• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Mazda AIO Tweaks

Já jenom dodám, že teplota chladiče je možná vidět v Mazda 6 na pravém budíku, ale v Mazda CX-3 jsem možnost zobrazení zatím nikde nenašel. Modrá tam zhasne jestli si pamatuju tak při cca 56 stupních v chladiči, což zahřátý motor ještě moc není. Když se startuje v mínus 5 tak olej se zahřívá ještě pomaleji.

Odesláno z Tapatalk
 
Ona i ta "Mazda 6" je prilis genericka, protoze u GJ neni videt teplota take vubec, pouze kontrolka. Az od GL je.
 
Celkem tři vybrané údaje se dají nastavit tak, aby se zobrazovaly ve stavovém řádku nahoře vpravo vedle času. Jsou pak vidět úplně vždy na jakékoli obrazovce (hudba, navigace...) i když nemáte aplikaci Speedometer vůbec spuštěnou.
Já tam mám právě teplotu chladiče a stav jak je nabitá baterie.

Odesláno z Tapatalk
 
Celkem tři vybrané údaje se dají nastavit tak, aby se zobrazovaly ve stavovém řádku nahoře vpravo vedle času. Jsou pak vidět úplně vždy na jakékoli obrazovce (hudba, navigace...) i když nemáte aplikaci Speedometer vůbec spuštěnou.
Já tam mám právě teplotu chladiče a stav jak je nabitá baterie.

Odesláno z Tapatalk

Věděl jsem, že Speedometer má tuto funkci, ale myslel jsem, že se údaje vedle hodin zobrazují pouze při navolené aplikaci Speedometer, proto jsem to ani nepoužil.
Tato funkce je perfektní, už nepotřebuji automaticky zapínat Speedometer po startu auta. Navolil jsem tam pouze dva údaje: Nahoře stav baterie, dole teplota chladící kapaliny. Třetí hodnota se mě tam nelíbila, protože se střídá s horní hodnotou po stanoveném čase.
Super, moc děkuji "iPospa".

20190208_181755.jpg
 
Za málo.
Ještě je tam dobré NEMÍT (šedá) v nastavení aktivováno "Hide in applications" a hlavně "Hide during notifications" aby to bylo vidět stále.
 
Jo a taky tam může být nad hodinami i datum, ale to už není tak potřeba..
 
Gratuluju.
Protože jsem kvůli tomu (Sériové propojení USB TTL > MZD) komunikoval už víckrát na soukromé konverzaci, posílám teď univerzál návod. Nevymyslel jsem ho sám, je to návod z https://mazdatweaks.com/serial/ jen mírně upravený podle osobních zkušeností a dotazů těch, kteří chtěli nějak poradit jak dál..

Sériový přístup CMU
Ve FW v59.00.502 a vyšších je CMU uzamčeno a uživatelé nemohou mít přístup k vlastním systémům a již nemohou instalovat vylepšení. V současné době je jediným způsobem, jak to obejít, vytvořit sériové připojení a velmi pečlivě dodržovat tyto pokyny. Tento proces vám umožní nadále spouštět úpravy AIO z USB.

Obrovsky děkujeme Albuyehovi (a nyní i iPospovi ;)) za napsání (a překlad a doplnění) těchto podrobných pokynů.
Potřebné díly / vybavení:
  • USB TTL sériový adaptér - 1-4 dolary (Mohl by fungovat jakýkoli jiný modul CP2102. Mohou fungovat i jiné adaptéry USB-TTL.) Ovladač najdete . Líbí se mi tento modul, protože má LED, když přijímáte nebo vysíláte data. Jeden je třeba na Aliexpress tady.
  • Jednovláknový izolovaný vodič s pevným jádrem. (možná ho budete mít přibalen k modulu)
  • USB Flash Drive (max. 32 GB - formátováno na FAT32!)
  • 10mm klíč k povolení šroubů u Displeje MZD
  • Putty nebo SecureCRT
  • Mazda AIO tweaks https://mazdatweaks.com/ odkaz download.
Takže předpokládám že už máte USB TTL serial modul a stáhli jste si ovladač a ve správci zařízení ve Windows ho vidíte jako sériové rozhraní (COM1, COM2.. zkontrolujte číslo) Ovladač se dá stáhnout tady
Dále že máte nainstalovanou nějakou aplikaci Serial Console. SecureCRT nebo Putty a nakonec i Aplikaci Mazda Aio Tweaks.

Příprava USB Flash Drive:
Metoda AIO MZD:
  1. Formátujte jednotku na FAT32
  2. Použití programu MZD-AIO v2.8.3 : Spusťte volbu "Autorun & Recovery" pomocí volby "Recovery Via Serial Connection" a zatrhněte volbu "Install ID_7 Recovery Scripts Pack"
  3. AIO vytvoří složku "XX" a potřebné soubory ve složce "_copy_to_usb"
  4. AIO nabídne kopírování souborů přímo na připojenou jednotku USB
Můžete zkontrolovat že máte na USB disku opravdu složku s názvem XX. Bezpečně odeberte USB Disk z Windows.

