• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Koupě RX-8 rada

Vasek33

člen KLANu
38
Ahoj. Koukám po RX-8 a ikdyž jsem jí zatím neřídil a trochu mě odrazuje údajná nespolehlivost Wankelu a následný výdaje, docela mě to auto přitahuje.
Našel jsem z D jednu se 192 HP, 131 tkm. Údajně nová spojka (Exedy), baterie a brzdy. Faktury má ale jen k svíčkám, cívkám a kabelům. Motor startuje ale prý obtížněji, výkon má (zaslal mi na vyžádání video startu).
Na fotkách je pak stav podvozku.
Chtěl bych vás poprosit o názor. Nevím, ale zdá se mi to celkem levný v přepočtu za 40k.
Odkaz na inzerát ZDE.

Díky moc za názory a rady.
IMG-20200831-WA0000.jpg IMG-20200831-WA0001.jpg IMG-20200831-WA0003.jpg IMG-20200831-WA0004.jpg IMG-20200831-WA0005.jpg IMG-20200831-WA0009.jpg
 
Tak kvuli problematickym startum to prodava jako "nepojizdne" a bude nutne k cene pripocitat GO motoru - at ti posle jeste tlaky, urcite to nebude zadna slava. Ale pokud je zbytek auta v dobrem stavu, tak proc ne. Kdyz nechas udelat motoru ty, tak to budes mit aspon pod kontrolou a mnoho km pred sebou.
 
Tak kvuli problematickym startum to prodava jako "nepojizdne" a bude nutne k cene pripocitat GO motoru - at ti posle jeste tlaky, urcite to nebude zadna slava. Ale pokud je zbytek auta v dobrem stavu, tak proc ne. Kdyz nechas udelat motoru ty, tak to budes mit aspon pod kontrolou a mnoho km pred sebou.
Asi tak to beru, nepočítám moc, že by si dělal měření komprese, ale zeptám se.
Když to náhodou bude v pořádku, tak dobrá koupě. Když ne, tak to furt nebude tak drahý. U svý MPS jsem si motor udělal sám, u Wankelu si nejsem jistej, furt nejsem mechanik a něco můžu přehlídnout.
 
Moc se tý repase neboj já si to dělal na jaře sám, a není to nejhorší na netu je o tom spousta videí a dokumentů, co byla asi největší je*árna bylo zabroušení side sealů přesně na míru a sehnat ty díly.
Jinak když se to našprtáš tak je to jenom skládačka.;)a v nejhorším to jenom nepojede.
:D
 
Moc se tý repase neboj já si to dělal na jaře sám, a není to nejhorší na netu je o tom spousta videí a dokumentů, co byla asi největší je*árna bylo zabroušení side sealů přesně na míru a sehnat ty díly.
Jinak když se to našprtáš tak je to jenom skládačka.;)a v nejhorším to jenom nepojede.
:D
Jo, já bych právě hrozně rád si zas něco složil :laughing:. Potřebuju zas něčemu vyndat motor a pohrát si s tím :laughing:.
Ta, co jsem na ni dával link, tak už není, škoda. Teď bych věděl jen o nějakých shnilých za 60k už s kleknutým motorem.
Na kolik tě to vyšlo celkem?
Díky
 
Měl jsem smůlu i tak trochu štěstí, mě se vydřely hlavní ložiska excentrické hřídele, a spolu s tím to vzalo většinu motoru(1rotor, oba housingy, 2 irony,) Takže jsem bral náhradní motor s horší kompresí (10000kč) v domění že tam budou housingy irony i rotory v poho, bohužel housingy byli taky KO zbytek OK. Takže jsem sehnal ještě 2 housingy zvlášť které byly jako nové (6000kč) potom jsem měl štěstí že jsem repas sadu a ložiska jak do rotorů tak na stationary geary (33000kč) sehnal tady v ČR takže jsem neměl stres z doručení ze zahraničí a nemusel platit CLO a DPH. Potom jsem tak ještě kupoval když už to bylo venku komplet spojku Exedy a samozřejmě spoustu litrů oleje který se často měnil při zajíždění a filtry. Takže já to měl nějak kolem 60k, ale jak říkám měl jsem tak trochu smůlu že jsem musel kupoval ty housingy a další motor jinak by mi třeba stačilo těch 33k.:)
Blbý je že kolik toho budeš potřebovat koupit zjistíš až po rozebrání celého motoru. :confused:
Takže tak, hodně štěstí pokuď do toho půjdeš, ale jinak je to fajná práce když s tím nespěcháš. :cool:
 
