• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Klima - kondenzát neodtéká

no_hits

moderátor
Člen týmu
3 633
Zdravím všiml jsem si, že mně ani po 15 minutách běhu klimy na 15°C (zkoušeno při různých venkovních teplotách) neodtéká z auta kondenzát. Vyústění za motorem je dost zašlé a vyschlé. Klima bez problémů chladí, všechna automatika a řízení funguje, louže se nikde v interiéru neobjevuje.

Mechanik mě děsí rozebráním palubky a klimatizace, že je problém způsoben zevnitř. Setkal se s tím někdo?
 
Občas se stane že se na výparníku klimatizace v palubce udělá plíseň/prach/řasa... a časem nebo při dezinfekci se tenhle žmolek podobný slizu z chladících mřížek urve a spadne do nádoby obklopující výparník a ucpe odvodnou trubičku.
Většinou stačí vzít dlouhy drát a buď zespodu auta nebo po rozebrání torpéda u stěračů prošťourat tu odtokovou hadičku co je mezi motorovou přepážkou a přepážkou kabiny - kouká z přepážky kabiny (mě to vyhovuje víc zespodu auta protože je k ní lepší přístup u většiny aut)
 
On jak je to takovej sliz (pokud tam nevlítnul třeba list co se procedil okolo kabinovýho filtru), tak většinou po prošťouchnutí vyteče tou trubičkou ven. Jinak tu samotnou nádobu ve který je výparník asi jen tak nepropláchneš/nevymeješ protože to by jsi jí musel vyndat ven. Jedině vzít dezinfekci ve spreji s dlouhou hadičkou a tu hadičku nastrkat do tý odtokový trubičky a pořádně vystříkat aby se to potom vyplavilo ven. Třeba https://oleje-pema.cz/zbozi/valeo-cistic-klimatizace-s-hadickou-clim-pur-125ml_132449
 
Zkusil jsem to prozkoumat drátem, dostanu bez problémů až dovnitř, překážka žádná není, vytaženej drát suchej a úplně čistej. Tak nějak mě nenapadá proč teda kondenzát neteče ven. Nerad bych dával celou palubku na rozdělání zvlášť když klima klimuje.
 
Tak včerejší den prověřil klimu. Z auta jde jen vlažnej vzduch. Po připojení na diag jsem zjistil proč - teplota na výparníku po sepnutí klesne na 26°C - takže samozřejmě ani neodtéká kondenzát.
Kompresor je cca 3 měsíce novej pocitově je dost znát že spíná. Za poslední rok klima plněná 3x, a to bylo na výparníku dle diag -2°C, takže je někde netěsnost.
Je nějaký typický místo kde to u GH netěsní? Protože předpokládám že mě čeká procedura s barvivem a doufám že to nebude výparník v přístrojovce

IMG_20220805_172114.jpg
 
Poslední úprava:
Často začnou prosakovat gumičky ve spojích přímo u chladiče nebo klimakompresoru. Na druhý místo bych dal díru v samotnym chladiči. Výparník pod palubkou umí taky umřít, ale u GH to není až tak častý (na to trpěly GG nebo potom novější mazdy teď už nevim jestli BM nego GJ)
bf808fe6aa0ec6c95822692bb4a04aa6-604x849.gif

Ale jestli si musel za rok 3x plnit klimu, tak tam bude už znatelnější díra a osobně bych ten okruh napojil na tlakovou láhev s dusíkem a poslouchal kde to syčí.
 