Zapojení CMU:

Neupravujte žádné z níže uvedených příkazů Pokud příkazy nefungují, tak jste udělali něco špatně (tj. Nejste přihlášeni, nebo nejsou kabely RX / TX řádně zapojeny)

1. Budete potřebovat 3 kabely připojené k jednotkám CMU: Transmit (TX), Receive (RX) a Ground (GND)

2. Zde je obrázek zadní strany CMU. Budeme přidávat naše kabely do konektoru "power & more". Zde je podrobnější obrázek o tom, kde jsou kabely RX a TX.
cmu-back.jpg
cmu-rx-tx.jpg

3. Ujistěte se, že kabel vstupuje do portu. Musí jít asi o dva a půl centimetru dovnitř, aby se dotýkal. Kabel GND může jít kamkoli, pokud se dotýká CMU. Doporučuji lehce odšroubovat jeden ze šroubů s křížovou hlavou dle obrázku a zasunout kabel, lehce dotáhnout.

4. Druhý konec vodičů připojte k modulu CP2102 v příslušném portu. Ten bílý kabel RX musí být propojen s USB TTL modulem na konektor popsaný na modulu jako RX. Zelený je připojený na PIN 2T v MZD (dole) a druhý konec na konektor popsaný jako TX v USB TTL modulu.

Aplikace Serial Console:

Ujistěte se, že víte, co je příkaz pro vložení pro aplikaci Serial Console. V aplikaci Putty kliknete pravým tlačítkem myši uvnitř okna terminálu a vložte příkaz, který jste zkopírovali + Enter. Pro SecureCRT stisknete Ctrl + Shift + V a pak Enter pro vkládání. Je potřeba také otevřít okno terminálu pro zadávání příkazů do konzole – pokud jste ho již neotevřeli dříve. Do okna kde scroluje text se nic nezadává!

1. Systém Windows automaticky přiřadí port COM do modulu CP2102, jakmile je připojen. Přejděte do Správce zařízení> Porty (COM & LPT) a zjistěte, jaké číslo máte port COM.

Pro SecureCRT, v položce Možnosti> Připojení> Sériové, nastavte Port = COM #, Baud = 115200, Datové bity = 8, Parita = Žádná, Stop bitů = 1

Pro Putty stačí vybrat 'Serial' a pak přepište ručně číslo COM Port # podle toho jaký port vám přiřadil Windows a nastavte Baud na 115200

2. Měli byste začít vidět text scrolovat v okně výstupu i když je auto vypnuté.

3. Připojte jednotku flash disk (do MZD USB!).

4. Přepněte vozidlo do režimu ACC pouze 1x stisknutím tlačítka ON/OFF, aniž byste brzdil brzdu nebo mačkali spojku, abyste zapnuli pouze elektřinu a ne motor.

5. Nyní opravdu uvidíte text „letět“, pamatujte si, že příkazy fungují, i když nemůžete vidět, co píšete kvůli pohybu textu.

6. Stiskněte klávesu Enter v terminálu a CMU bude reagovat pomocí 'login'. U dalších několika kroků se ujistěte, že neděláte žádné pravopisné chyby. Pravděpodobně je nejlepší kopírovat a vkládat příkazy. Označte si kopírovaný text přetažením myší a zmáčkněte CTRL+C (nebo pravý klik a kopírovat). K vkládání stačí kliknout pravým tlačítkem myši v okně terminálu a Enter pro Putty, Nebo CTRL+Shift +V a Enter pro SecureCRT.

Pokud text letí tak rychle a zdá se, že nemůžete psát, udělejte všechno správně, zkopírujte a vložte každý příkaz a stiskněte Enter! Zdá se, že vaše příkazy nejsou odeslány do Mazdy, ale nebojte se, jsou. Samozřejmě za předpokladu, že vaše propojení je správné. Pokud máte modul s LED diodami můžete zkontrolovat, že blikne LED Transmit (TX je Transmit / RX je příjem)

7. Restartujte jednotku Mazda CMU podržením tlačítka Nav + Mute po dobu 10 sekund.

8. Zadejte user a stiskněte klávesu Enter

9. Zadejte jci a stiskněte klávesu Enter

POZNÁMKA: Po instalaci autorun skriptů se budete moci přihlásit jako uživatel root s uživatelským jménem: cmu pass: jci

10. Zadejte cp -r /tmp/mnt/sd*/XX/* /tmp/mnt/data_persist/dev/bin/; chmod +x /tmp/mnt/data_persist/dev/bin/autorun a stiskněte klávesu Enter

11. (Volitelné) Chcete-li otestovat, zda byly soubory přesunuty do složky, spusťte ls -l /tmp/mnt/data_persist/dev/bin
Soubory / složky by měly být zbarveny zeleně / modře, protože jsou složky / spustitelné. Pravděpodobně budete muset spustit několikrát, abyste vůbec postřehli výstup Serial Console (PuTTY).
ls-l_output.png

12. Vyjměte flash disk, vypněte elektřinu (2x rychle ON/OFF). Teď už můžete vložit jednotku flash disk, která má nainstalované AIO tweaks. Spusťte vozidlo znovu v režimu ACC a USB disk se začne načítat a spustí se instalace AIO. Je potřeba jednou potvrdit pokračování instalace.

