• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Přemýšlím o RX-8 a potřebuju rady zkušených

Erchi

nový člen
10
Ahoj všichni,

stalo se neuvěřitelné a moje polovička mi povolila nákup auta typu "není rodinný a je úplně zbytečný". Nakonec jsem po dlouhém hledání skončil zpátky u RX-8. Teď se snažím dobrat toho, jestli mám nebo nemám a co vlastně potřebuju k rozhodnutí, abych si nenaběl - ale potřeboval bych názory a informace od vás, kdo máte zkušenosti. Už jsem prošel tenhle dobrý post (a celý topic): https://www.mazdaklan.cz/threads/kdo-ma-rx-8.50/page-2#post-10876, ale tam nebylo všechno co potřebuju vědět. Něco jsem zachytil na posledním srazu, ale tam jsem ještě netušil, že doma dostanu povolení :D

Předem se omlouvám za slohovku :) Chci shromáždit co nejvíc informací, abych si to správně rozhodl, takže rozebírejte, kritizujte, opřete se do mě, za všechny názory jsem vděčný :)

Nyní k věci:

1) Je to vůbec vhodné auto pro někoho s mými zkušenostmi? Jak se s ní jezdí, je náročná na řidičské dovednosti?
Je to krásný stroj, moc se mi líbí, ale faktem je, že donedávna jsem jezdil jako "krajinkář", zadokolku jsem nikdy neřídil (natož Wankela). Tj. odježděno sice mám, ale krásy sportovní jízdy jsem začal objevovat až teď (resp. touhu po nečem v čem můžu ty krásy aspoň zkusit). Nemám problém jít na nějaký kurz sportovního řízení, ale otázkou je, jestli i tak není RX-8 nad moje schopnosti. Nehodlám jezdit jako dobytek, ale některá auta neodpustí vůbec nic a pokud mezi ně patří rx-8, budu to muset dobře zvážit

2) K
olik stojí provoz včetně pravidelného servisu a občasné důkladné kontroly motoru? Kolik zhruba sežere benzínu a oleje? Je na to někdo v Praze nebo okolí?
Nejsem mechanik a nechci za pár let prodávat auto "z rodinných důvodů", chci mít jistotu že si můžu dovolit ho provozovat a dobře se o něj starat a nebudu muset složitě řešit spotřebu nebo výměnu komponent kvůli nedostatku peněz. čím přesnější údaje dostanu, tím klidnější budu. Zároveň chci mít jistotu, že když to dám na servis, tak to bude dělat někdo, kdo tomu rozumí a včas provede všechny servisní úkony, aby auto bylo naprosto v pořádku.

3) Jak vybírat? Zabývá se někdo dovozem a repasem?

V podstatě mám tři možnosti. Koupit něco se špatným motorem a co nejlepším stavem mimo ten motor - a dát to na repas. Nebo něco zhruba uprostřed a nechat motor zkontrolovat a opravit. Nebo jít po něčem s ověřenou historií a doufat že motor bude v dobrém stavu a úvodní servis bude levnější. Celková částka na pořízení a úvodní servis by měla v ideálním případě být do 150k, rezerva bude dalších 50k (celkem to odpovídá tomu postu co jsem uvedl výše). Rok výroby neřeším, ani výkonvou verzi motoru, spíš mě zajímá stav opotřebení vnějšku i vnitřku, chci aby bylo auto nakonec v pořádku nejen technicky, ale taky krásné na pohled i na omak :) Vůbec to ale nejsem schopen udělat sám, jsem hlavně uživatel, takže potřebuju najít někoho, kdo mi pomůže najít auto a ideálně umí udělat i ten úvodní servis/repas - a je z Prahy nebo blízkého okolí.

Příklady:

Špatný motor, nízká cena

Někde uprostřed cena a nejspíš i stav

Lepší stav a úplná servisní historie

V ČR toho je k mání minimum a za vyšší ceny (při stejné nebo vyšší nejistotě co se technického stavu obecně týká), takže si moc nefandím že bych dobře koupil na domácím písečku. Na druhou stranu jsem viděl automat, což mě docela překvapilo (auto z USA ovšem nechci).

Prostě jak vidíte, potřebuju tím vším provést, abych si udělal dobrý přehled, jsem na začátku a nemám znalosti na to, abych si poradil sám :)

Předem díky za reakce :)

