• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Deaktivace vypínání válců u motoru PEU/PYU

Tak dnes po ujetí asi 50 km mne podle infotainmentu začaly opět vypínat válce. Aktuálně to poznám jen podle infotainmentu, protože jinak na autě to vůbec necítím. Dříve to bylo znát vždy když vypnuly tak auto jemně cuklo, stejně jako když se zapnuly. Teď je přechod buď tak plynulý nebo ve skutečnosti opravdu nevypínají. Tak by mne zajímalo, jestli je možné, že infotainment ukazuje vypnutí válců aniž by ve skutečnosti byly vypnuté nebo zda se to dá zjistit nějakou diagnostikou. Pokud se týká otáček volnoběhu, tak při zapnutém istopu a sešlápnuté spojce zůstávají zvýšené jak jsem to chtěl, ale když istop vypnu tlačítkem a pustím spojku, tak spadnou na továrně nastavenou hodnotu. Úpravce mne nezvedá mobil ani neodepisuje na SMS.
Být tebou, bych přestal dělat pokusného králíka přestal dělat, jak vidno k ničemu to nevede, prostě se tuner jenom chvástá a skutek utek. Spíš bych teda , když chceš ty válce mít všechny v chodu, sledoval ostatní fóra, hlavně zahraniční, jestli tam skutečně někdo na něco nepřijde. A tunér by měl teda vrátit peníze i s omluvou, a přestat dělat zásahy formou pokus-omyl, ať nenapáchá víc škody jak užitku. Asi si budeš zvyknout na vypínání,já z toho měl taky obavy, ale po pročtení různých diskuzí i jiných automobilek, tomu začínám i věřit. Ale je to tvoje rozhodnutí. Možná by nebylo naškodu, jako inspirace pro Mazdu, kdyby bylo v autě s tímto systémem třeba hardwarový tlačítko nebo v nastavení se dalo prostě tohle vypnout kdo to nechce. Ale to je přání z říše snů. No a jak bys mohl zjistit jestli ty válce opravdu vypínají fyzicky či nikoliv? Hmm,leda bysme třeba spolu mohli udělat takový pokus, kdy Ty pojedeš po rovince cca 5-10 km, při již zahřátém motoru, 90 km/h, tzn mezi obcemi a mrkneš na spotřebu a to samé můžu udělat já. Dám Ti zítra vědět, kolik jsem měl, protože bych tedy já, měl mít díky vypnutým válcům menší.
 
Mne pri predaji hovorili že 2 valce spoznám podľa poklesu okamžitej spotreby (nemám to zobrazenie na displeji), ale možno to nie je pravda.
 
U té technologie vidím z dlouhodobýho hlediska spíš problém v tom, že se vypínájí vždy jen krajní válce. Logičtější je, aby se s každým vypínacím cyklem vypl jinej pár ( má to tak tuším mercedes). Otázka je jestli to u 4 válce pri vypnutých vnitřních valcích nedělá daleko větší kmity a vibrace které přetěžují ložiska kliky
 
Tak dnes po ujetí asi 50 km mne podle infotainmentu začaly opět vypínat válce. Aktuálně to poznám jen podle infotainmentu, protože jinak na autě to vůbec necítím. Dříve to bylo znát vždy když vypnuly tak auto jemně cuklo, stejně jako když se zapnuly. Teď je přechod buď tak plynulý nebo ve skutečnosti opravdu nevypínají. Tak by mne zajímalo, jestli je možné, že infotainment ukazuje vypnutí válců aniž by ve skutečnosti byly vypnuté nebo zda se to dá zjistit nějakou diagnostikou. Pokud se týká otáček volnoběhu, tak při zapnutém istopu a sešlápnuté spojce zůstávají zvýšené jak jsem to chtěl, ale když istop vypnu tlačítkem a pustím spojku, tak spadnou na továrně nastavenou hodnotu. Úpravce mne nezvedá mobil ani neodepisuje na SMS.
No a když teda jels těch 50 km,což už motor byl zahřátý, tak to dle grafiky jelo na 4 válce? a za tu dobu se to nevyplo? až po těch 50 km?to by znamenalo, že se ti opravdu vypínají, a jak někdo psal výše, tak právě po 50 km se vše vrátí zpět do původního nastavení. Jinak teda, kdybys chtěl porovnávat, tak při zahřátém motoru na rovince při 90km/h na dva válce spotřeba okamžitá 4,5-4,7. tak můžeš zkusit projet a porovnat, ty bys měl mít určitě o nevím jakou hodnotu vyšší spotřebu.
 
