• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Elektronicka rucna brzda po ceste do hor ostala zaseknuta

PHiLiPZ

výkonný člen KLANu
417
Dobry den, rad by som sa spytal, s cim moze suvisiet problem, ktory sa stal vcera kamaratovi. Auto (CX5 Revolution Top 2016 2.5l s elektronickou rucnou brzdou a 4x4) stalo dva mesiace vonku na parkovisku, potom s nim vyrazil asi 10 km do blizkej hory na chatu na otocku. Ked sa chcel vratit, rucna brzda nefungovala - na ovladacom tlacidle nesvietilo svetlo a nedalo sa nijako brzdu uvolnit. Diagnostiku na mieste nerozbehal, po 4 hodinach sa system rozbehol v podstate sam od seba (boli na mieste s pustenym motorom a cakali na odtah, ktory to do tej doby nestihol (25km od Bratislavy)).

Teraz sa kamarat u mna zastavil, vycitali sme s Forscan Lite cez telefon pamat zavad. V Instrument Clusteri boli dve - u0128 strata komunikacie s modulom rucnej brzdy a u3003 nizke napatie akumulatora. Mate niekto predstavu, v com mohol byt problem a ci problem s komunikaciou s modulom brzd moze byt sposobeny nizkym napatim? Dnes sa rucna brzda sprava opat normalne. Pri nastartovanom motore mi system hlasil 14.4V, takze naplno nabijal. Dakujem.
 
teda kdyžtak mě někdo opravte, nevím, jak je to s elektronickou brzdou, ale předpokládám, že úplně stejně jako s mechanickou - používání ruční brzdy pro parkování v době kdy je mráz nebo sníh je podobnej nerozum, jako olizování zábradlí před obecnou školou ;)

tudíž bych z celého problému nevinil nízké napětí baterie, jako spíš mráz a vlhkost.
 
04de05ace6ec1a1d0dc34f0443bdeade.jpg

Bolo to prve, co nas napadlo, ale v pripade primrznutia brzd by som cakal, ze motorceky budu bzucat, svetlo na ovladani rucnej brzdy bude svietit ako obvykle a nebude nahlasena chyba v komunikacii s modulom brzd.
 
teda kdyžtak mě někdo opravte, nevím, jak je to s elektronickou brzdou, ale předpokládám, že úplně stejně jako s mechanickou - používání ruční brzdy pro parkování v době kdy je mráz nebo sníh je podobnej nerozum, jako olizování zábradlí před obecnou školou ;)

tudíž bych z celého problému nevinil nízké napětí baterie, jako spíš mráz a vlhkost.
To je omyl, ručka se používat musí, zvlášť když jde o automat. Zamrznutí se úplně vyloučit nedá, ale diagnostika ukazuje jinam, opravdu to vypadá na ztrátu napájení. Zkusil bych dobít baterku externí nabíječkou a vyzkoušet, jestli se závada bude opakovat.
 
Ano, "rucku" je u automatu opravdu nutne pouzivat, dokonce i na rovne plose. Kdyz volic prevodovky hodis na "P", drzi to tam jenom jeden takovej zoubek. I male drcnuti na parkovisti by jej mohlo ustrihnout.

Co se tyce mrazu, brzdy se muzou chytnout i kdyz rucku nepouzivas. Zalezi na tom jak velka je mezera je mezi destickama a kotoucem. Kdyz na nich skondenzuje vlhkost ze vzduchu, klidne muze "spojit" kotouc i desticky tenkou ledovou vrstvou...
 
... ale diagnostika ukazuje jinam, opravdu to vypadá na ztrátu napájení. Zkusil bych dobít baterku externí nabíječkou a vyzkoušet, jestli se závada bude opakovat.
Vdaka, presne toto som mu poradil aj ja. Najprv som mu povedal, aby najazdil 15+ km, nech sa motorovy priestor teochu zohreje, a potom to dat nabijat externe. Pripadne nech ju vymontuje a zoberie domov. Uvidime, ci sa to bude opakovat.
 
