• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Dojezdové kolo vs. opravný kit vs. asistence

Chci se zeptat zkušeňáků, jak řeší defekt pneu. Na předchozím autě jsem měl jako rezervu plnohodnotné kolo, tak je to (nebo nouzová dojezdovka) pro mě přirozené řešení. Shledal jsem ale, že celá ta sada do kufru stojí +/- 15k, což mi přijde sakra dost. Existuje nějaké alternativní (levnější) řešení, nebo spoléháte na asistenci? Na tu jsem moc dobrých referencí neslyšel a opravný kit, ten bych snad radši ani nevybaloval...
Neřeším - defekt jsem měl jednou v životě na staré Škodě 105 kde byly ještě duše na sjetých pneu - pak jsme dávali bezdušáky od té doby jsem nikdy neměl defekt.
V kufru mám tu dojezdovou sadu ale spíše bych zavolal asistenci páč ten sajrajt nemají pak na opravu rádi.
Pojistku mám full GAP na 5 let.

Jinak Conti má technologii - lepivou vrstvu zevnitř pneu takže třeba hřebík ani nepoznáš. Kamarád má osobní zkušenost - já mám bohužel Conti ještě bez této technologie. Ale je to jistě dobrá věc a doufám ze se rozšíří na více pneu.
 
Jinak Conti má technologii - lepivou vrstvu zevnitř pneu takže třeba hřebík ani nepoznáš. Kamarád má osobní zkušenost - já mám bohužel Conti ještě bez této technologie. Ale je to jistě dobrá věc a doufám ze se rozšíří na více pneu.
Continental Conti Seal, Michelin Selfseal, Pirelli Seal Inside, GoodYear SealTech, Hankook Sealguard, Bridgestone B-Seal ...
 
@himself je tady dost podobných "rozprav", tady třeba další tematické a nedávné povídání, to jen ať bolí hlava i někoho jiného (nic ve zlém) ;)
Jinak u mě je životní poměr defektu vs. totální průraz 4:3 (zatím). A to jsem zrovna loni nabral do statistiky hned dva hřebíky, jak někdo vymetal stavbu za svůj nový plot :sob:
 
Máte někdo vyzkoušený nějaký hever, co jde použít na zvednutí auta (havárie, výměna kola někde na cestě) a vejde se do originálního držáku? Mám teď jenom lepící sadu, tak pomalu začínám řešit co dokoupit. Za hever dávat 4k kč se mi úplně nechce :D
Na přezouvání budu mít jiný, tohle spíš jako nouzovka na cestě, kdyby náhodou....
 
Když jsem v letě jel do Itálie s novou M3 (3 týdny starou), tak jsem si to rychle taky tak vymyslel. Vzal jsem zimní kolo (16") jako rezervu. Nic se nestalo ale až na zpáteční cestě jsem si uvědomil, že v autě vlastně není hever. Tak zbytek cesty jsem se modlil, aby se nepichlo.
Zajímalo by mne, vzhledem k tomu, že letní mám 18", jak by se to řídilo, jestli hůř než dojezdovka (a co v zimě naopak obuté 16" a jedna letní 18"). A co na to třeba policie, naši asi nic ale co rakušáci, ti by mi zabavili auto i s manželkou :)
 
Tak to nasere. Já měl jediný defekt za život na staré 105 kde jsem měl ještě duše - nějak to prdlo.
Od doby co mám bezdušáky ani jednou.

Ale zas chápu jestli někdo jezdí na chalupy kolem dílny a td prostě kde se občas nějaký hřebík potká tak že má občas nějaký defekt.
 
Tak to nasere. Já měl jediný defekt za život na staré 105 kde jsem měl ještě duše - nějak to prdlo.
Od doby co mám bezdušáky ani jednou.

Ale zas chápu jestli někdo jezdí na chalupy kolem dílny a td prostě kde se občas nějaký hřebík potká tak že má občas nějaký defekt.
Já bych bez rezervy nejel ani kolem dílny.Jednou mi na dálnici prdlo kolo,díra z boku 5 cm.A jednou uletěl ventilek,ale to byly ještě duše.
 
