MAF)

mrvevi

výkonný člen KLANu
420
Mazdáár,

1) chci se zeptat čím čistíte MAF senzor. Jestli používáte nějaké speciální spreje, nebo jen nějakym Clinem, lihem či tak něco a pak vyfoukate vzduchem. Či jaké finty používáte?

2) Ta stejná otázka, ale k váze vzduchu + kde ji najdu :D připadně jak se při čištení váhy vzduchu chovat. Jakým způsobem jí čistíte, jak a na co dávat pozor. Jedná se mi o M6 (GG/GY) , ale ono to bude spíš i všeobecné.

Za případná fota či videa děkuji :)
 
Mazdáár,

1) chci se zeptat čím čistíte MAF senzor. Jestli používáte nějaké speciální spreje, nebo jen nějakym Clinem, lihem či tak něco a pak vyfoukate vzduchem. Či jaké finty používáte?

2) Ta stejná otázka, ale k váze vzduchu + kde ji najdu :D připadně jak se při čištení váhy vzduchu chovat. Jakým způsobem jí čistíte, jak a na co dávat pozor. Jedná se mi o M6 (GG/GY) , ale ono to bude spíš i všeobecné.

Za případná fota či videa děkuji :)
Zkoušel jsem čistit líhem (96%), ale stejně to nepomohlo, takže nová, respektive jetá od Martina. Co Ti to dělá? já měl slabý výkon-turbo pořádně netlačilo.

Edit: váha je za vzduchovým filtrem-2x křížový šroubek + el.konektor
 
Taková ta klasika, rozsvěcení kontrolek smyku a motoru (a pak zase po čase zhasnou) a cca občas od 2400 ot do 3000 ot kolísaní otáček při přidávání plynu + ztrácení zátahu.

EDIT: našel jsem jedno video o čistění a tam na to používá speciální sprej, tak právě jestli to někdo nezkoušel úspěšně čistit něčím jiným.
ten sprej tam ma CRC - Mass Air Flow sensor cleaning
 
To mě žádné kontrolky nesvítily. Když to jede bez kontrolek tak to jede dobře?
Co diagnostika když to svítím, byl jsi?
Jedeš na Moravia unit?
 
Taková ta klasika, rozsvěcení kontrolek smyku a motoru (a pak zase po čase zhasnou)...............
Tak to je chyba EGR. Vím, že u předFL se nedá jen tak lehce zaslepit a musí se tam pohrát se softwarem.
Takže zkus kouknout na to, jak vypadá a popřípadě vyčistit ;)
 
Jo s tím EGR si právě taky nejsem jistej jestli to nedělá on, ten chci nechat každopadně zaslepit a vypnout v ŘJ. Co jsem se tak právě po různu dočetl, tak to může právě dělat jak EGR, tak i ta váha vzduchu. Takže bych zvolit zatím variantu čistění MAF a váhy vzduchu a s tím EGRem nic sám neudělám :-/ ... Chtěl bych to nechat udělat zároveň s rozvodama.
Na diagnostice jsem zatím nebyl. Tu bych řešil až jako poslední možnost až bych měl vše opravené/ vyměněné a stále by to blblo.
Když svítí kotrolky, tak to i přes to jede normálně, ale jak říkám, občas se stane to kolísání otáček, potažmo výkonu auta. To auto prostě nejede jak ma. jako by bylo přiškrcené. Pak dojedu. vypnu motor a třeba za pul hodky někam jedu, kontrolky sice stále svítí ale už to jede normálně...
Na sraz ještě nevím jak mi to vyjde, tak se nikde raději nehlásím :D

EDIT: ta ztráta výkonu mě málem vypekla když jsem předjížděl kamion... nic moc přijemného to nebylo, už jsem si hledal díru mezi stromy kam to šupnout :D , když se blížilo auto z proti směru :-/
 
