• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Úprava airboxu - hlasitější zvuk

no_hits

moderátor
Člen týmu
3 632
Jedná se o jednoduchou nedestruktivní úpravu, která mění zvukový projev při prošlápnutí nebo větším sešlápnutí plynu (více otevřená klapka). Je ideální možností pro ty, co chtějí sportovnější zvuk, ale zároveň chtějí zachovat původní vzhled vozidla a při běžné jízdě nechtějí být rušení hlukem na rozdíl např od (roz)laděného výfuku.

Nemá vliv na jízdní vlastnosti, nezpůsobí chybovou hlášku. Jediné mínus může být vyšší spotřeba způsobená častější podřazováním u těch, kterým se zvuk bude hodně líbit :D .

Není potřeba odpojovat baterii, jen samozřejmě vše musí být vypnuté. na utěsnění otvorů a uchycení záslepek doporučím tavné lepidlo, protože pak lze vše jednoduše vrátit zase do původního stavu.

1) Vytáhnutí airboxu
  • odpojit hadici podtlaku co jde ze sání do boxu (je to vedle zeleného ventilu na airboxu, NE na ventilu)
  • odpojit zelený konektor + jeho úchyt v airboxu a konektor váhy vzduchu + odcvaknout z úchytu na boxu
  • na hadici sání vytáhnout konzolku s ventilem podtlaků
  • ze spodu hadice sání vycvaknou 2 hadičky
  • odpojit na motoru širší hadici podtlaku co jde dozadu nahoru (90 stupňová patka)
  • povolit sponu na sání (u klapky) a hadici stáhnou (doporučuji okolí předem očistit např štetcem a vysavačem, aby do klapky nenapadal bordel)

1.png

2) Úprava airboxu - Důležité
  • zaslepit původní nátrubek elipsovou záslepkou 62x74mm síly 3mm,aby měl airbox pouze 1 přívod. Ve spodní části tohoto nátrubku je rozšířený límec kam záslepka pěkně zaskočí (doporučuji utěsnit tavným lepidlem). Jednak nebude airbox brát teplejší vzduch od motoru a zadruhé 2 vstupy ze dvou různých míst způsobí utlumení zvuku (oproti jednomu vstupu)
  • vytáhnout spodní plastový placatý kryt (pouze zacvaknutý)
  • zaslepit díry po uchycení krytu, zanechte nejnižší otvor pod původním přívodem otevřený aby měla kudy odtékat případná vlhkost co se do boxu dostane např za deště
  • zahladit vnitřní okraje příruby rezonátoru na obou stranách

2.1.jpg 2.2.jpg 2.3 kryt a rezonator.jpg

2a) Zaslepení systému VAD (pouze na 2.5) - Volitelné
Jedná se o systém proměnné délky sání - Variable Air Duct. Je to klapka na boku airboxu, která se po startu podtlakem uzavře. Při cca 4000 ot./min se otevře a box saje vzduch v podstatě tímto otvorem. Bere si teplý vzduch z vrchní části motorového prostoru a vytváří druhý vstup do boxu jako vstup původní.

Možnosti:
  • zaslepit klapku v uzavřeném stavu - vytváří v prostoru boxu překážku a tím tlumí část ,,hluku,,
  • oddělat klapku, otvor záslepit a zacpat podtlakovou hadičku (neodpojovat zelený konektor - hodí chybu)
  • sehnat airbox z 1.8 nebo 2.0 motoru (nemá otvor pro klapku) a zaslepit hadičku podtlaku

2a.1 klapka VAD.jpg 2a.3.jpg

3) Odstranění rezonátoru sání (tlumí většinu hluku sání) - Důležité
  • povolit šrouby na nárazníku/podběhu před levým kolem, tak aby podběh a nárazník nedržely pohromadě
  • opatrně vycvaknout nárazník z horních úchytů vedle světla (3 západky)
  • opatrně s rozumem vyhnout nárazník od podběhu tak, aby zde šla prostrčit ruka s golou
  • odmontovat 3 matky z rezonátoru sání (2 vepředu, 1 vzadu)
  • po oddělání rezonátoru vrátit matky zpět a dotáhnout

3 rezonator.jpg

4) Vrácení airboxu zpět
Zkontrolovat prostor klapky sání a případně drobné nečistoty vysát - !! POZOR na rezavé spony na hadici od airboxu, padá z nich nemálo rzi !!

