• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 vs. konkurence (ceny, výbavy atd.)

Sedly

rodinný člen KLANu
596
Za halogen svetla bych cx3 nakopal do p..... jezdis absolutne po tme !!! Bezpecnost nulova ! Dal jsem halogen efekt led white a zlepseni 10 % ! A sviti to stejne metr pred tebe je to dany na nejvic ! Nevim proc nelze konfigurovat led osvetleni, ale musis si poridit za pul mega attraction ! To mam 7 golfa v top vybave ! To me jediny s.... na cx3 !
 
Za halogen svetla bych cx3 nakopal do p..... jezdis absolutne po tme !! Bezpecnost nulova ! Dal jsem halogen efekt led white a zlepseni 10 % ! A sviti to stejne metr pred tebe je to dany na nejvic ! Nevim proc nelze konfigurovat led osvetleni, ale musis si poridit za pul mega attraction ! To mam 7 golfa v top vybave ! To me jediny s.... na cx3 !
S tym suhlasim. Mazda toho celkovo vybavou aut ponuka oproti konkurencii velmi malo. Okrem tretieho brzdoveho svetla v CX-3 nie je ziadne LED (tie smerovkove v zrkadlach nepocitam). Pritom denne LED svetla su uz dnes skoro v kazdom aute. Zadne LED svetla uz tiez byvaju pomerne bezne. Predtym som mal Civic IX, ktory bol lacnejsi ako moja terajsia CX-3 a ten mal zadne a aj denne svetla LED. Taktiez v interieri CX-3 je vidiet setrenie napr. na ovladacoch klimy. Ziadny displej s nastavenou teplotou a intenzitou fukania... Pristrojovy panel s maticovym LCD tiez nie je nic extra, aj ked sa mi celkom paci. Ale aspon malicky klasicky LCD displej v pristrojovke uz dnes tiez za +-17000 € ma hadam kazde auto. Ja som si CX-3 kupil v podstate hlavne kvoli motoru, lebo uz ine atmosfericke motory s aspon dostatocnym vykonom prakticky nie su. Ale vzhladom na pomer cena/vybava uz asi dalsie auto Mazda nebude, ak budu nadalej mat takuto cenovu politiku a kaslem na moj odpor k malym turbomotorom.
 
Nevim no. Za necelych 600tkc jsem mel nakonfigurovany G7 variant. Vybava tam byla +-stejna jako u M3 Revolution. Ano, melo to el.sedadla s jakoze masazni fci a adaptivni tempomat, ktery jsem nechtel. U Mazdy jsem dostal G165, u Golfa 1.5 TSI s uzasnym vypinanim valcu a jako bonus filtr pevnych castic. Navic cenovy rozdil nejakych 60tkc ve prospech M3. U Golfa bych mel auto, ktere neurazi/nenadchne, u Mazdy neco, co budi emoce. Ja mel jasno.
 
Nevim no. Za necelych 600tkc jsem mel nakonfigurovany G7 variant. Vybava tam byla +-stejna jako u M3 Revolution. Ano, melo to el.sedadla s jakoze masazni fci a adaptivni tempomat, ktery jsem nechtel. U Mazdy jsem dostal G165, u Golfa 1.5 TSI s uzasnym vypinanim valcu a jako bonus filtr pevnych castic. Navic cenovy rozdil nejakych 60tkc ve prospech M3. U Golfa bych mel auto, ktere neurazi/nenadchne, u Mazdy neco, co budi emoce. Ja mel jasno.
No, tie rozdiely su skor poznat pri nizsich vybavach. A taktiez podla mna Golf nie je zrovna ukazkou idealneho pomeru cena/vybava. Zaroven neviem ako vyzera interier v Mazde 3, ale ak je to rovnako ochudobnene ako v CX-3, tak stale je na tom aj Golf lepsie aj v tomto ohlade. Ale tak netvrdim, ze M3 nie je ok v porovnani s konkurenciou. Ale ak by konkurencia mala spolahlive motory, tak by sa Mazde velmi znizili trzby. Uz tak tych Mazd zas tak vela nie je. A to u vas v Cechach su o dost popularnejsie. U nas vidim castejsie novy Civic X ako M3. Potom skor starsie CX-5-ky alebo CX-7-ky.
 
To byla spise reakce na Sedly-ho ;).

