• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Mazda AIO Tweaks

zborovsky

nový člen
27
Původně jsem odpovídal na dotaz v jiném vlákně, nakonec jsem odpověď přesunul sem a založil nové vlákno. Chtěl bych, aby se vyjádřili uživatelé, kteří používají AIO, jaké tweaky si nainstalovali a jaké mají zkušenosti, které tweaky odinstalovali, že jsou k ničemu atd.

Koupil jsem "Převodník USB-TTL modul" v GM electronic za 90Kč ("Převodník USB-UART, RESET pin" - odzkoušeno, nechtěl jsem čekat na ebay). Úspěšně jsem odblokoval ve verzi FW 59.00.502 a nainstaloval AIO tweaks.
Chci poprosit o radu, jakou máte verzi FW při používání AIO tweaks? Já mám 59.00.502 EU N, uvažuji o přeinstalaci na 59.00.545A. Uvidím nějaký rozdíl, má cenu dělat tuto úpravu?
Já používám tyto AIO vylepšení:
- Touchscreen While Moving
- Shorter Delay Mod
- Videoplayer + Swap file (používám flash disk 64G naformátovaný programem "guiformat" na fat 32, protože Windows umí formatovat jenom velikost do 32G, na tomto disku mám filmy a hudbu)
- Speedometer (tento program jsem si počeštil, vadí mě jenom delší odezva změny zobrazovacích parametrů, asi 2 sec, nevím jestli s tím jde něco dělat)
- Android auto (funguje velmi dobře jak přes USB kabel, tak přes Wifi), používám hlavně Waze, fungují dobře hlasové české příkazy při zadávání adresy.
Jenom co se mě nepodařilo rozjet je Castscreen-receiver (zrcadlení telefonu). Mám Samsung Galaxy S7, nemám proveden ROOT telefonu, možná je to tím. Podařilo se Vám to někomu rozchodit bez Root telefonu?
Díky za Vaše zkušenosti a odpovědi.

20190111_062729.jpg
 
Mam jen povoleny dotyk za jízdy. Odstraněnou bez.hlášku při zapnutí auta. Odstraněnou bez. hlášku při couvající kameře. A to je tak vše.
 
Já myslím že přeinstalace není potřeba když ti všechno funguje na 502. Ty vyšší verze fw. pomalu ztrácejí postupně kompatibilitu, tak je možné, že bys ve vyšší verzi fw. s nějakou aplikací v AIO začal mít problémy. Nemyslím ani že je nějaký znatelný rozdíl mezi 502 a 545. To spíš až v 70.000.100 prý je znatelně rychlejší. Ale zase tam jsou problémy s Android Auto. Takže jak jsem psal. Když ti zatím funguje dobře to, co potřebuješ.... ;)

To zrcadlení bych ani nezkoušel když ti funguje dobře AA. Myslím že tam jsou problémy s řádově úplně jiným rozlišením telefonu a MZD. Špatná čitelnost.

Speedometer mi jde relativně rychle. 2 vteřiny reakční doba - to bych si asi všiml. Je to u všeh údajů? I u rychlosti a RPM baru? :-O
Mohl bych poprosit o ten překlad Speedometeru? Právě jsem se chtěl do toho pustit, ale když už se někdo obětoval a má to hotové.. ;)
 
Poslední úprava moderátorem:
Speedometer mi jde relativně rychle. 2 vteřiny reakční doba - to bych si asi všiml. Je to u všeh údajů? I u rychlosti a RPM baru? :-O
Mohl bych poprosit o ten překlad Speedometeru? Právě jsem se chtěl do toho pustit, ale když už se někdo obětoval a má to hotové.. ;)

Mě se zobrazuje myslím vše tak po 2 sec, například ukazatel aktuální zařazeného rychlostního stupně (jako 1 - 6 při automatu), velký ukazatel rychlosti. Jestli se Ti to zobrazuje rychleji, tak mě napiš jakou máš verzi FW.

