• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Tak máme úplně stejný problém a to udržuji auto přesně jako ty. Už jsem všechna ta čidla vyčistil včetně sání a přesto mi to škube pořád. Jen jsem nezkoušel čidlo DPD. Problém je že u mne nic nesvítí a do nouzáku to nepadá.
Dej mi vědět jestli jsi to vyřešil.

Jasne...jako obvykle sem budu davat jak se situace vyvíjí....a čidla si čistil nebo vyměnil? Ja čekam až to zase spadne do nouzáku a pak fičím na servis aby jsme mohli rovnou pátrat po příčinách.
 
Budu mít brzy řešení spočívající v omezení množství EGR u těchto motorů.
jenom ještě dotaz...jak to vypada s tím odstavením EGR ventilu? Určitě bych se hned přihlásil pokud by to šlo hned jak bych dal do kupy to škubání....
 
Poslední úprava moderátorem:
caute

keby som si chcel sam vycistit sanie, musi menit aj nejake tesnenia, alebo sa stale daju pouzit tie povodne?
vdaka
 
@ixo252 Jo, tak nějak vypadá to velké, a pak tam jsou ještě těsnění na klapku sání a možná ještě nějaké další. Ale jestli je to konkrétně to správné ti neumím říct. Nejsem mechanik.
 
Po pár zkušenostech bych postupoval takto:
1. Zakoupit a hned nalít do nádrže aditiva, nejlépe: https://www.bg-care.cz/dekarbonizac...gr-system-spalovaci-prostor/bg-244-s513219770

2. Vymontovat čidlo sání (nad alternátorem označení SH01K3239) a vyčistit ho od karbonu.

3. Kouknout na olej v motoru, nejlépe s proplachem vyměnit. Použít pouze originální filtr, který je přepracován aby zachytával nejjemnější pyliny.

4. Preventivně vyměnit tlakové čidlo výfuku s označením SH02C K5204, nově je totiž inovované pod číslem SH02-18-211C.

5. Nejlépe využít nějaké firmy, která se zabývá čištěním sání.

6. Pokud bude nejhůře, tak nechat vyčistit sání s demontáží. Tam jsem já osobně ještě nemusel dojít.

Tak jsem tu s prvními zprávami...na začátku týdne došel čistič do nafty a aplikace proběhla vzápětí...zatím vyjíždím nádrž...a na funkci to ještě nemělo vliv..ale dnes jsem si udělal čas a dostal se k demontáži a čištění čidla sání...no po pravdě...bylo to slušně zanesené... jak to říct slovy klasika.."čtu..vylovení odbahnění vyčištění....moc tomu nerozumím..ale dělá to pět padesát :)"
Tak asi tak nějak...vyčištěno, docela zabahněno (zakarbonováno) po odmaštění a pročištění kanálku nasazeno zpět a po vymazání paměti závad projeto a vyzkoušeno v nepříjemných režimech nižších otáček a 1500, vytahování motoru odspod, trvala jízda na 1500, vše režim kdyz závada vyskakovala okamžitě ...sice zatím najeto asi jen 50 km, ale je to OK...motor necuká...zdá se že toto je hlavní příčina...ještě jsem řešil do budoucna výměnu...kdyby už mělo čidlo svoje nejlepší za sebou...což potom jak vypadalo bych i věřil...ale zatím to jede. Uvidíme co dál...doufám že další zpravy zde budu nechávat už jen pozitivní...ještě mne čeká svolávačka na software a kontrolu škrtící klapky ..ale to až na konci května.
 
