• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Co říkáte na nové Xiaomi SU7?

Vypadá parádně, pěkný interiér, no a ty parametry to už jako pěkný 800 km (ok čínská norma tak asi 650 reálných) ale nabití za 5 minut na 220 km a za 15 minut na 510 km s 800 V architekturou.
0-100 za 2,78s
Cena kolem 1,4 milionu.

S tímhle bych už dokázal žít.

Jestli do toho začnou takhle šlapat i ostatní myslím ze moje další auto už muže byt elektro 😂
Pořád nic moc. Já dobiju 700km za 2 minuty a nemusím řešit jestli kvůli mě zapínají další blok v TheMelíně :joy:
A k životnosti... Už někdo někdy viděl mobil od Xiaomi, kterej by dal aspoň 10 let s původní baterií?
 
Poslední úprava:
Pořád nic moc. Já dobiju 700km za 2 minuty a nemusím řešit jestli kvůli mě zapínají další blok v TheMelíně :joy:
A k životnosti... Už někdo někdy viděl mobil od Xiaomi, kterej by dal aspoň 10 let s původní baterií?
Ne neviděl - já ještě neviděl android který by dal 2 roky bez kolapsu systému - to je to co se mi i na tom autě nelíbí.

Mám za to ze baterie mají byt už nové generace co slibuji 1000 nabijecich cyklu s 95% kapacity baterie.
Za par let to asi bude už jinde pokud udrží to tempo. Naštěstí mám Mazdu na 10 let - tedy snad 😂😂😂
 
...ja teda nevidel jeste ani iPhone, kterej by dal 2 roky bez velkyho poklesu kapacity baterie. Mel jsem hodne Xiaomi, hodne iPhonu, takze muzu srovnat - je to uplne nastejno. Jesti teda Xiaomi auta budou nastejno s BMW, bude to docela ok, ale ne ze by latka byla vysoko ;)
 
...ja teda nevidel jeste ani iPhone, kterej by dal 2 roky bez velkyho poklesu kapacity baterie. Mel jsem hodne Xiaomi, hodne iPhonu, takze muzu srovnat - je to uplne nastejno. Jesti teda Xiaomi auta budou nastejno s BMW, bude to docela ok, ale ne ze by latka byla vysoko ;)
iPhone 6s Plus - 9let - loni tedy měněná baterie - takže 8 let.
iPhone X - 5 let bez výměny baterie
Teď mám 14 Plus - zatím 2 roky.

Všechny dodnes v rodině funguji.
 
Ano, taky mam dva iPhony (XS a 14) zatim bez vymeny baterie. A dve manzelcina Xiaomi, z nichz jedno ma dite. A rozhodne ani jeden z tech telefonu nema po par letech kapacitu baterie, jako novy. Je to uplne nastejno. Naposled jsem v domacnosti napocital 15 Apple zarizeni, myslim ze vzorek mam docela velky, prvni iPhone 2008 ;). Konkurence za ty roky taky bylo nespocet, nekdy u manzelky, nekdy ja sam, hlavne Xiaomi, Motorola. Taky treba v mem teamu v praci jsme meli 7x Macbook Pro 15" r.v. vsichni nebo skoro vsichni 2018 (mozna nekdo dostaval az 2019), do ctyr let vsichni baterku na polovine, ackoliv to vetsinou sedi v kanclu pripojeny do site... a 2/3 tech notebooku nejakej jinej technickej problem (mrtvy SSD, mrtvej reprak, displej s flekama, a tak dal). Apple je kvalitou naprosto prumerna masovka.

PS: Nerikam, ze vim o necem, co je kvalitnejsi. Jen pri racionalni rekapitulaci zkusenosti nevidim zadny rozdil Apple Macbook vs Dell XPS nebo Apple iPhone vs vyssi modely Xiaomi :)
 
Dell? Fuj stačí se kouknout na displej 😂 nebo jak tomu hici ventilátor a půl dne nabíhá Windows 😂

PS všimni si ze jsem psal o systému ne o baterii. Proste android časem hrozně zpomaluje a seká se.
 