Češtinu jsem udělal tak, že jsem přepsal výrazy pro Němčinu, postup:
V AOI Speedometer si před vygenerováním souboru zaškrtni jazyk Němčina a ve vygenerovaném souboru na flash disku změň uvnitř souboru:
X:\config\speedometer\jci\gui\apps\_speedometer\js\speedometerUpdate.js
- musíš editovat tento soubor a v nějakém programu, např. Notepad++ a přepsat část s Němčinou za Češtinu.
V souboru - asi někde za polovinou bylo:
// Deutsch
else if (language === 'DE') {
$('#gpsSpeedFieldSet legend').html('Geschw. GPS');
$('#tripDistFieldSet legend').html('Strecke <span class="spunit">(<span class="distUnit">km</span>)</span>');
$('#speedTopFieldSet legend').html('Geschw. max');
$('#speedAvgFieldSet legend').html('Geschw. &empty;');
$('#gpsAltitudeFieldSet legend').html('H&ouml;he &uuml;. NN <span class="spunit">(<span class="altUnit">m</span>)</span>');
$('#gpsAltitudeMinMaxFieldSet legend').html('<span>min/max</span>');
$('#gpsLatitudeFieldSet legend').html('Breite');
$('#gpsLongitudeFieldSet legend').html('L&auml;nge');
$('#tripTimeFieldSet legend').html('Gesamtzeit');
$('#idleTimeFieldSet legend').html('Standzeit');
$('#engIdleTimeFieldSet legend').html('Leerlaufzeit');
$('.NorthEast').html('NO');
$('.East').html('O');
$('.SouthEast').html('SO');
$('#rpmDial .unit').text('U/min');
$('#gpsSpeedFieldSet legend').html('GPS Geschw');
$('#gpsHeadingFieldSet legend').html('Richtung');
$('#fuelGaugeFieldSet legend').html('Tankfüllung');
$('#gearPositionFieldSet legend').html('Gangposition');
$('#engineSpeedFieldSet legend').html('Motordrehzahl');
$('#outsideTempFieldSet legend').html('Aussen <span class="spunit">(&deg;<span class="tempUnit"></span>)</span>');
$('#intakeTempFieldSet legend').html('Einlass <span class="spunit">(&deg;<span class="tempUnit"></span>)</span>');
$('#coolantTempFieldSet legend').html('Kühlmittel <span class="spunit">(&deg;<span class="tempUnit"></span>)</span>');
$('#Drv1AvlFuelEFieldSet legend').html('Drive <span class="fuelEffUnit"></span>');
$('#TotAvgFuelFieldSet legend').html('Total <span class="fuelEffUnit"></span>');
$('#AvgFuelFieldSet legend').html('Avg. <span class="fuelEffUnit"></span>');
$('#batSOCFieldSet legend').html('Battery SOC'); //Battery State of Charge
$('#engLoadFieldSet legend').html('Engine Load');
}

JE POTŘEBA TO NAHRADIT TÍMTO TEXTEM A ULOŽIT!!! PAK BY TO MĚLO JÍT V ČEŠTINĚ. MOŽNÁ NĚKDO POUŽIJE LEPŠÍ VÝRAZY, NEJSEM IDEÁLNÍ ANGLIČTINÁŘ.