Tak jsem tu s prvními zprávami...na začátku týdne došel čistič do nafty a aplikace proběhla vzápětí...zatím vyjíždím nádrž...a na funkci to ještě nemělo vliv..ale dnes jsem si udělal čas a dostal se k demontáži a čištění čidla sání...no po pravdě...bylo to slušně zanesené... jak to říct slovy klasika.."čtu..vylovení odbahnění vyčištění....moc tomu nerozumím..ale dělá to pět padesát :)"
Tak asi tak nějak...vyčištěno, docela zabahněno (zakarbonováno) po odmaštění a pročištění kanálku nasazeno zpět a po vymazání paměti závad projeto a vyzkoušeno v nepříjemných režimech nižších otáček a 1500, vytahování motoru odspod, trvala jízda na 1500, vše režim kdyz závada vyskakovala okamžitě ...sice zatím najeto asi jen 50 km, ale je to OK...motor necuká...zdá se že toto je hlavní příčina...ještě jsem řešil do budoucna výměnu...kdyby už mělo čidlo svoje nejlepší za sebou...což potom jak vypadalo bych i věřil...ale zatím to jede. Uvidíme co dál...doufám že další zpravy zde budu nechávat už jen pozitivní...ještě mne čeká svolávačka na software a kontrolu škrtící klapky ..ale to až na konci května.

Ahoj, tak super. Zatím to zní pozitivně :) ale připrav se, že "nouzák" zase někdy naskočí, člověka to pak naštve, ale pokud to nebude tak často jak to bylo, tak se to dá přežít.
Schválně jsem to čidlo po nějaké delší době vyndal a určitě nebylo tak zadělané jako předtím. Nějaký vliv to musí mít :) Ale taky se ho chystám vyměnit
 
JJ..čidlo bylo z měho pohledu docela na odpis...takže s výměnou spíš počítám..hlavně jsem chtěl přežít do svolávačky..s ohledem na dnešní situaci mám objednany servis na 26.5. tam bych měl vyloučit možnost klapky...a pokud to bude pokračovat i potom...nezbývá než vymýšlet co dál...ohledně čidla DPF to bych viděl jako velmi pravděpodobnou variantu...kvuli němu už jsem tu řešil nouzák asi před rokem i se Shr3kem a právě na jeho doporučení jsem to zatím ještě neřešil (protože od té doby nezlobilo) ale je možný že teď se to prostě sešlo všechno naráz...no jsem zvědav. každopádně první kroky jsou za námi a necháme se překvapit.
 
Po pár zkušenostech bych postupoval takto:
1. Zakoupit a hned nalít do nádrže aditiva, nejlépe: https://www.bg-care.cz/dekarbonizac...gr-system-spalovaci-prostor/bg-244-s513219770

2. Vymontovat čidlo sání (nad alternátorem označení SH01K3239) a vyčistit ho od karbonu.

3. Kouknout na olej v motoru, nejlépe s proplachem vyměnit. Použít pouze originální filtr, který je přepracován aby zachytával nejjemnější pyliny.

4. Preventivně vyměnit tlakové čidlo výfuku s označením SH02C K5204, nově je totiž inovované pod číslem SH02-18-211C.

5. Nejlépe využít nějaké firmy, která se zabývá čištěním sání.

6. Pokud bude nejhůře, tak nechat vyčistit sání s demontáží. Tam jsem já osobně ještě nemusel dojít.

Nazadarek jsme zase tu... a potřeboval bych upřesnit...jelikož po ujetí cca 300 km a poslední jízde kdy jsem hodinu poskakoval v koloně opět vyskočila chyba motoru...a jelikož čidlo bylo opravdu hooodně špinavé..jsem dnes volal do Mazdy a řešil s nima ty čidla....a měli jsme v tom trošilinku hokej tak jen at to doladím než bych je objednal....vyčistil jsem čidlo SH01K3239 ( v mazdě toto neznali..ikdyž je to přímo na něm napsané a po prostudování obrázku jsme se shodli že se jedná o číslo na obrazku uvedené jako (13-255 Snímač, MAPA SH01-18-211,popřípadě SH03-18-211 podle pinu) tohle čidlo jsem čistil a motor se docela zásadně uklidnil..ikdyž už jsem myslel že je vše ok nakonec asi uplně není..no a ted je otázka toho druhýho čidla..je to podle toho co jsem v mazdě diktoval toto co je na obrazku označené jako 2? Protože ten mají v mazde označený jako 13-x83 snímač tlakový SHY6-18-W00 Exhaust GAS PRESSURE SENSOR No. 1...je toto tlakové čidlo výfuku? dík