Je hrozný, jak se na moderní auta a obzvlášť EV dělají recenze jako na domácí kino nebo na mikrovlnku a recenzi na to jak se s tím jezdí, funguje v každodenním životě, jaký to má zavěšení atd... aby člověk pohledal.
Jako ta recenze na Xiaomi SU7 na Fdrive.cz
Tam jsem se dozvěděl že je karoserie dělaná pomocí super metody tlakového lití, což v podstatě znemožňuje opravy - a ruku na srdce, kolik aut starších 5,6 let nemělo nějaký ten karambol. Potom jsem se dozvěděl že "nádrž" má v sobě aerogel co vydrží 1000°C - podstatná informa pokud plánujete z auta udělat vatru na čarodějnice. Pak konečně přichází pár řádek o motoru, který už mají nějaký ten význam. No a nakonec nesmí chybět výčet plejády systémů, který si polovina lidí raději vypne a ty co neumí jezdit je nechají zapnutý a budou nadávat že fungují špatně. Jo a pokud by vám při radosti z řízení takovýhleho auta co zrychlí z 0 na 100 za 2,78s něco chybělo (třeba v zatáčkách nebo na okruhu) tak nebojte... samozřejmostí je 5 displejů včetně 16,1" 3K obrazovky, aby jste místo na silnici mohli koukat na váš oblíbený film

Jinak zpátky k tématu Cizí značky....:
Moje Nokia 8.3 5g po nějakých třech letech má baterii docela poškozenou. Když po něm nic nechci, tak vydrží i 3 dny fungovat, ale stačí nějaká větší zátěž a klidně z 60% to spadne během pár sekund na 0%. Ale pořád je to prd, oproti BlackBerry Dtek60 kde si mi baterka po roce a půl nafoukla tak že zvedla display.
Jinak Android je takovej .... nevím no. Sám o sobě mi funguje dobře, ale už 2x se mi u něj stalo, že při aktualizaci samotného systému mi spadnul celej operační systém do spirály smrti.
V tomhle musím uznat že za mě zatím nejlepší věc co jsem v životě držel byl originální BlackBerry s BlackBerry OS. To byla nesmrtelná a super funkční mašina až mi je líto že tahle ostružina z Kanady zkrachovala.
 
Poslední úprava:
Dell? Fuj stačí se kouknout na displej 😂 nebo jak tomu hici ventilátor a půl dne nabíhá Windows 😂

PS všimni si ze jsem psal o systému ne o baterii. Proste android časem hrozně zpomaluje a seká se.
Tak v hukotu se to 2018 i7 Procko memu soukromemu Dellu XPS 13", rovnez s i7, vzdy vyrovnalo. A rychlost cca shodna, napr. nektere produkty (Photoshop 22/23, Office) jsou na Win o hodne rychlejsi, ackoliv procesor papirove slabsi. Boot a dalsi zhruba nastejno. Displej na Dellu horsi, protoze jsem volil ne-hiDPI, spis mi zalezelo na vydrzi baterie. Samozrejme dnesni Apple Silicon jsou mnohem tissi (provozuju jeden M1 a jeden M1Max), ale dcerin Intel NUC box s lonskym Intel procesorem 13. generace taky spusti do otacek vetrak vyjimecne.

Moje Nokia 8.3 5g po nějakých třech letech má baterii docela poškozenou. Když po něm nic nechci, tak vydrží i 3 dny fungovat, ale stačí nějaká větší zátěž a klidně z 60% to spadne během pár sekund na 0%. Ale pořád je to prd, oproti BlackBerry Dtek60 kde si mi baterka po roce a půl nafoukla tak že zvedla display.
Jinak Android je takovej .... nevím no. Sám o sobě mi funguje dobře, ale už 2x se mi u něj stalo, že při aktualizaci samotného systému mi spadnul celej operační systém do spirály smrti.
V tomhle musím uznat že za mě zatím nejlepší věc co jsem v životě držel byl originální BlackBerry s BlackBerry OS. To byla nesmrtelná a super funkční mašina až mi je líto že tahle ostružina z Kanady zkrachovala.
Tak treba to moje XSko uz je o nervy, nechaval jsem si ho i se 14, protoze po neuspesne snaze ho prodat za dobrou cenu jsem ho planoval pouzivat treba na hory, na tury apod., je citelne mensi, ale kdyz jsem to parkrat zkusil, tak se mi k tomu uz vracet nechce. Rychlost systemu polovicni, a s baterii presne takhle, 50 % a pak to treba v mrazu okamzite umre. A v teple se zas probudi s 30 %. Takze o nervy. A to pritom max kapacitu ukazuje 82 %, coz by melo byt jeste dobry. Je to orig. baterka, mam ho vicemene od noveho, je jen ctyrlety.

