Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Jako první určitě zkontroluj hladinu oleje v posilovači řízení. Pokud bude OK,tak to s největší pravděpodobností kvílejí přepuštěcí ventily - proto když přestaneš točit (vyvíjet tlak na volant) tak to nepíská nebo to může třeba pískat jen na jednu stranu točení. Pokud to pískání (v extrému až rachotění) se objevuje při točení na obě dvě strany a je to hlasitější při zimních teplotách, tak to v klidu může být špatná kvalita oleje v posilovači. Opravdu není celoživotní a při normálním používání auta je dobrý jí jednou za cca 100000km/6let vyměnit. Je to i taková základní oprava s diagnostikou v jednom (v celku laciná než rady typu "hurá rychle vyměň celý řízení"). Pokud ani tohle nepomůže,tak je nejspíš posilovač v háji a je třeba ho vyměnit.ahoj, koukl pod kapotu a nechal kamaráda otočit volantem. Skrze naslouchatko bylo poznat, že se silně liší zvuk vycházející ze serva při točení a při klidu volantu. Dokonce se zdálo, jako by v servu při točení volantu něco skripalo, jako rozsypane kamínky drhnouci o sebe
Nepleteš se, nádobku na dolití opravdu u KE nenajdešJako, mám pocit, že mi trošku ten posilovač taky začal hučet, hlavně kolem středové polohy na obě strany. Co jsem ale četl, tak je elektrický, takže tam žádná náplň prostě není. Snažil jsem se dneska marně najít v motorovém prostoru nějakou nádobku na dolití do "serva"
Nebo se pletu?
CX-5 2013 KE
Taky mě začalo vrzání serva a co s tím, když píšeš že se olej nedolevá, tím pádem ani nemění?Nepleteš se, nádobku na dolití opravdu u KE nenajdeš
Mně to vyloženě nevrzalo, spíš hučelo, ale už to přestalo. Od té doby jsem měnil pneu a čepy řízení plus geo samozřejmě. Olej se určitě měnit nemůže, když tam žádnej neníTaky mě začalo vrzání serva a co s tím, když píšeš že se olej nedolevá, tím pádem ani nemění?
Tak už vyřešeno ?, nebylo to servo, ale měnil jsem na předních ramenech zadní silembloky a u toho se ukázalo, že čepy jsou taky po smrti, tak jsem vše vyměnil a už to nedělá, tak to byl asi ten čep ?Mně to vyloženě nevrzalo, spíš hučelo, ale už to přestalo. Od té doby jsem měnil pneu a čepy řízení plus geo samozřejmě. Olej se určitě měnit nemůže, když tam žádnej není
Problém stále přetrvává?