• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor M6 2.5 141kw rozdíl mezi rokem 2013 a 2014

Nordcorps

nový člen
17
Ahoj, tak jsem se přidal taky do klubu. Potřebuju vyřešit jednu věc co mě trápí. Tato generace začala v roce 2012 a já mám rok výroby březen 2013.

Chci si pořídit kit sportovního sání od K&N a problém je v tom že minulá generace se vyráběla do roku 2013 a nabídky obchodů mi vždycky nabídnou díly pro starou generaci když zadám svůj rok výroby 2013.

Tady na první fotce je fotka mého motoru.
IMG_20210206_170904.jpg
A když jsem zadal že chci kit sportovního sání pro Mazdu 2.5 2013 tak mi vyskočil tento kit.
m62013.png
Který rozhodně nevypadá jako můj a tipuju ho na předchozí generaci.
Když jsem zadal Mazdu 2.5 2014 tak už to byl nový kit sání a motor už vypadá jako můj.
mazda62014.png
Ale co se mi nelíbí je to, že na jiný stránce jsem našel ten kit taky a tam píšou že je pro Mazdy od Ledna 2014
kn2014.png
A stejně tak i na oficiálních stránkách K&N je vidět generace filtru od roku 2011 do 2013 a nová od roku 2014
nkvšechny.png
Tak se vás chci zeptat jestli se motor 2.5 v roce 2014 nějak měnil a je jiný než můj z roku 2013, protože rozhodně nebudu kupovat ten typ kterej patří na předchozí generaci. A ten nový vypadá že přesně patří do mého motoru. Doufám, že někdo budete mít odpověď a konečně tenhle problém vyřeším, protože už celej den se snažím najít někde důvod proč by měl patřit až do vozů od roku 2014.

Díky předem za rady
zdraví Petr.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, do tvýho auta (M6GJ 2.5) patří K&N 69-6032TS

K&N je firma z USA a tam tenhle model se bere až jako 2014 i když v EU byl už v 2013.
 
Tak to bylo rychlý! Já jsem si to taky myslel, že mají jen bordel v datumu a žádná úprava v roce 2014 nebyla a jsem rád, že se mi to potvrdilo, protože kvůli tomu americkýmu datumu mám teď problém hledat věci který chci do auta pořídit :D. Takže už mám potvrzeno, že mám hledat věci pro rok 2014 Díky moc :)
 
Ahoj; co přímé sání ...? už dorazilo a je v autě...? Uvažuji o tom už do zimy tak by měl zajímala reálná zkušenost ... díky za info.

Petr.
 
Ahoj jojo už nějakou dobu tam je :) a dělá radost ? zvuk je luxusní bručení při launch controlu na startu a pak při akceleraci kolem 1800-2000.
Tenhle měsíc pojedu na brzdu se podívat jestli to něco změnilo, ale pocitově jsem zaznamenal lepší akceleraci :).

Tenhle víkend jsem tam namontoval ještě výfuk od corksportu tak jsem na válcovnu zvědavej.
Pak dám vědět.
IMG_20210428_124538.jpg IMG_20210528_184439.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
nádhera ... díky za cenné rady a zkušenosti ... asi není co řešit a objednám si to taky; Náhodou jsi mi odpověděl i na o co mě zajímalo už dávno - jestli jde launch control s těmihle auty a nic to nebrzdí - takže asi jo a opět díky.. Budu rád i za výsledky z válce - tahle kombinace už musí pár koní přidat.... držím palce.

Uvažoval jsi o pedal boxu...? kamarád má na mustangu (chápu ... trochu jiná liga) ale tu rekci si nemůže vynachválit .. taky o tom uvažuju....

P.
 
Jooo na ten jsem taky narazil na německý stránce a delší dobu uvažuju no :) jestli to fakt v akceleraci něco udělá nebo to bude jen placebo efekt že to rychleji zareaguje na nohu.