Měl jsem smůlu i tak trochu štěstí, mě se vydřely hlavní ložiska excentrické hřídele, a spolu s tím to vzalo většinu motoru(1rotor, oba housingy, 2 irony,) Takže jsem bral náhradní motor s horší kompresí (10000kč) v domění že tam budou housingy irony i rotory v poho, bohužel housingy byli taky KO zbytek OK. Takže jsem sehnal ještě 2 housingy zvlášť které byly jako nové (6000kč) potom jsem měl štěstí že jsem repas sadu a ložiska jak do rotorů tak na stationary geary (33000kč) sehnal tady v ČR takže jsem neměl stres z doručení ze zahraničí a nemusel platit CLO a DPH. Potom jsem tak ještě kupoval když už to bylo venku komplet spojku Exedy a samozřejmě spoustu litrů oleje který se často měnil při zajíždění a filtry. Takže já to měl nějak kolem 60k, ale jak říkám měl jsem tak trochu smůlu že jsem musel kupoval ty housingy a další motor jinak by mi třeba stačilo těch 33k.:)
Blbý je že kolik toho budeš potřebovat koupit zjistíš až po rozebrání celého motoru. :confused:
Takže tak, hodně štěstí pokuď do toho půjdeš, ale jinak je to fajná práce když s tím nespěcháš. :cool:
Jak řikáš, smůla i štěstí, celkem taková loterie :)
Nakonec to padlo, ale objevila se jiná, takže bych chtěl jet do D s podvalem ve středu, jen se musím nechat testovat na ten přiblblej covid :mask:, aby mě pustili. Něco na co bych se měl zaměřit při koupi? Startovat už to prej nebude, startér je ok, točí to.
Motor jsi si taky vyndal sám? :eek:
Díky
 
Těžko říct na co se zaměřit u motoru když to nestaruje no..:confused:, leda bych si to zkusil připojit na OBD jestli to něco vypíše ( mě to krátce před smrtí psalo P0301 Cylinder misfire detected ale těžko říct jestli je to známka opotřebovaných ložisek řekl bych že jo:D) co se týče karoserie zaměřil bych se na zadní část auta kde často japonci reznou (moje nevyjímaje) a to i zespoda, jinak taková ta plechařina jestli to nebylo bouraný ale to už je stejný jako u každýho jinýho auta.
A motor jsem taky vyndaval za asistence táty potřebovali jsem k tomu takový ten zvedák na motory, dá se sehnat kolem 4-5000kč není to málo ale v dílně se neztratí;) jinak převodovka zůstala v autě jen se potom musí něčím podložit.
 
Těžko říct na co se zaměřit u motoru když to nestaruje no..:confused:, leda bych si to zkusil připojit na OBD jestli to něco vypíše ( mě to krátce před smrtí psalo P0301 Cylinder misfire detected ale těžko říct jestli je to známka opotřebovaných ložisek řekl bych že jo:D) co se týče karoserie zaměřil bych se na zadní část auta kde často japonci reznou (moje nevyjímaje) a to i zespoda, jinak taková ta plechařina jestli to nebylo bouraný ale to už je stejný jako u každýho jinýho auta.
A motor jsem taky vyndaval za asistence táty potřebovali jsem k tomu takový ten zvedák na motory, dá se sehnat kolem 4-5000kč není to málo ale v dílně se neztratí;) jinak převodovka zůstala v autě jen se potom musí něčím podložit.
Jo přesně to mě vlastně napadlo, asi přemýšlíme stejně :D. Code reader, zkontrolovat blatníky, lemy a takovou tu kosmetiku a snažit se vypátrat, jestli to nebylo bouraný.
Ten motor bych snad taky vyndal, určitě nebude tak velkej jako byl z MPS, takže dobrý.
Díky za info :)
 
Zkouknul jsem toto video
jinak jsem to dělal podle rozumu:D:D fakt na tom nic není já si ho raději odstrojil na autě potom stačí zespoda odšroubovat od převodovky (několik nástavců a kloubek) jinak bych si bejt tebou opravdu koupil nebo od někoho půjčil ten zvedák na motory protože potřebuješ s tím motorem vyjet jakoby dopředu (aby jsi vyjel z mrkve převodovky) a potom to postupně zvedat a popojíždět. :cool:
 
