• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Ja mel CX-5 v dobe a ve vybave, kdy tam byly 17", myslim az do nejakeho tretiho vybavoveho stupne. Na 19" to ani neni tak pohodlne, jak bych si od velkeho SUV predstavoval, coz usuzuji na zaklade toho, ze jsem pred koupi CX-5 mel pujceny Revolution Top, coz byvala nejvyssi vybava. Navic maji ty 19" nizkou bocnici, coz je nevhodne do mesta nebo do terenu (a tim myslim i jen polni cestu, kde ten disk daleko snaz muze sedrit nejaky kamen). Tak urcite by se nechaly nechat 17" zapsat do TP na zaklade typoveho listu k dodatecne zakoupenym 17" diskum — velikost brzd a brzdicu mensi kola urcite umoznuje.

Na ten 17" rozmer byly nejake rozumne pneu (ne uplna premie, ale ani zadna Cina... znacky jako Uniroyal, Hankook, Kleber...) kolem 2500 Kc/ks, coz mi nejak zvlast moc drahe neprislo. Ale u 19" nevim, a taky asi pneu za poslendi roky zdrazily...

Dival jsem se do konfiguratoru, a na 17" se da se slusnou vybavou postavit Center-Line s paketem "Konektivita a pohodli", ktery doplni to, co by jinak proti Center-Line mel vyssi stupen "Advantage", ktery je ale svazany s 19" (prijde mi divny, ze parkovaci senzory jsou napriklad az od tohoto stupne). Ja osobne bych u CX-5 do tech 19" nesel, zvlast ne se slabsima motorama, protoze jsou ty disky tezky (i u Mazdy 6) a ty dvoulitry pak maji s autem jeste vetsi praci.

Ale teda ta vysledna cena 880 tis Kc je nehezka, pekne to za ty roky stoupnulo, v 2019, kdy jsme kupovali CX-5 my, by neco podobneho stalo tak o 200 mene... I kdyz si samozrejme umim predstavit, ze dneska je na trhu draha vsechna konkurence (nam se prave ted vyrabi vybehovy Peugeot 5008, asi jako jedine sedmimistne SUV v maximalni vybave a pritom do 1 mil Kc).

Jeste koukam na ceske srovnavace cen, a rozumne polo-premiove (Hankook, Kleber) pneu stale stoji kolem 2500 Kc nebo 100 eur/ks.
 
Dival jsem se do konfiguratoru, a na 17" se da se slusnou vybavou postavit Center-Line s paketem "Konektivita a pohodli", ktery doplni to, co by jinak proti Center-Line mel vyssi stupen "Advantage", ktery je ale svazany s 19" (prijde mi divny, ze parkovaci senzory jsou napriklad az od tohoto stupne). Ja osobne bych u CX-5 do tech 19" nesel, zvlast ne se slabsima motorama, protoze jsou ty disky tezky (i u Mazdy 6) a ty dvoulitry pak maji s autem jeste vetsi praci.

Ale teda ta vysledna cena 880 tis Kc je nehezka, pekne to za ty roky stoupnulo, v 2019, kdy jsme kupovali CX-5 my, by neco podobneho stalo tak o 200 mene... I kdyz si samozrejme umim predstavit, ze dneska je na trhu draha vsechna konkurence (nam se prave ted vyrabi vybehovy Peugeot 5008, asi jako jedine sedmimistne SUV v maximalni vybave a pritom do 1 mil Kc).

Jeste koukam na ceske srovnavace cen, a rozumne polo-premiove (Hankook, Kleber) pneu stale stoji kolem 2500 Kc nebo 100 eur/ks.
Ja som natrafil na skladové vozidlo cx-5 G165 Center-Line/paket Konektivita+pohodlie s 19" kolesami, takže asi nebudem mať veľmi na výber. Áno, je pravda dajú sa kúpiť cca za 100€ ale ceny lietajú aj do180€ za kus. Ešte by bola varianta kvalitné celoročné tak za 800€...otázka je koľko km vydržia na takom aute. Koľko reálne vychadzajú servisné prehliadky? Vraj cca 250€, 450€, asi dosť záleží aj od konkrétneho servisu, že. Riešili ste nejaké trable mimo ročných servisov?
 