5) Montáž nátrubku / přívodu vzduchu na nový otvor v airboxu
Nevím jestli má velký vliv na chod motoru usměrnění proudění vzduchu před airboxem/filtrem, pocitově jsem rozdíl cítil ale může to být jen placebo. Nechal jsem si na 3D tiskárně vytisknout nátrubek. Použít se dají i bassreflexové nátrubky na reprobedny pokud najdete odpovídající rozměr. Nasadit lze buď z prostoru motoru před usazením airboxu (pod levým nosníkem je otvor) a nebo přes rozdělaný podběh.

5a) Přívod studeného vzduchu během jízdy - Volitelné
Mazda 6 má dole v předním nárazníku na každé straně nasávač pro chlazení brzd, ovšem falešný - zaslepený, takže jde jen o vizuální prvek, který by alespoň u 2.5 mohl být funkční. Výjimkou jsou vozidla s dieselem, které zde mají otvor na straně řidiče pro chlazení IC (společně s děravou mřížkou okolo mlhovky).

Možnosti:
  • odmontovat záslepku (3 šrouby) - je pak poznat že něco chybí, nevypadá to moc dobře
  • uříznout zadní stěnu záslepky - to jsem udělal já (nevratný proces)
  • sehnat ,,záslepku,, z dieselové verze GAK4-50-102B (GTA před FL), GAM7-50-102B (obyč před FL), u \FL jako jeden kus se mřížkou mlhovky
  • sehnat mřížku mlhovky z dieselu (náročnější demontáž) - GAK6-50-C21B (GTA před FL), GAM6-50-C21B (obyč před FL)

5a.jpg

6) Smontovat nárazník s podběhem zpět a užívat si zvuk

6.jpg
(na foto testovací úzký nátrubek se vstupem jen 65mm!)

Na závěr pár čísel:
  • klapka na 2.5 motoru má průchod 61mm (po odečtení osky)
  • původní sací nátrubek má vstup 50mm, směrem k boxu se postupně rozšířuje s délkou cca 200mm
  • VAD klapka má v přepočtu průměr lehce přes 50mm - odpovídá původnímu nátrubku (jen je přímo na boxu) - proto proměnná délka sání
  • nový vstup má 60mm, nasadit lze nátrubek s vnitřním průměrem 64mm (stěna příruby je 2mm)
  • použil jsem nátrubek se vstupem 86mm, srovnání původního a nového přívodu je jasnější z nákresu

srovnani.jpg
 
Hezký návod, chtěl jsem to taky zkusit demontovat, ale když čtu co vše je potřeba dělat, tak nato prdím :D
 
Ono je to na pár minut, popsal jsem to dost podrobně. Airbox je venku za 20 vteřin, v nárazníku seš za minutu, box je dole za 2 minuty, pokud nemáš matice zalepený sprejem proti kunam. Plátek z boxu je venku taky hned. Takže za 5 minut, pokud víš co kde je, máš základ hotovej. Ostatní věci co jsem uvedl, odstraňují restrikce. Takže můžeš zkusit co je ve tvych možnostech a uvidíš. Záslepky stejně jako natrubek za uplatu na pokrytí vyroby můžu dodat (jen to chvíli trvá než se vytisknou ;)
 
Zkusíš nahrát zvuk PŘED a PO? Docela by mě zajímalo jaký tam je rozdíl. :O :)
 
Zvuk před máš na seriovce, to auto je v podstatě tichý, zvuk PO nahraju až bude lepší počasí, ono za deště a nízkých teplot je sání tišší. Ale pravda je že moje almera s 1.4 motorem se stejnou úpravou je podstatně hlasitější. Nicméně ještě nemám odmontovanou VAD klapku (jen zaslepenou) tak uvidím koncem příštího týdne jak bude hotovo
 
Poslední úprava:
Tady máte pro představu ukazku. Zvuk je ve fázi bez rezonátoru, se zaslepenou (neodstraněnou) VAD klapkou, zaslepeným původním vstupem a bez nátrubku na novým přívodu.

 
Konečně jsem se dostal k tisku druhé větší verze natrubku. Bohužel jsem vytiskl návrh bez upevňovací části, takže jsem ji musrl dodělat zvlášť. Pokud by někdo natrubek chtěl tak dostane samozřejmě verzi z 1 kusu bez toho tlustýho prstence na konci. Na fotce je s srovnání s první verzí nátrubku

DSC_0059.PNG
 
@no_hits tak jak to dopadlo? Co ta VAD je pryč? Máš aji zvuk? Přemýšlím, že do toho půjdu když se nudím doma.
 