Civic za me ne, ale byl taky ve vyberu. Jeste cenove prijatelna varianta byla jen s oturbenym 1.0 agregatem, pokud jsem chtel 1.5, tak tam leda ve vybave Sport a to uz jsme se bavili o cenovce +- 700tkc...to dat za Civic? Sorry jako.

Navic interier, resp.podsviceni....kam se hrabe cela Matejska pout. Z te zaplavy svetylek a barvicek na pristrojove desce sla hlava kolem. A jak se to krasne vsechno odrazi v celnim skle! Na druhou stranu stropni lampicky sviti na prd, takze kdyz clovek potrebuje, tak bohuzel tma. Mame v rodine predchozi gen. Civicu a to stejne. Nedavno jsem jel v HR-V (nebo co to bylo) a opet to stejne, navic divna grafika hlavniho displeje, ze ktere jsem si chtel po 10 min.vyrvat oci z hlavy. Honda si asi dost potrpi na kolotocarsky styl. O tom, ze je to plechovka bez jakychkoliv tlumicich materialu se ani nezminuji. Ale to byla M3, nez jsem si ji poladil, taky.
 
To byla spise reakce na Sedly-ho ;).

Civic za me ne, ale byl taky ve vyberu. Jeste cenove prijatelna varianta byla jen s oturbenym 1.0 agregatem, pokud jsem chtel 1.5, tak tam leda ve vybave Sport a to uz jsme se bavili o cenovce +- 700tkc...to dat za Civic? Sorry jako.

Navic interier, resp.podsviceni....kam se hrabe cela Matejska pout. Z te zaplavy svetylek a barvicek na pristrojove desce sla hlava kolem. A jak se to krasne vsechno odrazi v celnim skle! Na druhou stranu stropni lampicky sviti na prd, takze kdyz clovek potrebuje, tak bohuzel tma. Mame v rodine predchozi gen. Civicu a to stejne. Nedavno jsem jel v HR-V (nebo co to bylo) a opet to stejne, navic divna grafika hlavniho displeje, ze ktere jsem si chtel po 10 min.vyrvat oci z hlavy. Honda si asi dost potrpi na kolotocarsky styl. O tom, ze je to plechovka bez jakychkoliv tlumicich materialu se ani nezminuji. Ale to byla M3, nez jsem si ji poladil, taky.
Hm, chapem. Ja som zase chcel sucasny Civic dost vela, ale tiez rozpocet by mi vysiel tak akurat na 1.0T... Takze som sa na to vykaslal. Ohladom tej pristrojovky v predoslom Civicu je to individualne. Mne sa to pacilo :D No prisiel mi ten interier taky robustnejsi a nebolo velmi vidno, ze by sa na niecom setrilo. No Mazda sa derie do trochu luxusnejsieho segmentu, tak sa to odzrkadluje aj v cenach a pod 17000 €, ktore som ja dal za CX-3 uz sa neda vela ocakavat. Rovnako aj BMW za taku cenu by nebolo nic moc...
 
Já bych z Hondy Civic bral jen to řazení, jakože žádné kroužky, žádné zamačkávání páky..., zpátečka pěkně tam, kde má být a přitom až se to auto rozjede, tak je na té pozici klasicky 6. rychlostní stupeň. A tak to má být, takto by to měla mít všechna auta bez rozdílu pohlaví, rasy a náboženství.
 
Chlapi, můj názor je, že CX-3 toho nabízí překvapivě dost za ty peníze, co stojí. Vy se trefujete třeba do LED světel, která rozhodně nejsou standardem, a už nevidíte, že i nejlevnější CX-3 má hlídání mrtvého úhlu nebo měkčené plasty v úplném základu. Vedle něj i takový T-Roc za 800K vypadá dost zoufale. Viděli jste nový T-Cross nebo Seat Arona? Nemyslím PR fotky ukazující nejvyšší výbavy. Zajděte se podívat na běžně prodávané modely a pak pochopíte, o čemu píšu. Stejně tak nezapomínejte, že tahle zvýšená, módní auta stojí víc než běžné modely střední a nižší střední třídy. Všichni víme, že Mazda 3 je větší a má lepší jízdní vlastnosti. I přesto je CX-3 prodejně mnohem úspěšnější. :) Lidi se rozhodují hlavně podle toho, jak se jim konkrétní auto líbí. Dám ještě příklad evropského bestselleru Renaultu Captur - strašné auto, hlučné, nepohodlné a stejně vládne prodejům mezi malými crossovery.