No váha vzduchu (anglicky Mass Air Flow - MAF) nemá žádné čidlo a tím pádem ti žádné kontrolky nerozsvítí. Chyba váhy vzduchu se projevuje třeba tím způsobem, jako popisoval nahoře Petapr. (Taky jsme si s hledáním závady pořádně lámali hlavu :) )
Když se rozsvítí kontrolky "autíčko ve smyku" a "emisní a pal. systém" jedná se o chybu EGR. Pokud chceš být naprosto přesvědčen, tak při rozsvícených kontrolkách napíchni auto na diagnostiku a uvidíš, co se autu nelíbí. Ono vlastně ani nemusíš čekat, jak se ti kontrolky rozsvítí, protože pokud si neresetoval ŘJ, tak bude chyba zapsaná v paměti. ;)
 
Poslední úprava:
Jo tak :) díkes za odpověď :) ja jak vidím k něčemu japonskému vést dráty, tak automaticky čekám čidla :D . Ne ne neresetoval jsem nic :) ... Nicméně si myslím, že by pročistění nemělo ničemu vadit. Ono jde o to jestli se klasicky nesejde víc závad :D :D ... Znaš to, odstraníš jednu a další dvě nové se objeví :D .
 
Určitě se nic nestane. Hlavně postupovat opatrně aby nedošlo k poškození. Je to celkem náchylná věcička. Já váhu osobně nikdy nečistil, tak určitě poví zkušenější v této problematice a poradí, čím a jak čistit ;)
 
Váha je čidlo-když ji odpojíš, tak se rozsvítí kontrolky-tuším že ty samé co popisuješ.
Teoreticky čistěním ničemu neuškodíš, ale jak říkám mě líh nepomohl.
Dojeď na sraz a chyby ti načtu, ale úpravu SW nečekej-na to nemám přístroj :(
 
Přesně tak, když odpojíš váhu a budeš mít klíček v zapalování, tak se kontrolky rozsvítí (teď bych kecal jestli jedna nebo obě). To se mi taky jednou povedlo a musel jsem resetovat ŘJ sešlápnutím brzdového pedálu u vypojené baterky..
 
Tak jsem MAF vyčistil, snad dobře :) ... Použil jsem na to čistič na elektronické obvody doporučený v elektroprodejně. je to IPA (isopropylalkohol), takže doufám, že bude vše v pořádku. Je to čisté a vypadá to dobře. Na plechovce je napsáno, že se používá na čištění zapájených desek plošných spojů. Odstraňuje zbytky tavidel na bázi kalafuny, kuličky přilepené pájky, prach a jiné mechanické nečistoty. Tak snad to bude všechno v pořádku.
 
Tak se hlásím po čase cestování s vyčistěným MAF. Jak jsem si nebyl jistej jestli bude vše fungovat tak jak má, tak funguje :) ta IPA je v pohodě ;) nemám s tím žádný problém :)
Jinak teda ta IPA jak je v plechovce, tak jsem to přelil akorát do lahve jak je na Clin a jiné čističe oken s rozprašovačem ;) ( kterou jsem předtím pořadně vymyl raději)
 
Na čištění váhy vzduchu osobně používám Liqui Moly 4066 (je to přímo čistič na MAF) a nemůžu si vynachválit. Dřív jsem používal klasický benzín (ne tenchnický,ale opravdu klasický) případně IPA (isopropylalkohol) a jemný štěteček,ale tohle je daleko lepší. Váhu čistím každých cca 120000km nebo 4-5 let (co nastane dřív). U SkyActivu ale asi přehodnotim situaci a budu čistit dřív,protože tenhle úžasnej motůrek sice nemá EGR ventil co by posílal bordel do sání,ale při puštěnym nebo lehce sešlápnutym plynovym pedálu pouští část směsi ze spalovací komory zpátky do sání (proměnlivý kompresní poměr) a už v 30000km jsem si všimnul docela znečištěnýho sání díky tomuhle "vynálezu"
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Odpovědi
24
Zobrazení
4K
Back
Top