Já bych bez rezervy nejel ani kolem dílny.Jednou mi na dálnici prdlo kolo,díra z boku 5 cm.A jednou uletěl ventilek,ale to byly ještě duše.
Mě přijde v dnešní době lepší zavolat si asistenci - i kdybych tu rezervu měl stejně na ní není plnohodnotná jízda takže hned do servisu, tak v tom nevidím moc velký rozdíl. A pokud bude defekt menší dá se použít ten tmel - i když jak říkám raději bych volal asistenci, od toho tu pojistku platím.
 
Mě přijde v dnešní době lepší zavolat si asistenci - i kdybych tu rezervu měl stejně na ní není plnohodnotná jízda takže hned do servisu, tak v tom nevidím moc velký rozdíl. A pokud bude defekt menší dá se použít ten tmel - i když jak říkám raději bych volal asistenci, od toho tu pojistku platím.
No jak myslíš,ale kolo je kolo ač ne plnohodnotné.Já.radši za 15 minut budu pokračovat v cestě,než čekat na nějakou asistenci která přijede bůhví kdy.😉
 
No jak myslíš,ale kolo je kolo ač ne plnohodnotné.Já.radši za 15 minut budu pokračovat v cestě,než čekat na nějakou asistenci která přijede bůhví kdy.😉
No pokud bych nechtěl čekat použiju právě tu sadu s tmelem - pokud to není nějaký velký defekt.

To máš jak u MTB tam se tyhle mlíka používají běžně už preventivně a o většině defektů se dozvídáš po sezóně když čistíš pneu a dáváš nové mlíko. Malé defekty to pobere spolehlivě větší díry se dají zaknotovat a když řízneš jsi v prd…li.

Jelikož na autě nedefektím mám plnou pojistku s asistencí a v kufru tu sadu je to pro mne plně přijatelné a ty pocity ,,Ježíš bez rezervy nemohu jet” chápu u chalupářů nebo lidí co jezdí mimo civilizaci na východ. Po Evropě k tomu není moc velký důvod. Ano budeš čekat na asistenci když nebudeš chtít použit mliko nebo když tam budeš mít velkou díru, ale myslím že u doktora/na úřadě člověk stratí víc času - tak i kdyby jednou za pár let, o co jde.
 
No pokud bych nechtěl čekat použiju právě tu sadu s tmelem - pokud to není nějaký velký defekt.

To máš jak u MTB tam se tyhle mlíka používají běžně už preventivně a o většině defektů se dozvídáš po sezóně když čistíš pneu a dáváš nové mlíko. Malé defekty to pobere spolehlivě větší díry se dají zaknotovat a když řízneš jsi v prd…li.

Jelikož na autě nedefektím mám plnou pojistku s asistencí a v kufru tu sadu je to pro mne plně přijatelné a ty pocity ,,Ježíš bez rezervy nemohu jet” chápu u chalupářů nebo lidí co jezdí mimo civilizaci na východ. Po Evropě k tomu není moc velký důvod. Ano budeš čekat na asistenci když nebudeš chtít použit mliko nebo když tam budeš mít velkou díru, ale myslím že u doktora/na úřadě člověk stratí víc času - tak i kdyby jednou za pár let, o co jde.
Mě? Především o to, že nemusím na nikoho spoléhat.Ono to většinou bývá tak, že opravná sada je bez tlaku, protože
se na to nikdo nepodivá jak je rok dlouhý, takže nevyfučíš nic a čekat na asistenci 1-2h se mě vážně nechce.Za tu dobu bubu mít kolo opravené.Nikomu jeho přesvědčení neberu,ale jak jsem říkal kolo je kolo.😁
 
Opravná sada je bez tlaku? Viděl jsi tu origo sadu?

Připojuje se přes kompresor - takže tlak máš vždy.

