• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Cx5 tazsie radenie

Hackerman

nový člen
5
Zdravim. Som novym majitelom cx5 2.0 s manualnou prevodovkou. Z noveho auta mame radost ale trosku mi robi starosti radenie. Z casu na cas sa stane ze 1 rychlostny stupen nejde zaradit na prvy krat alebo ho ide zaradit o nieco tazsie. Tak isto z 5 do 6 stupna tam necitim lahkost radenia ako napr z 2 do 3. Mate niekto podobny problem? Je taketo obcasne ''nepocuvanie" prevodovky normalne? Tak isto ked som skusal radit s vypnutym motorom a so stlacenou spojkou, 3 stupen neviem zaradit vobec ale pri jazde s tym nieje problem. Dakujem za postrehy.
 
Jen taková poznámka: Pokud řadíš se stojícím autem a vypnutým motorem, tak se můžeš snadno stát, že ti jdou v převodovce zuby proti sobě - abys zařadil, muselo by dojít k pootočení a to by znamenalo, že se pootočí výstupní hřídel převodovky (předpokládám, že se snažíš o zařazení se sešlápnutou spojkou, protože jinak by ses v podstatě snažil tím zařazením pootočit motorem). Prostě jen můžeš mít smůlu na pootočení ozdobených kol v převodovce. Pokud s tím máš problémy v případě běžícího motoru, to je jiný příběh. Zkusil bych vypozorovat, kdy k tomu dochází nejčastěji a to pak předvést v autorizáku. Řazení by nemělo být o tom, že někdy nezařadíš. Vliv může mít olej, u nového auta nezaběhnutost převodovky...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Nejsi jediný, kdo má takový problém. Měl jsem dojem, že tady k tomu bylo už i příslušné téma, teď se mi ale nepodařilo dohledat. Myslím, že to stejné s řazením 6. stupně řeší například @Ondrej K u CX-5 jeho manželky.
 
Vdaka za postrehy. Dnes som spravil cca 100km a radenie nerobilo problem. Asi to auto fakt len potrebuje zabehnut o nieco viac. Skusim to odsledovat a pripadne riesit ked to zase pojde na nervy. Najradsej by som to porovnal s inou cx5 lebo zase to ci je radenie v pohode moze byt aj subjektivny pocit.
 
My ten problem mame přesně takový, najeto už 1900, o neco se to zlepšilo, ale dnes jsem zas 2x na první pokus téměř nemohl dát 6... Ještě jsem ale nenašel čas zajet do servisu.
 
neuvěřitelné, mohu porovnat s VW, Alfa, Ford a Mazda manuál řadí naprosto perfektně (CX 5 170t km, CX 3 10t km), škoda kupovat automat, krátké a přesné řazení....
 
Nedávno jsem měl půjčenou na 4 dny Mazdu 6, GL, 2.0 s manuální převodovkou s 9 km na tachometru jako náhradní vozidlo. Nechtěl jsem být za hnidopicha, ale nejenže nefungovala navigace stejně jako v mém autě, ale byl jsem slušně řečeno v rozpacích z řazení 5 a 6 rychlostního stupně. Měl jsem pocit, jako by ta převodovka neměla synchrony. Kde se Mazda ubírá? Co se s tou značkou děje, kde je japonská spolehlivost, preciznost, kvalita...?
 
Ja pevne dufam ze to auto treba len trosku viac zabehnut. Dnes ma este caka cesta domov ale tento vikend to bolo bez problemu. 6 stupen trosku tazsie ale v norme. Ondrej K: ak sa ti podari zajst do servisu tak daj vediet ake bolo vyjadrenie. Som zvedavy.
 
Kde se Mazda ubírá? Co se s tou značkou děje, kde je japonská spolehlivost, preciznost, kvalita...?

Myslim, ze nic.