Mne treba na Apple stve nekonecne mnozstvi bugu. Napr. temer vzdy kdyz detem prenasim starej iPad na novejsi, tak se neco podela, ackoliv by to melo vsechno jit jako po masle. Kdyz takhle zene prenasim Android na novej, tak uplne bez problemu, ja v minulosti sam sobe taky (donedavna jsem mel s iPhone XS paralelne jeste Realme a predtim Xiaomi, potrebuju na obou platformach testovat designy a appky). Porad nam v ramci Apple family sharingu nefunguje spolehlive "Ask to buy", requesty nekdy chodi, nekdy ne, nekdy jen nekam, Apple podpora bezradna, jediny co umi poradit je kompletni reset cely family a/nebo/taky telefonu (oboji zkouseno vickrat, bez vysledku). Nebo mi zacali z niceho nic strhavat penize z asi rok nepouzivany karty, kterou jsem odevsud ostranil a vymenil za jinou... vysvetleni supportu, kde se to bere? "Asi nejaka chybicka se vloudila, doporucujeme odstranit i z Apple Pay a uctu vsechny karty, cely ucet resetovat, a znova zadat" (volnym prekladem, resim v anglictine). Proste zabava, ale radsi bych se bez ni odesel. Na Androidu taky chyby samozrejme jsou, po jednom update mi na Realme asi dva mesice zlobil Android Auto.

S tema elektroautama podle me fakt zalezi na konkretnim jedinci a jeho zivote, jestli to pro nej je ok nebo dokonce idealni. Mame noveho kolegu, ma novej dum s FVE, auto doma dobiji, na vzdalenejsi dovoleny moc nejezdi, a kdyz, tak pry stejne nezvladne vic jak 2 - 3h v kuse, a vetsina pouzivani auta je "kolem kominu". Takze za minimalni penize, protoze to nabije doma, obcas z FVE, obcas ze site s nizsim tarifem. Pri cestovani pro nej zimni dojezd 300 km neni limit, protoze vic by stejne v kuse nejel. Plus ma vyhody jako zapinani topeni nebo klimy v aute na dalku (s detma nedocenitelny), pravidelny automaticky temperovani auta pred odjezdem do skolky a skoly (teplota v aute jede podle kalendare), apod.

V jeho pripade to podle me dava perfektni smysl, i pri vyssi porizovaci cene.
 
S tema elektroautama podle me fakt zalezi na konkretnim jedinci a jeho zivote, jestli to pro nej je ok nebo dokonce idealni. Mame noveho kolegu, ma novej dum s FVE, auto doma dobiji, na vzdalenejsi dovoleny moc nejezdi, a kdyz, tak pry stejne nezvladne vic jak 2 - 3h v kuse, a vetsina pouzivani auta je "kolem kominu". Takze za minimalni penize, protoze to nabije doma, obcas z FVE, obcas ze site s nizsim tarifem. Pri cestovani pro nej zimni dojezd 300 km neni limit, protoze vic by stejne v kuse nejel. Plus ma vyhody jako zapinani topeni nebo klimy v aute na dalku (s detma nedocenitelny), pravidelny automaticky temperovani auta pred odjezdem do skolky a skoly (teplota v aute jede podle kalendare), apod.

V jeho pripade to podle me dava perfektni smysl, i pri vyssi porizovaci cene.
Přesně na tyhle "cesty okolo komína" má elektro smysl. Jenže je to bohužel dosti předražený špás.
Popravdě já mít nějaký peníze na dvě nový auta tak si hlavně koupím něco pořádnýho s čím můžu jet pro rohlíky nebo třeba do Portugalska a nebudu muset plánovat a být omezován čímkoli (mám nabito nebo nemám? bude tam nabíječka? bude zrovna fungovat? jak velká je zima a kolik mi to v noci ucucne nádrže?....)
a pak nějaký to druhý auto okolo komína, za který dám třeba těch 500000Kč a pokud by se stalo, že mi to první "pořádný auto" zdechne, tak tohle ho v podstatě plnohodnotně zastoupí. Ano i s M3BM jsem byl v 5 lidech v Barceloně i když jsem mohl jet GJčkem.

