• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cvakání motoru

loticzek

člen KLANu
46
Zdravím všechny, poslední dobou jsem si všiml, že mi motor tak nějak cvaká, jak při startu tak i po zahřátí - přikládám i odkaz, může mi někdo prosím poradit co se děje? Díky
Mazda 6 1.8 benzín, 205t km najeto,2007
HTML:
https://uloz.to/tamhle/nECTgu0fKmvj
 
Dost pravděpodobně půjde o ventily. Resp. jejich vymezování vůle. Jsou tam "kalíšky" / podložky, které vymezují vůli ventilů. Jejich seřízení / výměna se provádí každých cca 150 tis km. Dělalo se to někdy? Mělo by se to projevovat právě cvakáním. V manuálu je přímo napsáno, poslehnout a pokud jsou slyšet, tak seřídit.

Tady najdeš menší info, o co jde. https://www.mazdaklan.cz/threads/ma-skyactiv-vahadla-nebo-hydrostely.4307/#post-85502
 
dotaz jsem psal i na dalším foru, tam mi poradil, že by to mohly být vysokonapěťový kabely na svíčkách...ale tvůj názor se mi líbí víc, totiž odpovídá tomu, co jsem si asi tak myslel. Seřízení se určitě nedělalo, mám auto od nějakých 140t km... Tohle si doma ale asi neopravím, takže musím najít nějakého šikovného mechanika...
 
Ako je tam napísané na výmenu tých podloziek sa dáva dole rozvodova retaz. Reťaz by mala byť na celý život motora. A veko ventilov. By som to neriešil asi veľmi, GG mi takto cvakala a jazdila v pohode s 290tisic na hrbe. Cvaka aj GH.
 
já to právě nechci podcenit - možná to je jen pocitovka, mě to prostě vadí. Jenže teď jde o to, sehnat si nějakýho servisáka co by to byl schopný objektivně posoudit. Jinak díky za rady
 
Pravděpodobně to budou podložky... Kabely jsou nesmysl, toto je mechanické. A jinak řetěz není doživotní, jak je občas tvrzeno. Ano nemusí se měnit po 60-100 tis jako řemen, ale při špatném zacházení odejde klidně po 100 tis km také. ☺️ Ale při správném zacházení není problém na něm najet 300 tis.
Jinak je fakt, že s těmi podložky, dá se s tím jezdit. Ale už motor není, co by měl být a odráží se to na výkonu, spotřebě benzínu i oleje a celkové životnosti
 
je pravda, že olej dolejvám celkem často (snad každých 1000km), dlouhodobá spotřeba 7,2 jezdím každý domov práce domov 100km. Možná se to opravou podložek zlepší...
 
Jestli to má takovou spotřebu oleje, tak je určitě něco špatně. Nemáš takový namodralý kouř z výfuku? Značilo by to únik oleje do výfuku. Ale u těchto motorů se i stává, že se zalepí karbonem kanálky ve válci a pístní kroužky už tolik nestírají olej a ten se dostává do směsi a pálí. Takže doporučuji i provést dekarbo sadou od BG.
 
Back
Top