No a když teda jels těch 50 km,což už motor byl zahřátý, tak to dle grafiky jelo na 4 válce? a za tu dobu se to nevyplo? až po těch 50 km?to by znamenalo, že se ti opravdu vypínají, a jak někdo psal výše, tak právě po 50 km se vše vrátí zpět do původního nastavení. Jinak teda, kdybys chtěl porovnávat, tak při zahřátém motoru na rovince při 90km/h na dva válce spotřeba okamžitá 4,5-4,7. tak můžeš zkusit projet a porovnat, ty bys měl mít určitě o nevím jakou hodnotu vyšší spotřebu.
Ano, prvních 50 km se to podle grafiky nevypnulo. Až po těch 50 km to dle grafiky začalo vypínat= stačí odpojit baterii a zase to cca 50 km nebude vypínat = to už mám vyzkoušené. Ještě zkusím najít tu aktuální spotřebu a sledovat to. Úpravce mne na to řekl, že na grafice můžu vidět, že to vypíná a ve skutečnosti to vypínat nemusí. Že se nemám grafikou řídit. Problém, je že nevím jak to ověřit, protože to vypnutí dle grafiky není při jízdě vůbec cítit.
 
Ano, prvních 50 km se to podle grafiky nevypnulo Ještě zkusím najít tu aktuální spotřebu a sledovat to. Úpravce mne na to řekl, že na grafice můžu vidět, že to vypíná a ve skutečnosti to vypínat nemusí. Že se nemám grafikou řídit.

Tak snáď tejto rozprávke neveríš. Tá grafika reaguje na základe nejakej elektronickej informácie s čidla a riadiacej jednotky. To sa nepremieta z nejakej videopásky. Tento hlod si snáď neuveril.

Spotrebou to už naozaj ťažko zistíš. Ide už o tak lahko premenný údaj ovplyvnený tolkými faktormi že tie výsledky budú rozdielne a to v každej jazde. Stačí aby zafúkal vietor alebo si natankoval do plna a šup 1/2 L rozdiel.
 
@Forester
Pane profesore, nemalujte čerta na zeď. ;)
Tomáš právě testuje minimalistickou úpravu CD (2 změněné hodnoty, 1 2D mapa) a i-Stopu (1 hodnota). Zatím se na displeji ukazuje, že se válce vypínají, ale nevypnou se (ptal jsem se, jestli si je jistý, jestli to bezpečně pozná, že se nevypnuly). A i-Stop, když by jakoby měl i-Stopovat, jen problikne, ale motor nevypne. Uvidíme, pojezdí ještě nějaké stovky km.
 
Ano, prvních 50 km se to podle grafiky nevypnulo. Až po těch 50 km to dle grafiky začalo vypínat= stačí odpojit baterii a zase to cca 50 km nebude vypínat = to už mám vyzkoušené. Ještě zkusím najít tu aktuální spotřebu a sledovat to. Úpravce mne na to řekl, že na grafice můžu vidět, že to vypíná a ve skutečnosti to vypínat nemusí. Že se nemám grafikou řídit. Problém, je že nevím jak to ověřit, protože to vypnutí dle grafiky není při jízdě vůbec cítit.
To som ti tú úpravu mohol urobiť aj ja, koľko si dal za informáciu že nemáš veriť kontrolke, ale "tunerovi"? Ja viem takto odstrániť aj chybu motora (bez záruky, platba vopred). :)

P.S.: stále sa divím, že ti to za to stojí... každých 50km odpájať baterku, to by som robil tak 2x denne a to nejazdím nejak moc. Asi by som si tam dal nejaké relátko na ovládač.
 