V Cesku jsou servisky cenove dle servisu a jak clovek umi smlouvat. Rekl bych rozmezi 6 - 12 tisic, i podle toho, jeslti je to mensi prohlidka, nebo vetsi prohlidka. Krom servisnich prohlidek jsem za tri roky a asi 45 tis km nic neresil.
 
Hezky. Ale brutalni. A ja bych v tom pri sve drobnosti a vysce vypadal dost komicky, asi. Ale zase kdyz si uvedomim, jak mizerna je statisticka bezpecnost americkych silnic, mozna bych si poridil to samy... :)
 
Jo, tak vtipne je, kdyz otevres kapotu a budes si dolevat vodu do ostrikovacu, tak musis davat pozor, at ti to nesploucha na hlavu :laughing:.

Jinak nejake extra vyuziji pro korbu nemam, ale planuju tahat karavan a tam uz to u full-size SUV trochu kapacitne nevychazi. Sice se nektera honosi, ze utahnou "dost", napr. Wagoneer az 10k lb. Ale Jeep jsem moc nechtel a stejne s ohledem na nejakou kapacitni rezervu a kapacitu nakladu mi to vyslo na pickup. Asi by nebyl nutny primo one-ton truck, ale tak to uz je jen tak tresnicka na dortu pro snad lepsi stabilitu.
 
Poslední úprava:
Jo, tak vtipne je, kdyz otevres kapotu a budes si dolevat vodu do ostrikovacu, tak musis davat pozor, at ti to nesploucha na hlavu :laughing:.

Jinak nejake extra vyuziji pro korbu nemam, ale planuju tahat karavan a tam uz to u full-size SUV trochu kapacitne nevychazi. Sice se nektera honosi, ze utahnou "dost", napr. Wagoneer az 10k lb. Ale Jeep jsem moc nechtel a stejne s ohledem na nejakou kapacitni rezervu a kapacitu nakladu mi to vyslo na pickup. Asi by nebyl nutny primo one-ton truck, ale tak to uz je jen tak tresnicka na dortu pro snad lepsi stabilitu.
Ako je to tam s vodičákom? Stačí ti tam naše B, alebo máš aj iné skupiny (prípadne si si robil nejaký extra papier tam), na to aby si tak veľkým autom ťahal tak ťažký karavan.. to už by tu bolo asi na C.
 
Ako je to tam s vodičákom? Stačí ti tam naše B, alebo máš aj iné skupiny (prípadne si si robil nejaký extra papier tam), na to aby si tak veľkým autom ťahal tak ťažký karavan.. to už by tu bolo asi na C.
Na takovejhle TRUCK už podle mě musíš mít celou abecedu :joy:

@Ter Leeloo II Za mě pecka vůz 👍
 
Nemusis mit nic specialniho... v usa to neni moc podle delky nebo hmotnosti, ale spis zpusobu pouziti (komercne, preprava osob, preprava nakladu atp). Pri dlouhodobem pobytu je akorat potreba si udelat mezinarodni ridicak (bejvala to knizecka s vysvetlenim/prekladem nasi karticky), u pujceni auta na par dnu napr. na dovoleny v pohode tolerovali normalni ceskej. Ale nebyl jsem tam uz ctyri roky, tak snad se nic nezmenilo.
 
Ja jsem teda v Kanade v Britske Kolumbii, ne v USA. Ale je to tu vicemene podobne. A protoze tu mam prechodny pobyt kvuli pracovnimu vizu, tak mam i udelany mistni ridicak Class 5. Ale jako visitor se tu da jezdit 6 mesicu na ridicak ze zeme puvodu (nevim, zda musi byt mezinarodni - ja si ho sice nechal vystavit, ale vubec nikde ho nechteli, vzdy jen kdyztak ten narodni).

Ten truck ma pohotovostni hmotnost 3501 kg a nejvyssi technicky pripustna je 5239 kg. V Cesku by tak samozrejne na to bylo potreba C. A na Class 5 jdou tahat privesy az do 4600 kg. Muj vybrany karavan ma neco malo pres 4 tuny.

