• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel GJ 2.2D ventily vahadla

CESLO

nový člen
1
Zdravím, nemáte někdozkušenosti s opotřebením konce ventilu a na to navazujících dalších dílů a to je vahadlo a zdvihátko ventilu.
je to 2.2D GJ AWD 129kW r.v.2016 najeto 130 000km, po sundání hlavny k dekarbonizaci je na 4kusech výfukových ventilů vidět opotřebení konce ventilu a pak taky opotřebení na vahadle a taky zdvihátko je deformované. Je to pouze u 4 kusů těchto "jiných vahadel" u ostatních (výfukových i sacích)není opotřebení viditelné.
VYdřený je tedy koenc ventilu, na to navazující plocha vahadla je taky jakoby podrápaná, pak zdvihátko co zde do vahadla ma zdeformovanou tu půlkulatou část a ve vahadle je to taky divně vydřené.
Nemáte s tím někdo zkušenosti? Chci ten motor složit a nevím zda je nutné to vyměnit.
ventil a zdvihátko je cca 500-1200 za kus, ale to vahadlo stojí v Mazdě 7700 za kus, což je šílené, jsou tam 4. tak se mi to nechce dělat, a nevím na druhou stranu zda takové opotřebení už není past a před smrtí, tak to nechci dělat dvakrát.
Proč se tohle mohla stát? není chyba někde jinde? vačky jsou v pořádku se zdají žádné poškození. Nepomohlo by ty plochy jen zbrousit a vyleštit?


Díky za postřehy a názory.

20220627_082606.jpg 20220627_124301.jpg 20220627_124318.jpg 20220627_124346.jpg
 
IMO běžné opotřebení, neřešil bych vůbec a nebo vyměnil vše. Vahadlo bude mít povrchovou úpravu, pozor na broušení, ať nenaděláš víc škody.
 
Back
Top