• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

hlučné servo řízení

Filip 31

nový člen
2
ahoj,
hluci mi servo řízení (zní to trochu jako pustene přední ostřikovače), když otočím volantem, utichne, jak přestanu otáčet, asi po vteřině zase začne hlucet. Čím by to mohlo být?
Diky
Filip
PS: Mazda 3 bl, 2010, 1.6, najeto cca 140
 
Ahoj, můžu se jen zeptat jak si přišel ze je to servo řízení a odkud ten zvuk jde? Taky mi vepředu něco hučí a při zatčení doleva (pouze) přestane..
 
ahoj, koukl pod kapotu a nechal kamaráda otočit volantem. Skrze naslouchatko bylo poznat, že se silně liší zvuk vycházející ze serva při točení a při klidu volantu. Dokonce se zdálo, jako by v servu při točení volantu něco skripalo, jako rozsypane kamínky drhnouci o sebe
 
ahoj, koukl pod kapotu a nechal kamaráda otočit volantem. Skrze naslouchatko bylo poznat, že se silně liší zvuk vycházející ze serva při točení a při klidu volantu. Dokonce se zdálo, jako by v servu při točení volantu něco skripalo, jako rozsypane kamínky drhnouci o sebe
Jako první určitě zkontroluj hladinu oleje v posilovači řízení. Pokud bude OK,tak to s největší pravděpodobností kvílejí přepuštěcí ventily - proto když přestaneš točit (vyvíjet tlak na volant) tak to nepíská nebo to může třeba pískat jen na jednu stranu točení. Pokud to pískání (v extrému až rachotění) se objevuje při točení na obě dvě strany a je to hlasitější při zimních teplotách, tak to v klidu může být špatná kvalita oleje v posilovači. Opravdu není celoživotní a při normálním používání auta je dobrý jí jednou za cca 100000km/6let vyměnit. Je to i taková základní oprava s diagnostikou v jednom (v celku laciná než rady typu "hurá rychle vyměň celý řízení"). Pokud ani tohle nepomůže,tak je nejspíš posilovač v háji a je třeba ho vyměnit.
Jinak hydraulický posilovač řízení vždy vydává nějaký zvuk, když je "v zápřahu", tak pokud jsi měl předtím auto s elektromechanickým posilovačem, který je z podstaty tišší , tak se neděs a nech to poslechnout raději někoho kdo se v mechanice aspoň trochu vyzná aby ti řekl jestli ten hluk je normální nebo nenormální.
 
Poslední úprava:
Tak já měnil všechny náplně (olej motor, sky-at, brzdovka, servo, chladič, ...) někdy v 65k milích/100k km. Jen jsem tenkrát dojel do servisu v nouzovém režimu poté co jsem vyšrotoval baterku a nebyl ji schopen dobít ani 200km projíždkou, stále svítila polovina palubovky. Škoda, že jsem pak musel během pár měsíců všechno prodat, docela jsem se za volantem vždy bavil po přesednutí z tančíku CX-5; a 2.0Sky-G AT jsem v EU neviděl.
 
Jako, mám pocit, že mi trošku ten posilovač taky začal hučet, hlavně kolem středové polohy na obě strany. Co jsem ale četl, tak je elektrický, takže tam žádná náplň prostě není. Snažil jsem se dneska marně najít v motorovém prostoru nějakou nádobku na dolití do "serva" :)
Nebo se pletu?
CX-5 2013 KE
 
Jako, mám pocit, že mi trošku ten posilovač taky začal hučet, hlavně kolem středové polohy na obě strany. Co jsem ale četl, tak je elektrický, takže tam žádná náplň prostě není. Snažil jsem se dneska marně najít v motorovém prostoru nějakou nádobku na dolití do "serva" :)
Nebo se pletu?
CX-5 2013 KE
Nepleteš se, nádobku na dolití opravdu u KE nenajdeš ;)
 
Taky mě začalo vrzání serva a co s tím, když píšeš že se olej nedolevá, tím pádem ani nemění?
Mně to vyloženě nevrzalo, spíš hučelo, ale už to přestalo. Od té doby jsem měnil pneu a čepy řízení plus geo samozřejmě. Olej se určitě měnit nemůže, když tam žádnej není ;)
Problém stále přetrvává?
 
Mně to vyloženě nevrzalo, spíš hučelo, ale už to přestalo. Od té doby jsem měnil pneu a čepy řízení plus geo samozřejmě. Olej se určitě měnit nemůže, když tam žádnej není ;)
Problém stále přetrvává?
Tak už vyřešeno ?, nebylo to servo, ale měnil jsem na předních ramenech zadní silembloky a u toho se ukázalo, že čepy jsou taky po smrti, tak jsem vše vyměnil a už to nedělá, tak to byl asi ten čep ?
 
Back
Top