// Deutsch
else if (language === 'DE') {
$('#tripDistFieldSet legend').html('Vzdálenost <span class="spunit">(<span class="distUnit">km</span>)</span>');
$('#speedTopFieldSet legend').html('Max. rychlost');
$('#speedAvgFieldSet legend').html('Prům. rychlost');
$('#gpsAltitudeFieldSet legend').html('Nadm. výška <span class="spunit">(<span class="altUnit">m</span>)</span>');
$('#gpsAltitudeMinMaxFieldSet legend').html('<span>min/max</span>');
$('#gpsLatitudeFieldSet legend').html('Zem. šířka');
$('#gpsLongitudeFieldSet legend').html('Zem. délka');
$('#tripTimeFieldSet legend').html('Celkový čas');
$('#idleTimeFieldSet legend').html('Doba <span>nečinn.</span>');
$('#engIdleTimeFieldSet legend').html('Mečin. motoru');
$('.North').html('S');
$('.NorthEast').html('SV');
$('.East').html('V');
$('.SouthEast').html('JV');
$('.South').html('J');
$('.SouthWest').html('JZ');
$('.West').html('Z');
$('.NorthWest').html('SZ');
$('#rpmDial .unit').text('ot/min');
$('#gpsSpeedFieldSet legend').html('Rychlost GPS');
$('#gpsHeadingFieldSet legend').html('Směr');
$('#fuelGaugeFieldSet legend').html('Obsah nádrže');
$('#gearPositionFieldSet legend').html('Rychl. stupeň');
$('#gearLeverPositionFieldSet legend').html('Poloha řazení')
$('#engineSpeedFieldSet legend').html('Otáčky motoru');
$('#outsideTempFieldSet legend').html('Venkovní T <span class="spunit">(&deg;<span class="tempUnit"></span>)</span>');
$('#intakeTempFieldSet legend').html('Vstupní T <span class="spunit">(&deg;<span class="tempUnit"></span>)</span>');
$('#coolantTempFieldSet legend').html('T chladiče <span class="spunit">(&deg;<span class="tempUnit"></span>)</span>');
$('#Drv1AvlFuelEFieldSet legend').html('Spotř. <span class="fuelEffUnit"></span>');
$('#TotAvgFuelFieldSet legend').html('Celková sp. <span class="fuelEffUnit"></span>');
$('#AvgFuelFieldSet legend').html('Prům. sp. <span class="fuelEffUnit"></span>');
$('#batSOCFieldSet legend').html('Nabití bat.'); //Battery State of Charge
$('#engLoadFieldSet legend').html('Zatížení motoru');
}
 
Tady je soubor, možná to bude jednodušší. Nevím, jestli by šlo nahradit celý soubor, já jsem vždy přepisoval jen německou část uvnitř souboru. Soubor je zabalen v ZIP archívu.
 

Přílohy

  • speedometerUpdate.zip
    5,8 KB · Zobrazení: 29
Já se na to ještě radši zítra zaměřím jestli tam jsou nějaké větší prodlevy ať neplácám že je to ok.
 
Kluci odkud jste ? Začátkem jara se do toho taky chci konečně pustit a dát tam pár základních tweaků. V té době pojedu už na fw 70 s AA/CP, takže mi jde o odstranění pár hlášek, zprovoznění video playeru, ten speedometer vypadá docela pěkně, apod. Android nepoužívám, takže AA se mě netýká.

Bohužel na autě mám už 59.00.502, takže mě čeká proces odblokování pomocí seriovýho kabelu.

Kdybyste někdo z vás byl v nějaký rozumný dojezdový vzdálenosti, možná bych uvítal asistenci. Programovací části se nebojím, spíš s připojováním těch pinů. A věřím, že když už to máte za sebou, tak by to ušetřilo nějakej čas. Já jsem z Plzně.
 
Kluci odkud jste ? Začátkem jara se do toho taky chci konečně pustit a dát tam pár základních tweaků. V té době pojedu už na fw 70 s AA/CP, takže mi jde o odstranění pár hlášek, zprovoznění video playeru, ten speedometer vypadá docela pěkně, apod. Android nepoužívám, takže AA se mě netýká.

Bohužel na autě mám už 59.00.502, takže mě čeká proces odblokování pomocí seriovýho kabelu.

Kdybyste někdo z vás byl v nějaký rozumný dojezdový vzdálenosti, možná bych uvítal asistenci. Programovací části se nebojím, spíš s připojováním těch pinů. A věřím, že když už to máte za sebou, tak by to ušetřilo nějakej čas. Já jsem z Plzně.