Mě třeba víc štve, že Mazda nedělá nic se svým infotainmentem. Ty Maďary bych slušně poslal někam. Nenabízí ani pořádný digitální displej namísto budíků. Myslím řešení jako má Audi, ne zoufalost v podání Renaultu nebo VW, kde je to jen na efekt, aby se neřeklo. To, co má Mazda teď, je pro mě taky trochu nepochopitelné řešení. Vypadá celkem dobře, ale víceméně nemá žádnou případnou hodnotu. Vůbec nepochopili význam přechodu na digitální cluster, pokud nevyužijí plochu displeje na nastavení jiných informací. Jediné, co udělali je, že vyměnili analogovou ručičku za digitální + pár prkotin okolo. :confused:

Podívejte se, co nabízí Mercedes v nejmenší A-classe. Ti jsou až strašidelně daleko ve vývoji. V podstatě jejich nejmenší model má téměř všechny vychytávky, které nabízí i nejvyšší řady E, CLS nebo S. Jsem strašně zvědav, s čím přijede nová Mazda 3, ale obávám se, že v technologiích žádný zásadní pokrok nebude.
 
Já bych z Hondy Civic bral jen to řazení, jakože žádné kroužky, žádné zamačkávání páky..., zpátečka pěkně tam, kde má být a přitom až se to auto rozjede, tak je na té pozici klasicky 6. rychlostní stupeň. A tak to má být, takto by to měla mít všechna auta bez rozdílu pohlaví, rasy a náboženství.
Tak tak :D Inak mne aj pocit z radenia vyhovoval viac v Civicu IX. V CX-3 napr. pri radeni dvojky nemozem ani paku tahat velmi k sebe, lebo tam nezapadne a ak nemozem z 1 do 2 plynulo a rychlo preradit, musim tlacit na tu paku tak mierne a pockat, kym sama zapadne. Niekedy to robi aj na 3ke a 5ke. Na vyrovnanie otacok si davam celkom pozor a ako hovorim, na civicu som nemal problem hadzat tam rychlosti velmi rychlo. Na CX-3 musim davat viac pozor a radit pomalsie. Ale mozno je to len mojim kusom...

Chlapi, můj názor je, že CX-3 toho nabízí překvapivě dost za ty peníze, co stojí. Vy se trefujete třeba do LED světel, která rozhodně nejsou standardem, a už nevidíte, že i nejlevnější CX-3 má hlídání mrtvého úhlu nebo měkčené plasty v úplném základu. Vedle něj i takový T-Roc za 800K vypadá dost zoufale. Viděli jste nový T-Cross nebo Seat Arona? Nemyslím PR fotky ukazující nejvyšší výbavy. Zajděte se podívat na běžně prodávané modely a pak pochopíte, o čemu píšu. Stejně tak nezapomínejte, že tahle zvýšená, módní auta stojí víc než běžné modely střední a nižší střední třídy. Všichni víme, že Mazda 3 je větší a má lepší jízdní vlastnosti. I přesto je CX-3 prodejně mnohem úspěšnější. :) Lidi se rozhodují hlavně podle toho, jak se jim konkrétní auto líbí. Dám ještě příklad evropského bestselleru Renaultu Captur - strašné auto, hlučné, nepohodlné a stejně vládne prodejům mezi malými crossovery.

Mě třeba víc štve, že Mazda nedělá nic se svým infotainmentem. Ty Maďary bych slušně poslal někam. Nenabízí ani pořádný digitální displej namísto budíků. Myslím řešení jako má Audi, ne zoufalost v podání Renaultu nebo VW, kde je to jen na efekt, aby se neřeklo. To, co má Mazda teď, je pro mě taky trochu nepochopitelné řešení. Vypadá celkem dobře, ale víceméně nemá žádnou případnou hodnotu. Vůbec nepochopili význam přechodu na digitální cluster, pokud nevyužijí plochu displeje na nastavení jiných informací. Jediné, co udělali je, že vyměnili analogovou ručičku za digitální + pár prkotin okolo. :confused:

