• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě 2.0 Skyactiv-G s manuálem

born2bwild

nový člen
2
Dobry den, z mnoha duvodu uvazuji o koupi CX-5, 2019, 121KW, manual, 60tkm. Auto je po prvnim majiteli z DE a servisovane pouze v Mazde. Muzete mi prosim rici na co si dat pri koupi pozor, pripadne jake jsou nejvetsi a nejcastejsi bolesti teto konfigurace? Nerad bych nasledne vykrvacel na opravach ;) Moc dekuji.
 
Dovolil bych si to shrnout tak, ze tam zadne bolesti nejsou. Nic. Motor zvladne bez problemu a obvykle bez jakehokoliv zasahu 300 tis km (asi i vic, ale zatim jich s tak velkym najezdem moc nejezdi :)), na korozi ta auta absolutne netrpi (moje byla po trech letech bez jakekoliv znamky rzi na podvozku), elektronicka vybava funguje. Jestli se neco meni casteji, tak mozna brzdove kotouce a desticky, a lak je jako na kazdem novem aute pomerne slaby, takze na kapote, blatnikach, narazniku a sloupkach byva dost "tecek" od kaminku, ty je dobre vcas zakapavat tuzkou na lak. A jako s kazdym modernim primovstrikovym benzinem je dobre jezdit na nejake lepsi palivo, a nejezdit moc casto prilis kratke trasy, jinak se motor zanasi karbonem — to by se ale dalo teoreticky asi i resit tak, ze narostly a usazeny karbon se necha kazdych par let vycistit.

U ojetin z Nemecka se akorat vzdycky varuje pred vytopenymi auty, ale to ja osobne netusim, jak poznat.
 
Jeste bych pockal, jestli nenapise nekdo jiny neco dalsiho, ale ja mel benzinovych Mazd plno, a pokud jsou to ty pozdejsi roky vyroby daneho modelu, kdy uz byly odstranene detske nemoci, zadni strasaci ve skrini tam necihaji...
 
Jeste bych pockal, jestli nenapise nekdo jiny neco dalsiho, ale ja mel benzinovych Mazd plno, a pokud jsou to ty pozdejsi roky vyroby daneho modelu, kdy uz byly odstranene detske nemoci, zadni strasaci ve skrini tam necihaji...
Vzhledem k tomu že jsi benzínových mazd měl hodně, cistil jsi na některé usazeny karbon a jakou metodou?
Chystám se na to ale stejně mám pocit že tu většina mazd jezdí stejně dobře jako za nového stavu bez jakéhokoliv čištění.
Za mě vodík na vnitřní spalovací prostor a ventily a sání ručně otryskat. V tomhle malém nájezdu asi stačí vyčistit klapku. Respektive podle klapky člověk uvidí jak to asi vypadá na ventilech...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Necistil, ja mel vsechno do najezdu cca 80tkm, nic jsem nemel dele. A vsechno na premiova paliva, hodne po dalnici, takze jsem se karbonu nebal. A pokud jsem nekdy ve svem domovske Mazde v Usti v Auto BEKu vyslovil obavu z karbonizace, byl jsem vzdycky uklidnovan, ze to normalni ridici neresi a maji najeto i nasobne vic, nez ja, bez problemu :). @Max6 urcite bude vedet, jak se to da cistit, ja jen vim, ze se to da :).
 
Ja len v skratke... Mam G-165, manual, 2018 a nemam sa na co stazovat. Nabehane mam 74000 km a teraz som menil predne platnicky. Zadne su stale ok. Jedine co blbne su tie nestastne spatne zrkadla, ale na to kaslem a neriesim to. Tankujem bezny benzin, dnes uz bohuzial vacsinou E10 a pridavam VIF. Olej menim kazdych cca 12000 km tak verim ze nebude ziadny vazny problem este dlhu dobu

Odoslané z 2201123G pomocou Tapatalku
 
Ak je to manuál, tak kúp len FWD teda bez 4x4...moja (trpká) skúsenosť... Manuál bez 4x4 žiadny problém a doporučujem... Mám od r.2017 už tretiu CX-5 s 2,0 benzínom. A samozrejme s výmenou platničiek a kotúčov treba počítať, zvlášť zadné zhrdzaveli do 3 rokov...A ostatné "maličkosti" nepočítam. Proste nič fatálne problematické. Na poslednej CX-5 s 2,0 benzínom mám 110tis km.
 