Bohužel jsem z druhého konce republiky - jižní Morava. Ohledně připojení těch 2 pinů není žádný problém. Je tam konektor, ve kterém nejsou v těchto dvou pinech osazeny návlečné konektory (samice). Takže když se do konektoru podíváš ze strany kabelů, tak vidíš asi v hloubce 10 mm samce (nůž), k němu prostrčíš vodič odizolovaný asi 10mm. Já jsem měl pevný vodič asi 0,35mm2 široký. Zasunul jsem ho do konektoru (do plastového obdélníkového otvoru) a kontakt byl. Můžeš použít i lankový vodič, konec trochu roztřepíš a kontakt určitě chytneš. Třetí vodič dáš na kostru skříně, ideálně pod šroubek. Na převodníku uvidíš, že ti bliká ledka od vysílání z Mazda displeje a opačný směr poznáš, že v konzoli zmáčkneš např. enter a vidíš odezvu, že se něco děje. Jenom jsem musel zadat login a heslo několikrát po sobě, komunikace je dosti zasekaná, takže to někdy příkaz na poprvé nevezme. Dělal jsem to podle návodu na stránkách AIO tweaks.
Určitě to stojí za to.
Ještě by mě zajímalo, jestli jde spustit aplikace Speedometer automaticky po nastartování auta. Vždy musím najet do aplikací a potom spustit Speedometer. Originál aplikace na spotřebu paliva se spouští sama, tak by to možná nějak také šlo. Nevíte někdo?
 
Tak jsem dnes sledoval Speedometer a nezdálo se mi že by tam bylo nějaké větší zpoždění. Hodnoty se u vzdálenosti není cca každou vteřinu, otáčky i rychleji. Pro zrychlování nebo brzdění rychlost změna i odhadem tak čtyřikrát za vteřinu, spíš až moc rychle. Co jsem teda zjistil tak i když mám jako hlavní údaj rychlost vozidla a ne rychlost GPS, tak za rychlost na SM je o 2 km menší a má mnohem větší rozptyl než ta na HUD. Jako by to byla spíš GPS rychlost. Na tohle se ještě mrknu a zkusím to přehodit (teď tam GPS rychlost v konfiguraci nemám).
FW. mám 59.000.545

Odesláno z Tapatalk
 
Tak jsem dnes sledoval Speedometer a nezdálo se mi že by tam bylo nějaké větší zpoždění. Hodnoty se u vzdálenosti není cca každou vteřinu, otáčky i rychleji. Pro zrychlování nebo brzdění rychlost změna i odhadem tak čtyřikrát za vteřinu, spíš až moc rychle. Co jsem teda zjistil tak i když mám jako hlavní údaj rychlost vozidla a ne rychlost GPS, tak za rychlost na SM je o 2 km menší a má mnohem větší rozptyl než ta na HUD. Jako by to byla spíš GPS rychlost. Na tohle se ještě mrknu a zkusím to přehodit (teď tam GPS rychlost v konfiguraci nemám).
FW. mám 59.000.545

Odesláno z Tapatalk


Vidím, že mám s rychlostí načítání ve Speedometru nějaký problém. Až budu mít čas, tak dám také FW 59.00.545. Možná to pomůže.
Mám otázku: Má někdo FW 59.00.502 a Speedometer mu načítá hodnoty dříve než 1 x za 2 sec? Předpokládám, že používáš Speedometer z verze MZD-AIO-TI v 2.8.3.
Hlavní údaj rychlosti vozidla mě také zaskočil, že je trochu jiný než na HUD displeji. Někdy dříve jsem procházel program. Je tam nějaká konstanta - rychlost vozidla auta a z ní se provádí přepočet buď na km/h nebo na míle. Pravděpodobně se autor programu snažil přepočtem přiblížit GPS rychlosti, tedy opravdu skutečné rychlosti. Je to asi z důvodu, že když si dáš jako hlavní údaj rychlost GPS, tak v tunelu nebo někde, kde není GPS signál, tak bys nic neviděl. Tento údaj mě ukazuje na 19" kolech +- 2km podle skutečnosti (radary v obci atd.). Chtěl jsem opravit přepočet v programu, ale nakonec jsem zjistil, že mě toto vyhovuje víc.
 
Ja to zatim jen pasivne sleduju, ale patrne mi unika jedna vec - k cemu je dobry speedometr na infotainmentu?
 
No o ten rychloměr (Speedometer) vlastně ani nejde. Spíš je tam možno nakonfigurovat spoustu dalších zobrazovaných údajů, které jinak ani vůbec nezjistíš. Třeba teplotu chladící kapaliny ve stupních, na kolik procent je dobitá baterka...

Odesláno z Tapatalk
 
Hm, dieseláky by možná zajímala ujetá vzdálenost od poslední regenerace DPF, pokud to tam je k dispozici.
 