Ano, prvních 50 km se to podle grafiky nevypnulo. Až po těch 50 km to dle grafiky začalo vypínat= stačí odpojit baterii a zase to cca 50 km nebude vypínat = to už mám vyzkoušené. Ještě zkusím najít tu aktuální spotřebu a sledovat to. Úpravce mne na to řekl, že na grafice můžu vidět, že to vypíná a ve skutečnosti to vypínat nemusí. Že se nemám grafikou řídit. Problém, je že nevím jak to ověřit, protože to vypnutí dle grafiky není při jízdě vůbec cítit.
Když odpojiš baterii,tak to pokaždé těch 40-50km jede na všechny čtyři válce,ale nechceš každých 50km odpojovat baterku,aby ti to jelo na čtyři?Být tebou,tak se na to radši vykašlu,než ti ten tuner dojebe motor.
 
Otázka je jestli cítí , že se ty válce vyply a nebo se to jen zobrazuje na grafice ale jedou 4 pořád
 
Aktuálně je úprava mnohem rozsáhlejší.


Já bych řekl, že si jen přečetl toto vlákno... 😏
Mám dotaz na shr3k zda je teoreticky (nebo spíše prakticky) možné, že podle grafiky se válce vypínají a ve skutečnosti se nevypínají ? A zda se to dá ověřit diagnostikou nebo načtením řídící jednotky co tam je vlastně nahráno. Motor běží opravdu v pohodě bez problémů.

Šlo by to na mazdu?

 
Mám dotaz na shr3k zda je teoreticky (nebo spíše prakticky) možné, že podle grafiky se válce vypínají a ve skutečnosti se nevypínají ?
Viz. https://www.mazdaklan.cz/threads/deaktivace-vypinani-valcu-u-motoru-peu-pyu.7381/#post-150425
A zda se to dá ověřit diagnostikou nebo načtením řídící jednotky co tam je vlastně nahráno.
Ano.
Šlo by to na mazdu?
Jakože udělátor na Hondu nějak manipulující s ECT sensorem bude mít stejný účinek na Mazdu? Nemyslím si.
 
Dnes mne úpravce kontaktoval s tím, že můj problém konzultoval s dodavatelem software což je někdo v Itálii. Dle něj po odpojení baterie se válce začnou vypínat po 35 minutách jizdy= nezáleží na počtu km, ale zhruba to může být těch 50 Km na dálnici. Má prý pro mne úpravu, že se každých 20 km v řídící jednotce vymažou ujeté km = na tachometru to bude počítat normálně. To by mělo udělat, že nedojde k vypnutí valců= něco jako kdybych odpojoval stále baterku, ale mazat to bude jen ujeté km nic jiného.
 
Jak myslíš? Já osobně tomu moc nevěřím, ale zajímá mne to. Je vůbec možné takto naprogramovat jednotku ? Když se to resetuje během jízdy = bude to cítit?
Není. Upřímně ani se znalostmi, které mám, vůbec nemám šajnu o čem ten chlápek vypráví. Vyžadovalo by to disassemblovat obslužný kód (tzn. nějaké vývojové prostředí pro daný procesor) a znalost strojového kódu. To není SH7058, který je v každé pračce.
 
Dnes mne úpravce kontaktoval s tím, že můj problém konzultoval s dodavatelem software což je někdo v Itálii. Dle něj po odpojení baterie se válce začnou vypínat po 35 minutách jizdy= nezáleží na počtu km, ale zhruba to může být těch 50 Km na dálnici. Má prý pro mne úpravu, že se každých 20 km v řídící jednotce vymažou ujeté km = na tachometru to bude počítat normálně. To by mělo udělat, že nedojde k vypnutí valců= něco jako kdybych odpojoval stále baterku, ale mazat to bude jen ujeté km nic jiného.

No a tá verzia (scifi) že síce grafika ukazuje źe válce nie sú odpojené ale v skutočnosti sú ako dopadla. Položil si mu tú otázku?
 
Back
Top