Kámoš poznal změnu dostatečně? :)
 
Myslím, že to hlavně zareaguje jak má.... ty dnešní nastavení plynovýho pedálu jsou prostě hrozně "udušený" - emise limity, spotřeba atd... S tím boxem to prostě reaguje jako by tam bylo klasický lanko na klapce.... Samotný zrychlení bude spíš čistě o výkonu (něco to určitě přidá) ale co jsem měl možnost v tom jeho autě pozorovat byla daleko lepší reakce při řazení (automat). Prostě to udělá daleko rychleji odezvu třeba na kickdown. Ukazoval mi to osobně když to měl vypnutý a pak při nastavení na max. reakci a při jízdě to fakt bylo znát....

O reakci na volnoběh v garáži ani nemluvím....:grinning::grinning:..... takhle rychle roztočenou V8 na 4000 ot. jsem ještě neviděl... Není to zase tak drahá záležitost takže to asi zkusím pořídit a uvidíme jak se to bude chovat v našich Mazda V4....

btw ten kit přímého sání ..... nepíšou tam jestli je to kompatibilní taky s posledním faceliftem.... ?? mám rok výroby 2019, tak doufám že to bude sedět. Ty motory mi přijdou úplně stejný....
 
Kouknul jsem se přímo na K&N a i když jsem zadal 2019 tak to zobrazilo stejnej, takže by měl sedět, ale radši si to ještě ověř :)

Tak asi box objednám taky ?
 
Pedál plynu se dá přizpůsobit pro každou rychlost extra přímo v ŘJ.
 
Pedál plynu se dá přizpůsobit pro každou rychlost extra přímo v ŘJ.
sláva že se ozve taky někdo zkušenější..... tušil jsem, že to jde ale jak a kdo .....? prosím o radu; Určitě dám raději ty peníze co stojí pedal-box někomu kdo to udělá přímo v jednotce a nemusím pak vozit další krabičku....
 
sláva že se ozve taky někdo zkušenější..... tušil jsem, že to jde ale jak a kdo .....? prosím o radu; Určitě dám raději ty peníze co stojí pedal-box někomu kdo to udělá přímo v jednotce a nemusím pak vozit další krabičku....
Mám tu na to celé téma.
 
Mám tu na to celé téma.
OK díky moc... četl jsem to vlákno kdysi hodně v rychlosti a nevšiml si že se to týká také mého modelu/motoru. Pošlu tedy VIN k registraci...Pokud bych instaloval to přímé sání jako má Nordcorps je chipovat a ladit pak nebo je to jedno....?

díky

P.
 
Je to jedno. To procento navíc si jednotka dopočítá, stejně jede furt v uzavřené smyčce řízená první lambdou.
 
Myslím, že to hlavně zareaguje jak má.... ty dnešní nastavení plynovýho pedálu jsou prostě hrozně "udušený" - emise limity, spotřeba atd... S tím boxem to prostě reaguje jako by tam bylo klasický lanko na klapce.... Samotný zrychlení bude spíš čistě o výkonu (něco to určitě přidá) ale co jsem měl možnost v tom jeho autě pozorovat byla daleko lepší reakce při řazení (automat). Prostě to udělá daleko rychleji odezvu třeba na kickdown. Ukazoval mi to osobně když to měl vypnutý a pak při nastavení na max. reakci a při jízdě to fakt bylo znát....

O reakci na volnoběh v garáži ani nemluvím....:grinning::grinning:..... takhle rychle roztočenou V8 na 4000 ot. jsem ještě neviděl... Není to zase tak drahá záležitost takže to asi zkusím pořídit a uvidíme jak se to bude chovat v našich Mazda V4....
Mazda ma I4, teda radovy 4 valec.
 
vím .... myslel jsem to ironicky ;)---- zní to líp než Ř4 nebo po anglicku L4 ... ne; snad ty další generace jak slibují 6 válce budou do V....
 
Back
Top