Čus, VAD pryč, díra zaslepená ,,kosmickou,, páskou a pořád drží. Kromě toho jsem v sacích parohách odstaranil druhou řadu klapek VTCS . Ten silnější zvuk je slyšet při prošlápnutí nebo zrychlování okolo 2500-3000 ot. ve vyšších to slyšet není , přisuzuju to přepnutím VIS klapek v parohách. Díky jiné cestě se ten hluk rozláme. Ale jak bude teplo plánuju lepší verzi přívou do boxu , tak jsem zvědavej
 
Proběhlo předělání sání do airboxu:
  • Trychtýř na vstupu jsem použil z původní verze, jen je zkrácen
  • Vedení je ze "svařeného" HT potrubí 75mm
  • Spoje nejsou dokonale zahlazené protože je to schováno, nemělo smysl ztrácet tím celý den

Vzduch přichází z falešného nasávače brzd a skrz udělané otvory ve mřížce
DSC_0386.PNG DSC_0387.PNG 20200517_113021.jpg 20200510_164923.jpg 20200517_095526.jpg 20200517_140416_2.jpg 20200517_141903.jpg DSC_0388.PNG
 
Tak to je "vysoká-instalaterská":p …. a nebude vadit že tam půjdou nečistoty (případně voda) za jízdy?
 
Předpokládám že se filtr vzduchu bude špinit víc, na druhou stranu měním filtr po cca 8tkm (společně s olejem) a tam očekávám že to vydrží. Měl jsem něco podobnýho na almeře, i když délka vedení byla o půl metru delší a vše zustalo v rouře. Čas ukáže ;)
 
Ja do toho sel bez respektu u 2.3 a vzal to rovnou nuzkama na plech :grinning: V lete uz udelam short ram, takovy svuj JWT pop charger, ale s AEM dryflow.

IMG_20191122_173813.jpg IMG_20191122_173826.jpg
 
Touto upravou jsi maximálně zkrátil sání. Takže to bude dost žrát, a ve spodních a částečně i středních otáčkách to ztratí sílu, jediný spektrum kde to získá je cca poslední třetina otáček
 
Delka sani je dulezita az za klapkou. Takhle to krasne bere cerstvy vzduch z prostoru pred podbehem kam je stock pruchod z masky kvuli chladici AT. Spotrebu vyssi jsem nejak nespozoroval ani ubytek vykonu. To by spodek a stred musel ztratit kazdy short ram. Ale grafy to nepotvrzuji. Spise se tomu ochotneji chce kvuli mensim restrikcim. Na SR20DE jsem mel hadici z VE na vaze velocity stack by Jagy a AEM dryflow a fungovalo stejne jako JWT. A jestli to nekde u 1800 ztratilo 2 a u 6000 ziskalo 6, tak to mi nevadilo. Na 1800 otacek nepredjizdim, ale jezdim na snehu :)
 
On ten jev není tak silnej před filtrem ale je tam taky. Ostatně když jsem oddělal rezonator přívod a VAD, tak to bylo znatelně linější. Navíc třeba v létě když chvíli stojíš na místě nebo jedeš třeba po městě krokem tak bereš pořád teplo z motorovýho prostoru. No a kdybys to chtěl dát zpět do serie musíš koupit novej box. U mě je to otázka cca půl hodinky i s rozdelanim podběhu
 
To je nevyhoda tech short ram no, jak rikas na takovy ty couracky. Ale kdyz se to odstini a jede se, tak je to dobre. Hlavne take snazsi udrzba, nemusis nekam pro filtr do podbehu sundavat kolo...., jako u CAI a taky ohledne vody.
Tak na technickou to tam budu davat zase. Ono to ani nejde videt, ze je to nejak vystrihane. Tvoje cesta ma je jina a take dobra. Elegance a nenapadnost serie, upravujes stock box a privadis do nej studeny vzduch. Ja to zatim takto "optimalizoval", konecne to ma zvuk jako motor a ne jako 1.2 Hyundai Accent a ochotneji to reaguje. Ale uz se tesim na ten short ram :blush:
 
Mě to bez přívodu přišlo moc hluboký a neurčitý. S tím přívodem to zní tak nějak líp a přijde mě to víc chraplavý. Ale GA14DE s takovým sáním měla daleko hlasitější zvuk i když samozřejmě ne tak chraplavej jako SR20
 
Ja si porad nemuzu zvyknout na ten zvuk MZR L3. Nevim cim to je, jestli tim sanim z plastu, ale SR20 bylo SR20 i lepsi projev se mi zdal. 2.3 ma sice vetsi vykon, ale takovy vlazny mi to prijde. Zatim zadny zvuk v cem jsem jel to neprekonal. Dobry zvuk mala jeste 1.8 Lantra od Hyundai.
 
Ten zvukovej projev je vlažnější, podle mě to dělá proměnná délka sání kde se o (lapky a kanály zvuk rozlame
 
Back
Top