• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Ja mel CX-5 v dobe a ve vybave, kdy tam byly 17", myslim az do nejakeho tretiho vybavoveho stupne. Na 19" to ani neni tak pohodlne, jak bych si od velkeho SUV predstavoval, coz usuzuji na zaklade toho, ze jsem pred koupi CX-5 mel pujceny Revolution Top, coz byvala nejvyssi vybava. Navic maji ty 19" nizkou bocnici, coz je nevhodne do mesta nebo do terenu (a tim myslim i jen polni cestu, kde ten disk daleko snaz muze sedrit nejaky kamen). Tak urcite by se nechaly nechat 17" zapsat do TP na zaklade typoveho listu k dodatecne zakoupenym 17" diskum — velikost brzd a brzdicu mensi kola urcite umoznuje.

Na ten 17" rozmer byly nejake rozumne pneu (ne uplna premie, ale ani zadna Cina... znacky jako Uniroyal, Hankook, Kleber...) kolem 2500 Kc/ks, coz mi nejak zvlast moc drahe neprislo. Ale u 19" nevim, a taky asi pneu za poslendi roky zdrazily...

Dival jsem se do konfiguratoru, a na 17" se da se slusnou vybavou postavit Center-Line s paketem "Konektivita a pohodli", ktery doplni to, co by jinak proti Center-Line mel vyssi stupen "Advantage", ktery je ale svazany s 19" (prijde mi divny, ze parkovaci senzory jsou napriklad az od tohoto stupne). Ja osobne bych u CX-5 do tech 19" nesel, zvlast ne se slabsima motorama, protoze jsou ty disky tezky (i u Mazdy 6) a ty dvoulitry pak maji s autem jeste vetsi praci.

Ale teda ta vysledna cena 880 tis Kc je nehezka, pekne to za ty roky stoupnulo, v 2019, kdy jsme kupovali CX-5 my, by neco podobneho stalo tak o 200 mene... I kdyz si samozrejme umim predstavit, ze dneska je na trhu draha vsechna konkurence (nam se prave ted vyrabi vybehovy Peugeot 5008, asi jako jedine sedmimistne SUV v maximalni vybave a pritom do 1 mil Kc).

Jeste koukam na ceske srovnavace cen, a rozumne polo-premiove (Hankook, Kleber) pneu stale stoji kolem 2500 Kc nebo 100 eur/ks.
 
Dival jsem se do konfiguratoru, a na 17" se da se slusnou vybavou postavit Center-Line s paketem "Konektivita a pohodli", ktery doplni to, co by jinak proti Center-Line mel vyssi stupen "Advantage", ktery je ale svazany s 19" (prijde mi divny, ze parkovaci senzory jsou napriklad az od tohoto stupne). Ja osobne bych u CX-5 do tech 19" nesel, zvlast ne se slabsima motorama, protoze jsou ty disky tezky (i u Mazdy 6) a ty dvoulitry pak maji s autem jeste vetsi praci.

Ale teda ta vysledna cena 880 tis Kc je nehezka, pekne to za ty roky stoupnulo, v 2019, kdy jsme kupovali CX-5 my, by neco podobneho stalo tak o 200 mene... I kdyz si samozrejme umim predstavit, ze dneska je na trhu draha vsechna konkurence (nam se prave ted vyrabi vybehovy Peugeot 5008, asi jako jedine sedmimistne SUV v maximalni vybave a pritom do 1 mil Kc).

Jeste koukam na ceske srovnavace cen, a rozumne polo-premiove (Hankook, Kleber) pneu stale stoji kolem 2500 Kc nebo 100 eur/ks.
Ja som natrafil na skladové vozidlo cx-5 G165 Center-Line/paket Konektivita+pohodlie s 19" kolesami, takže asi nebudem mať veľmi na výber. Áno, je pravda dajú sa kúpiť cca za 100€ ale ceny lietajú aj do180€ za kus. Ešte by bola varianta kvalitné celoročné tak za 800€...otázka je koľko km vydržia na takom aute. Koľko reálne vychadzajú servisné prehliadky? Vraj cca 250€, 450€, asi dosť záleží aj od konkrétneho servisu, že. Riešili ste nejaké trable mimo ročných servisov?
 