Ak je to manuál, tak kúp len FWD teda bez 4x4...moja (trpká) skúsenosť... Manuál bez 4x4 žiadny problém a doporučujem... Mám od r.2017 už tretiu CX-5 s 2,0 benzínom. A samozrejme s výmenou platničiek a kotúčov treba počítať, zvlášť zadné zhrdzaveli do 3 rokov...A ostatné "maličkosti" nepočítam. Proste nič fatálne problematické. Na poslednej CX-5 s 2,0 benzínom mám 110tis km.
Ahoj, rad bych se zeptal, jakou jsi mel (spatnou) zkusenost s 4x4?
Diky :)
 
To je na dlhší pokec...Proste Mazda uznala že ide o technický nedostatok ktorý sa nedá odstrániť a treba si naň vraj zvyknúť že je to "vlastnosť" tejto kombinácie 4x4 v manuáli...Riešilo sa to tu dávnejšie vo viacerých vláknach, každý to nazýva ináč, niekto "klepanie prevodovky", niekto "divné cvakanie" a podobne. Ja som kvôli tomu vymenil auto za automat, keďže Mazda mi potvrdila že sa to nedá vyriešiť. Kukni si napr. toto celé vlákno, tam som to riešil aj s ostatnými čo ich to hnevá... Má ten problém každý majiteľ 4x4, len v manuáli je to najvýraznejšie a nie každý si to všimne a zmieri sa s tým. Ja som mesiac ani nespal kvôli tomu kým som auta nezbavil...
 
Nevim, z toho videa to nepoznam, nase to delala taky, nema to vubec na nic vliv. Ani na zivotnost. Je mraky tech aut, co maji bez problemu najeto kolem 150 - 200 tis km a vse puvodni (a vic vetsinou ne, protoze to jeste nikdo nestihl najet :)). Obcas to proste na jednicku/dvojku nekde v garazi, kde jsem mel stazena okenka (abych to vic slysel), treba pri rozjeti se do strmeho stoupani, proste "lupnulo". Uz si ani nepamatuju na svoji nekdejsi hypotezu, cim to muze byt, ale proste jsem to ignoroval a bez problemu s autem najel necelych 50 tis km, dalsi majitel co vim za posledni rok a pul taky nejaky dalsi desitky tis, a bez problemu... a nikdo jinej koho jsem kdy vezl to nevnimal.

Samozrejme chapu, ze nekoho to muze psychicky tryznit. Jsou lidi, co jsou naprosto vazne psychicky zniceni, kdyz nekdo v open office treba hlasite dycha nebo vydava nejake repetitivni, byt slabe, zvuky (caste zivani, caste drbani se...). Proste nekteri z nas jsou citlivejsi, a pak naprosto chapu, ze takovy clovek se bude tem vecem, ktere mu zpusobuji utrpeni, vyhybat. Ale skoro kazde moje auto (kazda Mazda) ma za nejakych okolnosti nejaky zvlastni zvuky, at jde o ruzny povrzavani z brzdicu, ulozeni naprav, zvuky za studena, rezonance vyfuku, panely interieru nebo dveri... nevim cim bych musel jezdit, pokud bych chtel uplne ticho. Rolls? ;)
 
Nevim, z toho videa to nepoznam, nase to delala taky, nema to vubec na nic vliv. Ani na zivotnost. Je mraky tech aut, co maji bez problemu najeto kolem 150 - 200 tis km a vse puvodni (a vic vetsinou ne, protoze to jeste nikdo nestihl najet :)). Obcas to proste na jednicku/dvojku nekde v garazi, kde jsem mel stazena okenka (abych to vic slysel), treba pri rozjeti se do strmeho stoupani, proste "lupnulo". Uz si ani nepamatuju na svoji nekdejsi hypotezu, cim to muze byt, ale proste jsem to ignoroval a bez problemu s autem najel necelych 50 tis km, dalsi majitel co vim za posledni rok a pul taky nejaky dalsi desitky tis, a bez problemu... a nikdo jinej koho jsem kdy vezl to nevnimal.