Je tam možnost {v AIO, ne přímo v Speedometeru) zobrazit diagnostická data ze sběrnice.
Pokud se zjistí co je to za údaj a kde v jaké části tabulky se zobrazuje, tak by nebyl problém to mít k dispozici.

Tady je odkaz na CASDK. Instalace přes AIO Tweaks Installer
https://mazdatweaks.com/casdk/
A konkrétně VDD Vehicle Data Diagnostic
https://mazdatweaks.com/casdk/2018/06/20/vdd.html
Jsou to samostatné aplikace do MZD.

Odesláno z Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Ja to zatim jen pasivne sleduju, ale patrne mi unika jedna vec - k cemu je dobry speedometr na infotainmentu?
K tomu, že ostatní vidí, kolik jedeš. Od doby, co mám dvojku a když vezu svoji mámu, úplně cítím jak je neklidná a ošívá se, že neví(nevidí) kolikátkou jedeme. Párkrát se mě i ptala, jestli vím, jak rychle jedeme. :D A já su jen vysmáté, a dycky jí odpovím, že vím kolikátkou jedeme, že to vidím na tom sklíčku nad palubkou.
 
Mno ano, to promitani do auta jsem si vymyslel. To by se hodilo pro meho trileteho syna :D. Ale zase na druhou stranu manzelka to obcas nemusi videt, ze jo :D.

Ne, ale jestli se tam daji tyhnout dalsi doplnkove informace (pripadne si dopsat, at se zobrazi), tak chapu.
 
Aby někteří rozuměli, Speedometer zobrazuje data na displeji, kde si může každý zvolit, co chce vidět. Znamená to, že tam nemusí být vidět vůbec rychlost auta.
Na obrazovce je jedno velké pole (já tam mám rychlost), 4 x zobrazovací pole napravo. Tyto údaje se nemění při stisku ovládacího kolečka u řadící páky.
Na obrazovce dole je 5 údajů, které si můžeme přepínat pomocí zmačknutí kolečka (joysticku). Těchto 5 údajů se dá 4 x rolovat za další předvolené údaje - jde tedy vidět postupně 20 údajů.
Znovu upozorňuji, kde v kterém poli co bude si může uživatel předvolit v programu.
Padla tu otázka k čemu Speedometer vlastně je. Já ho používám hlavně abych viděl teplotu vody v chladiči (tento údaj je v autě na pravém kulatém budíku na palubovce nahoře, když se přepne servis - je to ta pozice, kde to píše, za jak douho máme jet na garančku, hodně lidí o tomto neví, mluví tady, že je tu jenom modrá kontrolka na teplotu vody), dále vidím spotřebu L/100km za tuto jízdu, kolik jsem ujel km za tuto jízdu, dobu této jízdy, stav nádrže v litrech, zařazený rychlostní stupeň při volbě automatické převodovky (možná to někoho nezajímá, jaký rychlostní stupeň tam auto v automatu zařadilo, ale mě zajímá), na kolik % je dobitá baterka - hlavně v zimě na pojížďky je tento údaj důležitý a další.
Když nemáte Speedometer, tak jsou některé údaje vidět na displeji, některé na palubovce, některé vůbec nikde vidět nejsou, musíte mezi nimi pořád přepínat. Tady si může každý navolit co chce vidět pěkně vše po hromadě a nemusí nikde nic hledat.
V programu je předvoleno k zobrazení 26 údajů mezi kterými čas od poslední regenerace není - dieslu. Tento údaj bude možné vyčíst (pokud ovšem bud e) v "VDD Vehicle Data Diagnostic" jak píše "iPospa". Měl jsem to naistalováno, je tam velké množství údajů, které jsou na sběrnici. Tyto údaje jsou v surovém stavu - musejí se přepočítat pomocí měřítka (přepočtu) na sec. nebo km ... Určitě by se dal ve zdrojáku v programu "VDD Vehicle Data Diagnostic" vyčíst název pro potřebný údaj a podsunout ho do speedometru místo nějaké hodnoty, kterou nepoužíváme. Je to ale trošku časově náročnější.

20190208_124423.jpg
 
Back
Top