V Cesku jsou servisky cenove dle servisu a jak clovek umi smlouvat. Rekl bych rozmezi 6 - 12 tisic, i podle toho, jeslti je to mensi prohlidka, nebo vetsi prohlidka. Krom servisnich prohlidek jsem za tri roky a asi 45 tis km nic neresil.
 
Hezky. Ale brutalni. A ja bych v tom pri sve drobnosti a vysce vypadal dost komicky, asi. Ale zase kdyz si uvedomim, jak mizerna je statisticka bezpecnost americkych silnic, mozna bych si poridil to samy... :)
 
Jo, tak vtipne je, kdyz otevres kapotu a budes si dolevat vodu do ostrikovacu, tak musis davat pozor, at ti to nesploucha na hlavu :laughing:.

Jinak nejake extra vyuziji pro korbu nemam, ale planuju tahat karavan a tam uz to u full-size SUV trochu kapacitne nevychazi. Sice se nektera honosi, ze utahnou "dost", napr. Wagoneer az 10k lb. Ale Jeep jsem moc nechtel a stejne s ohledem na nejakou kapacitni rezervu a kapacitu nakladu mi to vyslo na pickup. Asi by nebyl nutny primo one-ton truck, ale tak to uz je jen tak tresnicka na dortu pro snad lepsi stabilitu.
 
Poslední úprava:
Jo, tak vtipne je, kdyz otevres kapotu a budes si dolevat vodu do ostrikovacu, tak musis davat pozor, at ti to nesploucha na hlavu :laughing:.

Jinak nejake extra vyuziji pro korbu nemam, ale planuju tahat karavan a tam uz to u full-size SUV trochu kapacitne nevychazi. Sice se nektera honosi, ze utahnou "dost", napr. Wagoneer az 10k lb. Ale Jeep jsem moc nechtel a stejne s ohledem na nejakou kapacitni rezervu a kapacitu nakladu mi to vyslo na pickup. Asi by nebyl nutny primo one-ton truck, ale tak to uz je jen tak tresnicka na dortu pro snad lepsi stabilitu.
Ako je to tam s vodičákom? Stačí ti tam naše B, alebo máš aj iné skupiny (prípadne si si robil nejaký extra papier tam), na to aby si tak veľkým autom ťahal tak ťažký karavan.. to už by tu bolo asi na C.
 
Nemusis mit nic specialniho... v usa to neni moc podle delky nebo hmotnosti, ale spis zpusobu pouziti (komercne, preprava osob, preprava nakladu atp). Pri dlouhodobem pobytu je akorat potreba si udelat mezinarodni ridicak (bejvala to knizecka s vysvetlenim/prekladem nasi karticky), u pujceni auta na par dnu napr. na dovoleny v pohode tolerovali normalni ceskej. Ale nebyl jsem tam uz ctyri roky, tak snad se nic nezmenilo.
 
Ja jsem teda v Kanade v Britske Kolumbii, ne v USA. Ale je to tu vicemene podobne. A protoze tu mam prechodny pobyt kvuli pracovnimu vizu, tak mam i udelany mistni ridicak Class 5. Ale jako visitor se tu da jezdit 6 mesicu na ridicak ze zeme puvodu (nevim, zda musi byt mezinarodni - ja si ho sice nechal vystavit, ale vubec nikde ho nechteli, vzdy jen kdyztak ten narodni).

Ten truck ma pohotovostni hmotnost 3501 kg a nejvyssi technicky pripustna je 5239 kg. V Cesku by tak samozrejne na to bylo potreba C. A na Class 5 jdou tahat privesy az do 4600 kg. Muj vybrany karavan ma neco malo pres 4 tuny.

IMG_0608.jpeg
 
Poslední úprava:
Back
Top