Poslední úprava:
Předpokládám že u kompresoru bude těsnění nový když byl dávanej novej, mechanik je pedant (akorát je teď v Chorvatsku), ten chladič by byl furt lepší varianta než výparník, každopádně diky ;)

3x se plnilo protože před rokem jsem ji chtěl doplnit, pak se dělal nějakej větší servis na předku kdy bylo potřeba ji vypustit a teď posledně se měnil ten kompresor
 
Tak včerejší den prověřil klimu. Z auta jde jen vlažnej vzduch. Po připojení na diag jsem zjistil proč - teplota na výparníku po sepnutí klesne na 26°C - takže samozřejmě ani neodtéká kondenzát.
Kompresor je cca 3 měsíce novej pocitově je dost znát že spíná. Za poslední rok klima plněná 3x, a to bylo na výparníku dle diag -2°C, takže je někde netěsnost.
Je nějaký typický místo kde to u GH netěsní? Protože předpokládám že mě čeká procedura s barvivem a doufám že to nebude výparník v přístrojovce

Zobrazit přílohu 41717
Toto asi vie prečítať iba nejaký lepší OBD konektor ako môj Vgate iCar, že? Lebo v zozname tie veci ako teplota na výparníku alebo v kabíne nevidím..
 
Skor pojde o software aky mas, ci len nejaku lite verziu alebo platenu na laptop atd
 
Je to v EATC - jednotka klimy - je tam teplota v autě, teplota na výparníku a 2x senzor světla, ale umí to ve forscanu i obyč čínskej ELM s přepínačem

Jinak dnes návštěva 2 mechaniků, jeden diagnostikoval nefunkční regulační ventil u výparníku, druhej zkušenější říká že by se to chovalo jinak a diagnostikoval špatnej (možná prřicpanej) chladič (chybí půlka voštin) a v okruhu bylo moc oleje a málo chladiva, a oba "plnící" ventilky uchází
 
Tak problém se zas vrátil - kondenzát neodtéká. U zapnuté klimy teplota výparníku 6-9 stupňů. Po vypnutí klimy (teplota nastavena na 15) - teplota venku 27, teplota v kabině 30 a na výparníku to vyleze postupně na 45-50 a z výdechů jde dost teplej vzduch.
Když jsem zkoušel přepínat teplotu topení, pohyb klapky byl slyšet jen v rozmezí 26-29 stupňů, když jsem nastavoval méně, žádný zvuk se neozýval. Tak mě napadlo, jestli není kousnutá klapka topení nebo ji něco nezavazí a furt neohřívá výparník. Má s tím zkušenost třeba @Max6?

Screenshot_2023-07-20-18-27-49-164_com.astech.forscanlite.jpg
 
@no_hits Hlavní je, jestli když je zapnutý klima kompresor to fouká studený vzduch odpovídající nastavený rychlosti.

"Po vypnutí klimy (teplota nastavena na 15) - teplota venku 27, teplota v kabině 30 a na výparníku to vyleze postupně na 45-50 a z výdechů jde dost teplej vzduch."
Tohle mi přijde normální obzvlášť jestli je výparník ucpaný. Pod palubkou je dost spotřebičů, který tu teplotu budou ještě zvedat a hlavně izolace mezi výměníkem tepla a výparníkem není u tohodle auta jako u Rolls-Royce. Zároveň pokud je ten výparník opět ucpanej bordelem/plísní nebo je rozpadlej, tak proudící venkovní vzduch, který měl 27°C, ho moc neochladí a spíš ho skulinama obteče. Proto na něm může být takhle vysoká teplota.


"Když jsem zkoušel přepínat teplotu topení, pohyb klapky byl slyšet jen v rozmezí 26-29 stupňů, když jsem nastavoval méně, žádný zvuk se neozýval. Tak mě napadlo, jestli není kousnutá klapka topení nebo ji něco nezavazí a furt neohřívá výparník."
To mě přijde v pořádku, že zvuk klapky při nižších nastavovaných stupních není slyšet, protože jestli venku bylo 27°C, tak při nastavení na vnitřních 26°C už musí být klapka na poloze maximum studená a na dalších nižších stupních se bude už jen zesilovat rychlost proudění vzduchu případně přepínat vnitřní cirkulace vzduchu (ta cirkulace teda při zapnutým A/C).