Klip1.jpg
 
Nazadarek jsme zase tu... a potřeboval bych upřesnit...jelikož po ujetí cca 300 km a poslední jízde kdy jsem hodinu poskakoval v koloně opět vyskočila chyba motoru...a jelikož čidlo bylo opravdu hooodně špinavé..jsem dnes volal do Mazdy a řešil s nima ty čidla....a měli jsme v tom trošilinku hokej tak jen at to doladím než bych je objednal....vyčistil jsem čidlo SH01K3239 ( v mazdě toto neznali..ikdyž je to přímo na něm napsané a po prostudování obrázku jsme se shodli že se jedná o číslo na obrazku uvedené jako (13-255 Snímač, MAPA SH01-18-211,popřípadě SH03-18-211 podle pinu) tohle čidlo jsem čistil a motor se docela zásadně uklidnil..ikdyž už jsem myslel že je vše ok nakonec asi uplně není..no a ted je otázka toho druhýho čidla..je to podle toho co jsem v mazdě diktoval toto co je na obrazku označené jako 2? Protože ten mají v mazde označený jako 13-x83 snímač tlakový SHY6-18-W00 Exhaust GAS PRESSURE SENSOR No. 1...je toto tlakové čidlo výfuku? dík

Zobrazit přílohu 28249

čidlo č.1 je opravdu SH01-18-211 - to jsem taky zatím jen čistil
čidlo č.2 SHY6-18-W00 -> SH02-18-211C, tam proběhla změna, čidlo pod starým číslem už neobjednají
čidlo č.3 na obrázku 18-915 (nahoře vlevo), to jsem taky měnil, to je na zaneseni DPFka

Vyskočila jen chyba motoru, nebo nouzák? Nebo to napsalo zanesení DPF-ka?
 
No u mě to začlo škubáním na 1500 otáčkách a po nějáké době ..cca 2 měsíce padnutí do nouzáku palubní deska jak stromeček - viz předchozí foto -> vymazání nouzového stavu -> jezdeni cca mesic s obcasným škubnutím cca 1500 km a pak opet spadnutí do nouzáku...načtení chyb ukazalo zavadu P0102 MAF senzor -> po doporučení zakoupen přípravek na čištění,pak vyčištěn senzor S01-18-211 a zdálo se být ok..bohužel po 300 km a uklidnění motoru jsem opět ztratil svůj klid dnes 2x nouzák ale už ani ne kvuli skákání na 1500 ot ale spíš po poskakování v zácpě velkoměsta...teď řeším s kamarádem co dál...zřejmě nejvíc se nabízí výměna čidla č.1 - bylo fakt zaje.....jak sviňa. Ke všemu v mazdě mi řekli že je dost často poruchové. PAk se uvidí...jinak DPF hlásilo kdysi chybu čidla tlaku ale to ted nehlásí nic..pokud to tedy není schované pod jedním problémem...dřív totiž zahlásilo chybu
Chyba P0471 - Exhaust gas pressure sensor No.1 circuit range/performance problem..to už od te doby ale nehodilo
 
Nazadarek jsme zase tu... a potřeboval bych upřesnit...jelikož po ujetí cca 300 km a poslední jízde kdy jsem hodinu poskakoval v koloně opět vyskočila chyba motoru...a jelikož čidlo bylo opravdu hooodně špinavé..jsem dnes volal do Mazdy a řešil s nima ty čidla....a měli jsme v tom trošilinku hokej tak jen at to doladím než bych je objednal....vyčistil jsem čidlo SH01K3239 ( v mazdě toto neznali..ikdyž je to přímo na něm napsané a po prostudování obrázku jsme se shodli že se jedná o číslo na obrazku uvedené jako (13-255 Snímač, MAPA SH01-18-211,popřípadě SH03-18-211 podle pinu) tohle čidlo jsem čistil a motor se docela zásadně uklidnil..ikdyž už jsem myslel že je vše ok nakonec asi uplně není..no a ted je otázka toho druhýho čidla..je to podle toho co jsem v mazdě diktoval toto co je na obrazku označené jako 2? Protože ten mají v mazde označený jako 13-x83 snímač tlakový SHY6-18-W00 Exhaust GAS PRESSURE SENSOR No. 1...je toto tlakové čidlo výfuku? dík

