• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Drhnutí při řazení, vyskakování převodového stupně, vibrace

shr3k

správce
Člen týmu
6 211
Vzhledem k tomu, že tu několik lidí řeší své manuální šestikvalty na BM, KE, GJ, DK, v příloze se dozvědí, co je příčinou a co na tom opravit (pokud nekoupit rovnou novější převodovku z Allegra).

POPIS
Některá vozidla mohou vykazovat jeden nebo více z následujících problémů.
  1. Někdy vyskočí 3. převodový stupeň při opětovné akceleraci po zpomalení při rychlosti
  2. 40-65 km/h (25-40 mph) při jízdě přes nerovnost na silnici.
  3. Obtížné řazení 3., 4., 5. a/nebo 6. převodového stupně
  4. Řadicí páka vibruje při jízdě se zařazeným 3. a/nebo 4. převodovým stupněm.

PŘÍČINA
Příčinou problému jsou nevhodné vnitřní díly převodovky.
R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_000.png R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_001.png R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_002.png R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_003.png R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_004.png R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_006.png R039_14FCS_Obtizne_razeni_vibrace_radici_paky_C66M-R_nebo_C66MX-R_007.png
 
Hmm, jsem postižen obtížným řazením 5 a 6, hlavně při studeném motoru a přitom se na mě ty VIN určitě nevztahují...
 
Zajimalo by me, co znamena "obtížné řazení". Obcas (spis vyjimecne) se mi stane,ze tam nemuzu zaradit nejakou rychlost. Staci zaradit jinou a pak zpet tu puvodni a je to ok. Stane se to tak jednou za ctvrt roku a vubec me to netrapi. Vadi mi ale razeni pres zuby. Je tim obtiznym razenim mysleno toto?
 
Mne 4ka vibruje trosku. Zato 6ka jak sexuální pomůcka. A to opravdu hodně.
A občas cítím, že když šlápnu na plyn nebo pustím plyn sajtrpaka jakoby kopne vpřed vzad. (To jsem zažil u unavenych silenblocich na motoru u jiného auta)
Chystám se s tím do Mazdy v rámci záruky. Co z nich vypadne je ve hvězdách.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jsem objednán na garancku za týden. Jedno z věci budou i ty vibrace.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tak já od koupě nového vozu pozoruji, že při zařazené pětce a rychlosti mezi 90 -100 km/h vibruje řadící páka. První rok jsem to reklamoval při garančce, ale prý to je normální, žádné velké vibrace to prý nejsou. Teď po pěti letech mám najeto přes 70k km, a vibruje to pořád stejně a jen na tu pětku v rozmeí 90-100, takže to už nijak neřeším.
 
Jsem objednán na garancku za týden. Jedno z věci budou i ty vibrace.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Já to budu v pondělí řešit s technikem mazdy, ale zajimalo mě jakým způsobem to řeší, jestli to uznávají jako výrobní vadu.. Vzhledem k tomu ze mam najeto cca 125 000, tak mám obavy, že to budou chtít zaplatit.
 
Já to budu v pondělí řešit s technikem mazdy, ale zajimalo mě jakým způsobem to řeší, jestli to uznávají jako výrobní vadu.. Vzhledem k tomu ze mam najeto cca 125 000, tak mám obavy, že to budou chtít zaplatit.
To by na to musela být svolávací akce (o žádné takové nevím) nebo prodloužená záruka s limitem 150.000 km. Standartní záruka výrobce končí nájezdem 100.000 km nebo stářím 3 let, dle toho co nastane dříve.
 
BN se to netýká?
Tam to za studena řadí do dvojky přes zuby a obejít to lze pouze přes neutral. Příčinu nechápu ale ostatní stupně ok a olej nepomohl.

Mazda 3 BN
 
No já jen že hodně BN má právě špatné řazení té dvojky a není to zrovna příjemné.

Mazda 3 BN
 
Ahoj,
přidám nepříjemná zjištění k CX-5 (KF), 2,0, AWD. Po nájezdu něco málo přes 25.000 km se objevily problémy s řazením ze 2 na 3. Projev - tlak proti páce v takové intenzitě, že bylo třeba jít zpět na neutrál a řadit znova, nebylo třeby vyšlapávat znovu spojku. Pocitově jakoby šlo o mechanickou zábranu, nebo že páka šla někam mezi 1 a 3. Nebyla v tom pravidelnost, párkrát za jízdu po Praze se to stalo. Proběhla kontrola v autorizáku, kde se závada neprojevila... zkontrolovali táhla a asi něco dalšího a vše je jak má být... Od doby kontroly ujeto něco přes 1.000 km. Problémy jsou se řazením nahoru na 3 a také 4. Projev pocitově trochu jiný, jako by něco tlačilo/koplo do řadičky a pak zapadne, kam má. Něco jako kdyby zub na jednom ozubeném kole dělal místo pro správné zapadnutí druhého kola. Známý automechanik mě upozornil, že by mohlo jít o projev problémů se synchrony převodovky. Není v tom pravidelnost, někdy se to projeví, někdy ne. Nedělá to, když se řadí dolu, minimáně ne tak výrazně. Do těch 25.000 km to řadilo jako po másle.
A včera jsem tam nacpal na světlech 1 až na třetí pokus (když to stálo, tak to asi nebyly synchrony), to už bylo hodně nepřímné. o_O Problém stejně asi bude fakt někde v převodovce...Auto je v záruce.
 
Poslední úprava:
Kdyby to bylo třeba 100tkm, řekl bych spojková sada, takhle bych zkusil olej - je to levnější a jednodušší než kuchnou převodovku
 
Podle mě absolutní blbost. Dost mazd jde do dvojky přes zuby. Olej jsem měnil 2x za ravenol a je to furt stejné. Podle mě je to chyba v synchronu na sérii převodovek. Obchazim tak že dvojku za studena radim pomalu nebo přes neutral. Každopádně jedno zásadní minus jinak skvělého auta. Jel jsem i jiné trojky kde olej nikdo neměnil a dvojka radila krásně..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Dost mě zaráží, že na to neexistovala svolávačka, pokud to je v takovém rozsahu. Jedná se o dost závažný problém výrobce převodovky a výrobce to měl řešit její výměnou nebo konkrétními synchrony. Jako dá se s tím žít, ale je to prostě škoda pač ostatní kvalty řadí krásně a navíc má člověk obavy, aby se tam za čas něco úplně nepo....
 
Taky mi to chodilo i po vyměně oleje semtam přes zuby, hlavně při rychlejších rozjezdech. Vyřešila to výměna převodovky a od té doby je klid.
 

Podobná vlákna

Back
Top