Zkouknul jsem toto video
jinak jsem to dělal podle rozumu:D:D fakt na tom nic není já si ho raději odstrojil na autě potom stačí zespoda odšroubovat od převodovky (několik nástavců a kloubek) jinak bych si bejt tebou opravdu koupil nebo od někoho půjčil ten zvedák na motory protože potřebuješ s tím motorem vyjet jakoby dopředu (aby jsi vyjel z mrkve převodovky) a potom to postupně zvedat a popojíždět. :cool:
Tak to, co nazýváš koťátkem je venku :laughing:.
Dalo mi to celkem zabrat. Ten zvedák jsem si udělal improvizovaně z bagru a dal na něj kurty silný. Sice to byla výhra, ale skoro 3 dny mi to zabralo a že těch spojů bylo požehnaně, ani Nevím, jestli to dám dohromady :scream:, teď se ale těším na vnitřek, snad bude ok :).

20201004_180032.jpg 20201004_172428.jpg
 
No jo já to vyndaval komplet odstrojený:D, ale pěkně jsi si poradil ze zvedákem.
Držím palce ať je to OK (hlavně housingy ty moje byly odštípaný).
 
No jo já to vyndaval komplet odstrojený:D, ale pěkně jsi si poradil ze zvedákem.
Držím palce ať je to OK (hlavně housingy ty moje byly odštípaný).
Vypadaj ty moje líp? Mne se zdaji relativně ok okem laika. Irony jsou hezky hladký, rotory brutalne zakarbonovaný, ale to nejak umyju, pripadne odrhnu.

20201007_203700.jpg 20201007_203714.jpg
 
Rozhodně vypadají líp jen si nejsem jistý tím co je na prvním obrázku vpravo nahoře, jestli to dělá jen fotka nebo jestli to není nějaký vydřený, ale většinou co jsem viděl tak vždycky se odšípávaly od krajů (tam kde jsou irony když je to smontovaný) nebo okolo děr na svíčky. A všechno jsem čistil tak že jsem to nastříkal nějakým čističem na motory a vzal opatrně vapkou;) možná se to zdá jako prasárna ale funguje to, a potom doladit scotch-britem (housingy a plochy na ironech samozřejmě ne).
Mimochodem tady: https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/--Repair%20Instructions--/323%20929%20RX-7%20MX-6/8581R03_INSPECTION_AND_COMPONENT_REPLACE.htm
odkaz na stránku která mi taky hooodně pomohla při repasi.
 
Rozhodně vypadají líp jen si nejsem jistý tím co je na prvním obrázku vpravo nahoře, jestli to dělá jen fotka nebo jestli to není nějaký vydřený, ale většinou co jsem viděl tak vždycky se odšípávaly od krajů (tam kde jsou irony když je to smontovaný) nebo okolo děr na svíčky. A všechno jsem čistil tak že jsem to nastříkal nějakým čističem na motory a vzal opatrně vapkou;) možná se to zdá jako prasárna ale funguje to, a potom doladit scotch-britem (housingy a plochy na ironech samozřejmě ne).
Mimochodem tady: https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/--Repair%20Instructions--/323%20929%20RX-7%20MX-6/8581R03_INSPECTION_AND_COMPONENT_REPLACE.htm
odkaz na stránku která mi taky hooodně pomohla při repasi.
No samotná plocha je ok, jsou tam vidět drážky, ale nehtem, když přejedu, tak se musím hodně snažit, abych něco cítil. Bohužel ty kraje se sem tam odštipují. Nevím, jak moc to řešit.
Myju to stejně. Přípravek na motory + kartáč a pak spláchnout. Scotch-brite neznám, ale kouknu ;)
Díky za link, mám nějaký manuály, koupil jsem feeler gauge, posuvný měřítko, tak snad všechno pořádně zkontroluju a proměřím.
Teď jsem se bohužel zasekl na šroubu u "klikovky", ne na setrváku (ten šel v pohodě), ale na druhý straně.
Do toho jsem omylem poničil senzor na omp o_O, prý se musí kupovat celý omp, to se mi nepovedlo.
Díky za cenné rady :)
 
Jo na ten šroub taky nemám dobrý vzpomínky:D to jsem si motor chytil horko-těžko do svěráku za upravený převařený přítlačák a potom jsem našel nejdelší trubku v okolí a hej rup. :DAž jsem se bál že ho utrhnu, ale klaplo to naštěstí. Jinak ten senzor na OMP mám pocit že se prodává bohužel jen s komplet OMP (asi to nebude levná záležitost), prodal bych ale bohužel ten druhej motor jsem kupoval holej takže jsem měl jen jednu.:confused:
 
Back
Top