Dneska ráno jsem měl taky přimrznutou ruční, motorky odjistily, ale destičky přilepené, pomohlo víc plynu. Lupnutí bylo slušné, ale pak už to chodilo bez problému. Trochu jsem to obrzdil a na kotouči to už není skoro vidět.
 
Není to přesně zdejší problém, ale zrovna to na mě vykouklo při ranním čtení

A v clanku ani slovo o automate. Ak si to precita vodic modernejsieho auta s automatom, moze byt nakladnostou opravy nemilo prekvapeny.
 
V článku se taky píše o lanovodu, nikoli o elektronické verzi ruční brzdy...informační hodnota takového článku je tedy o ničem :)
 
V článku hlavně píšou takovej extrém zamrznutí, který je velice vzácný. Spíš přimrznou destičky ke kotouči a na to stačí po nastartování (jak zacne fungovat posilovač brzd) trochu silněji sešlápnout brzdy aby ledová vrstva popraskala a pak pomalu rozjet auto. Když jsou lehce přimrzlý, tak stačí se jen rozjet a oni s lehkým "křupnutím" povolí.
Za sebe spíš ruční brzdu doporučuji používat i v zimě. Pokud by nastalo to co je popisováno v tom článku, tak ty brzdový třmeny už budou stejně v háji a k jejich zaseknutí (vyreznutí)dojde i když bude ručka povolená
 
Vdaka, presne toto som mu poradil aj ja. Najprv som mu povedal, aby najazdil 15+ km, nech sa motorovy priestor teochu zohreje, a potom to dat nabijat externe. Pripadne nech ju vymontuje a zoberie domov. Uvidime, ci sa to bude opakovat.
Strata napájania je preto lebo motor nevie odistiť brzdy a je to skrat a vtedy klesne napájanie a preto tá vada. Na rovine nezaťahuj ručnú brzdu, hlavne keď mrzne!!!! Ako na to : držať stlačené (smerom dole) tlačidlo ručnej brzdy a vtedy vypni motor; kontrolka ručnej brzdy rýchlo bliká a vtedy ručná nie je zatiahnutá. Takto nezničíš baterku ani motorček ručnej brzdy....
 
Aby som zaparkoval bez rucky mi staci dat P a nezatiahnut ju, co obvykle robim este pred zaradenim P. Bez brzdy parkujem len v mojej garazi, ak som predtym umyl auto. Inak tam ta brzda je prave na to, aby sa pouzivala, a ak s tym ma auto problem, maju to v servise vyriesit.

To so skratom kvoli neodblokovaniu brzd mas nejako potvrdene? Chybova hlaska bola problem s komunikaciou s modulom brzd, nie s motorcekom rucnej brzdy.
 
Aby som zaparkoval bez rucky mi staci dat P a nezatiahnut ju, co obvykle robim este pred zaradenim P. Bez brzdy parkujem len v mojej garazi, ak som predtym umyl auto. Inak tam ta brzda je prave na to, aby sa pouzivala, a ak s tym ma auto problem, maju to v servise vyriesit.

To so skratom kvoli neodblokovaniu brzd mas nejako potvrdene? Chybova hlaska bola problem s komunikaciou s modulom brzd, nie s motorcekom rucnej brzdy.
Riadiaca jednotka nie je superpočítač, hlási ohraničuje len možné vady... motorček keď je primrznutý netočí rotor a vtedy je tzv. krátkodobý skrat a poklesne napájanie (Volt, nemienim tuto rozpisovať pôsobenie magnetického pola), pri odistení brzdy (od tlačenia čaká spätnú hlášku či sa odistili, ak sú primrznuté nedôjde spätná hláška, tak preto píše "hlúpo" strata komunikácie; taktiež keď dôjde k poklesu napätia, elektronické systémy sa odpájajú takže je tá strata komunikácie. Ak nechceš odpáliť riadiacu jednotku a elektronické systémy tak na rovine keď mrzne nezaťahuj ručnú... hlavne keď ideš do hôr. Keď ešte boli zadné brzdy bubnové to bola bežná vec, že primrzli aj pri - 3 stupňoch....
 
Back
Top