Zobrazit přílohu 28249
ahoj chtěl jsem vyměnit stávající čídlo SH01K3239 ale došlo mi prý kompatibilní ale jsou tam 3 piny
prosím které z těch dvou co jsi psal je 4 pinové a jestli víš kde ho sehnat
SH01-18-211,popřípadě SH03-18-211 podle pinu
nechci zatím dávat auto do AT Mazda protože každá má návštěva mne stála vždy min 10 000
tak hledám důvod škubání sám
Díky za odpověď 2.2 D 2014  náhrada čidlo ale jen 3 pin.jpg 2.2 D 2014  náhrada čidlo ale jen 3 pin.jpg 2.2 D 2014  náhrada čidlo ale jen 3 pin.jpg 2.2 D 2014  náhrada čidlo ale jen 3 pin.jpg 2.2 D 2014  orig. čidlo 4 pin.jpg
 
Ahoj ,jj tak těm návštěvám rozumím :) taky to radši řeším sám. KAždopaádně podle katalogu je čtyřpinové SH01-18-211, jak uz jsem psal, mě stačilo zatím vyndat a vyčistit, motor se značně uklidnil a ted čekám jak dopadnu po svolávačce na klapku sání...tu mám příští týden a jedna z variant je že potom by se to mohlo vyřeit...pokud ne...vyměním i to čidlo a uvidím jestli bude nutné vyměnit i čidlo tlaku výfuk. plynu. Jinak jsme postupoval podle toho co mi doporučil v předchozích vláknech PEGAS...nalil jsem předtím ještě aditivum. Jo a ještě čidla jdou asi sehnat jen u MAzdy..kamarád co mi shání obvykle jakýkoli díl tyhle v nabídce nikde nemá. A original mazda vychází cca na 2900 bez DPH jedno. Kdybys věděl o lepší ceně dej vědět ;)
 
Díky za odpověď, myslel jsem si to, že do Mazdy nakonec budu muset jít :mad: To lepší aditivum jsem tam dal před týdnem a nádrž pomalu pryč a žádná změna. Svolávačku na klapku sání už mám za sebou a nic se nezměnilo, auto cuká mezi 1 600 - 1 800 vesele dále. Prý bylo vše v naprostém pořádku :) Zdá se mi jen že po každé svolávačce to auto jede hůř a hlavně má větší spotřebu. Už jsem na 7,8 průměr. Když jsem ho koupil tak se to drželo kolem 6.
Dej vědět jestli se ti to po akci zlepšilo.
Ahoj
 
obojí je podobný - na nádrž max 700 km
já tu spotřebu moc neřeším ale určitě se po těch svolávacích akcí a přehrávání ŘJ zvýšila
někdo to tu také psal
 
Jo tak spotřebu neřeším ale je fakt, že když jsem začínal byla kolem 6,8..pak stoupla na 7,2 no a dnes jezdim podle počítače za 7,6...ikdyž jsem to přičítal nejdřív způsobu jízdy, potom změn cestování (víc dálnice a města než okrsků) no každopádně už mi to přijde dost...ikdyž je fakt, že je možný že to nebude tak horky,protože mi nepřijde že bych tankoval nějak víc....možná jen proměřuje víc počítač..km +- mi to pořád vychází cca 750-800 km od tankování k tankování..spíš mě štve zvednutí spotřeby v době regenerace...tady je vidět nejlíp jak je celá ekologie nahlavu postavená...kdyby tam nebyl filtr...jezdil bych tak za sest litru.....to mám ověřený i z Mondea co jsme měl předtím...s filtrem byla spotřeba o 0,6- 0,9 vyšší než když jsme ho pak kuchly.A to regenerace probíhala tak jednou za 600-700 km ne jak v mazde co 200.
 

Podobná vlákna

Back
Top