13. Po několika minutách byste měli vidět zprávu, která naznačuje, že mody jsou instalovány (tento proces může trvat přibližně 2 - 20 minut podle délky instalace AIO) a že můžete vyjmout USB Disk (safe to remove USB disk). Vytáhněte USB Disk ještě před restartem MZD. Jednotka MZD se sama restartuje.

DOKONČENÍ
1. Nyní, když je vše nainstalováno a zkontrolováno že funguje instalace AIO, můžete vše dát dohromady.
2. Vypněte elektřinu. Demontujte vodiče TX, RX, GND
3. Nasuňte zpět CMU.
4. Připevněte šrouby pomocí klíče 10 mm.
5. Uveďte vše do původního stavu.
6. Nyní můžete používat flashdrive k instalaci AIO vylepšení bez omezení i po upgrade firmware. :)
 
Pokud nevíte jak se dostat k jednotce MZD. Stáhněte si návody tady Jsou to pdf.
Klikněte na 1. Trim removal Mazda 2 + CX-3 a pak download. Archiv je typu rar, rozbalit se dá programem WinRar
 
Vy, co máte u speedometeru zobrazený zbytek paliva v nádrži v litrech - kolik vám to ukazuje při dojezdu 0 km? Indikuje opravdu ten "vysoký" mazďácký zbytek cca 8 litrů?
 
V prosinci jsem si nechal namontovat AA. Mám teď FW verzi 70.00.021. Chápu to správně, že na AIO tweaks můžu zapomenout ?
 
V prosinci jsem si nechal namontovat AA. Mám teď FW verzi 70.00.021. Chápu to správně, že na AIO tweaks můžu zapomenout ?
No to si nemyslím. Namontování AA spočívá v tom, že ti nejdřív upgradují firmware na 70.xx (musí se to udělat nejdřív) a pak vymění kus hardware, to znamená ten USB Hub dole.
Ale do firmware 70 se dá obnovit přístup přes USB disk {který je od FW. 59.000.502+ už zablokovaný) právě výše uvedeným postupem, který jsem se pokoušel vysvětlit o pár řádek výš.

Odesláno z Tapatalk
 
Trochu jsem v tuto odpověď doufal. Na ten postup si netrufám; je zde někdo z Prahy a okolí, kdy ten postup má vyzkoušení a zopakoval by mi ho ?
 
Věděl jsem, že Speedometer má tuto funkci, ale myslel jsem, že se údaje vedle hodin zobrazují pouze při navolené aplikaci Speedometer, proto jsem to ani nepoužil.
Tato funkce je perfektní, už nepotřebuji automaticky zapínat Speedometer po startu auta. Navolil jsem tam pouze dva údaje: Nahoře stav baterie, dole teplota chladící kapaliny. Třetí hodnota se mě tam nelíbila, protože se střídá s horní hodnotou po stanoveném čase.
Super, moc děkuji "iPospa".

Zobrazit přílohu 20615
Ahoj, můžeš mi prosím poradit, kde to v AIO najdu a jak to zprovozním? Děkuji Luděk
 
Na hlavní obrazovce si zatrhni (zelený box) "Speedometer" a pak Napravo jak je "Selected Tweaks" a "Install Speedometer" klikni na "Status Bar Speedometer". Pak je tam hlavní údaj "Main Value" a "Value 1" a "Value 2" kde si vybereš co chceš aby bylo vidět. Údaje Value 1 a Value 2 se střídají. Pokud chceš vidět jen dvě hodnoty, tak druhou nastav na "none hidden". "Fuel gauge bar" je barevná čára paliva, nastav jak chceš - mně to tam vadí.
Pak ještě dole "Hide in App" a "Hide during notifications" bys měl nastavit aby byly šedé pokud chceš ty údaje vidět stále.
 
Na hlavní obrazovce si zatrhni (zelený box) "Speedometer" a pak Napravo jak je "Selected Tweaks" a "Install Speedometer" klikni na "Status Bar Speedometer". Pak je tam hlavní údaj "Main Value" a "Value 1" a "Value 2" kde si vybereš co chceš aby bylo vidět. Údaje Value 1 a Value 2 se střídají. Pokud chceš vidět jen dvě hodnoty, tak druhou nastav na "none hidden". "Fuel gauge bar" je barevná čára paliva, nastav jak chceš - mně to tam vadí.
Pak ještě dole "Hide in App" a "Hide during notifications" bys měl nastavit aby byly šedé pokud chceš ty údaje vidět stále.
Děkuji moc :D
 
Jo a nahoře vpravo jak je "Fade interval" tak tam si můžeš nastavit (když máš jednu hlavní a DVĚ vedlejší hodnoty) v jakém intervalu se ty vedlejší hodnoty budou střídat (vteřiny).
 
Tak už to tam mám nainstalovaný, speedometr i s češtinou. Ještě jednou díky za návody. Zeptám se ještě mimo téma. Baterie ukazuje 75%. Je to na zimu normální, nebo bych jí měl dobít.
 
Back
Top