Mě začátkem léta opět lehce zasmrděla klima (opět po peripetiích z minula), málo chladila a taky moc neodtýkala. Tak jsem jí opět prohnal BG Frigiclean, opět tekla na poprvé žlutá močka a pak už zase jen čistá pramenitá a mám zase klid. Ale začínám mít pocit, že po tom co předchozí majitelce, která pečlivě a pravidelně jezdila 9 let do Lexusu na klimu ani nesáhli, tak mě čeká výměna výparníku abych měl fakt klid. Ale vyndavat u tohodle palubovku, tak to se musím opravdu dobře vyspat a před prací vzít nějakej ten neurólek.
 
Poslední úprava:
Čistil jsem to 2 cca 3 týdny zpět a bylo to ok, od té doby klima použita tak 4x.
To nastavování klapky myslím v čistě manuálním režimu, kde mě přijde logický, že se to bude postupně přestavovat tak jak měním teplotu na displeji, rychlost foukání jsem neměnil (2dilky). Zkoušel jsem to po půl hodině jízdy kdy jela klima, kdy se průduchy a okolí vzduchotechniky musí zchladit aspoň na těch 30 stupňů ,po tom jsem to testoval.
Proto mně přijde divný, že toho litá takhle teplej vzduch , u žádnýho jinýho auta jsem to tak neměl. Jak říkám po vypnutí klimy je ten vzduch fakt dost teplej, proto jsem se ptal jestli jsi ty klapky někdy řešil, že bych to zkontroloval (jestli se na ně dá vůbec dostat)

Dnes rano venku 14 stupňů auto vychlazeny, po 30km bez klimy teplota výparníku přes 30 a z ventilace jde dost teplej vzduch, podle mě je nějaká ta klapka opravdu kousla, není možný aby se ten vzduch na tak krátké cestě ohřál od interiéru, zvlášť když je interier furt studenej
 
Může se zaseknout klapka nebo vylomit zoubek na posuvníku, to netvrdím že ne, může odejít i některý z čidel, ale ty tam žádnej čistě manuální režim nemáš. Ta klima pořád řeší signál z teplotních čidel. Když bylo ráno těch 14°C, tak tam jsi mohl zkoumat zvuk nebo vizuálně z boku krabice, při nastavování z minima do maxima jak se klapky hejbou.
Není nic jednoduššího než vzít inspekční kameru a tou se tam podívat.

Jen teď nechápu jestli ti teda nefunguje klima nebo ti vadí, že když klima není zapnutá, tak jde teplý vzduch i na nejstudenější nastavení.
 
Poslední úprava:
Jen teď nechápu jestli ti teda nefunguje klima nebo ti vadí, že když klima není zapnutá, tak jde teplý vzduch i na nejstudenější nastavení.
To druhý, že jde mnohem teplejší vzduch než jakej to z venku nasává a trochu mám pocit že to ovlivňuje i teplotu když je zapla klima
 
@no_hits Jestli si dobře pamatuju, tak ty klapky jsou před výměníkem/výparníkem, takže pokud by byly zaseknutý nebo nedovíraly pořádně,tak to bude mít vliv na teplotu vzuchu co jde do kabiny, ale proč by se ohříval výparník klimy, když ten vzduch co na něj proudí by byl stejně z venku. Jedině že by byla poškozená samotná izolace výparníku okolo. To by ten vzduch v tom boxu mohl proudit jak se mu zachce. Ale pořád je daleko častější možnost že je výparník prostě ucpaný a ten vzduch než aby prošel jím, to vezme sebemenší skulinou okolo a ty klapky určitě nebudou těsnit 100%.

Můžeš udělat jednoduchý test: Zapni na tvrdo klimatizaci (A/C ON). Foukání dej na obličej. Manuálně nastav přísun vzuchu z venku. Rychlost foukání dej na maximum. A teď nastav teplotu úplně na nejvíc studenou co to jde a potom na úplně nejvíc teplou co to jde. V obou případech by rychlost proudění vzduchu z výdechů měla být +/- stejná. Pokud bude výparník klimy ucpanej, tak když nastavíš teplotu na nejstudenější, tak vzduch z výdechů bude proudit razantně pomaleji.
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Back
Top