Podívejte se, co nabízí Mercedes v nejmenší A-classe. Ti jsou až strašidelně daleko ve vývoji. V podstatě jejich nejmenší model má téměř všechny vychytávky, které nabízí i nejvyšší řady E, CLS nebo S. Jsem strašně zvědav, s čím přijede nová Mazda 3, ale obávám se, že v technologiích žádný zásadní pokrok nebude.
No tak to prrr. Ja mam Challenge, co je o uroven nad zakladom a sledovanie mrtveho uhla nemam. Makkceny je len uzky pruh palubovky (ten obaleny v kozi), Cely vrch palubovky a aj dalsie casti su tvrde. A LED denne svetla su standardom pri autach nad 16tis.€. Takisto vacsina ma aj zadne obrysove a brzdove svetla LED. Ohladom tej pristrojovky CX-3 suhlasim. Je to o setreni nakladov. Tie maticove displeje su velmi lacne. A emotion vybava v podstate nema ziadny klasicky nematicovy LCD displej, takze usetria dost. Aronu som nepozeral, ale za cenu o iba 500€ viac ako moja CX-3 bola ibiza FR v dost velkej vybave (18-ky kolesa, full LED, atd.). Ano, bola to akciova cena, ale aj tak...No Arona je pravdepodobne drahsia prave kvoli tomu, ze ako pises, crossovery letia. A aj suhlasim, ze ak sa porovnavaju aj jazdne vlastnosti, tak oproti konkurencii su na tom mazdy lepsie. No ak je rec o tej vybave, tak aj ten Captur ma napr. aspon denne LED.
 
Poslední úprava moderátorem:
Já ale píšu o aktuální CX-3 IPM 2018. Předchozí IPM 2017 sledování mrtvého úhlu v základu neměla, stejně jako měla odlišný interiér atd. Facelift prošel pár změnami k lepšímu, ale taky lehce podražil.
 
Poslední úprava:
Tak tak :D Inak mne aj pocit z radenia vyhovoval viac v Civicu IX. V CX-3 napr. pri radeni dvojky nemozem ani paku tahat velmi k sebe, lebo tam nezapadne a ak nemozem z 1 do 2 plynulo a rychlo preradit, musim tlacit na tu paku tak mierne a pockat, kym sama zapadne. Niekedy to robi aj na 3ke a 5ke. Na vyrovnanie otacok si davam celkom pozor a ako hovorim, na civicu som nemal problem hadzat tam rychlosti velmi rychlo. Na CX-3 musim davat viac pozor a radit pomalsie. Ale mozno je to len mojim kusom...


No tak to prrr. Ja mam Challenge, co je o uroven nad zakladom a sledovanie mrtveho uhla nemam. Makkceny je len uzky pruh palubovky (ten obaleny v kozi), Cely vrch palubovky a aj dalsie casti su tvrde. A LED denne svetla su standardom pri autach nad 16tis.€. Takisto vacsina ma aj zadne obrysove a brzdove svetla LED. Ohladom tej pristrojovky CX-3 suhlasim. Je to o setreni nakladov. Tie maticove displeje su velmi lacne. A emotion vybava v podstate nema ziadny klasicky nematicovy LCD displej, takze usetria dost. Aronu som nepozeral, ale za cenu o iba 500€ viac ako moja CX-3 bola ibiza FR v dost velkej vybave (18-ky kolesa, full LED, atd.). Ano, bola to akciova cena, ale aj tak...No Arona je pravdepodobne drahsia prave kvoli tomu, ze ako pises, crossovery letia. A aj suhlasim, ze ak sa porovnavaju aj jazdne vlastnosti, tak oproti konkurencii su na tom mazdy lepsie. No ak je rec o tej vybave, tak aj ten Captur ma napr. aspon denne LED.
Kdepak jen tvým kusem! To řazení zlobí u mnoha aut, zadrhává se, nejde zařadit, a když už funguje, tak se s řadící pákou musí zacházet velmi přesně. Třeba u Fabie se dá řadit úplně lajdácky, a rychlosti tam padají samy. U CX-3 ne.
 
Klidek kluci ! Cx3 miluji ze vsim jaka je ! Exterier interier motor i koberecky :) ! Jen, kdyz ted dojizdim do roboty tak jediny co me vytaci jsou ty svetla !!! Jedina vec !! Jedina !!! Je to moje chyba, ze mam challenge ! Ted bych vzal attraction ! Cx3 je moje druha žena nemuzu byt na ni zly !!!
 
Vsechny Skodovky mi vzdy perfektne radily, presne, kvalty tam padaly samy, bez jakehokoliv odporu.

Na druhou stranu bych vam pral zazit razeni u MK4 Mondea. Tak nekdy narvat jednicku....
 