Zároveň je paradox jak lidem s BEV nevadí, že jim prostá zima krátí dojezd (vyhřívání baterie). Kdyby dřív někomu se spalovákem navrtali přes noc nádrž a vzali kus benzínu, tak už se hned volali policajti.

Dálkový start a s tím spojený předehřev/chlazení kabiny jde dodělat snad do každýho auta s automatem i kdyby bylo 30let starý. U manuálu to jde taky jen už to vyžaduje trochu součinnosti s uživatelem.
 
Jo tyhle věci se mi taky líbí. Hrozil se těch asistentů a samořízení a propojení na vše možné.
Ale chtěl jsem tím říct asi tohle. Vemte si jaké EV se prodávají u nás a jaký má tohle reálný pokrok.
Pitomá EV Škodovka je 1,5-1,7 mega - tohle vychází v tě silné verzi na 1,4.
Design se povedl - až nevěřícně čumím na to že za tím stojí Bangle.
Taky se na EV nehrnu ale jestli to takto půjde dal myslím ze za 10 let už nad ničím jiným moc uvažovat nebudem - pokud se nebude řešit nákup ojetin.
 
Vsázet se na to nebudu, protože to mi nikdy nešlo, ale s tím koncem spalováků bych to za těch 11 let tak žhavý neviděl. Asi určitě dojde ke změně paliva nebo nějaký formě celoevropský hybridizace, ale čistě elektrickej pohon tu byl už před cca 130 lety, pak se to s ním zkoušelo ještě Xkrát a jak to dopadlo víme.... Ve vývoji vždycky zvítězí jednoduchost, použitelnost a hlavně cena. Sliby že baterka s pevným elektrolytem bude umět to a to nebo že přijde Xtá generace baterek který budou takový a makový, tak to už poslouchám hezkou řádku let. A i kdyby tenhle zázrak spadnul z nebes třeba zítra, tak to neřeší X dalších problémů a uživatelských nepříjemností, který tahle spalovací "dinosauří" technologie smázla už před desítkami let.

Jestli to Xiaomi bude stejně tak kvalitní auto jako je třeba čínský MG, tak se i ten tuctovej Kokodák od Škodovky nemá čeho obávat.
 
Jenze tuctovej rozumnej Kokodak stoji 1.3 mice, interierove vetsi a lip reseny Peugeot 5008 cca 850, a Cinan bude nejspis stat 600. Pochybuju ze by tenhle pomer elektrifikace nejak zasadne zmenila, naopak si myslim, ze Cina ma bliz k materialum, takze to bude jeste silnejsi. A potom i kdyby ta kvalita byla v tomhle poradi, coz teda i dle statistik neni ani nahodou (francouzsky koncern dava posledni roky nemeckemu koncernu docela slusne na prdel), pokud nenastane zazracny ekonomicky rust a vetsina lidi bude i nadale muset nad nakupama premyslet, muze se jit Kokodak a nejspis cokoliv jinyho evropskyho vycpat.

Nastesti mam pocit, ze uz to pomalu mnoha automobilkam a hlavne politikum zacina dochazet. Taky treba to, ze provozovat prastary auto s vykuchanym filtrem castic a spotrebou litru oleje na tisic km, protoze novejsi ojetiny jsou pro cast populace nedostupne, neni uplne idealni strategie, a dela to s emisema pravy opak, nez ceho chteli zelenyma kravinama aktivisti docilit.
 