Samozrejme chapu, ze nekoho to muze psychicky tryznit. Jsou lidi, co jsou naprosto vazne psychicky zniceni, kdyz nekdo v open office treba hlasite dycha nebo vydava nejake repetitivni, byt slabe, zvuky (caste zivani, caste drbani se...). Proste nekteri z nas jsou citlivejsi, a pak naprosto chapu, ze takovy clovek se bude tem vecem, ktere mu zpusobuji utrpeni, vyhybat. Ale skoro kazde moje auto (kazda Mazda) ma za nejakych okolnosti nejaky zvlastni zvuky, at jde o ruzny povrzavani z brzdicu, ulozeni naprav, zvuky za studena, rezonance vyfuku, panely interieru nebo dveri... nevim cim bych musel jezdit, pokud bych chtel uplne ticho. Rolls? ;)
Diky za vlastni hodnoceni. Nejlepsi by urcite bylo si to projet a sam to vyzkouset. Chystam se pro koupi jety CX-5ky, rok 2017-2019 AWD mt. Na ctyrkolku jsem zvykly ze Subaru a moc si nedokazu predstavit tohle menit. Ale pokud je to "pouze" zvuk a nic to prakticky nedela/nenici, asi by to nemela byt vec, ktera by mi hatila koupit toto auto.
 
Diky za vlastni hodnoceni. Nejlepsi by urcite bylo si to projet a sam to vyzkouset. Chystam se pro koupi jety CX-5ky, rok 2017-2019 AWD mt. Na ctyrkolku jsem zvykly ze Subaru a moc si nedokazu predstavit tohle menit. Ale pokud je to "pouze" zvuk a nic to prakticky nedela/nenici, asi by to nemela byt vec, ktera by mi hatila koupit toto auto.
Zabudnut na offroad, je to mestske SUV. Ano, da sa tam prekodovat 4x4 na ten offroad rezim, ale nebude to rovnake ake subaru.

A ten manual by som si ani nepozeral, pri mazdach je automat spolahlevejsi ako manual. Manualy mali vacsie perceto problemov ako automat v tejto generacii Skyactiv vozidiel.
 
Zabudnut na offroad, je to mestske SUV. Ano, da sa tam prekodovat 4x4 na ten offroad rezim, ale nebude to rovnake ake subaru.
Tak awd Subaru se asi max vyrovna jen quatro od Audi. Ale o offroad nejde, hlavne o grip na ceste a ve snehu. To by mohlo byt v pohode :)

Co se tyce 2.0 awd automat 2017+ tak v moji cenovy relaci na bazarech nevidim zadny. Prvni zacina od 600t :(
 
Tak awd Subaru se asi max vyrovna jen quatro od Audi. Ale o offroad nejde, hlavne o grip na ceste a ve snehu. To by mohlo byt v pohode :)

Co se tyce 2.0 awd automat 2017+ tak v moji cenovy relaci na bazarech nevidim zadny. Prvni zacina od 600t :(

Mazda ma Haldex, takze ona nemá stále awd zapnuté, ona to automaticky mení podľa situácie môže byt aj 80/20 alebo 50/50, len aby ten awd fungoval ako keby na offroade alebo niekde na zasneženom kopci tak treba vypnúť TSC a dať si M2 na automate, vtedy to použije správe ten 4x4 pohon.
 
No, asi každý to vidí ináč...U mňa už aj rodina sa čudovala, že čo mi to klepe v aute, keď som pomaly prechádzal po dvore doma...Pri každom pomalom zastavovaní prevodovka klepala tak, že každý čo stál vonku pri aute to počul...Auto malo 1 mesiac, robilo to od začiatku a z Mazdy mi len poslali nákres, že prečo to robí a že je to "v poriadku", že vedia o tom... Klepalo to tak, ako keď som mal v minulosti starý pokazený zotrvačník na Forde Mondeo ktoré malo 250tis km... Možno to nemá vplyv na životnosť prevodovky, ale na žiadnom inom SUV od konkurencie som to nepočul, a to som vyskúšal 4 rôzne SUV... Toto fórum je na prezentovanie názorov a skúseností, dal som svoju skúsenosť. Nech si každý urobí svoj názor, nech dá 40tis € a potom nech si zvykne na všetko :) Možno niekomu to robí viac a niekomu menej, mne to na novom aute liezlo na nervy, keď staré auto to nerobilo a nové za takmer 40tis € to robí. A prečo mi to nerobí na terajšej CX-5 s AWD a AT???
 
Poslední úprava:
Back
Top