Ty spreje opravné - tam v podstatě stačí i minimální tlak - protřepat nasroubovat otočit vzhůru dnem a fouknout to tam - tlak si opět můžeš dohustit kompresorem (musíš volit pixlu podle velikosti kol).
 
Opravná sada je bez tlaku? Viděl jsi tu origo sadu?

Připojuje se přes kompresor - takže tlak máš vždy.

Ty spreje opravné - tam v podstatě stačí i minimální tlak - protřepat nasroubovat otočit vzhůru dnem a fouknout to tam - tlak si opět můžeš dohustit kompresorem (musíš volit pixlu podle velikosti kol).
Po pravdě jsem se v tom moc nehrabal.Zatim jsem to nikdy nepotřeboval a doufám, že ani nebubu.🤣 Kompresor vozím preventivně pořád.
 
No prostě nádobka s mlíkem tu nasroubíš na kolo a do ní zas kompresor a napereš to tam - není to žádná věda u MTB to tam cpu samospádem - jenže to si vyndavám vnitřní ventilek.
Tady potřebuješ tlak aby ti to otevřelo ventilek to je celé. Tlak si pak dofučíš.

A takové ty obavy: ono to zatuhne a udělá to hroudu jsou mimo. To mliko je stejný jako na MTB není v tom rozdíl a tam i ty nejhorší vydrží tekuté cca půl roku ty lepší i rok. Je to vodou ředitelné takže bych v servisu max upozornil na použití mlika aby si chlapek dal pozor a nevyteklo mu to a pak buď otrit disk hadrem nebo ideálně prvně wapkou.
Peklo je když se to tam nechá rok a déle - pak je z toho taková želatina a musí se to loupat a to už věřím ze by tě v servisu poslali do….
Ale myslím ze každý rozumný člověk s tím zajede do servisu hned.

Problém jsou tedy jen velké defekty tam hold jen ta asistence pak.

Rezerva má jistě smysl a nikomu ji neberu - jak říkám jezdit někam na zahradky chatové osady nebo někam mimo civilizaci tak ji beru.

Ale zároveň pro běžný jízdy po EU nemá smysl se stresovat ze ji nemáš a je nahrazena lepicí sadou. Nejčastější defekt je nějaký ten hřebík a to pobere jako nic - ostatně máma třeba parkuje ve dvoře - manici tam bouchají i palety takže měla už asi 3 defekty s hrebikem - v průměru jezdí s hrebikem v pneu tak 2 dny nez to začne řešit ze zas píchla - sadu nepouzila ještě vždy dofoukne a dojede na tom do servisu ať ji to opraví.

Ale ty spreje jsme zkoušeli s kamosema - vrtačkou do pneu 😂

PS - pokud by někdo z jihu měl zájem mám na dílně ještě 4 sjetý kola od EX z Yarise - ale na test lepících sad dobrý. Daruji za odvoz.
 
Poslední úprava:
Mazda to má řešený ještě dobře. Má zvlášť kompresor a zvlášť mlýko. U mě, zřejmě nějakýho super chytráka, napadlo tyhle dvě věci spojit. Takže součástí kompresůrku mám i mlýko a když chci použít kompresor, tak při foukání z něho začně stříkat mlýko, takže ten kompresůrek není na dvě věci, ale jen na jednu. No bylo by to fajn, kdybych to mlýko neměl aspoň prošlý (mám tam datum expirace), takže mi to už není ani na jednu věc, ale rovnou k ho... :joy:
s-l1600.jpg

Na motorce jsem sebou na delší cesty vozil v batohu ten opravnej sprej od Motulu. To bylo docela dobrý řešení, protože to bylo malý a opravdu to dokázalo nafouknout gumu (dokonce i u auta) a zároveň zalepit dirku po hřebíku.

Kdybych ale mohl, tak bych si do auta raději hodil plnohodnotný 5tý kolo, jenže to bych přišel o sklep pod podlahou už tak malýho kufru.
S tou žlutou dojezdovkou mám asi takovou zkušenost, že to je fakt jen v rámci cca 10km, protože se s tím jede docela děsně.
 
Back
Top