IMG_0608.jpeg
 
Poslední úprava:
Budu kupovat nové auto, s potenciálem rodinného vozu, a rád bych využil vašich zkušeností a poznatků. Mám před sebou možnosti M6 Homura 23 případně Anniversary něco přes 1M a nový Arteon Shooting Brake 147kW Benzín v konfiguraci za 1,65M po slevě za 1,22M.

Mazdu jsem měl půjčenou 2x na testovačku, vždy jsem jel sám a vždy jsem měl neskutečně dobrý pocit z řízení a interiéru. Horší to bylo na dálnici, kde byl slyšet vítr víc, než bych čekal.

Arteon jsem si půjčil na celý den, auto jelo dobře, klid v kabině, nicméně jzda byla oproti mazdě sterilní, řízení hodně přeposilované a interiér spíš přehlídka plastů, než místo, kde se člověk cítí dobře, jako je tomu u mazdy. Samozřejmě zevnějšek se povedl a auto je dost koukatelné až na ty ošklivé fake koncovky výfuků.

Z pohledu emocí je mazda jasná volba, nicméně ve prospěch Arteonu hraje vyší míra komfortu na dálnici, mnohem mnohem více prostoru na zadních sedačkách, tunel na lyže, el. kufr (prostě praktické věci).

Taky bych chtěl dodat, že mám 196cm a místa nad hlavou v mazdě se střešním oknem není mnoho a cestující za mnou budou utiskováni jako klauni v cirkusovém autě.

Mazda je rozhodně má emocionální volba a Arteon spíše racionální. Zajímají mě vaše názory, srovnání těchto 2 aut se moc nevidí, vzhledem k tomu, že Arteon je cenou mimo, nicméně já jsem v situaci, kdy ten rozdíl už není takový a většina mého okolí vnímá Arteon jako samozřejmou volbu zatímco já ne.
 
Tak ono si vlastně odpovidas sám pro spíše Arteon. Za mě jsou obě auta fakt krásné a přesně jak píšeš.. Mazda je řidičsky zajímavější, kdežto Arteon praktičtější. Interiér je otázka vkusu. Za mě též vede ten v Mazdě. Ale pokud máš takovou výšku a budeš často vozit dospělé lidi vzadu tak Mazda nebude pro ty pasažéry zrovna ideální ačkoli Arteon má celkem velký sklon střechy a vzadu nebude moc místa nad hlavou. Musíš asi sám dojít k rozhodnutí co od auta upřednostňujes. Někdy mi v Mazdě chybí více praktického prostoru nebo širší ulička vzadu kvůli sedačce ale jízdní vlastnosti a ten pocit za volantem jasně vyhrál. Na ten Arteon máš zase velmi zajímavou slevu...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já bych do toho možná zahrnul ještě faktor - jak dlouho si chci auto nechat a kolik potenciálních čertíků na mě může z té nebo oné krabičky časem vyskočit a na kolik pak ta sranda přijde...
 
Díky za postřehy. Obě auta už se chvíli vyrábí, porodní bolesti můžu tedy rovnou přeskočit, Mazda má samozřejmě náskok. Auto plánuji mít cca 8 let s předpokládaným nájezdem 12k ročně. 70% jízda po dálnici, 20% město, okrsky jen mezi dálnicí a cílem cesty.
Takže opět si tu odpovídám.

Co mě drží při Mazdě je taky měkkost opěrných bodů, měkká loketní opěrka ve dveřích ve správné výšce, měkký kůží potažený středový tunel, kde opírám nohu. Naproti tomu arteon má tohle pouze z měkčeného plastu, čili ne moc pohodlné. Mazda má prostě takové drobné věci, které jsou hodně super a dělají dojem.

Ideální by bylo vzít Arteona, doufat že se Mazda rozhoupe s 6kou pokračovat, za dva roky vytáhne nový model a až se to trochu vyladí, já budu akorát měnit vůz :)
 
Back
Top