• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Couvací světla GH

Deri

moderátor
Člen týmu
979
Na mezinárodní Facebookové Mazda stránce jsem našel foto jak jeden Holanďan vyřešil věc, co štve každýho, kdo má rád souměrnost a to je jenom jedno světlo zpátečky.

Místo levého vnitřního světla EU specifikace sehnal tuhle část z angličana, kde je mlhovka a zpátečka prohozená.
Tudíž docílil toho, že má obě dvě světla s čirou optikou. (v odrazu světla to vypadá jako červený ale jsou obě čirá)
1897815_10153692096588522_8554681071531745567_n.jpg

Napadlo mě, že když se takle vlastně zbavil mlhovek, tak by se mohly mlhovky zapojit jako vyšší svit svítících odrazek v nárazníku (které mám např. já na GG nebo Vitus na GH) které se jinak obvykle zapojují jako světla/brzdy.
 
docela zajímavej nápad .... zrovna včera jsem frfňal, že houbelec vidím při couvání a to přes osazenou vysoce svítící LEDku v couvačce..........
 
Jojo mám to v plánu už dlouho, akorát @Moriarty ne a ne přivézt sport verzi GH wagon :)

Já to mám namyšleno, že místo anglické zpátečky dám silnou červenou LED a bude to konečně souměrné :cool:

U těch odrazek a použití mlhovek si nejsem jist, jestli to bude to pravé ořechové do mlhy..
 
já bych u sebe vyměnil levou lampu za anglickou = s couvačkou a nacpal tam ještě jednu vysoce svítivou LEDku jako mám v druhý a měl tak dvě couvačky.
 
Jasně, to je přesně to co píše Deri ;)

Já jen dávám najevo můj názor, že světla do mlhy by měla být vidět. Ač odrazky svítí pěkně, tak to podle mě není adekvátní náhrada. Každopádně to je jen můj názor.

Je to super nápad a každý ať si na auto zvolí variantu, která se mu líbí ;)
 
A to se nevyrabi zadna varianta zadnich svetel tak, aby slo udelat 2x zpatecka a 2x mlhovka primo v nich? Tedy aby ta cast svetla, co je na patych dverich byla rozdelena na pul a mela dve zarovky/LEDky. Ja bych o neco takoveho stal pro svou GJ.
 
Bohužel takový světla byly u šestek naposled na GG/GYkách. Nevim co výrobce vede k tomuhle 1+1 setupu ... jestli potřeba ušetřit 2 žárovky ...
 
Bohužel takový světla byly u šestek naposled na GG/GYkách. Nevim co výrobce vede k tomuhle 1+1 setupu ... jestli potřeba ušetřit 2 žárovky ...
Jinak jsem dnes v salonu koukal, ze treba CX-3, CX-5 a 2 maji svetla symetricka. Jen 3 a 6 nikoliv, takze nejaky Mazdacky smysl v tom nevidim. Ne ze by na tom teda zalezelo.
 
Jojo, i 3ky v sedanu mají dvě. Je to škoda, že se symetrie nedostala i ke GJ a BM hatch. Ale každopádně alespoň už je zpátečka řešená, že alespoň osvítí prostor za autem. Na předchozích modelech například 6GH a 3BK to je opravdu bída a sebesilnější LEDka nepomůže (pomůže, ale není to žádná výhra) ;)
 
No nevim nevim jak bych nazval zpátečku třeba u BM. Ta vnitřní parabola je tak blbá,že aby zpáteční světlo opravdu něco osvítilo,tak jsem musel dát hodně silnou ledku s dobře nasměrovanejma bočníma ledkama a samozřejmě s čočkou na vrchu ledku.
 
Jako už sem uvažoval i o takový kravině jako narvat do couvaček xenony :D ale to krátkodobý rozsvěcení by jim asi nedělalo moc dobře :hilarious:
 
Nějaký ultra/super/hyper/cocacola LEDky. Ale v w16w (pro M6MPS) je prd
 
Jak to tak posloucham, tak asi budu za anarchistu. Vy snad jezdite bezne spise pozpatku, ne? :cool: Ja si nejsem vedom, ze bych nekdy nejak extra potreboval, aby zpatecka byla opravdovy svetlomet. Jeste pred nekolika lety me ani nenapadlo, ze to ma za ucelem svitit couvajicimu a ne jen upozornovat ostatni na couvajiciho. To az manzelka mi naznacila, ze mi to ma i pomahat :D.
já bych u sebe vyměnil levou lampu za anglickou = s couvačkou a nacpal tam ještě jednu vysoce svítivou LEDku jako mám v druhý a měl tak dvě couvačky.
Protoze ja bych tohle zrovna udelal presne naopak. Udelal si dve mlhovky a nekam premistil zpatecky. Klidne i do tech odrazek, pokud to vubec je mozne, tzn. pokud je mozne nemit ty odrazky.
 
u BM. Ta vnitřní parabola je tak blbá,že aby zpáteční světlo opravdu něco osvítilo,tak jsem musel dát hodně silnou ledku s dobře nasměrovanejma bočníma ledkama a samozřejmě s čočkou na vrchu ledku.
Jojo není to žádná sláva, ale aspoň je tam žárovka natočená, že se dá využít potenciál paraboly. U GH prostě svítí rovně a nic se neudělá.
Já dávám tyhle a všichni co ji tam mají dosvědčí, že to svítí parádně a je spokojenost ;)
s-l1600.jpg
Chipy 5W a je jich tam 6. Do GH dávám i silnější.

Vy snad jezdite bezne spise pozpatku, ne?
Já jsem viděl více dozadu. I to mě donutilo dodělat na GG xenony :D Naturalova 6 GG
@Deri nemusíš přemýšlet o ničem jiném. GG svítí dozadu opravdu parádně. Kdo viděl chápe :D Výměna žárovek za LED
s-l1600 (1).jpg

To je taktéž 6x5W. Pozor, že jsou i levnější varianty, které mají 5x5W, ale ty tak nesvítí.

Mimochodem takto svítí 80W (samozřejmě je jasné, že tam nejede všech 80W, ale svítí to krapet lépe než 30W)na GH: Výměna žárovek za LED


Klidne i do tech odrazek, pokud to vubec je mozne, tzn. pokud je mozne nemit ty odrazky.
Jojo odrazky je možné měnit. Ačkoli jsem zatím našel na GJ červené, tak určitě postupem času budou i nějaké bílé, jako např na GG.
 
Poslední úprava:
Vy snad jezdite bezne spise pozpatku, ne? .
No ono třeba u mojí BM kde mám ještě tónovaný zadní okno,tak když v noci dáš zpátečku,tak jedeš v podstatě poslepu (s origo žárovkou). Prostě ať koukneš do zrcátka,nebo se otočíš,tak byla tma tmoucí.Byl jsem u 323 kam jsem prdnul obrovskou LEDku zvyklej,že ti to krásně osvítí kam jedeš/couváš. I teď co jsem dal do BM taky "velkou" LEDku,tak to pořád je nic moc.
 
Back
Top