Já ale píšu o aktuální CX-3 IPM 2018. Předchozí IPM 2017 sledování mrtvého úhlu v základu neměla, stejně jako měla odlišný interiér atd. Facelift prošel pár změnami k lepšímu, ale taky lehce podražil.

Teraz jazdim na novej CX3 RevTop a ziadne mäkcene plasty tam nie su ;)
 
Klidek kluci ! Cx3 miluji ze vsim jaka je ! Exterier interier motor i koberecky :) ! Jen, kdyz ted dojizdim do roboty tak jediny co me vytaci jsou ty svetla !! Jedina vec ! Jedina !! Je to moje chyba, ze mam challenge ! Ted bych vzal attraction ! Cx3 je moje druha žena nemuzu byt na ni zly !!
V tvém případě bych se spoji s Natural a ty světla pořešil led žárovkama.Co vím, výsledek je výborný;)
 
V tvém případě bych se spoji s Natural a ty světla pořešil led žárovkama.Co vím, výsledek je výborný;)
Mam komplet led ! Nevim jestli ma rad i vymenu halogenu za led ! Rekl bych, ze ne ! Na vlastni triko asi ne !
 
Teraz jazdim na novej CX3 RevTop a ziadne mäkcene plasty tam nie su ;)

CX-3 má horní díl palubní desky z tvrdého plastu, ale boční výplně dveří, opěrky nohy apod. jsou obšité kůží nebo koženkou. Podívej se tedy, pro srovnání, na Rapid nebo T-Roc, kam se až automobilka dostane s úsporami. Takhle hluboko ještě Mazda neklesla, naštěstí. ;)
 
Poslední úprava:
@Lubos1 mi vnukl myšlenku, že Vám jen tak pro zajímavost napíšu, k jak extrémním úsporám nákladů začne u aut brzy docházet. A to dokonce u aut střední a vyšší střední třídy. Jeden nejmenovaný zákazník nás nedávno požádal, abychom se připravili na změny procesů u celé řady dílů. Některé díly potichu zmizí z výbav u aut nižší střední třídy, u aut stření třídy budou díly zlevněny a jejich funkce omezeny.

Jako příklad za všechny uvedu třeba stropní madlo. Každý jej máte v autě. Vpředu bez háčků, vzadu s háčky na bundy. S tím se rozlučte. U některých aut úplně, u jiných přijdete právě o ty háčky vzadu. Proč? Protože úspora 0,01 €/ks má přece smysl. Aspoň zákazníky donutíme, aby si koupili ramínko za opěrku hlavy. Úspory jdou tak daleko, že se dokonce zruší háček na středovém B sloupku, kde úspora dělá skutečně nula-nula-nic.

Další drobnost, o které se nedozvíte. Ještě donedávna byla povinnost vyrábět barvené plastové díly pouze z UV stabilních materiálů. Tak to už taky neplatí. Kvůli banální úspoře 20-30 centů na 1kg granulátu nějakou "chytrou" hlavu napadlo, že postupné změny barvy plastů si nikdo nevšimne. Co na tom, že plast časem trochu zežloutne. Problém ovšem je, že ta chytrá hlava si neuvědomila, že v kombinaci barvená kůže / barvený plast se UV degradace bude projevovat různou rychlostí. :D Teď je z toho dobré halo, ale vozy se prodávají jako rohlíky a za pět let nikoho nenapadne něco podobného reklamovat.

Největším paradoxem ovšem je, že se vyhazují tisíce dílů kvůli vadě viditelné pouze pod mikroskopem. Investují se miliony do odstranění této vady, kterou by nikdo nikdy nereklamoval, protože by o ní nevěděl. Je skutečně očima neviditelná. Nebo tzv. pocitové vady, o nichž rozhoduje skutečně jen pocit, dojem konkrétního člověka. I když mu měřením stokrát prokážete, že díl je v pořádku, pokud má dojem, že není, budete klidně dva roky řešit neexistující problém. Tady zákazník klidně utratí miliony, aby pak šetřil centy na jednotlivých vozech. Automotive je opravdu blázinec. :rolleyes:

Já přitom vidím do technologie plastů a jen z doslechu vím, jaké šílenosti dělají v divizi pracující s kovy. Nejhorší na tom je, že zákazník to v ceně vozů nepocítí. Zaplatí pořád stejně nebo dokonce víc než v minulosti. Částečně za to může inflace, částečně požadavky na vyšší výbavu a částečně legislativa EU, která vyžaduje dříve nemyslitelné věci. :cool:
 
Back
Top