Honza
 
Ad 1) kazde auto ktere chce clovek ridit sam a nespolehat se na elektroniku dokaze vytrestat to ale neznamena ze neni zabava zkouset limity..auta I svoje. Za sebe muzu rict dokud jsem nebyl na okruhu v Moste tak jsem si naivne myslel ze umim ridit. Ten super zazitek ale rozhodne stal za to a bez rx8 by nejspis nebyl :)
Ad 2) to se tezko pocita zalezi jak jezdis. Spotreba mezi 10 (po okresce v kolone aut strasna nuda) -18 (okruh a sviznejsi jizda) zabavny prumer 13-15. Olej menit max po 6. tis. Davat bacha na spojku.. :)
ad 3) Repasi se zabyvaji Vasek Slama (Praha), higgi(Jicin) a Benrotor v Brne. Ja bych se s repasi nejspis sveril Vaskovi Slamovi. Pokud chces nekoho, kdo by ti poradil s vyberem pripadne dovozem obrat se na @Machbuster, nebo Vasek Slama www.kamikaze-rx8.com
Myslim ze ti dva zminovani ti toho reknou mnohem vic. Ja jsem jen spokojeny uzivatel tohoto uzasneho kousku techniky.. a palec nahoru tvoji polovicce ze ti dopreje tuhle formu zabavy..
:)
 
vidím že niekto rieši rovnaké myšlienky a úvahu ako ja :D rád budem sledovať vlákno a prajem šťastnú ruku pri výbere ;)
 
Zdravim, mel jsem to skoro jako pres kopirak a nakonec vabeni podlehl a letos v kvetnu rexika individualne dovezl z DDR, z hlavniho mesta vsech trabantu:) Nejak jsem to moc neresil, nabidka odpovidala me predstave a vyrazil jsem. Vse probehlo hladce a po vlastni ose jsem dojel do rodneho mesta. V rozpoctu ale take nezapomen na vsechny poplatky za odhlaseni, prevozni znacku, dovozovou technickou a prihlaseni. Nechci se mylit, ale bylo to skoro k 10 tis.... Pak hned urcite olej, filtry, svicky, civky vc.kabelu. A mel jsem take hned svolavacku na airbag Takata - to ale samozrejme gratis:) Z "vetsich akci" se po zime jeste chystam na brzdy - kotouce a desticky. Vetsina veci - aspon doufam - je resitelna, jen bych nechtel kvuli nakladum resit repas motoru... Jsem tez jen pouhy uzivatel, nikoliv automechanik. Tolik par mych postrehu, samozrejme je zde cela rada jinych expertu, kteri jsou v problematice zasveceni mnohem mnohem vic. Ale chtel jsem hlavne rict, ze je treba se nebat, zijeme jen jednou a proc si tedy neudelat radost, ze! Drzim palce, at ti to klapne.
 
1) naučit se dá vše, hlavně ze začátku s respektem, na našich silnicích rozhodně nedržet volant jednou rukou;).
2)spotřeba dlouhodobě mám kolem 13l záleží jak se jezdí, letos v srpnu jsem projel cca. 12k jen na benzínu:D olej 1l na 4000km je dle výrobce norma, opět záleží na jízdním stylu.
3)určitě jít za někým, kdo tomu rozumí Kamikaze/AC Král/higgi, já v roce 2012 zvolil Krále, nadiktoval si +/- co chci, poslal mi pár foto, pak to po 14 dnech přivezli, jel sem to obhlídnout a dohodli jsme se.
Nicméně auto mělo mouchy, ale ne fatální(brzdy komplet DBA+HAWK 30k,+rozbité čidlo polohy "kliky", se kterým si nikdo nevěděl rady, což se asi po měsíci svépomocí vyřešilo, a pak samozřejmě KAT který tam byl i nebyl a občas rožnul kontrolku, a samozřejmě Kamikaze ignition kit LS1.Auto bylo za 200k nicméně abych to dostal do nějakého stavu dalších 70k proinvestováno. Ano ceny se hnuly směrem dolu nicméně těch 50k píšeš je minimální rezerva. V současné době mě čeká asi pravděpodobě spojkové ložisko= celá spojka(bo 2x to rozdělávat nebudu) a silentbloky na motoru takže dohromady 30k+. Díly určitě nebrat nejlevnější jednou jsem to udělal nikdy více viz brzdy od firmy ATE, se kterýma sem byl na zadní nápravě krajně nespokojený.

Důléžité je vybrat kousek v rozumném stavu s člověkem co tomu rozumí.

P.S. Nakonec i já jako "kancelařská" krysa zjistíš, že vyměnit si olej nebo cokoli v tomto autě sám, je to nejlepší co pro to auto můžeš udělat.
 
Poslední úprava:
Super, díky všem, ty pány si obepíšu. Rád vidím že nejsem jediný, koho láká ale není přitom mechanik. Mám na to ještě zhruba rok, musím nejdřív našetřit finance, to chvilku zabere. Můžu teda sbírat rozumy a v klidu si to chystat. Co jsem zapomněl uvést, že nemám garáž. Sice plánuju zaplatit si stání na hlídaném parkovišti, aby byla chráněná aspoň proti parkování "na ťukačku" a proti vidlákům co škrábou auta, ale co nepůjde udělat venku, to si sám neudělám...

Každopádně jestli má ještě někdo postřehy, co nezazněly, budu rád :) Chci vědět co nejvíc, než přijde chvíle, kdy bude dost financí a budu moct začít :)
 
Back
Top