Tak kamosky Verso mk2 2012+ 1.6 MT projety. To rizeni je fakt sileny. Auris mk1 je o level niz nez GG, tak Verso je o dva jeste niz nez Auris. Styl zatocim a doufam, ze to tam pojede😆🙈 Pneu tedy 205/60/16. Auris a Mazdu jezdim 205/55/16, ale Primeru jsem v zime jezdil na 185/65/15 a bocnice uz je hodne blizko tomu Versu, ale reagovalo to nesrovnatelne. Nejaky vyhnuti dire v bezny destovy okreskovy rychlosti je jako vyhybat se ji s lodi. Na nejake manevry dejme tomu 60 70+ to proste reaguje s latenci a neochotne tupe. Celkove do zatacky se musi kroutit volantem vice, aby to jelo pozadovanou stopu. V serpentinach nahoru se proste musi jet mnohem opatrneji a pomaleji. Jel jsem s tim kde to mam najety. Jsou tam i serpentiny kocici hlavy. Tam jsem si rikal, tak tvl na snehu bych asi s tim jet nechtel😆 Normalne pred kazdou zatackou jsem byl docela nejisty😳Pri pomalejsi jizde to reaguje celkem dobre. Na dalnici to i trochu ztuhne a ridic ani nevnima, ze tam ma 160 tacho. Tam to jede paradne. Ale porad proste nejde vedet, co se deje pod kolama. Zpatky dolu serpentiny to same, o neco jeste horsi a zataceni pod brzdama bych uz radil jako hranicni.
Je mozny, ze na jinem rozmeru pneu a s 1.8 AT nebo 2.2 klepocmoud byse to chovalo o neco lepe, ale tezko rict🤷‍♂️
Zadni naprava, ac uplne nejjednodusi co jde, tak stihala dobre.
Je to i decentne vyssi od silnice. Zamlouva se mi to celkove. Ale to rizeni je fakt ohromny rozdil pro me. To i Auris s tim tezkym 2.2 se proti tomu vrha ochotne do zatacek.

Pořád nic moc. Já dobiju 700km za 2 minuty a nemusím řešit jestli kvůli mě zapínají další blok v TheMelíně :joy:
A k životnosti... Už někdo někdy viděl mobil od Xiaomi, kterej by dal aspoň 10 let s původní baterií?
Hlavne vsude uvadi dojezd az xyz. Nebudu ted resit realny zima klima topeni atd. Ale jen to, ze aby baterka neco vydrzela, tak je idealni vyuzivat z ni jen 60%. 20-80. To uz jsme skoro na pulce. Tohle by mel byt hlavni uvadeny parametr dojezdu☝
 
Hlavne vsude uvadi dojezd az xyz. Nebudu ted resit realny zima klima topeni atd. Ale jen to, ze aby baterka neco vydrzela, tak je idealni vyuzivat z ni jen 60%. 20-80. To uz jsme skoro na pulce. Tohle by mel byt hlavni uvadeny parametr dojezdu☝
To by ale mělo být pokrytý v tom údaji o dojezdu. I když nabiješ baterii na 100% tak to v reálu znamená že jsi jí dobil jen na cca 80% a u vybitý baterky na 0% to zas znamená že tam cca 20% pořád je. Ty zbytky z reálný kapacity jsou buffer a slouží k ochraně baterie a pohlcení části degradace.
Ale o tak souhlasím, že čím míň jí nabiješ a zároveň míň vybiješ tím je to pro ní lepší.

Proto je lepší se vždycky zeptat jaká je u daného auta užitná kapacita baterie a ne reálná.
 
Zdravim, kamos potrebuje radu. Má zitroen C4 II. , nainštaloval si aftermarket čínu Android rádio, značku nepoznám. Všetko mu funguje, len mu odvtedy blbne diaľkové ovládanie centrálu, často auto na diaľkové nereaguje, občas hej. Alarm nemá. Baterku v diaľkovom vymenil, nepomohlo. Moze to vobec to radio nejak ovplyvnovat, alebo to je nahodna citroen elektricka zalezitost?
 
Nelze to říct jednoznačně, ale určitě to ovlivňovat může. Pokud to rádio nemá platné testy EMC (elektromagnetické kompatilbility) pro Evropu, pak může vysílat rušivé signály jednak do okolí (tzv. do éteru), jednak do kabeláže v autě, kde může rušit příjímací jednotku DO. Ta kabeláž je pravdědpodobnější.
První pokus, který bych tedy udělal, je koupit někde, třeba v GM Electronics, feritový váleček, který se zaklapne přes přívodní kabel(y) i kabely k repro aj. - ovšem nedávat přes anténní přívod! Velikost se musí zvolit podle tloušťky kabelu, délka bývá 20 - 30 mm, tloušťka 10 - 15 mm. Někteří výrobci elektroniky takové válečky i přibalují k dodávce, tudíž se musí nainstalovat pro správnou funkci.
 
Back
Top