Uz jsem tady na forech mockrat psal, ze me u Mazdy urcite "problemy" pronasledovaly vzdy, at uz spatna konstrukce vodice lanka rucni brzdy v brzdici u 626 (mel jsem u sedmilete problem s tim samym, co muj otec u nove jeste asi deset let pred tim), u 2012 trojky od novy rozhodne razeni neslo uplne idealne (jednicka problem, zpatecka problem), na 2015 trojce zacaly brzo odchazet synchrony na petce, 2016 CX3 vetsina trpi na vadny system klimatizace (ruzny komponenty; i ta nase), co vim z USA for tak CX5 praskaly v zacatku vyroby celni skla, odjakziva taky bylo v USA plno problemu s automaty... Fakt nemam iluzi, ze by Mazda byla nejak extra vyjimecna znacka, to mozna tak do konce 90. let nebo nejmene vybavene mensi modely, ale uz treba ta generace 626 z cca 1999 rozhodne nebyla dokonala, muj otec tehdy u nove resil nekolik reklamaci (zatekajici stresni okno, antena, ty brzdice/rucka atp.). Pritom u predchozi generace 626 nemel problem zadny, u 323 v nejnizsi vybave z 1998 take ne. Taky vsechny moje drivejsi Mazdy hodne vrzaly a klepaly za jizdy, to jsem proste bral jako vlastnost znacky — nikdo na nich nikdy driv neresil takovy detaily, jako jsou molitanem oblepeny veskery kontaktni plochy pohyblivych dilu v pristrojovce a dverich.

Jenze taky mam kolem sebe plno lidi, kteri nejezdi s Mazdami, a vidim, ze i u premie je to podobna (fakt chci napsat: jeste daleko vetsi) bida. Proste dnesni pretechnizovana auta, orientovana na nizkou spotrebu a vysokou bezpecnost a komfort za co nejnizsi cenu, nejde delat tak odolne, jako kdysi. Ktera znacka nema pri uvedeni novy platformy nebo motoru svolavacky, notoricky zname problemy, apod.? To uz ani Toyota nebo Lexus nejsou proste techto nesvaru...

A kdyz jsme u "japonske spolehlivosti", myslim ze uz to neplati ani mimo auta. Kde jsou ty casy, kdy Nikony fungovaly bez jedineho servsiniho zasahu 30 let, kdezto Leica musela kazdych 5 let na serizeni a relubrikaci... Novy Sony, Fujifilm (oboji made in Japan), opet s (drobnymi) problemy, Sony volny bajonet, Fujifilm odesel displej. Audio... Marantz — vadny digitalni vstupy (trvaly sum) u PM6006, vadna cela serie, problem nevyreseny nejmene rok... A tak se da pokracovat.

Je to tedy dost offtopic, ale proste zpatky na zem... Chceme komfort a platime za nej cim dal mene, do toho se pridavaji min. v autoprumyslu obrovske regulace, kterym se musi znacky podrizovat, takze co cekat jineho, nez ze to odnese spolehlivost.
 
Update: V nasem pripade uz jde razeni pri 9 z 10 jizd naprosto pohodove, najezd lehce pres 3 tis km... postupne ten problem zmizel. Dal se na to zameruju, prvni prerazeni na sestku se studenym autem porad nebyva tak hladke, jako ostatni prevody, nicmene jde vzdy zaradit a zadrhnuti je minimalni.
 
Ahoj Ondrej

Pozorujem podobne spravanie. Najazd 2850 a problem vnimam stale menej. Po dlhsom case sa vcera stalo ze 1 stupen nechcel vojst a musel som zosliapnut spojku znova. Uvidime ako dalej :)
 
Ahoj Ondrej

Pozorujem podobne spravanie. Najazd 2850 a problem vnimam stale menej. Po dlhsom case sa vcera stalo ze 1 stupen nechcel vojst a musel som zosliapnut spojku znova. Uvidime ako dalej :)
Obdobný problem ..ale to iste mi robila cx-3 po 10-12k km tento problem zmizol ...
 
Zdravím. Podobný problém ale se zařazením 1. stupně mám vlastně asi od začátku, co jsem Mazdu koupil. Dělalo to čas od času už v 5 tis. km, teď mám skoro 90 tis. a někdy se mi to stane také. Ale jak už bylo napsáno, dělá to třeba 1 jízdu z deseti, takže to nevypadá na poruchu převodovky. Až pojedu zase na servis, zkusím se zeptat jestli tam neměl někdo podobný problém. Myslel jsem si totiž, že jsem třeba někdy úplně nedošlápl spojkový pedál až na zem, ale když k tomu došlo, tak jsem to zkusil znovu a stejná situace. Dokud auto trochu nepopojelo (stačilo opravdu jen pár cm), tak rychlost zařadit nešla.
 
Back
Top